Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
P78e94t36e72r 38M65l60i38c74h
Minecraft je dobry v tom, ze nabizi jednoduchy engine pro jednoduche hry. Kdyz se chcete vyblaznit, tak vam par kosticek staci. Nebo, udelat takove hry jako plant vs zombies.
Blbe je, ze nejspis neexistuje moc editoru map a vse mozne je placene a tak. Verim, ze do minecraftu by slo predelat stare hry jako wolfenstein, dungeon master a pod. Neco uz asi je. Ale, idealni by bylo, aby takovou hru si tam umelo naklikat i male dite. Kdezto, ve vetsine enginu je to dost problem, nejsou tam predprogramovane ruzne akce a interakce. Muzete si max vykreslit mapu, vypustit strelu a zbytek uz musite doprogramovat.
A prave takovy engine postaveny na minecraftu, ktery by umoznoval rozsirovat objekty nejak online a ty nejlepsi nabizel k dispocizi. Treba objekt, kde roste kyticka, 5 stavu rustu, 5 interakci, jako poleti kyticky, slunce a tak. Nebo let ptat, bude kosticka, ktera bude na 5 stavu promitat letaciho ptaka. To bohate staci, kdyz delate treba letani na kosteti, ze proletate kostickami ptaku.

J59a15k81u52b 31R75a42i44d53a
Pokud chce dělat dítě přímo "hru", asi bude třeba udělat nějakou logiku. Pro tyto případy je v Microsoftu "agent", který se skriptuje skrz blokové programování (něco jako Scratch), něco podobného pak třeba i v Ylands. Nevím, jestli by to šlo udělat ještě jednodušeji. Já jsem si jako dítě hrál v editoru Star Craftu nebo Warcraftu 3, to bylo, když nad tím tak přemýšlím, vlastně taky takové blokové programování.

J32a38k58u94b 15R84a31i78d77a
V Minecraftu je škoda, že se nedá měnit měřítko kostek a že se nedají texturovat různým způsobem z jednotlivých stran. I když věřím, že v nějakých verzích či s mody apod. to asi jde.