Myth II: Soulblighter

  4:43aktualizováno  15. února 2003 11:07
Myth II: Soulblighter
Myth 2: Soulblighter

Zem krále Alrica byla šťastná. Měla velice dobrou úrodu, všichni se měli rádi. A najednou...

Kdo zde z nás nezná Myth? Ať z poslechu, nebo z vlastního zážitku. Vlastně se jedná o jakousi předělávku Warhammeru od Electronic Arts. Velice jednoduše řečeno, máte paňáčky a zabíjíte jiné paňáčky. I takto by se to dalo vysvětlit. Ovšem toto vysvětlení stačí akorát pro diletanty. To jim doopravdy stačí. ...jedné noci se zdál králi Alricovi zvláštní sen. Ve svém snu viděl svoji zem, svoji zem, která byla v naprostém pořádku. Ve snu viděl své zbrojnoše, pastevce. Ale z ničeho nic nastala v jeho snu panika. Všude se potulují zvláštní stvůry. A v boji padalo hodně jejich lidí...

Myth 2: Soulblighter

Tak, něco o grafice. Grafika v této hře je přímo vynikající. Ať v interiérech nebo v exteriérech... Opravdu poznáte akceleraci vaší 3D karty. Budovy, stromy,  vaše postavy apod. Velikou výhodou celé grafické stránky je pohyb prostoru. Je to tam skutečně 3D. Můžete se narotovat do zajímavého pohledu na budovy, a nebo pro vás dobrý pohled na útok. Skutečně, když máte třeba pole, tak to vypadá jak pole a ne jako hnědej čtvereček. Mimochodem grafická náplň jednotlivých kol. Někdy jste v přírodě, někdy zase ve hradě a někdy zase v jeskyni(v jeskyni se mi velice líbilo, že po stropě chodili pavouci, ale vy je neuvidíte. Najednou se spustí po pavučině dolů). Pro jednoduchý upřesnění vypadá engine jak v Populous: the Beginning ...trpaslíci, silní bojovníci, lučištníci i kouzelníci. Všichni padali jak schnilá jablka. Viděl v něm běžícího trpaslíka se slavnou helmou, pronáselován hlavním velitelem nepřátelské rasy. Trpaslík radši hodí masku do sopky, než by ji vydal nepříteli. A trpaslík šel bohužel do věčných lovišť. A velitel se rozhodil na několik havranů. Král Alric se probudil celý spocený a vyděšený svým snem. Podíval se na kraj své postele a byl tam havran. Zlo je zpátky...

Myth 2: Soulblighter

Po celé této době jste možná pochopili jak vypadá úvodní intro. Měli byste také pochopit název celé hry.... Myth znamenají mýty nebo příběhy. To bych řekl, že jste to poznali všichni. Ale pojďme na slovo SoulBlighter... Soul znamená duše a blighter zřejmě nakažený.... Soulblighter teda znamená Nakažená duše. A teď k hratelnosti...

Od minulého dílu se nestalo skoro vůbec nic převratného( bohužel, jsem Fallen Lords měl jen půjčený, takže mám už jen matné vzpomínky). Samozřejmě nové mise a postavy. Milovníci fantasy her vědí, o co vlastně jde. Ale teď pro ostatní. Jak jsem se zmínil, jedná se o 3D strategii. Vlastně máte jedno vojsko, asi kolem 15 postav(několik trepaslíků, pár lučištníků a zbytek vojáků s zbraní v ruce). Ale většinou máte větší množství vašich vojáků. Avšak je několik druhů vašich mečařů. Ať třeba od královského vojska(chlapíci v brnění) až po Bersekery(něco na způsob Barbariana) apod. Ve hře plníte několik druhů úkolů. Třeba obránit jakousi přehradu, dostat se do sídla Barona a  toho nakonec zneškodnit, obránit město a nebo ochránit jednoho muže, aby mohl vyzvednout jakýsi pergamen a potom ho dopravit do jakého si teleportu, a nebo taky připravit útěk krále Alrica z hlavního města. Opravdu máte se na co těšit. Velice dobrou stránkou Mythu II je víc než 20 kol, což je v dnešní době slušné číslo.  To, co se mi zalíbilo na Mythu II, byla možnost nahrát si vaše počínaní ve hře do jakéhosi replay. Takže se můžete dívat dokola a dokola na to, jak jste krásně rozmetali ty zatracený kostlivce (jsou velice jednoduchý). Myth 2: Soulblighter

Dále máte třeba možnost rozhodnout se pro jakou obtížnost, od nejjednodušší po ten nejtěžší. A ještě něco. Před každým kolem je něco jako by intro do kola. V pozadí obrazovky je většinou mapa, ale někdy ne. V levém rohu se pouštějí  kreslené obrázky. Vedle něho je text, který čte opravdový machr, čte to jakoby to prožíval. A zřejmě i proživá. V některých kolech se může stát, že se něco děje ještě před tím, než začnete hrát. Jesště jedna z velice, ale velice kladných věcí- Multiplayer. Pokud někdo pařil Dialbo pomocí internetu(BattleNet), tak to pochpíte ihned. Dohodnete se s kamárádem a začnete buďto kosit vaše nepřátele, a nebo vás. Lidičky, do toho...

A teď zajděme zřejmě k nejlepšímu, k hudbě. Hudby je ve hře bohužel málo, jen v těch před-kolových intrech a taky v Menu. Hudba je to velice krásně provedená, třeba hra piána a podobně... Velice mě ovšem zarmoutilo, že nebyla hudba na hrací ploše. Takže se tento problém vyřešil zvkuem stromů, nebo váti větříku apod.

Velice pěkně provedená fantasy hra pro milovníky fantasy her. Sežeňte si to. Rozhodně vám neublíží, když se na to pořádně podíváte.

Autor:
 

Nejčtenější

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vývojář vrací fanouškům dvojnásobek darovaných částek, z jeho hry je hit

Rise to Ruins

Z nenápadné nezávislé hry se stal prodejní hit a její autor nyní svým nejvěrnějším fanouškům vrací peníze, které mu...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

RECENZE: Kdyby vyšel Half-Life letos, vypadal by jako Metro: Exodus

Metro: Exodus

Čekali jsme hodně, ale dostali jsme ještě víc. Po patnácti letech od vydání Half-life 2 se konečně objevila hra, která...

Další z rubriky

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

Najdete na iDNES.cz