Nový přídavek k české akci ARMA 2 pokulhává za svým předchůdcem

aktualizováno 
Rozšíření Private Military Company přináší v prvé řadě novou kampaň. Má několik velmi světlých momentů, ale celek je tažen ke dnu pasážemi, které se povedly podstatně méně.
60

ARMA 2: Private Military Company

Platforma: PC
Výrobce: Bohemia Interactive

  • odlišněji pojatá kampaň
  • kolísavá kvalita misí

Nebýt kolísavé kvality misí a nepřesvědčivého podání příběhu, byl by to zajímavý průřez mezi vojenským simulátorem a klasickou střílečkou. Takhle ho lze doporučit spíše jen pravověrným armaholikům.

Herní karta

Druhé rozšíření (recenze prvního, British Armed Forces) pro ARMA 2: Operace Arrowhead (recenze zde) přináší přesně to, co by se od něj, i vzhledem k ceně, očekávalo: pár nových zbraní a kusů techniky, jež si pochopitelně vyzkoušíme ve zbrusu nové kampani.

Přídavek popisuje události, které zažívají členové soukromé vojenské organizace Ion. Naším posláním je chránit tým vyšetřovatelů, jenž pátrá po informacích o takistánském nukleárním programu. Vydáváme se do dobře známého prostředí, se kterým jsme se setkali již dříve.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Rozporuplné pocity panují od začátku ohledně příběhu. Jeho přítomnost si výrazněji uvědomíte na začátku a podruhé bohužel až na konci. Autoři se sice pokouší pomocí vložených animací navodit napínavou zápletku, avšak je velmi znát, že v téhle oblasti zase takové zkušenosti nemají.

Na druhou stranu, na poměry Army to není žádná tragédie. Hlavní hrdina, Brian Frost, je postava, se kterou už máme svoje zkušenosti, což celkové atmosféře dopomáhá. Příjemně působí i soužití s týmem, jehož nejvýraznější členy si člověk velmi rychle zapamatuje a začne s nimi sympatizovat.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Tato skutečnost je důležitá vzhledem k závěru, kdy musíte udělat jedno velmi zásadní rozhodnutí. Z toho vyplývá, že hra má více konců. Já jsem se dostal ke dvěma.

ARMA 2: Private Military Company (PC)Nevyrovnaně zapůsobily také mise. Začátek je velmi vlažný, řekněme lehce nadprůměrný. Odhánění protestujících civilistů bylo zajímavé zpestření, ovšem pročesávání trosek Zargabadu bavilo jen do chvíle, než se objevily typické chyby v umělé inteligenci. Ty se s hrami od Bohemia Interactive nejspíš ponesou ještě hodně dlouho.

Hotovým utrpením se stala mise, kterou strávíme za kulometem upevněným na střeše agenturního SUV. To, co by se při dobrém uchopení námětu stalo zajímavým zpestřením, je tady rozvláčné a hlavně nezábavné.

Zádrhelů bylo hned několik, v čele s problematickým řidičem, který sice zpomalí, když vystřelíte, ovšem dokáže se zaseknout o kdejakou překážku. Naštěstí jich není po cestě mnoho. Navíc zamířit na protivníka, jehož je obtížné vůbec spatřit, taky není žádný med. Místo toho, aby se mise stala pořádnou výzvou, nabídla pouze mírnou frustraci.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Potom se ale situace obrací o 180 stupňů a přichází vynikající mise, kde se nejlepší kamarádkou stává tanky ničící flinta AS50 s termální optikou. Musíme velmi dobře mířit, na motor, abychom se zdánlivě obyčejnou odstřelovací puškou poslali do věčných lovišť ruské pancéřové bestie. Kdyby tu bylo takových misí víc, nikdo by se nezlobil.

Ani další mise není špatná. Po chaotickém začátku zjišťujeme, že jsou našimi protivníky miniaturní helikoptérky ozbrojené kulomety. Likvidace poletuch se zdá zprvu nemožná, ale když okoukáme trasy jejich letů, máme s trochou pozornosti vyhráno.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Povedenou trojici uzavírá obranářská pasáž, v níž se valí nepřátelé z několika stran. Na nás čeká zásadní volba. Pokusíme se s nimi vypořádat hezky z dálky za pomoci výše zmíněné AS50, nebo vezmeme do ruky třeba útočnou pušku XM8 a absolvujeme bližší seznamování s takistánskými rebely?

Zbytek kampaně už zase balancuje těsně nad průměrem. Dojde ještě na helikoptéru a otevřenější závěrečnou misi (odlišná pro každý z konců), kde ani jedna neurazí, ale zejména ta letecká rozhodně nenadchne.

ARMA 2: Private Military Company (PC)Celkově může dohrání zabrat něco kolem tří hodin, nepočítaje opakování. Není to příliš mnoho a předchozí rozšíření bylo v tomto směru velkorysejší. A to i vzhledem k faktu, že Private Military Company chybí samostatné mise.

Kvalita kampaně kolísá a některé pasáže si rádi zopakujete, jiné rychle zapomenete. Celkově je velmi znát, že se autoři pokoušeli o přímočařejší zážitek. Žádné dirigování kupy vojáků tu nenajdete. Nanejvýš kooperaci s jedním parťákem.

Recenzi nelze zakončit jednoznačným doporučením. Dnes hodnocený přídavek určitě není špatný, jenomže miska vah je těžší na straně rozporuplných misí. Předchozí rozšíření, British Armed Forces, toho za stejné peníze přineslo o poznání víc, a nasadilo tak laťku příliš vysoko.

ARMA 2: Private Military Company (PC)

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

63 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 109 čtenářů

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

Najdete na iDNES.cz