Téhle mladé holce ale vůbec nezávidím. Místo aby si užívala svých nejlepších let někde na slunné pláži v Kalifornii a oděna v bikinách lahodila oku mužské části populace (figuru na to rozhodně má), prodírá se prakticky neustále záplavou záhad a zločinů, které se týkají buďto přímo jí, nebo jejích dobrých známých. A to si představte, že podobným stylem žije už od třicátých let minulého století, kdy se na světě objevily první příběhy Nancy Drew v tištěné podobě a staly se tak fenoménem pro mladé čtenářky, obdobně jako v současnosti telenovely pro ženy v domácnosti. Nová doba si ale žádá nové způsoby a tak se s dobrodružstvími Nancy Drew setkáváme od roku 1998 v interaktivní podobě, o což se stará společnost Her Interactive.
A stará se o to věru důkladně. Vzhledem k tomu, že své síly soustřeďuje pouze a jedině na sérii Nancy Drew, dočkali jsme se za necelých pět let už sedmi dílů! Bohužel rozdíly mezi nimi jsou prakticky nulové a nebýt jen částečného vylepšení grafiky, nerozeznali byste na první pohled první díl od posledního. Konceptu, který si tvůrci před půl desetiletím zvolili, se stále drží zuby nehty, a vůbec se ho nesnaží v žádném směru zdokonalovat a přizpůsobovat rozvíjejícím se technologickým možnostem. I z toho důvodu považuji za zbytečné se zde o vzhledu hry, ovládání a hratelnosti zmiňovat, neb vše již bylo podrobně popsáno v recenzích na předchozí dva díly. Pokud tedy nemáte ponětí, o čem hry s tématikou Nancy Drew jsou, dovoluji si vás odkázat právě na tyto recenze (díl pátý, díl šestý). Vše, co je v nich uvedeno, platí i pro tento sedmý díl.
Tedy vše kromě příběhu, který se pochopitelně díl od dílu mění. Tentokráte slečnu Drew požádá o pomoc její kamarádka Sally. Když si nedávno kupovala za malý peníz chatu na pobřeží jezera Moon Lake, neměla nejmenší tušení, že se v okolí pohybují obdoby psa Baskervilského, které jí budou každou noc štěkat pod okny, škrábat na dveře a hypnotizovat ji svýma ohnivýma očima. Vylekaná Sally tedy vezme do zaječích a uvolní prostor pro Nancy, aby se celé záhadě pokusila přijít na kloub.
Je pochopitelné, že na pohádky dnes už nikdo nevěří, a tak je předem jasné, že jsou tito psi jen prostředkem nějakého lotranda, který se z neznámého důvodu snaží Sally z chaty vypudit. K dispozici jsou jen tři podezřelí, protože víc postav se ve hře nevyskytuje, no a každý z nich má pro zločin svůj motiv. Celá událost navíc úzce souvisí s tajemnou minulostí jezera a jednoho obávaného amerického gangstera, který zde před časem žil. Příběh tedy nic moc, ale o napětí a zajímavá odhalení v něm rozhodně není nouze.
Na rozdíl od předchozích dílů se tentokráte pohybujeme po přírodních lokacích, i když jich je bohužel jako šafránu. Kromě chaty Sally a jejího okolí máme alespoň zpočátku možnost podívat do přilehlého lesa (který naneštěstí představuje bludiště, v němž je "díky" skokovému přesunu mezi statickými lokacemi ztráta orientace naprostou samozřejmostí), na hřbitov a pomocí motorového člunu zavítat na dvě odlehlejší lokace, a to do kanceláře místního rangera a prodejny rybářských potřeb. Toť vše. Prostředí národního parku, do nějž okolí jezera patří, se přizpůsobily i herní úkoly. Kromě nutnosti studovat nástrahy místní flóry a fauny (hra má tedy částečně i edukativní nádech) musíme na žádosti tří podezřelých fotografovat ptactvo v lese, sbírat brouky a žížaly zpod kamenů a ztrouchnivělých pařezů, opravovat zrezivělou studnu nebo setřídit archiv starých novin podle římsky psaných letopočtů. Tedy nic obtížného, nic výjimečně zábavného… nic, co byste nezvládli nanejvýš do deseti hodin vyřešit.
Ghost Dogs of Moon Lake je prostě klasická hra ze série Nancy Drew. O nic lepší, ale taky o nic horší než předchozí díly. Je prostě úplně stejná, stejně průměrná. Začínám mít pochybnosti o tom, zdali má vůbec smysl další díly recenzovat, alespoň pokud se bude série vyvíjet takovou hlemýždí rychlostí, jako doposud. Další dobrodružství slečny Nancy Drew by se mělo objevit už zhruba za tři měsíce a co se mě týče, dám této sérii ještě jednu šanci. Úplně poslední.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|