Většina z nás asi má svou snovou hru. Doufá, že podobný námět napadne některého z herních vývojářů a on si ji jednou opravdu užije. Některým se ten sen splní, většině ale ne. Já se musím pochlubit tím, že patřím k těm prvním. Mortal Kombat: Armageddon je pro mě skutečně lahůdkou, na kterou jsem čekal od té doby, kdy jsem s „pixelovatou“ Kitanou dával polibky smrti na svém tehdy špičkovém Pentiu 75. Samozřejmě že jsem si nenechal ujít ani jediný díl Mortal Kombatu. Dokonce to byl právě Mortal Kombat: Deadly Aliance, kvůli kterému jsem si pořídil za těžce vydělané (a od rodičů vyžebrané) peníze PS2. Přesto se musím přiznat, že se mi začalo zdát, že od doby, kdy se Mortal Kombat rozhodl z 2D prostoru přestoupit do třírozměrného světa, ztratil něco ze své kouzla.
Teď prostě museli někteří vyznavači Mortal Kombat štěstím omdlít. Ale tím zdaleka nekončíme.
Ale opravdu se mi to jen zdálo a Mortal Kombat: Armageddon mi připomenul staré dobré časy. Tvůrci se totiž očividně snaží uspokojit jak ty, kteří vyrostli na původních hrách, které se objevily na automatech a PC, tak i novodobé fanoušky, kteří se poprvé setkali s Mortal Kombat tituly až na konzolích. Rozhodli se totiž, že nám nabídnou veškeré postavy, které se kdy ve všech hrách v sérii objevily. Opakuji, VŠECHNY. Tím pádem se i s novými charaktery dostáváme k číslu, které se opravdu dobře poslouchá – 62. A nejde jen o standardní válečníky, ale také o bonusové, které jsme museli v minulých hrách horko těžko získávat. A velkou lahůdkou jsou hratelní bossové. Kromě toho, že si tedy můžete zvolit klasické postavy jako je Sub-Zero nebo Sonya Blade, tak si můžete zabíjení užít i s Shao Kahnem, Kintarem nebo ústředním protivníkem z Deception – dračím králem Onagou.Teď prostě museli někteří vyznavači Mortal Kombat štěstím omdlít. Ale tím zdaleka nekončíme. Ještě tu mám spoustu dalších lákadel. Jedním z nich je možnost vytvořit si vlastní postavu. Obměn je nepřeberné množství. Samozřejmostí je volba pohlaví, tělesných dispozic (od barvy očí až po velikost hrudní oblasti), oblečení nebo bojových pokřiků. Jak jistě čekáte, je tu ještě něco navíc. Pravda, pravda, vybíráte si například i speciální údery a můžete si napsat vlastní životopis. Ale není to úplně zadarmo. Většinou je za jednotlivé položky nutné zaplatit. Mince získáváte třemi různými způsoby – během klasického Arcade módu, v minihře Motor Kombat a během adventurního módu Konquest.
Příběh hrál, na rozdíl od konkurence, v Mortal Kombat vždy důležitou roli. Když jste do někoho bušili a trhali mu hlavu i s páteří, tak jste věděli proč. I v Mortal Kombat: Armageddon máte šanci zjistit, proč se vlastně do boje pouštíte. Intro vám ukáže, že všichni bojovníci byli povoláni, aby svedli finální bitvu. Otázkou je ale proč To se dozvíte, když si projdete Konquest.
Obměny se dočkaly i fatality. A to obměny docela sporné.
Hlavní postavou je tu polobůh Taven, syn mocné čarodějky Delie a božského ochránce Edenie Argues. Taven a jeho bratr Daegon byli předurčení k tomu, aby se stali nástupci svého otce. Ten, kdo porazí démona jménem Blaze, stvořeného jejich matkou, získá moc boha. A s tou už je možné provádět dost zajímavé kousky. Ale za touto zdánlivě neškodnou soutěží mezi sourozenci se skrývá i něco nebezpečnějšího. Výsledek může zabránit nebo vyvolat apokalypsu, která ohrozí všechny světy.Na rozdíl od adventurního módu v Deception, kde jste museli doslova courat celé hodiny a zkoušet najít truhlice s postavami, arénami a dalšími bonusy, Konquest v Mortal Kombat: Armageddon je striktně lineární. A je to dobře, protože nejste nuceni zoufale hledat pokladnici, ve které se skrývá váš oblíbený charakter (ono jich je stejně od počátku dostupných už 58). Ovšem získat zbývající čtyři není zase taková sranda, během putování po různých částech universa Mortal Kombat nacházíte různé předměty patřící bojovníkům. Pokud jich získáte žádaný počet otevře se vám některý ze skrytých bojovníků. Arény, hudební motivy a další bonusy jsou ukryty standardně v boxech rozesetých po levelech.
Ne snad, že byste jen neustále něco hledali. Dost často bojujete s řadovými protivníky. Máte čtyři základní údery, čtyři magické (například zpomalení času nebo teleport) a blok. S nepřáteli se musíte vypořádat nebo vás hra nepustí dál. Někdy také narazíte na bosse, na kterého platí speciální taktika (někdy docela komplexní) nebo se s ním přímo utkáte v obvyklém souboji 1 na 1. Pokud jste poraženi, nahrává se poslední checkpoint. To neplatí pro souboje muž/žena proti muži/ženě. Jestli vás někdo porazí, dostanete novou šanci, dokud se s nepřítelem nevypořádáte.
Zpestřením jsou i pasti, kterými musíte projít. Ať už jsou to sochy vystřelující hvězdice, „mlýnky na maso“, valící se ostnaté koule, buchary a podobné laskominky. Pokud se vám náhodou povede, že se do takové léčky dostanete, máte smůlu, přijdete o veškerou životní energii a musíte začít od posledního záchytného bodu. Naštěstí jsou rozloženy příjemně blízko od sebe, takže to zase není takový problém. I když, pokud probíháte některým úsekem šestkrát, tak už vás to může trošku rozčílit.
Grafické zpracování postav se od Deception výrazně nezměnilo.
Konquest mód si projít nemusíte, ale navazuje na Arcade mód a najdete v něm plno zajímavých bonusů. Kromě toho je slušně zábavný a i přes svou přímočarost jsou úrovně navrženy zajímavě. Navíc získáte pěknou částku mincí na útratu v Kryptě. Některé předměty otevřete pouze tak, že je najdete během Konquestu, ale další můžete rovnou nakoupit (obrázky, alternativní kostýmy atd.).Změn doznal i bojový systém. Například, většina postav (až na Onagu a Molocha, ti mají jen jeden) má „jen“ dva styly. Obvykle jeden se zbraní a druhý bez ní. Je to logické, protože chtít, aby všechny postavy měly tři styly, to bychom se Armageddonu dočkali tak v roce 2018. Novinkou je to, že můžete soupeře vyhodit do vzduchu, a pokud to stihnete, máte šanci pořádně mu rozmlátit „ciferník“ dřív než dopadne na zem. Každý ze čtyř základních úderů (vysoký a nízký úder, vysoký a nízký kop) ve vzduchu funguje jinak. Je sice pravda, že Mortal Kombatu komplexnost Tekkena nebo Virtua Fightera v bojovém systému chybí, ale zase je mnohem přístupnější a není nutné trénovat dlouhé hodiny s jedním bojovníkem, abyste se ho naučili alespoň částečně ovládat.
Střety probíhají v poměrně rozsáhlých arénách, které mají obvykle několik úrovní nebo nabízejí oblíbené „Death Trapy“. Pro ty, kteří neví, o čem je řeč, tak je tu šance fláknout protivníkovi takovou ránu, že proletí zábradlím a spadne dolů nebo vhodit ho do lávy atd. Snad všechna bojiště nabízejí šanci jak výrazně oslabit nepřítele nebo ho dokonce zlikvidovat úplně. K arénám z Deception přibyly i ty, které jsou známé ze starších dílů (ano i těch 2D), například zastávka metra nebo Soul Chamber. Jsou tu ale i úplně nové. Nepočítal jsem je, ale myslím, že finální číslo se pohybuje někde kolem patnáctky.
|
Jestli se těšíte na minihry, tak mám pro vás jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Vím, že chcete první slyšet špatnou, tak začnu dobrou :). Máme tu naprosto novou, jmenuje se Motor Kombat. Jde o jednoduchou závodní hříčku, kdy si vyberete některou z miniaturních postav s autíčkem a jezdíte po závodištích, ze kterých můžete soupeře vytlačovat nebo do nich narážet. Občas se objeví i nějaký předmět, který vám na okamžik zlepší rychlost, doplní vám speciální vlastnost, kterou můžete použít k oblbnutí ostatních nebo minci, která samozřejmě znázorňuje peníze. Motor Kombat je zajímavé a hratelné zpestření, u kterého sice asi nestrávíte dvacet hodin, ale nějakou chvíli ano. Tou špatnou zprávou je to, že je to jediná minihra, která tu je.
|
Asi vás napadlo, že finální verdikt bude veskrze kladný. Já osobně nemám k Mortal Kombat: Armageddon žádné podstatné výhrady. A jsem si tak jistý, že si dovolím tvrdit, že tento díl je nejlepší ze všech Mortal Kombat titulů, které jsou ztvárněny ve 3D. Ano, ti, kteří hledají komba, která mají 20 a více úderů, nebudu spokojeni, ale jestli hledáte bojovku, která má duši, tak je to určitě Mortal Kombat: Armageddon.
Mortal Kombat: Armageddon | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|