RECENZE: Miles Morales dorazil na PC, optimalizace se povedla
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
Platforma: PC
Výrobce:
Insomniac
- Odemčené grafické možnosti
- Podpora širokoúhlých monitorů
- Ray-tracing vypadá parádně
- Stále hodně zábavný obsah
- Našlapaná příběhová kampaň
- Lehký nepoměr ceny a délky hry
- DLSS nedělá znatelný rozdíl
PC hráči, kteří měli zájem o playstationové hity, mají letos žně. Na začátku roku si mohli konečně vyzkoušet fantastický God of War z roku 2018 (naše recenze), v létě se pak přidala vůbec nejprodávanější exkluzivita z PlayStationu 4, Marvel’s Spider-Man (naše recenze). Na podzim se pak přidala ještě kolekce Uncharted (A Thief’s End společně s The Lost Legacy) a také poslední Sackboy. A ještě do konce roku stihl dorazit i pavoučí nášup v podobě samostatného dodatku Miles Morales.
V případě této hry je listopadové datum vydání opravdu příhodné, stejně jako bylo u původní playstationové verze před dvěma lety. Hra je totiž stylizována do zasněženého New Yorku v průběhu Vánoc. Pokud na vás ještě nyní, ke konci listopadu nedýchla vánoční atmosféra třeba z prvního poprašku sněhem za okny nebo otravných vánočních reklamám, Miles Morales to zařídí.
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales stojí někde na pomezí velkého DLC a malé plnohodnotné hry. Je to takový Marvel’s Spider-Man 1,5. Můžete si jej zahrát samostatně, bez nutnosti vlastnit základní hru. To ovšem nedoporučuji, ochudili byste se o pár příběhových souvislostí. Miles Morales v podstatě navazuje tam, kde jednička skončila. Na druhou stranu jde však o velice krátkou hru a rozhodně existuje celá řada dodatků na jiné hry, které jsou podstatně delší. A levnější. Ale o tom až na závěr.
Pokud jste hráli jedničku na PlayStationu či PC, budete u Milese Moralese jako doma. Hra se ovládá úplně stejně, herní mechaniky jsou také vesměs stejné, byť něco je trochu zjednodušeno a něco naopak navíc. Pokud vás zajímá náš pohled na hru jako takovou, mrkněte na naší původní recenzi pro PlayStation 5. Herní novinky v PC verzi totiž žádné nejsou, jde opět pouze o port na novou platformu.
Ještě než se posunu přímo k fungování hry na PC, sluší se odpovědět na otázku, zda má Milese smysl vůbec hrát, pokud jste jej už vyzkoušeli na PlayStationu. Pokud si chcete dát druhé kolo v příběhové kampani, směle do toho, je totiž opravdu zábavná. Jestli však toužíte po novém zážitku v lepším rozlišení či vyšších snímcích, záleží hodně na tom, jakou PC sestavu máte doma.
Zde jsou minimální požadavky na hardware:
Na PS5 má hra tři výkonnostní režimy: Performance (1440p/60FPS), Performance s ray-tracingem (cílí na 1440p/60FPS) a Fidelity s ray-tracingem (4K/30FPS). Performance režim s ray-tracingem dorazil na PS5 verzi o něco později a v podstatě výkonnostní režim nahradil. Pokud si chcete užít lepší grafické nastavení, měli byste mít doma poměrně výkonné PC, jelikož s průměrnou sestavou se nejspíše nedostanete ani na hodnoty, které nabízí právě PlayStation 5. Něco jiného je to samozřejmě v případě, že jste Milese zkusili pouze na PS4, tu už zřejmě porazí kdejaké běžnější PC.
Já jsem Milese Moralese zkoušel na sestavě s procesorem Ryzen 5 3600, grafickou kartou RTX 3070 Ti a 16 GB operační paměti. K hraní využívám 1440p monitor, v tomto rozlišení jsem tedy zkoušel i hru samotnou. Vzhledem k tomu, že PC port Spider-Mana v létě měl těsně okolo data vydání pár problémů s grafickými ovladači a tedy i samotným výkonem hry, docela mě překvapil Miles Morales, který hned od prvního dne fungoval znatelně lépe.
Systém mi nejprve sám nastavil veškerá grafická rozlišení na vysoká, ovšem vypnul ray-tracing. Bez dopočítávání přes DLSS 2.0 se snímky držely někde okolo hranice 100 FPS. Zapnutí ray-tracingu (bez DLSS) však nebyl takový mohutný zásah do výkonu, jako jsem zažil právě u předchozího dílu. Snímky se pořád držely někde mezi 60 - 70 FPS a teprve až s nastavením všeho na max, včetně ray-tracingu stínů jsem sem tam zahlédl na počítadle sem tam o trochu méně, než 60.
Porovnání: vlevo hra s ray-tracingem, vpravo bez něj
Samotné DLSS se stejně jako v případě prvního Spider-Mana moc nevyznamenalo. Nárůst výkonu napříč celým spektrem nastavení, od Quality až po Ultra Performance nebyl moc znatelný. Možná je chyba někde v našem testovacím počítači, nicméně pokud bez DLSS hra fungovala na 60 FPS, s jakýmkoliv režimem dopočítávání rozlišení se dostala maximálně na 70 FPS. Jinak řečeno, rozdíl ve výkonu moc patrný nebyl. Dejte nám případně vědět v diskuzi, jak se daří DLSS u Spider-Mana na vašich sestavách.
PC verze opět přináší také podporu širokoúhlých monitorů, Sony uvádí jako příklad poměry stran 21:9, 32:9 a nebo i 48:9 s třemi monitory vedle sebe. Cutscény se však dostanou maximálně na poměr stran 32:9. Dále je zde samozřejmě i podpora hraní na klávesnici a myši, která je uživatelsky přizpůsobitelná tak, aby sedla každému, kdo takto hru chce hrát. Hra zároveň nabízí i podporu ovladače DualSense z PS5, a to i včetně speciální haptické odezvy.
Hra i po dvou letech od uvedení na trh přichází s původní plnou cenou, tedy 50 eury. Za tu už tehdy autoři sklidili kritiku, jelikož se ukázalo, že Milese lze dohrát i klidně za dva (dlouhé) večery. Pokud se zaměříte čistě na kampaň, zabere vám asi 7 hodin, s vedlejšími úkoly už to bude určitě víc, než 10, ovšem i tak se vejdete do 20 hodin. 50 eur se tedy pořád zdá být trochu vyšší částka, byť i tak stojí Miles Morales za vyzkoušení.
Ve výsledku je totiž pro nadšence z prvního dílu Miles Morales v podstatě povinnost. Hra se na počítačích parádně hýbe a v nižším rozlišení si jej užijete i s trochu slabším PC. A i když je hra hodně krátká, nebudete se u ní ani na chvíli nudit, což ve výsledku zní vlastně lépe, než nějaká třicetihodinová hra vycpaná nezáživnou vatou.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 10 čtenářů
Odešla z Twitche, přesto je Amouranth stále nejsledovanější streamerkou světa
Kaitlyn Michelle Siragusa, vystupující na internetu pod přezdívkou Amouranth, se stále sluní na...
Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos
Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Populární stránka pro sdílení modifikací nevydržela nápor fanoušků Falloutu
Stránka Nexus Mods, která je hlavním uzlem pro sdílení modifikací počítačových her, zaznamenala...
KVÍZ: Jak dobře znáte českou historickou hru Kingdom Come: Deliverance?
Čerstvě oznámené pokračování české hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance bude přímo navazovat na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Fallout 76 přivítal během jediného dne milion hráčů, vděčí za to seriálu
O tom, jak velký vliv může mít úspěšný seriál na již vydané hry, se přesvědčilo studio Bethesda,...
V Assassin’s Creed Hexe budeme hrát za čarodějnici
Assassin’s Creed Hexe se má odehrávat v 16. století během čarodějnických procesů v Evropě. Půjde o...
Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky
I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...