Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a12t21t59e50o 98K92o26u59n10o45v71s31k85y 1660551218463

Svůj první počítač jsem dostal, když mi bylo asi šest, nebo sedm a první hry, co jsem měl byly Doom, Duke Nukem, AoE a Dune. Pamatuju si, že vždycky, když jsem v Doomovi sebral nějakou kartu a všechno zhaslo a vyrojily se všechny ty zrůdy, tak jsem vždycky nejdřív zmáčkl Esc a chvíli se díval z okna na ruch na ulici, abych se ujistil, že jsem tady a ne ve hře a pak jsem stejně použil cheaty, takový strach jsem tenkrát měl...:-) Nostalgie...jdu stahovat a tentokráte to snad projdu bez pauz a cheatů :-)

+7/0
doporučit
9.6.2019 9:16

A37n17t74o12n31í94n 84Ž80o10h42a 2365460188356

Upřímně, myslím si, že tohle je důkaz, jak silná může nostalgie být. Kdyby toto nebylo propagováno jako dílo od autora původního dooma. zapadlo by to jako propadák. Ani se mi nechce věřit, že to opravdu dělal on. Je tam totiž tolik amaterských chyb v level designu, aý by člověk plakal. Uznat se musí, že místy to vypadalo hezky, ale hratelnost byla totálně mimo a je to nevyvážené. Na internetu je tisíce lepších modu než tohle a dost lituju lidi, co si to pořídili v té placené limitované edici.

+5/−1
doporučit
9.6.2019 11:04

J34a41n 13P18e51s87l 7321430424651

Nevím proč, 3D hry normálně hraju, ale z enginu Dooma jsem měl vždycky kinetózu. Tady na mě jde už z fotek, bude to tedy asi ta pravá retro kvalita :-)

+4/0
doporučit
9.6.2019 8:06

F96i20l85i69p 67T82ř20e61b59a 6493880768616

Hehe, moc pěkný úvod recenze ;-D

Hned na začátek si ale dovolím nesouhlasit. Na Doomu jsem vyrůstal*, a hraju ho dodnes. (Rozumně) filtrované textury mě netrápí, bez poloprůhledných efektů a bloomu bych se klidně obešel. V kvalitě osvětlení upřímně nevidím takový rozdíl, aby ospravedlňoval ten hate na obou stranách. Když si ale mám vybrat mezi mouse lookem a originálním Doom autoaimem, VŽDYCKY VYHRAJE MOUSE LOOK.

Tak.

Sigil ... je super. Thy flesh consumed je divná epizoda, a moc mi do původního Doomu nezapadla, spíš mi připomíná něco z Plutonia experimentu. Sigil je čistokrevný Doom, je to víc Doom, než Doom II, který vyšel o 24 let blíž původní hře. A je to taky to nejlepší a nejhorší z Johna Romera. Na každém kroku se budete bát, odkud se na vás připlíží další kakodémon, každé dveře budete otevírat s plazmou v ruce, budete hledat cestičky a spínače (to možná až moc) za každý roh budete nakukovat v očekávání olověné přeháňky. A budete dvakrát přemýšlet, jestli si můžete dovolit toho, nebo onoho démona sejmout, nebo radši ušetřit munici a nechat si ho na později. Pravý opak klasických slaughtermap.

Soundtrack ... jen velmi vyjímečně si nechávám originální hudbu zapnutou, tahle ale za těch 666 centů rozhodně stojí.

Jediná výtka, kterou bych měl, je, že v některých levelech není nic vidět. Jistě, dá se přidat gamma, jenže pak už to zase není ono. Tma je tady součástí level designu a funguje. Ale místy je jí prostě moc. :-/

*přísahám, že jsem napoprve napsal "vyroostal" ;-D

+3/0
doporučit
10.6.2019 11:49

T79o79m25á73š 68J97a60n89í22r90e20k 5466886821578

"Dnešní hry nejsou lepší ani horší, jsou prostě jiné." .... s tim se da souhlasit, ale je treba jednim dechem dodat, ze dobrych 15 let nevysla ani jedna FPS hra .... co si pamatuju, tak posledni FPS byl snad doom3 ..... doom4 sice mozna neni uplne hrozny, ale s FPS bych ho uz moc nesrovnaval ..... co treba provedlu dukovi, za to by mely nekomu uhnit pracky a vsechny dnesni radobyFPS hry jsou jen odpad. FPS v hernim kontextu je First Person Shooter, ne Frames Per Second ..... bohuzel se dnesni vyvojari nejak spletli, protoze se shooterem nemaji nejake detske hry jako call of duty, wolfenstein atd nic spolecneho ..... jako aby clovek mel dve zbrane, chodil koridorem, nulova atmosfera, nekonecne zdravi ...... pro to si clovek oci u pocitace nenici:o) Pamatujete na blooda? Ta atmosfera? Ty myltiplayer levely? Takove hry se uz dve dekady nedelaji .....

+2/−2
doporučit
9.6.2019 23:23

F14i32l24i93p 74T19ř15e21b19a 6243220268316

Si představte ten tutoriál.

Zmáčkněte WASD pro pohyb.

Zmáčněte mezerník pro respawn.

Myší miřte, Klikejte pro střelbu.

Zmáčkněte mezerník pro respawn.

Útoky nepřátel způsobují poškození, snažte se jim vyhnout.

Zmáčkněte mezerník pro respawn.

Pokud vás nepřátelé obklíčí, jste v háji. Tak počkat...

Zmáčkněte mezerník pro respawn...

+1/0
doporučit
10.6.2019 11:17

J74a86k68u45b 57B79o32h37o35n23ě62k 8445816749837

Člověk už musí být hodně hardcore retro hráč, aby prvky jako skákání nebo mouselook považoval za kažení si zážitku :-)

+1/0
doporučit
10.6.2019 10:25

M28i74c32h78a10l 61K56r36e35j94č12í 1526730681163

Doom je možná čtvrt století stará hra, ale komunita žije více než kdy jindy. Sám Romero řekl, že by se do tvorby Sigilu nikdy nepustil, kdyby komunita nebyla tak aktivní.

A já bych na ty různé "vyspělejší" porty tak neplival. Samozřejmě, ultraortodoxní zůstanou u původního pojetí, ale třeba GZDoom obohacuje engine o spoustu nových možností (třeba i šikmé plochy nebo několikapatrové levely) a i ty grafické efekty přidávají na atmosféře (baterka, svítící oči monster v temnotách atd...).

Jen se podívejte, kam až se dá starý Doom posunout:

Na to se IMHO žádná moderní hra nechytá. A to vše jen díky moderské komunitě.

+1/0