O hře Ninety-Nine Nights (N3) se velmi živě diskutovalo již dlouhou dobu před jejím vydáním. Pracovala totiž s neuvěřitelně vysokým počtem nepřátel a přestože bylo na první pohled jasné, že se bude jednat pouze o variaci známých Dynasty Warriors, těšil se na N3 prakticky celý herní svět. Proč? Konkrétní důvody zde žádné nebyly, zkrátka hráči cítili, že by to mohla být super akční záležitost.
Atraktivitu celého projektu do značné míry navíc zvyšovala spolupráce tvůrců s Tetsuyou Mizuguchim a Q Entertainment. Proč? To jest dodnes záhadou, jelikož našimi selskými rozumy jsme dosud nepochopili, jaký přínos pro čistě akční hru by mohl mít člověk, jenž v poslední době trumfuje v prvé řadě vynikajícími logickými rychlíky jako kupříkladu Meteos na NDS nebo Lumines na konkurenčním PSP. Klima bylo nicméně takové, že když na tom dělá Mizuguchi, musí to být pořádná petarda.
Možná bychom ale mohli něco i pochválit. Co takhle třeba dynamiku a atraktivitu akce?
No, popravdě řečeno, nemusí. N3 sice je poměrně vysoce jakostním počinem, ale problém je v tom, že toto hodnocení jí přisoudí prakticky pouze hráči, kteří považují akční rubačky za zcela jednoznačně nejlepší žánr pod sluncem, jako kupříkladu náš kolega Honza Lysý. V případě všech ostatních se ale naopak obáváme, že se bude jednat o hořké zklamání. Kromě pěkné grafiky a vysoce akčního pojetí totiž N3 pro běžného hráče nepřináší prakticky nic, co by ho mělo motivovat ke koupi.
Příběh je zasazen do fantasy světa, v němž zrovna probíhá boj dobra se zlem a vy dostanete za úkol pořešit to tak,
aby na světě opět zavládl mír a pořádek. Tím se zároveň dostáváme k prvnímu slabému místu, kterým je příběh. Na světě jsou
podle našich redakčních analýz maximálně tři lidé, kteří by u hry tohoto typu chtěli příběh v podobě filozofického náhulu z Xenosagy, ale na druhou stranu, vymyslet pár desítek krátkých dialogů a hlášek do video sekvencí mezi jednotlivými úrovněmi bychom dokázali rovněž. Pokud tedy jako shrnutí příběhu budete brát první větu tohoto odstavce, o nic zásadního rozhodně nepřijdete.
Naštěstí je ve hře přítomna alespoň sedmička hratelných hrdinů, kteří se sice liší svými bojovými projevy, nicméně ve
výsledku se jedná samozřejmě stále o ten samý herní koncept i styl. Nefunguje to ale tak, že byste si před misí vybrali, s kým půjdete nepřátelské armády vybombit, protože každá z postav má ve hře svůj vlastní scénář, což je na jednu stranu jistě zajímavé, ovšem na stranu druhou díky tomu musíte dohrát celý jeden scénář za Inphyy, což je sedmnáctiletá členka Temple Knights, která je na začátku hry jedinou přístupnou postavou, což je asi po třetí misi docela problém, jelikož je neuvěřitelně
protivná a nejraději byste hráli za někoho jiného.
Bohužel je ale vysoké tempo hry zcela zbytečně zpomalováno designem misí.
Co se týče hratelnosti, ta je postavena na velmi jednoduchém konceptu, což kupříkladu v případě již zmíněných logických rychlíků často bývá mocným plusem a i mnohé akční tituly na tom již dokázaly postavit svůj úspěch, ale v případě N3 nemůžeme slovo „jednoduchý“ použít v příliš pozitivním smyslu. Autoři se prostě rozhodli zvýšit atraktivitu i obtížnost tím, že na vás budou posílat stále větší a větší počty tužších a tužších nepřátel. O nic jiného v podstatě nejde. Abyste tedy zdárně došli až na konec mise, musíte pozabíjet stovky nepřátelský skřetů či jiných kreatur. Výjimkou nejsou ani mise, kde
Ale to by stále ještě nebylo až tak špatné, kdyby hra byla přehlednější. Není žádnou vzácností, že se na vás nahrne stovka nepřátel a společně s vašimi vojáky utvoří takovou hordu, že absolutně netušíte, kde se v ní vlastně nacházíte, takže prostě jen bušíte a bušíte se směrovou páčkou vychýlenou jedním směrem a čekáte, zdali se vám podaří prokousat ven nebo zda vás tam do té doby utlučou. Je zde sice možnost manuálně korigovat pohled kamery, ale to spíše jen částečně a chvilkově pomůže než že by to daný problém zásadně řešilo.
|

Hra však dokáže zaujmout i v „normálním“ režimu, kdy kosíte davy nepřátel technikami veskrze konvenčními. Ty totiž lze řetězit do skvěle vypadajících komb, která ale nejsou pouze efektní, ale při použití ve správnou chvíli na
správného protivníka i efektivní. Co takhle provětrat řady nepřátel třemi klasickými údery, pak s nimi vyskočit do vzduchu, tam jim několika rotacemi pár ran ještě přidat a když popadají na zem, tak na ně seslat ještě něco blesků? V takový okamžik musí nutně
zaplesat srdce každého hráče, v němž je alespoň kousek místa pro pořádnou akci.
Bohužel je ale toto vysoké tempo zcela zbytečně zpomalováno designem misí. V nich totiž na začátku nemáte nejmenší ponětí o tom, co vás vlastně čeká. Na začátku potkáte hordu nepřátel, kterou rozprášíte, dále potkáte další a pak další a tak pořád dál a dál. Nepříjemné na tom ale je, že vůbec nemáte potuchy, kdy komu přijdou jaké posily a jak dlouho ještě musíte odolávat se svým zdravím a podobně a to zejména proto, že N3 se neobtěžuje s nějakými checkpointy, takže v případě neúspěchu zase od začátku celé mise. Dokáže dost naštvat, když se probijete až k bossovi, o němž záhy po jeho porážce zjistíte, že se jednalo pouze o sub-bosse, protože mise pokračuje dál a navíc s tím, že na vás dále čeká úplně nový typ nepřátel, o jejichž
|
Vztek, který ale člověk zažívá, když se mu nedaří, to přinejmenším vyrovnává. Takže ano, pokud máte rádi akční rubačky toho nejdivočejšího kalibru, tohle je hra přesně pro vás. Pokud ale patříte k herním „všežravcům“, kteří hrají víceméně všechno a čas od času si rádi dají třeba i veskrze akční záležitost, budete asi docela zklamaní. N3 totiž kromě hezké grafiky nepřináší svému žánru zhola nic, a tak můžete sáhnout třeba po některé z haldy akčních her pro současnou generaci konzolí, kde je zaprvé výběr a za druhé se mnohé vysoce kvalitní tituly dají sehnat za vysoce nižší cenu.
Ninety-Nine Nights | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|