Simulátor stavby: Jeřáb je dlouhá a neplacená fuška

aktualizováno 
Stavař tvrdej chleba má a můžete se do něj zakousnout i vy. I když v tomto případě raději ne.
20

Simulátor stavby: Jeřáb

Platforma: PC

  • Netradiční téma
  • Nízká cena
  • Přibalený CityLife Deluxe
  • Grafické bugy
  • Ani simulátor, ani nezávazná zábava
  • Strnulá grafika
  • Pouhé tři mapy
  • Špatný fyzikální model

Levné, neinvenční zpracování a téma atraktivní asi jako kariéra v kotelně odsuzují hru k zapomnění.

Herní karta

Ve hře se dostanete k ovládání stavebního jeřábu a vaším úkolem bude to samé, co provádí skuteční jeřábníci. Tedy přenášení monolitických betonových bloků i přepravních kontejnerů z místa A na místo B. To není, samo sebou, žádná hračka, protože blok je nutné v místě položení správně natočit. A hlavně: veškeré operace probíhají v reálném čase, takže sestavení takového jednoho patra rodinného domku vám zabere pár desítek minut.

Jerab_01Na rozdíl od skutečných jeřábníků disponujete širokou škálou různých pohledů, z nichž suverénně ten nejvyužívanější je pohled shora, viz. obrázek nalevo.

Výhled z kabiny jeřábu je naprosto k ničemu, protože vám nikdo neradí, kam s nákladem. Rovněž všechny další pohledy jsou příliš daleko od dění a kazí celkovou perspektivu, takže není problém přenášený betonový blok napálit do rozestavěného domku.

Naštěstí, a v tom se Jeřáb odlišuje od reality, vašimi akcemi nemůžete domky rozbořit. Ať mlátíte panelem do domu jak chcete, konstrukce drží jako přibitá. Ať tentýž blok zaseknete do čehokoliv, jeřáb se neohne ani o píď. Za nehody se sice strhávají body, ale jelikož žebříčky šikovnosti virtuálních jeřábníků nevedou na žádnou on-line stránku, můžou vám být šumák.

Na listopad je naplánované tematické pokračování Simulátor stavby: Demolice, které by mohlo mít destruktivnější stránku stavařiny už ošetřenou.

K dispozici jsou celé tři mise: jedna na venkově, druhá v centru města, třetí v přístavišti. Každá z nich vyzkouší vaše jeřábnické schopnosti až na kritickou mez. A to je, prosím, vše.

Jerab_02

A to je celé?

Vážení přátelé, ano. Ze dvou let recenzování freeware titulů jsem navyklý na leccos, od abstraktní arkády o sbírání prázdných lahví, po filozofickou simulaci nesmrtelnosti, která hráčům svou nudností dokazuje, že věčný život by rovněž byla jedna velká nuda. Ale simulátor jeřábu se v absurditě dostává na samý vrchol bizarnosti.

Jerab_03Popusťme uzdu fantazie a představme si, co by Jeřáb potřeboval k dokonalosti. V prvé řadě lepší vizuální stránku. Staveniště ve hře jsou opuštěná jako po virové epidemii. Nenajdete žádné pracující ani lelkující kopáče.

Hráč by si také mohl hlídat spotřebu paliva, povětrnostní podmínky a čas do obědové pauzy. V kategorii her simulujících "každodenní práci" je Jeřáb na samé špičce propracovanosti, avšak nejde o perfekcionistické dílo.

Zásadní problém ale není v tom, že je Jeřáb příliš daleko od reality, nýbrž naopak v tom, že se realitě vůbec pokusil přiblížit. Ze základní definice je "hra" (počítačová i analogová) souborem určitých pravidel zestručňujících realitu a ve výsledku má svého uživatele především bavit.

Cokoliv ujetého by mohlo být zábavnější, než sedět v kabině virtuálního jeřábu a vykonávat zadarmo tutéž činnost, za kterou jsou stavaři v realitě placeni.

Jerab_04

Kde nic není, ani smrt nebere

Možná by se nad Jeřábem daly přimhouřit obě oči, pokud by vyšel zdarma jako freeware. Avšak skutečnost, že za jeho cenu dnes koupíte rok staré herní pecky, bere téhle hře vítr ze všech plachet. Nemáte-li na stavební stroje úchylku, dejte od jejich pák ruce pryč.

Jerab_05Levné a neinvenční zpracování jdoucí ruku v ruce s tématem atraktivním asi jako kariéra v kotelně, celou hru zkopává do propasti zapomnění. V distribuci sice dostanete zdarma k Jeřábu městskou budovatelskou strategii CityLife Deluxe, ale tu samostatně pořídíte levněji.
Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

20 %

Čtenáři

52 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 581 čtenářů

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

Najdete na iDNES.cz