Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuse

Myslíte, že je Sam & Max důstojným nástupcem svého předchůdce?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Ticháček

11. 12. 2006 21:41
Reakce
Páni, to se nám ta diskuse pěkně rozjela. :-) Ale tak to má být, výměna názorů je zapotřebí. Jan Kavan: jasně, já Váš názor přece respektuju a jak už jsem řekl - chápu ho. Jiná věc je, že ho nesdílím :-). Nemůžu říct, že bych neměl epizodické hry rád - zahraju si je s chutí, ale zkrátka u mne nemají punc AAA projektu. Je to podobné, jako ve filmovém průmyslu, když už s ním ten herní stále srovnáváme. I tam všeobecně platí, že celovečerní filmy hrají prim a seriály ve srovnání s nimi hrají jen druhé housle. No a u her to je z mého pohledu zrovna tak. Netvrdím, že jsou seriály špatné, ale z hlediska prestiže nejsou tak zajímavé. Tol & Kavan: Přehodnocení hodnocení :-) - jasně, pro seriály by se musela udělat vlastní kategorie. Zatím jich ale nevychází tolik, aby se tak mohlo stát. Ale časem k tomu nejspíš dojde. Patrně se nyní nacházíme v přelomové době a až čas ukáže, kudy se bude hodnocení epizodických her ubírat. Sám za sebe můžu říct, že dokud se epizodické hry nerozšíří natolik, aby vycházely alespoň 4 za měsíc, a tudíž aby si vysloužily v papírovém časopise vlastní sekci, patrně svůj přístup nezměním a budu je posuzovat jako doposud, tedy srovnávat je se full-produkty. nevidím jinou možnost, aniž bych full-produkty nediskriminoval. Jako vývojáře by mě děsně štvalo, že krátká epizodní hra dostala stejné hodnocení jako ta moje, přičemž já ve vývoji nechal 3 roky života a ten druhý vývojář sotva půl roku, a nakonec oba slízneme stejnou dávku smetany. Jan Kavan: Ještě jedna drobnost. Vaše jméno je mi povědomé. Nepodílíte se náhodou na té mezinárodní adventuře Destinies? Pokud ano, pak z vašeho textu chápu, že máte s jejím uvedením na trh či dokončením problémy - což by mě samozřejmě mrzelo. Můžete být v tomto směru konkrétnější a říct, jak to s projektem vypadá?
0 0
možnosti

Honza

11. 12. 2006 18:43
Epizodní hry
Že se vměšuji do debaty, tak pěkně rozjeté... Dle mého názoru jsou epizodní hry dobrý koncept. Jak už tu bylo řečeno, pomáhají vydavatelům po finanční stránce a my máme (a hlavně budeme) díky nim možnost zahrát si i to, co by jinak zůstalo jen v hlavách vývojářů. Pokud bude cena přiměřená herní době, pak epizodním hrám ukazuji zdvižený palec. Co si ale císařovu miost nezaslouží, čemu říkám NE co nejrozhoději, to jsou epizodní adventury. Ve hře, která je založena na postupném procházení příběhem, od začátku do konce, tam působí přerušení hraní na měsíc nebo více jako rána cihlou do hlavy. Jistě, jsme na to zvyklí z televizních seriálů, ale tam A) čekáme věšinou jen týden B) většina seriálů stále následuje zlaté pravidlo - "na konci je vše jako na začátku", čímž tvoří malé, ucelené příběhy C) tam, kde neplatí bod B, je divák čekáním spíše frustrován, než navnaděn, což bych nepovažoval za krok správným směrem. Co chci říct je, že si dovedu docela pěkně představit třeba epizodní FPS. Hráč se během čekání baví multiplayerem a trénováním, s novým dílem pak dostane nové mapy a zbraně. Nebo epizodní RTS: Každá epizoda znamená novou hratelnou stranu a přijde právě ve chvíli, kdy už hraní za předchozí začíná nudit (to může být i několik měsíců). A nakonec moje oblíbené: epizodní RPG. Jako příklad vezmu legendární Albion. Ani by mi nevadilo, kdyby jednotlivé kontinenty vycházely postupně... Vývoj postav a získávání předmětů by vystačilo dlouhou a dlouhou dobu zábavy během čekání na další možnost cestování... Ale epizodní adventuru? Ne, děkuji.
0 0
možnosti

Jan Kavan

11. 12. 2006 19:07
dloubnu si
A zbylo v Culture Shock cokoliv nedořešeného? ;)
0 0
možnosti

Pavel Veselý

11. 12. 2006 17:58
Periodicita

Hodnocení epizodických her by mělo obsahovat i hodnocení periodicity. Když někdo vydává periodický obsah, pak by to měl dělat v nějakém předem daném formátu. Když slíbí jeden díl za měsíc a pak ho vydá za půl roku, tak se nemůže divit, že se hodnocení propadne. Proti dnešním tzv. epizodickým hrám vlastně nic nemám, ale jsem dost překvapen že jsou tak vůbec označovány. V případě epizodické hry bych čekal, že buď bude vycházet v nějaké rozumné periodě, kdy si hráč ještě pamatuje co se stalo minule. A to zatím neslíbil nikdo.

0 0
možnosti

RocketKing

11. 12. 2006 13:23
Max in Jedi Knight (pro fajnšmekry)
Tak teď už konečně vím, co byla zač ta postavička, kterou jsem potkal v Jedi Knight. Jestli jste někdy hráli první díl Jedi Knight z roku 1997 (taky od LucasArts) je v jednom městě (asi tak 4. level) skrytá místnost (vrata se otevírají náhodně a na malou chvíli), kde sedí v křesle králík Max. Ještě bych rád přišel na to, co dělal ten bílej pudl s černýma brýlema v Outlaws. ;)
0 0
možnosti

Dritzzt of Entropia

12. 12. 2006 14:16
Tak pudlové byli v Monkey Islandu, ale ty černý brýle, to nevím :)
0 0
možnosti

Jan Kavan

11. 12. 2006 0:44
Nesouhlas
Dobrý den, dovolím si naprosto jednoznačně nesouhlasit s touto recenzí. Zde jsou mé důvody: 1. Sebrat epizodické hře 40% z hodnocení za to, že je epizodická je podobně nelogické, jako přečíst si povídku a zlobit se, že to není román! Telltale games nikde neproklamují, že jejich hra není epizodického zaměření. Je to obdobné jako sledovat seriály. Taky od nich neočekáváte, že by byly celovečerní, nebo snad ano? 2. Cena 9USD je necelé 200 Kč za epizodu. To je láhev slušnějšího vína, nebo dva filmy v kině. Většině lidem dohrát 1. epizodu trvá kolem 4 hodin, což je zcela adekvátní, ne? Navíc Vaše tři hodiny nebudou dle mého názoru obsahovat příliš detailní způsob hry, na kterém je založen epizodický systém. Zkuste vlézt do diskuzáku telltales a najít někde thread o "things you didn't try in sam'n'max" a uvidíte jak strašně moc detailů telltale games do této epizody narvalo. 3. šílený příběh??? Znáte Purcellův komix? Nebo kreslené filmy? Jsou mnohem šílenější... Zkuste popátrat po youtube. Ještě nedávno tam byla epizoda disfunction of the Gods, ale myslím, že byla stažena kvůli porušování copyrightu. A musím říct, že hra je ještě pouze mírně šílená proti komixu nebo seriálům. Naopak Telltale mistrně zachytilo ducha těchto hrdinů. Trošku mi připadá jako kdybyste recenzoval hru o supermanovi a nadával mu, že umí létat. U her inspirovaných komixama, či literární předlohou bývá zvykem se nejprve přece seznámit s touto a pak soudit. Ale jsem asi ze staré školy. 4. Epizodickým hrám patří budoucnost. Je to smutný fakt, ale originální tituly již moc často financování nezískávají. Třeba se to změní, ale mluvím jako člověk, který si tímto šílenstvím prošel a zná spousty podobných a velice nadějných projektů. To sem samozřejmě nepatří, ale uvídíte, že epizodické hraní bude čím dál více protěžované. Pokud neuděláte hru z prostředí hvězdných válek samozřejmě. Na to peníze vždy budou. Navíc tvorba epizodické hry zabere mnohem méně času, a proto je menším rizikem pro tvůrce i vydavatele. Moje hodnocení? 90% +5% za naprosto originální puzzle s psychoanalýzou. -5% za idiotský systém hardware fingerprintingu (typicky si zkuste vyměnit síťový switch) S pozdravem Jan Kavan
0 0
možnosti

Petr Ticháček

11. 12. 2006 12:24
Re: Nesouhlas

Dobrý den,

Nesouhlasím příliš s názorem recenzenta, který byl ke hře až příliš krutý, ale ani s tím Vaším. Především co se epizodického formátu týče. Podle mého názoru je to zabiják her, který jim víc škodí než prospívá, a to z prostého důvodu - jednotlivé epizody nikdy nebudou obsahovat všechny  nápady, které tvůrci chtějí v celé sérii zrealizovat (nechávají si logicky "eso v rukávu" pro další epizody), a žádná z epizod nebude obsahovat akceptovatelné zakončení. U TV seriálu to ještě beru - počkám si den, max. týden. U her čekám v nejlepším případě 2 měsíce (případ Sama a Maxe), ale obvykle mnohem déle.

Bohužel, přestože hratelnosti epizody Culture Shock bych taktéž dal možná i těch 90% (štval mě stále se zavírající inventář, ale hádanky jsou geniální - souhlasím s tou psychoanalýzou), ale ve srovnání s jinými plnohodnotnými hrami má Culture Shock málo variabilní prostředí (protože je to jen první epizoda) a je krátký (taktéž protože je to jen jedna epizoda). Nelze dát dvěma perfektním hrám stejné hodnocení, přičemž jedna mý herní dobu 30 hodin a druhá pouze 3.  

Telltale si toho jsou sami vědomi, proto také mají "nasaldováno", vydávají epizody s kratším odstupem a pro ty, co epizodický formát nesnášejí, chystají vydat full verzi. Nepochybuji tedy o tom, že až Season 1 vyjde v celistvé podobě někdy v létě příštího roku, budou se hodnocení kompletu k těm Vašim 90% honě přibližovat.

Já tedy hodnotím 75% celkově, 85% za hratelnost (10% strhávám výhradně za krátkou herní dobu).

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa

novinky 20. 4. 2024 51

Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

novinky 18. 4. 2024,  aktualizováno 19. 4. 2024 130

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu

novinky 22. 4. 2024 7

Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...

KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?

magazín 21. 4. 2024 16

Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

novinky 18. 4. 2024 9

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 0

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

Fortnite umožňuje vypínat oslavné animace, aby se poražení hráči neurazili

novinky 23. 4. 2024 9

Provozovatelé hry Fortnite nyní umožňují všem hráčům vypnout zobrazování oslavných animací, jež prý...

World of Warcraft: Dragonflight se rozloučí remixem Mists of Pandaria

novinky 23. 4. 2024 1

Zatímco separátní battle royale režim Plunderstorm se pomalu blíží ke konci, tvůrci během května...

V nové hře podle Pána prstenů se nebude bojovat, ale stavět Hobitín

novinky 23. 4. 2024 7

Chystaná hra Tales of the Shire nás zavede do světa Pána prstenů, tentokrát však nebudeme bojovat...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!