RECENZE: Kung-fu řežba Sifu se hraje skvěle i na Switchi
Sifu (Switch)
Platforma: Switch
Výrobce:
Sloclap
- Parádní kung-fu řežba
- Postupné vylepšování a mechanismus stárnutí
- Běhá slušně v handheldu i v doku
- Volitelné české titulky
- Přidaná easy obtížnost hře neublížila
- Jen 30 fps, 60 fps na PC i PS je znát
- Dlouhý úvodní loading
- Občas se zacuká
Sifu se inspiruje akčními filmy z osmdesátých let – vypráví klasický příběh o pomstě, v rámci níž se již dospělý hrdina nebo hrdinka vypraví zabít padouchy, kteří mu či jí v dětství způsobili trauma. Úrovně jsou navržené jako klasický koridor, nicméně díky opakovaným průchodům si lze odemknut různé zkratky či tajné místnosti. A i v rámci koridoru existují boční cestičky, díky nimž lze nepřátele trochu překvapit.
Tím nejzábavnějším na Sifu jsou ovšem vlastní kung-fu souboje. Kdo má rád akční béčka, v nichž údery v rychlém sledu střídají bloky za specifických zvuků nárazů, přijde si na své. Sifu je zkrátka jako jeden z těchto filmů, jen hlavního hrdinu ovládáte přímo vy. Ovládá se to skvěle a vypadá to skvěle. Postupně si lze trvale odemknou nové útoky či možnosti, takže máte pocit, že se zlepšujete. Ke hře navíc sedne zvolená stylizace, které podle situace mění barevnou paletu.
Velmi zajímavý je mechanismus stárnutí. Když hlavní hrdina zemře, není konec. Díky starobylému amuletu se opět postaví na nohy. Ale je to něco za něco. S každou smrtí zestárne. To mimo jiné znamená, že má silnější útoky, ale méně životů. Nakonec zemře, ovšem až jako stařec – samozřejmě jen za předpokladu, že se vám nepodaří dokončit hru.
V původní recenzi playstationové verze jsme hru s kolegou Honzou Srpem označili za roguelite. Naučit se reagovat na různé typy nepřátel a dostat se do rytmu chvilku trvá. Ale právě v tom je zábava, neustále se zlepšovat, vylepšovat svůj arzenál a prokousávat se dál. Switchová verze už ovšem obsahuje vylepšení, která se týkají i obtížnosti. Po novém tak lze zvolit i lehký režim a těžký pro ty, kterým by standardní obtížnost už nic neříká.
Na lehkou obtížnost hrdina stárne pomaleji, má víc životů a nepřátelé nepoužívají některá drsnější komba. Je tak mnohem snazší dostat se do rytmu a řekněme si to na rovinu, užít si hru. Původně jsme se obával, zda snížení obtížnosti neublíží zážitku, ale nestalo se tak. Hra je sice výrazně snazší, nicméně stále prověří vaše schopnosti, zejména u bossů a v situacích, kdy jste obklopeni hloučkem nepřátel.
Po technické stránce jsem spokojen. Z prvních videí jsem se obával, že grafický downgrade bude až moc velký, ale nestalo se tak. V handheldu hra vypadá dobře a příjemně mě překvapilo, jak hezky působí i na velké televizi při hře v doku.
V některých scénách se hra trochu zacuká, ale jinak drží 30 fps. Nebudu ovšem zastírat, že 60 fps na playstationu není znát – je. Na druhou stranu pokud máte jen Switch, je i tato verze v pohodě hratelná. Ovládání je precizní, s aplikováním komb přes joy-cony jsem neměl žádný problém. Jediná otravná věc je pekelně dlouhý startovní loading.
Abych to nějak zhodnotil: pokud vás z nějakého důvodu láká hrát Sifu na Switchi, nešlápnete vedle. I za cenu kompromisů je to dobrý port, jehož součástí je i dodatečný obsah v podobě volby obtížnosti.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 9 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...