S logickými hrami se na PSP poslední dobou roztrhl pytel. Ne že bychom nebyli denně zaplavováni podprůměrnými, rádoby chytlavými hříčkami napříč všemi platformami, ale nutno uznat, že PSP na druhém konci kvalitativního žebříčku předvádí za poslední dobu poměrně slušnou řádku her, které stojí za více než jen za pozornost. Puzzle Quest není výjimkou.
Vedle ostatních úspěšných her žánru na PSP vypadá PQ jako chudý příbuzný. Žádné audiovizuální orgie jako v Lumines nebo Every Extend Extra, žádné stylové experimenty ve stylu LocoRoco či Exit. Puzzle Quest je, co se týče technického zpracování, de facto minimalistickou záležitostí. Rýpalové jistě nadhodí, že na vině je NDS, na který PQ vyšel také. Jak to ale u takových her bývá, nejjednodušší řešení je to správné, co na tom, že i to minimum grafických efektů je zpracováno úsměvně amatérským způsobem.
PQ je interesantním skloubením jednoduchého logického úkolu s RPG prvkem.
Náplň hry? Seskládat stejné symboly do řady o minimálně třech kusech, nabít tím manu a na soupeře v zápětí vyslat salvu firebalů. V mezihře se naučit nová kouzla, vylepšit statistiky vámi zvolené postavy, potrénovat jezdecké zviřátko a v kovárně si ukout nový mečík. Na bitvu s Medusou do omezeného množství slotů kouzel navolit raději ohnivý štít než ledovou sprchu a pohrát si s amulety. A pak do zemdlení ve tři ráno a pak ještě dál. To je Puzzle Quest.
PQ je, jak jste asi pochopili ze stručného popisu herních mechanismů, interesantním skloubením jednoduchého logického úkolu s RPG prvkem, který je, v rámci
zachování snadného přístupu a srozumitelnosti, vyveden do „obřích“ rozměrů. Nechybí volba postavy s rozdílnými schopnostmi, nechybí mapa krajiny, po které se pohybujete, nechybí města, kvanta nepřátel, statistiky, tabulky, levely a dokonce nechybí ani příběh. O podstatě příběhu nemá smysl mluvit. Respektive, toto oznámení je pro mne jistým alibismem, protože jsem prostě nemohl pročítat nekončící rozhovory o tom, jak se někam musí jít a někoho tam osvobodit nebo porazit. Jediné důležité oznámení bylo, že ten kostlivec byl poslední boss. Docela mě to zamrzelo, ale to mi nezabránilo si na PQ ujet dalších X hodin.
Tyto herní variace obohacují hru natolik, že si ani neuvědomíte, že třetí den děláte pořád to samé.
Hra samotná si ve své podstatě nezadá s Tetrisem, Lumines, nebo Koloomn. Těmto hrám je společná jednoduchá manipulace s herními kameny tak, aby byl
|

Tyto herní variace obohacují hru natolik, že si ani neuvědomíte, že třetí den děláte pořád to samé – skládáte k sobě barevné kostky. Největší kouzlo hry je v tom, že tyto variace jsou díky RPG prvku vzájemně spojené natolik, že se vám nikdy neomrzí. Začalo vás nudit kosení nepřátel? Nevadí, naučíte se nová kouzla,
|
A dobrá zpráva na konec je, že se chystá druhý díl.
Puzzle Quest: Challenge of the Warlords | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|