Pondělí 6. dubna 2020, svátek má Vendula
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. dubna 2020 Vendula

Diskuse k článku

RECENZE: Skvělý vikingský Northgard oživuje slávu real-time strategií

Strategie v reálném čase si mohou vyšlapat i novou cestu a hodit za hlavu staré ověřené postupy. Udělal to i Northgard a byl to krok správným směrem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o26m41á13š 23G87ü42r51t77l53e28r 3247255408848

Nahráno 46 hodin... co se týče chyb, ty se týkají skoro vždy kampaně, a ta není kdovíco zásadního. Sektorový systém připomíná Settlers 7, ale ekonomika není tak propracovaná. Což je dle mě dobře, ekonomika je v Northgardu tak akorát.... nic extra komplexního, ale hodně voleb má velký dopad v budoucnu. Hlavě co se týče výzkumů, ale i jiných voleb. Prostě ideální pro rychlou hru se spádem.

Vyváženost a zároveň rozdílnost klanů je parádní. Hodně jsem hrál multiplayer a hraje se tam stejně se všemi typy klanů až na jeden.

Hodně velké minus je pro mě bojový systém. Single player je o ničem, až se naučíte základy, AI nemá šanci. Takže jsem hodně nahrál v multiplayeru. Každá hra dospěje do fáze velké rubačky, obě strany naklikají co nejvíce vojáků a pošlou je proti sobě. A tam pak rozhoduje zaprvé jak šikovně a rychle klikáte (zaměřujete nepřátelského hrdinu, stahujete svoje jednotky s nízkým zdravím, posíláte je zpátky když už nejsou v targetu, nepřítel je pak zas targetuje, etc...). No a to vše v bitce co trvá asi tak 8s. A za druhý tam rozhoduje čert ví co, výsledky jsou dosti nepředvídatelné... ale třeba je soupeř lepší klikač, mě to moc neba... No a ve chvíli kdy jedna strana přejede druhou tak je prakticky konec, pokud není soupeř idiot, jeho rush už pak nelze zastavit. Takže výsledek půlhodinového managmentu ekonomiky stejně rozhoduje haluzáckých 8s.

Zanedlouho by měl vyjít velký multiplayerový update, tak jsem zvědavý na změny, jestli změní i souboje. Pokud ne, nebudu se k tomu už moc vracet.

0/0
6.4.2018 17:29

P79a94v10e10l 34M72e53d76e51k 1940312921885

Není to špatné, ale žeby to byl takový megahit, tak v tom se s autorem recenze neshodnu. Podotýkám, že podobné strategie typu Settlers mám velice rád, ale znovu: ano, je to fajn, má to spoustu much - nemá cenu vyjmenovávat, jsou to zejména technické i faktické nedokonalosti, které dokaží gameplay znepříjemnit. Nahráno mám cca 8 hodin a přehrávám mise na achievmenty.

0/0
4.4.2018 9:38

J78a25n 62K34o19h71l 4133487401954

Vypadá to jak Settlers s horší grafikou.. a to už to na steamu nějakej ten pátek sleduju..

0/0
3.4.2018 15:06

K33a63r56e76l 30U27r31b87a45n 2774294691139

Podobné byli předchozí Greenland a Cultures.

0/0
3.4.2018 13:23
Foto

J37i64ř66í 10D44v72o64ř60á28k 4668493611

Koupil jsem (cca měsíc zpět), zkoušel jsem a upřímně moc mě nanadchlo.

Začátek je super, ale jak mám větší území, všechno se hrozně zdraží a zkomplikuje a vyloženě mě to pak přestane bavit takové to přetahování a ne moc vymakaný mikromanagement.

Možná dělám nějakou chybu, ale za mě to není ani 50/100.

+3/0
3.4.2018 12:22

P98e37t65r 88F15i68a81l40a 6641143765702

"Budovy, kromě obranných věží, nelze na obsazeném území zničit, takže k vám houfně proudí zástupy nepřátelských vesničanů pro ostré meče a sekyry, kterými vás zkusí vykopat ze svého dvorku ven. Vyložená podpásovka je, když takto protivník vyšle na přezbrojení zvědy, jediné jednotky, na které se nedá zaútočit." - Nevidím žádný problém. Naprosto legitimní obranná strategie, navíc, jak sám psal autor, stráta každého vojáka dost zabolí, tak jen ať vesničaní proudí na přezbrojení. Že se proplíží bez povšimnutí zvět taky dává smysl.

0/0
3.4.2018 9:58

H25o76n56z34a 72K43o57v21á58ř 5542590966531

Je tu někdo, kdo hrál poslední spellforce a také toto? Já jsem se rozhodoval v prosinci mezi tímto a Spellforce 3 a nakonec spellforce vyhrál, ale bohužel po pár hrách s kamarádem jsme se na to nějak vyprdli. No a Northgard mi připadá dost podobný (když ignoruju RPG prvky ve Spellforce), takže by mě zajímalo, jestli je tam přece jen něco, co jsem možná přehlédl a co by tyto hry "výrazně" odlišovalo?

+1/0
3.4.2018 8:51

T14o13n13d67a 41H71e44j89l37í67k 1278923319557

Nejen Settlers (ze kterých stále spousta prvků vychází), ale byla zde i série přímo vikingských her, co ze Settlers taky vycházely. Vypadá to, že tato hra je pokračovatelem té dané série (nevzpomenu si jméno)

0/0
3.4.2018 7:52

P71e60t87r 71M72a60r88e38k 9283948170

Cultures?

+1/0
3.4.2018 7:54

K35a54r32e91l 49U50r82b16a91n 2604634771379

Greenland

0/0
3.4.2018 13:22

M96i71c14h36a35l 49T87o16m79á21n11e49k 9977659876

ta hra je super ale bohuzel az na ten boj mne na ni bavi vse, jenze ta bojova stranka je nejzasadnejsi

0/−1
3.4.2018 1:40

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz