RECENZE: Pokémon Brilliant Diamond je super remake a vánoční hit Nintenda

Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl
Conquest Entertainment 19.11.2021 Switch
Pokémon Brilliant Diamond / Shining Pearl jsou remaky her, které vyšly v roce 2007 na handheld Nintendo DS. Mimochodem, na Bonuswebu si můžete přečíst i dobovou recenzi.
Vzhledem k tomu, že pro Pokémony mám slabost už od éry Game Boye a Nintendo DS je moje historicky vůbec nejoblíbenější konzole (i když Switch už jí šlape na paty), remake jsem si samozřejmě nemohl nechat ujít. Po poražení elitní čtveřice a finální šampionky mohu konstatovat, že jsem si celé dobrodružství opět užil a se ztvárněním remaku jsem spokojen. Noví hráči se mohou těšit na klasické dobrodružství se vším všudy.
Na začátku hry si zvolíme, zda budeme hrát za chlapce, nebo dívku. Tato volba určí, kdo bude náš kámoš, který nebo která se snaží také stát šampionem Pokémon League. Poté, co si tak trochu omylem vybereme z kufru u jezera svého startovního pokémona, spíš rezervovanější profesor Rowan nás pověří sestavením místního Pokédexu. Pokémony stačí vidět, nemusíte je chytit všechny a na konci cesty budete mít prostým hraním téměř hotovo. Posléze si zpřístupníte národní Pokédex, díky němuž si můžete pochytat i zbylé startery, a to i z předešlých her.
Hlavní padouši se jmenují Team Galactic, což je kriminální organizace, která se snaží pomocí pokémonů stvořit zcela nový svět. A tomu je třeba samozřejmě zabránit. Tematicky jsou na poměry série zajímaví, včetně hlavního padoucha.
A pak tu je ten zbytek, tedy páteřní linka, kterou fandové pokémonů dobře znají. Zjednodušeně řečeno budete navštěvovat různá města a v nich se utkávat s místními šampiony. K tomu se obvykle váže nějaká pěkná hádanka. Celkem je třeba získat osm odznaků, které vás oprávní ke vstupu k finální výzvě. Postupně získáte různé schopnosti, které vám pomohou dostat se na dříve nedostupná místa, ať už je to rozhánění mlhy či zdolávání vodopádů.
Startovní pokémoni |
Výhodou DS byly dvě obrazovky, takže zatímco na horním displeji byla vlastní hra, ten spodní zobrazoval různé dodatečné informace. Hodinky Pokétch samozřejmě obsahuje i nová verze a vypadají na pohled úplně stejně, ovšem tím, že se vyvolávají do pravého horního roku, případně přes celou obrazovku, už to není tak cool jako kdysi.
Spojnice mezi městy jsou travnaté plochy, zasněžené plochy, jeskyně či voda a podle biomu budete narážet na různé typy pokémonů. Co se viditelnosti týče, hra je takto na povrchu věrná originálu a pokémoni nejsou vidět. Dříve nebo později se vám tak stane, že se aktivuje souboj a po jeho konci se nehnete ani o milimetr a spustí se další a pak další. Za mě je to překonaný mechanismus, raději pokémony vidím, ale u remaku jsem toto schopen odpustit.
V tomto ohledu mi udělalo radost nové, rozsáhlé podzemí, v němž jsou pokémoni vidět. Postavíte si tu svoji tajnou základu, kam budete umísťovat sochy a snažit se chytit nové pokémony. Hodně zábavné je kutání, kdy máte jen omezené množství tahů na to, abyste odhalili skryté drahokamy a krabice. Do podzemí zavítáte už během hlavní příběhové linie (tak se tam moc nepřelevlujte), ale je i součástí end-game hry. Rozhodně povedené.
Hlavní náplní jsou tahové souboje, na nichž se nic nezměnilo. Zkrátka se snažíte nasadit do boje pokémona, jehož útoky mají proti oponentovi výhodu. Například použijete ohnivý útok na travního pokémona, a udělíte mu tak větší zranění. Při chytání divokých pokémonů je zase třeba cíl trochu oslabit a ideálně i následně použít vhodnou verzi poké ballu.
Remaky Pokémon Diamond a Pearl jdou v Japonsku na dračku |
Trochu mě potěšila i obtížnost. Čekal jsem snadnou hru, což sice vetšinou platí, ale občas jsem se zapotil. Minimálně u šampionů není dobré ignorovat herní mechanismy, jednou jsem na to doplatil wipem celé družiny. To jsem celkem čuměl. Celkem výzva je i finále. Elitní čtveřice na konci má pár kousků, které mohou způsobit problémy, nicméně finální šampionka mě při prvním setkání taktéž rozsekala. Bude to znít zvláštně, ale měl jsem z toho radost.
Poměrně dost rozruchu vzbudilo grafické zpracování, zejména použití stylu chibi, což je v podstatě karikatura, kdy postavy mají velké hlavy a postrádají různé detaily. Hodnocení bych si rozložil do třech vrstev. Ta první, kdy svět sledujeme z ptačí perspektivy, se mi líbí. Hra si uchovává svůj schematický ráz z předlohy, což je milý odkaz, který neurazí. V detailu se mi ovšem postavy moc nelíbí. Nevadí mi ani tak chibi styl, ale to, že animace buď chybí, nebo vypadají blbě. V soubojových částech už je svět zase v pořádku: v něm vidíme klasické, hezky animované postavy.
Někdo v diskuzi psal, že si hru nekoupí, protože remake má povinný Exp. Share (zkušenosti získává celý tým). Největším problémem remaku tak jsou naprosto odlišná očekávání každého z nás. Tvůrci byli spíše konzervativní a leckde se dočtete, že hráli na jistotu. Podle mě to je blbost. Od remaku neočekávám zásadní změny, ale to, že si aspoň na chvilku připomenu, jaké to tenkrát bylo. A to mi aktuální remake zprostředkoval. Ve hře je navíc co dělat i po jejím dohrání, takže spokojenost, a to mě některé novinky, jako je třeba přizpůsobení poké ballu, zcela míjejí.
Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky
Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...
O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky
Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.
Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?
Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.
{NADPIS}

{POPISEK}
Plýtvání časem a nafoukaní tvůrci. Vybíráme propadáky herního svátku
Minulý týden se odehrál významný videoherní svátek se spoustou konferencí herních společností a nášupem novinek. Zdaleka ne vše se ovšem povedlo a my vybíráme pět věcí, které hráče i nás v redakci...
Nabitá show Xboxu vyvrcholila novým Call of Duty
Aktuální videoherní svátek zakončila velká prezentace Xboxu a ten nás přesvědčil, že umí udělat kvalitní show nabitou zajímavými novinkami. Vedle řady čerstvě oznámených titulů jsme se dočkali první...
Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu
Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...
Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?
Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.
ANKETA: Jak se vám líbila druhá řada seriálu The Last of Us?
Druhá řada postapokalyptického seriálu The Last of Us je za námi, na třetí, v níž hlavní roli převezme jiná postava, si ještě nějakou chvíli počkáme. Spekuluje se o začátku roku 2027. My se ovšem...
Rande s košem na prádlo. Festival demoverzí ukázal zajímavé i bizarní hry
Festival demoverzí Next Fest na Steamu přinesl ukázky celé řady zajímavých titulů. My jsme hned několik z nich vyzkoušeli a přinášíme tipy na ty, které nás zaujaly: Baby Steps, Date Everything, Ball...
{NADPIS}

{POPISEK}
O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky
Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.
Milovali jste Theme Hospital? Stáhněte si nástupce Two Point Hospital zdarma
Digitální obchod Epic tentokrát rozdává špičkovou strategii Two Point Hospital. Pokud jste kdysi milovali Theme Hospital a duchovní nástupce Two Point Hospital vám prozatím unikl, neváhejte....
Těchto osm her si v červnu zahrají předplatitelé PS Plus Extra
Herní katalog PlayStation Plus Extra se za necelý týden rozroste například o kooperativní střílečku FBC: Firebreak od studia Remedy či zábavný žánrový mix Endless Dungeon.
Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky
Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...
Bend Studio, které stvořilo Days Gone, přišlo o třicet procent zaměstnanců
Bend Studio známe díky povedenému postapokalyptickému dobrodružství Days Gone. Dnes jsme už mohli hrát dvojku, vedení Sony to ovšem vidělo jinak. Kvůli špatným manažerským rozhodnutím se navíc...

Sezónní pronájem zděné chaty v Ohrobci
Višňová, Ohrobec, okres Praha-západ
12 000 Kč/měsíc
RECENZE: Film Predátor: Zabiják zabijáků ukazuje masakry lidí napříč dějinami
Mimozemští lovci zvaní Yautja se vrátili na Zemi, aby se utkali s těmi nejsilnějšími lidskými bojovníky napříč časem. Tentokrát ne v hraném filmu ani ve videohře, ale v antologickém animovaném snímku.