Jen málokterý vývojářský tým se může chlubit takovým počtem megahitů jako britský Rare. Banjo Kazooie, Donkey Kong 64, GoldenEye a samozřejmě Perfect Dark. To je jen miniaturní výčet těch největších perel ze stáje Rare. Zajisté nemusím připomínat šok, kdy před třemi lety oznámilo vedení Rare ukončení smlouvy o vytváření her exkluzivně pro Nintendo. Do hry vstoupil Microsoft, který neváhal zaplatit nemalý obnos za odkoupení celé firmy. Bylo to černé na bílém - StarFox Adventures je poslední titul vydaný pro Nintendo a veškeré další rozdělané projekty směřují na konkurenční Xbox. Nedokáži to říci se stoprocentní jistotou, ale domnívám se, že doposud se tato spolupráce Microsoftu s Rare prvnímu jmenovanému nijak zvlášť nevyplatila. První exkluzivní titul pro Xbox - Grabbed by the Ghoulies byl sice nesmírně originální a zábavný, ale z komerčního hlediska se o žádný velký trhák nejednalo. Conker: Live & Reloaded byl v prodejnosti sice úspěšnější, ale s blockbustery typu Halo 2 se měřit prostě nemohl.
Osobně to považuji za obrovskou škodu, protože oba tyto jmenované tituly jsou bezesporu velmi kvalitní a větší komerční odezvu by si jistě zasloužily.
Pseudo-punkerský look je dneska moderní a Joanna je v PD0 opravdu sexy.
Bill Gatesů však momentálně jistě nezoufá. Podařilo se mu to, čemu jen málokdo věřil. Xbox 360 je tu a byť si ho u nás užívá momentálně jen hrstka vyvolených, tak lze i v ČR mluvit o absolutní herní horečce. Navíc se Rare konečně rozjeli a hned v launch sestavě jsme se dočkali Kameo: Elements of Power a Perfect Dark Zero (dále jen PD0).
Stejně jako Resident Evil Zero se dějově odehrává PD0 před svým předchůdcem. Zjistíte tak, co předcházelo infiltraci do Oblasti 51 a dokonce se setkáte i s Joanniným otcem. Story je oproti původnímu PD sice chudší, ale stejně převyšuje konkurenční FPS o několik tříd a fanoušci se dočkají i pár překvapení.
Hra je rozdělena do čtrnácti misí, které se odehrávají na různých místech naší matičky Země. Podíváte se do Hong Kongu, Afriky, Činy, Jižní Ameriky a dokonce i Pacifiku. Úrovně lze bez nadsázky označit za obrovské a nebýt chytrých checkpointů, bylo by jejich dokončení otázkou někdy i několika hodin. Jinak je obtížnost stejně jako u originálu volitelná a hardcore hráči si jistě přijdou na své. Hlavní hrdinka prošla viditelnými kosmetickými úpravami, které mají symbolizovat její mládí. Osobně nejsem vůbec proti.
Pseudo-punkerský look je dneska moderní a Joanna je v PD0 opravdu sexy. Žádné krátké vlasy jako v jedničce, díky kterým si
vysloužila přezdívku Game Lesbian (tentokrát bez překladu, milí čtenáři :). Stylové mikádo má promelírované a je z ní opravdu kočka. Lara Croft může jen tiše závidět.
Aby byla vizuální proměna Joanny Dark viditelnější, rozhodli se v Rare k občasnému přepínání kamery do třetí osoby. Něčeho
podobného jsme byli svědky již v Chronicles of Riddick a stejně jako tam, i v PD0 funguje toto přecházení mezi pohledy bez jakýchkoliv problémů. Stačí se přikrčit ke zdi a vidíte svojí hrdinku v plné nádheře (a že je opravdu na co koukat). To samé funguje při kotoulech. Ty opravdu nejsou v FPS příliš častým
jevem a jen díky přepnutí do pohledu třetí osoby opravdu víte, jestli se kutálíte tam, kam máte. Pro Joannu samozřejmě není problém zdolávat žebříky, stejně jako řídit futuristické vznášedlo, či miniaturního mecha. Je to holt šikovná holka. Ano, vliv legendárního Halo: Combat Evolved se přenesl i do PD0 a i zde se setkáte s ovladatelným vozidlem. To je sice pouze jedno (nepočítám-li zmiňovaného mecha, kterého nepovažuji za vozidlo), ale svým zpracováním vám vynahradí celý vozový park z obou dílů Halo. Obrovské vznášedlo můžete řídit, stejně jako se můžete postavit za kulomet, který je umístěn na zádi masivního vozidla. Vznášedlu nedělá problém pohybovat se jak po souši,
tak po vodních hladinách. Když jsem se poprvé usadil za jeho kormidlo (nebo čím se to vlastně vznášedlo ovládá) přistihl jsem se, že celých 20 minut jsem se projížděl jen tak a koukal jsem, s jak neuvěřitelně obrovskou mírou detailu je toto vozidlo zpracováno.
Podobně jako v prvním dílu nechybí Joanně ani v PD0 spousta šikovných hi-tech pomůcek včetně levitující mini-kamery na dálkové ovládání a hackovacího PDA na otevírání zablokovaných dveří.
Člověku se až zatají dech při pohledu na pouhý průchod prvních dvou místností.
Zbrojní arzenál je vskutku obsáhlý. Stejně jako v Halu můžete nést pouze dvě zbraně lehké kasty najednou. Jedná-li se o nějakou speciální a opravdu těžkou zbraň, unesete pouze ji. Některé zbraně vám budou povědomé z originálu, s některými se setkáte poprvé. Každá ze zbraní má sekundární mód. Zásobník z pistole můžete zahodit s klidem, automatická střelba nepřátele na chvíli zabaví (to víte v budoucnosti střílí již samotné zásobníky). Brokovnice se pyšní efektním radarem, SMG vlastní termovizi a UZI můžete použít dokonce jako nástražnou minu. V několika misích můžete použít i skládací ochranný štít, kterým se můžete chránit před dotírajícími nepřáteli a střílet zároveň. Velmi praktické.
Xbox 360 je synonymem pro stoprocentní podporu online a PD0 je toho jasným důkazem. Služba Xbox Live umožňuje utkat se až 16 hráčům najednou. Samozřejmě není problém při malé účasti přidat i nějaké ty boty. Offline multiplayer je neméně atraktivní, byť se ho na jednom Xboxu 360 mohou zúčastnit maximálně čtyři hráči. Možnost nahradit živé protihráče virtuálními naštěstí zůstala přítomna i v offline multiplayeru, a tak si na opuštěnost jednotlivých arén rozhodně stěžovat nebudete. Navíc si můžete
projít story mód (prosím famfáry) kooperačně ve dvou hráčích najednou, což je prostě boží.
Již u prvního Xboxu jsme si zvykli na podporu Dolby Digital 5.1 a jak to tak vypadá, tak i s příchodem „třistašedesátky“ se nic nemění. Bondovský hudební doprovod i akurátní zvuky si majitelé pořádné zvukové aparatury jistě užijí naplno.
|

|
Perfect Dark Zero | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|