Nová verze populární karetní hry Magic: The Gathering je velmi chytlavá

aktualizováno 
Nové počítačové zpracování jedné z nejpopulárnějších karetních her na světě nepřináší téměř žádné novinky. I přesto zabaví na desítky hodin.
75

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Platforma: PC
Výrobce: Stainless Games

  • Nejlepší zpracování magiců na PC
  • Nový mód Archenemy
  • Za málo peněz hodně zábavy
  • Příliš málo změn oproti minulému dílu

Herní karta

Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012

Loni vydaná hra Duel of the Plainswalkers byla konečně to pravé převedení "magiců" na počítače, na které fanoušci tak dlouho čekali. Žádné pseudoakční splácaniny, žádné marné pokusy zakomponovat do hry příběh, ale čistě a pouze zpracování samotné karetní hry, které se od skutečné předlohy lišilo "jenom" nemožností sestavit si vlastní balíky.

Pro ty, kterým se nechce investovat horentní sumy do nákupu drahých kartiček, tak šlo o ideální možnost zahrát si jednu z nejpopulárnějších karetních her na světě. Po necelých dvanácti měsících mi Steam profil nemilosrdně ukazuje 132 odehraných hodin. Více asi netřeba dodávat.

Jaké novinky tedy přináší verze pro letošní rok s plným názvem Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers 2012? Rovnou si řekněme, že jich mnoho není. Zbytečné intro, mírně upravená grafika, urychlení a vůbec celkové odladění hry. Samozřejmě tu jsou i další balíky se spoustou nových karet a schopností, multiplayerový mód Archenemy (viz. infobox) a nějaký ten achievement. A to bude asi tak všechno.

Pokud jste doufali v nějaké rozšíření možností editace herních balíčků, čekejte zase dál. A pravděpodobně se nedočkáte nikdy. Majitelé licence Wizards of the Coast by byli blázni, kdyby odváděli hráče od svého zlatého dolu, jakým M:TG v současné době bezesporu je.

Jelikož už jde o druhý díl, musíme na hru pohlížet přísnějším okem a nad čím se minule v záchvatu extatického nadšení jen tak mávlo rukou, už tentokrát opravdu naštve.

Nejzásadnějším problémem je asi nevyváženost balíků. Ač jsou všechny barvy zastoupeny rovnoměrně a balíčky jsou sestaveny opravdu s rozumem, dá se jednoduše říci, že některé jsou o dost silnější než ty druhé. Ve výsledku to znamená, že pokud chcete sbírat body do statistik, musíte zůstat u prověřených "vampírů", "elfů" nebo "artefaktů", což silně poznamenává variabilitu jednotlivých partií.

Časem zase určitě přibudou nové, čímž se situace o něco zlepší, ale pořád platí, že s těmi pomalejšími balíky budete potřebovat mnohem více štěstí a umu než s těmi rychlými.

Umělá inteligence stále dělá nepochopitelné kiksy, za to jí ale často přijde ta správná karta ve správný čas. Nemáme žádné důkazy, ale zdá se, že jediný rozdíl mezi obtížností Normal a Hard je v míře počítačového "štěstí" a nikoli v umění hrát lépe. Ale o singleplayeru tato hra nikdy nebyla a po rychlém projetí kampaně a odemčení všech balíků se mu už naštěstí vůbec nemusíte věnovat.

Archenemy

Tou největší (a zlí jazykové by klidně mohli tvrdit, že i jedinou) novinkou je nový mód Archenemy, kde hrají tři proti jednomu. To by samozřejmě nebylo moc fér i přes dvojnásobný počet životů, které má osamělý hráč. Tím zlomovým prvkem jsou tzv. schémata, která se spouštějí na začátku každého kola a pro arcilotra znamenají vždy zásadní výhodu. Tu si může nalízat plnou ruku nových karet, tu získá na svoji stranu nějakou obrovskou příšeru, země do hry nebo cíleně poškodí některého ze soupeřů.

Jedině dokonale sehranou spoluprací všech tří lidí se dá vyhrát, což může být problematické v případě, že nemáte kvalitní spoluhráče, nebo ještě hůře, jste-li odkázáni na pomoc umělé inteligence. Bohužel si ale nejde vyzkoušet roli Archenemy osobně, což je nepochopitelné omezení.

Technicky hra vypadá skvěle: všechny karty jsou opět přítomny ve vysokém rozlišení, ovládání je opravdu intuitivní, nově lze i nastavovat pohled na plochu, což je obzvláště v případě her v týmech nesmírně užitečné. Zvuky a hudba ujdou, ale dříve nebo později je stejně stáhnete na nulu a budete se věnovat poslechu své muziky.

Mnohem horší je ale špatně udělané multiplayerové lobby. Připojit se k volné hře je často práce na několik minut. Dát si jednu dvě hry před spaním tak již není tak snadné jako dříve. Nezbývá než doufat, že to bude odstraněno s nejbližší opravou.

Celá recenze má sice poněkud negativní nádech, ale faktem zůstává, že Duels of the Plainswalkers zůstává i v roce 2011 tou nejlepší adaptací karetní hry Magic: The Gathering na počítače. A pro všechny, kteří nemají možnost hrát pravidelně s přáteli či na turnajích, je také nejjednodušší a nejlevnější variantou.

Vždyť hra stojí necelých deset dolarů, což je méně, než byste v reálu zaplatili za dva boostery (rozšiřující balíčky s kartami), s nimiž si stejně nezahrajete. Takže i tentokrát je to jednoznačně palec nahoru, propříště už bychom ale uvítali více novinek.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 298 čtenářů

Témata: s-karta, Steam

Nejčtenější

Cyberpunk 2077 a politická korektnost. Některým vadí žena s penisem

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 se těší hráčské oblibě a vysokým očekáváním, ovšem najdou se i tací, kterým futuristická hra začíná...

Připravte si peněženky, na Steamu začal letní výprodej

Každoroční slevy na Steamu

Každoroční slevové šílenství je opět tady, a tak si můžete levně rozšířit svojí virtuální sbírku her na Steamu. Jen...

Mobilní Harry Potter má našlápnuto být globálním hitem

Harry Potter: Wizards Unite

Nová mobilní hra Harry Potter: Wizards Unite funguje na stejném principu jako tři roky starý Pokémon GO. Využívá...

NHL 20 opět nevyjde na PC, nebude mít nový engine ani příběhový mód

NHL 20

Na obalu letošního ročníku oblíbené hokejové série NHL od Electronic Arts bude Auston Matthews. To je však asi jediná...

Wolfenstein: Youngblood přidává novinku, která mě v demu pořádně štvala

Wolfenstein: Youngblood

Střílečka Wolfenstein: Youngblood se odehrává v okupované Paříži devatenáct let po událostech The New Colossus. Do...

Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

Najdete na iDNES.cz