Ninja Blade na PC je jen nadprůměrná mlátička v atraktivním hávu

Ninja Blade
Platforma: Xbox360
Výrobce:
From Software
- akce je dynamická a dobře odsýpá
- akrobatické vložky
- příliš prosté mechanismy
- nezajímavý a špatně podaný příběh
Zábavná akce, která se snaží o to, aby zrak dostal to, co žádá. Hyperstylovost ale nezakryje očividnou inspiraci u konkurence a technickou nedotaženost.
Ninja Blade
Tokio zasáhne virus, který dělá z lidí strašlivá monstra. Jako ninja jménem Ken Ogawa se dostanete do víru patřičně přehnaných událostí. Smysluplný děj v této hře nehledejte.
Popravdě, něco, co by se dalo nazvat příběhem, je pohozeno v dosti zmatených fragmentech prezentovaných v úsměvných animacích. Raději je budete odklikávat.
To se vám ale nepodaří u všech, některé jsou totiž takzvaně interaktivní. V nich se o příběhu sice nedozvíte už vůbec nic, zato by ve vás měly vyvolat řádné napětí.
Tam, kde ostatní hry podobné scény využívají jen jako střídmý doplněk a i tak jsou za něj obvykle kritizovány, Ninja Blade hází jednu interaktivní sekvenci za druhou.
Pokud nevíte, oč jde, představte si zcela nalinkovanou animaci, v níž nemůžete vůbec nic ovlivnit. Tak ji aspoň sledujete, když v tu chvíli se na obrazovce objeví symbol nějakého tlačítka.
Pak máte několik málo vteřin na to, abyste se probudili, rychle zareagovali a stiskli správné tlačítko. Animace se pak vesele odvíjí a vy čekáte, až si opět budete moci zmáčknout.
Někdy se stane, že to nestihnete, jindy v samém rozrušení stisknete tlačítko jiné. Pakliže jde o sekvenci delší, budete děkovat autorům, že ji rozdělili a záchytný bod umístili někam doprostřed, takže ji nemusíte opakovat celou. Ty kratší si ale budete muset střihnout znovu od začátku.
Vězte, že v Ninja Blade jsou tyto herní vložky opravdu časté. Nejenže na nich stojí vlastní sekvence, dokonce se zapojují i do řadových bojů, v kterých občas dostanete šanci stisknout to správné tlačítko a vyprodukujete opravdu efektní úder. Na tomhle místě by se ale chtělo říct, že méně by bylo více.
Ale budiž. Kromě občasného mačkání kláves a myšítek si zabojujete i v mnohem intenzivnějším duchu. Ninja Blade je totiž v první řadě zástupcem "hack and slash" akcí, v nichž se vše točí kolem řetězení úderů do efektních komb, které jsou však do značné míry automatizovaná a na jejich udržování vám stačí dvě tlačítka myši.
Je sice zábavné sledovat, jak prosté klikání vyvolává na obrazovce frenetické akční orgie, brzy si ale uvědomíte, že to celé příliš nekontrolujete, jelikož hrdina si sám od sebe dokáže najít i další cíl. Tím zákonitě trpí i hratelnost, která zdaleka není tak záživná, jak by u takové hry měla být.
Máte k dispozici několik sad zbraní, ať už je to samostatný ninjovský meč či dva meče, s nimiž sekáte rychleji. Hodí se na rychlejší protivníky. Nechybí ani šuriken, s jehož pomocí nejen zlikvidujete nepřátele, ale třeba i uhasíte požáry bránící v cestě. Dodejme, že zbraně je možné vylepšovat na základě získané energie ze zabitých monster, ovšem efekt vylepšení není vzhledem k stoupající obtížnosti stejně znát. Je to nutnost, nikoliv volba.
Ale nejen drcením nepřátel živ je ninja. Na řadu přijdou také akrobatické pasáže, v kterých si vyzkoušíte běhání po zdech. Můžete po nich i vybíhat, budete přeskakovat propasti, opravdu rychle utíkat před propadající se podlahou atd. Přesto akrobacie zůstává jen jakýmsi doplňkem ne úplně záživné akce.
Konverzí na počítače se hra nedá radikálně vylepšit, lze ji ale ještě více zmršit. Tak tragické to v případě Ninja Blade ale není. Problematické je především upozorňování hráče na kombinace tlačítek, které má tisknout například tehdy, chce-li běžet po stěně. Autoři částečně zapomněli na klávesnici a myš, takže na obrazovce stále vidíte jen symboly ovladače pro Xbox 360.
Aspoň, že v nastavení na klávesnici a myš myseli. Lze je dokonce namapovat po svém.
Ninja Blade neumožňuje svobodné ukládání pozice, což lze pochopit. Záchytné ukládací body jsou po lineárních úrovních rozmístěny hojně, takže v případě smrti obživnete nedaleko.
Jenže když odehrajete například jen polovinu mise a v dobré víře hru vypnete s tím, že misi dokončíte později, máte smůlu. Začínáte ji opět od začátku. Je tak třeba hrát striktně po úrovních a dokončovat je, což může být při jejich větší délce nepříjemné.
Je pravdou, že Ninja Blade neměl příliš dobrou výchozí pozici. Ono, když jste na konzolích pouze nadprůměrní, těžko na počítačích uděláte terno. Na druhou stranu, o podobné hry je na PC docela nouze, a tak by výborně optimalizovaný a vyladěný Ninja Blade nemusel být marný.
Jenže optimalizace na PC nebyla dotažena, a tak tu opět máme jen nadprůměrnou mlátičku, která není špatná, ale za pár týdnů už si na ni nikdo nevzpomene.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 152 čtenářů
Umyjte se, prosí dabérka slavné herní postavy před setkáním s fanoušky
Populární japonská herečka a zpěvačka Rie Takahašiová, známá hráčům počítačových her díky své roli v populárním Genshin...
ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence
Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky
Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...
Pět souloží, které otřásly herním průmyslem
Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tvůrci The Last of Us si neumí představit pokračování bez Belly Ramseyové
První sezona aktuálního seriálového hitu The Last of Us je za námi a nejen znalci herní předlohy jsou zvědavi, jak...
RECENZE: Evil West je přímočará akční jízda ze staré školy
Tvůrci Shadow Warriora přicházejí s další akční peckou, která si na nic nehraje. A znovu to funguje, tentokrát v...
RECENZE: Masakr teenagerů v The Quarry je zábavnější, než si chceme přiznat
Hororový „slasher“ The Quarry sice nedělá nic, co bychom už od studia Supermassive Games neviděli mnohokrát, ale to mu...
RECENZE: Gran Turismo 7 je milostným dopisem všem fanouškům autosportu
Konzole Playstation dlouho trpěly zoufalým nedostatkem pořádných závodních her, tomu je však konec. Gran Turismo 7 je...
RECENZE: The Chant působí jako nedotažená vykrádačka Stranger Things
Prvotina studia Brass Token sice není vyloženě špatná hra, v mimořádně na horory bohatém závěru roku ovšem nemá žádné...

Byt 2+1 v Šumperku, v os. vl.
Gagarinova, Šumperk
2 300 000 Kč