Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Necromania: Trap of Darkness

  12:00
Pokud vás už nebaví hraní na kladné hrdiny vycházející ze stále stejných principů, jistě uvítáte informaci o tom, že 1. října vyjde český akční titul s originálním herním systémem, tématicky spadající do temné fantasy, ve kterém nebudete mít možnost volby hry za zápornou stranu. Tady vám totiž ani nic jiného nezbude.

Necromania: Trap of DarknessNecromania je země, kterou obývají stvoření ne nepodobná osazenstvu běžného podsvětí, jež uznávají vlastní hodnoty, ctí své zákony a v principu se vlastně jejich život nijak neodlišuje od fungování nám známého světa. Jenže, jak už to tak chodí, každá harmonie má svůj konec a tady tečku za poklidným během poněkud potemnělé říše učinil nový vládce sousedního království, mocné Absurdie. Bál se totiž pavouků, kteří ve snaze odlehčit své hyperaktivitě, znuděni monotónním vražděním, intrikánstvím a loupením v Necromanii, chodili na časté exkurze do květináčů na jeho verandě. Arachnofobie je nepříjemná věc, takže se mu nemůžete divit, že sáhl k razantnímu řešení a rozhodl se své sousedy srovnat se zemí. Docela se mu to povedlo, jen s tou maličkostí, že podcenil regenerační schopnosti Ragnara, nejvyššího představitele říše zla. Milou Absurdii tak čeká překvapení v podobě sedmi nejvěrnějších služebníků Ragnara, kteří jsou odhodláni vést vojska svého pána do boje na život a na smrt.

Raději příliš nehloubejte nad tím, co vlastně v intru vyvádějí přítomní kostlivci, a už vůbec si nedávejte do souvislosti jméno vašeho úhlavního nepřítele s jistou aférou jistého amerického prezidenta a s podobou soch, jež si nikterak Necromania: Trap of Darknessnezadá se štědrostí, s jakou vytvářeli své kamenné miláčky umělci v dobách Marka Aurelia. Mohli byste si začít myslet něco o adolescenci autorů, což by vám hned zpočátku mohlo úplně zbytečně zkreslit dojem ze hry. Ještě pro jistotu přehlížejte nápisy na zdech vězení a honem se pusťte do akce.

O tom totiž tahle hra je, příliš nebloumat, rychle prohledat co nejvíce skrýší, najít všechny klíče, vyhnout se soupeřům (případně ty úspěšnější zabít a jejich klíče si přivlastnit), vypořádat se s nástrahami kolem portálu do další úrovně a pak ho s jazykem na vestě, s bušícím srdcem a s bandou koster, démonů a mágů v patách co nejrychleji zneužít k podlému a sobeckému postupu do nové lokace. Co na tom, jste přeci zlí. Necromania je totiž královstvím chaosu, kde se jakákoli kooperace považuje za trestuhodnou změkčilost, a přestože všech sedm vůdců bojuje za stejnou věc, nejdříve si musí mezi sebou vyřídit konkurenční spory.

Než se vydáte do první lokace, vyberete si jednu ze sedmi nabízených ras, jež se od sebe liší dvěma základními atributy (silou a rychlostí) a jednou speciální dovedností. Rytíř disponuje magickým ochranným prstencem, golem dokáže Necromania: Trap of Darknesssvé protivníky likvidovat sprškou kamení a třeba takový pán bestií se neobejde bez doprovodu smečky agresivních pavouků. Kromě běžného fyzického útoku mohou všichni bez rozdílu pohlaví, povolání či vyznání využívat efektů kladení pastí a odhazování hořících bomb. Veškeré podobné akce však stojí životní energii, která vám už tak ubývá nepříjemně rychle, takže si těchto radovánek užijete opravdu poskrovnu. Teoreticky by se měla taktika boje pro rychlé a slabé postavy výrazně odlišovat od silných a pomalých, ale v praxi příliš rozdílů nezaznamenáte. Máte sice možnost nalezené klíče schovat, aby vám je v případě smrti (tady velmi časté - na druhou stranu bez trvalých následků - běžné události) protivník nemohl sebrat, ale ono ukládání na pochybná místa je tak rizikové, že to po několika pokusech a následných vyplenění vzdáte a budete riskovat, že o cenný obsah vašich kapes přijdete spolu s jedním z nekonečného počtu životů.

Ve čtyřech odlišných světech (vězení, les, jeskyně a skály) o celkem dvaceti lokacích na vás čeká v menších modifikacích vždy to samé. Pár magických zdrojů životní energie, spousta úkrytů, které musíte prohledat, abyste nalezli klíče k dalšímu postupu, několik předmětů vylepšujících vaše šance na úspěch (meč a štít pro Necromania: Trap of Darknesszvýšení bojových schopností, oči odhalující nepřátelské pasti, zrychlující boty a lahvičky s manou), dva až šest zbývajících vůdců, kteří se snaží o to samé co vy, zamčené dveře a nesčetně nástrah, které můžete jednoduše aktivovat a deaktivovat stisknutím poblíž umístěné páky. Jakmile projdete portálem, stanete se vítězem daného scénáře a dostanete určitý příděl bodů, jež si zcela podle vlastního uvážení rozdělíte mezi rychlost a sílu. A tak pořád dokola.

Jeden typ neutrálních potvor na celý svět (tedy pět lokací), stále stejná podoba klíčů, naprosto totožné portály a magické zdroje snad nemohou po několika hodinách hraní už bavit vůbec nikoho. Nevadí, ono se to totiž za jednu postavu dá dohrát během dvou odpolední a díky malé variabilitě mezi jednotlivými rasami ani nemá příliš cenu pokoušet se znovu o pokoření titulu za další druh hrdiny. Kdyby to bylo alespoň okořeněno slušným příběhem. Ale tady se vlastně vše dozvíte už v intru, v průběhu hry narazíte na mluvené slovo jen ve formě několika průpovídek, které vám sice při prvním zaznění vyloudí pobavený úsměv na rtech, ale když se na vás sesypou desetkrát za misi (těch misí je dvacet a odehrajete je během patnácti hodin), tak si dokážete představit, jak vám pak přijdou zábavné. Dokonce ani mezi jednotlivými světy se nedozvíte z příběhu ani zbla. Necromania: Trap of DarknessJediné, co v briefinzích získáte, jsou informace o nástrahách aktuální části Necromanie.

S grafickou stránkou si autoři také moc hlavy nelámali, v rámci jednoho světa jsou mapy velmi podobné, jen se postupně zvyšuje jejich členitost. Neustále se opakující objekty, pár textur společných pro celou oblast a neohrabaná animace pohybu jednotek působí poněkud archaicky. Už staré dobré Diablo mělo pohyb postaviček daleko realističtější, o lepší podobě prostředí ani nemluvě, nehledě na to, že tady narozdíl do Diabla nejsou scénáře generované a pokud se do určité mapy vydáte znova, naleznete dveře, pasti i magické zdroje vždy tam, kde už jste je jednou viděli. Dokonce i klíče se nacházejí ve stejné sekci jako minule. Jediným náhodným prvkem je rozmisťování předmětů a výskyt bojovníků na začátku mise. Zato zpracování dynamické složky prostředí dopadlo velmi dobře, vodní hladina stejně jako obláčky mlhy vypadají opravdu věrohodně. Zvukové efekty nijak nevybočují z kvality zbylých aspektů hry, jež na mě působí tak trochu nízkorozpočtovým dojmem, takže si nechte zajít chuť na realistické znění líté bitvy nebo kroků po jehličí zvlhlém protivníkovou krví. Podobnou kritiku si ale rozhodně nezaslouží hudební doprovod. Jak scénické, tak rockové motivy výborně podtrhují atmosféru, jen je trošku škoda, Necromania: Trap of Darknessže se ani tady autoři neoprostili od své modifikace rčení "Co je malé, to je hezké." do podoby "Co je hezké, toho je málo." a krátké skladbičky tak i přes svou vysokou úroveň po chvíli omrzí.

Celkově hra působí rozpačitým dojmem, herní systém je až příliš jednoduchý, píše se rok 2002 a akční arkáda může získat vysoké hodnocení jen v případě, že bude vynikat po stránce technického zpracování, což se autorům Necromanie ne nepovedlo, ale oni se o to ani nesnažili. Na druhou stranu, díky zmíněné jednoduchosti je koncept dotažený do konce a nalézt zde nějakou mezeru v pravidlech, jež by snižovala hratelnost, se mi ani přes nemalou snahu nepovedlo. Umělou inteligenci protivníků by titulu mohla závidět nejedna akce nebo RPG, které si letos vysloužily hodnocení nad 80%, ale to samo o sobě na kvalitní hru nestačí. I když přihlédnu k nižší ceně, nemohu zavřít oči nad velmi krátkou herní dobou a nehoráznou opakovatelností, jež Necromanii řadí přinejlepším do šedého průměru. Za nápisy na zdech si navíc zaslouží ještě pár procent dolů.

Necromania: Trap of Darkness
Výrobce: DarkSoft
Vydavatel: Cinemax
Distribuce v ČR: AT Computers
Stáhněte si: demo, screenshoty
Oficiální homepage: http://www.necromania.cz/
Minimální konfigurace: procesor 350 MHz, 128 MB RAM
Doporučená konfigurace: procesor 700 MHz, 192 MB RAM
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Akční arkáda s výbornou hudbou, vtipkováním na hranici dobrého vkusu a odbytým zpracováním.
Hodnocení 47%

Autor:
Témata: Diablo, Socha, Umělec
  • Nejčtenější

Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli

Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.

11. prosince 2024 75

O víkendu se zrodily dva masivní herní hity

Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.

9. prosince 2024  11:22 5

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 4

Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...

7. prosince 2024 21

Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.

8. prosince 2024 20

Zaklínač 4, Mafia či Hra o trůny. Vybíráme to nej z novinkové smršti

Předávání cen Game Awards, což je videoherní obdoba filmových Oscarů, tentokrát doprovodila i nezvykle silná sestava nových upoutávek a oznámení. Vybíráme, co nás nejvíc zaujalo či zklamalo a těšíme...

14. prosince 2024 5

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 4

Herního Oscara vyhrál Astro Bot, představen byl nový Zaklínač a Mafia

V americkém Los Angeles proběhlo v noci na pátek předávání cen Game Awards, které jsou jakousi videoherní obdobou filmových Oscarů. Letos jasný favorit nebyl, o to bylo soupeření zajímavější. Více...

13. prosince 2024  5:38 12

Když realita nestačí. Vybíráme nejpopulárnější videoherní simulátory

Chcete si zkrátit dlouhé zimní večery nějakým povedeným simulátorem? Máme pro vás spoustu tipů na hry, které vás přenesou do mnoha zajímavých rolí a situací se solidní dávkou realističnosti.

13. prosince 2024 14

Hledáte nové, nebo bazarové lyže? Okoukli jsme za vás Lyžebraní
Hledáte nové, nebo bazarové lyže? Okoukli jsme za vás Lyžebraní

Hledáte lyže, snowboard nebo lyžařské vybavení? Pak pro vás možná máme řešení. Navštívili jsme největší lyžařskou akci v ČR - Lyžebraní. Právě tady...

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

Skončí 400 milionů počítačů na skládce? Microsoft „nechá“ volbu na vás

Podle dostupných statistik běží operační systém Windows 10 na 800 milionech počítačích. Tento systém přijde v říjnu...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Bez léčby by to byla otázka pár měsíců. Jsem se vším smířená, říká Slováčková

Anna Julie Slováčková (29) se vyjádřila k tomu, jak se aktuálně cítí a reagovala na spekulace o svém stavu a...

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...