RECENZE: Miles Morales dorazil na PC, optimalizace se povedla
Marvel's Spider-Man: Miles Morales
18.11.2022 PC
PC hráči, kteří měli zájem o playstationové hity, mají letos žně. Na začátku roku si mohli konečně vyzkoušet fantastický God of War z roku 2018 (naše recenze), v létě se pak přidala vůbec nejprodávanější exkluzivita z PlayStationu 4, Marvel’s Spider-Man (naše recenze). Na podzim se pak přidala ještě kolekce Uncharted (A Thief’s End společně s The Lost Legacy) a také poslední Sackboy. A ještě do konce roku stihl dorazit i pavoučí nášup v podobě samostatného dodatku Miles Morales.
V případě této hry je listopadové datum vydání opravdu příhodné, stejně jako bylo u původní playstationové verze před dvěma lety. Hra je totiž stylizována do zasněženého New Yorku v průběhu Vánoc. Pokud na vás ještě nyní, ke konci listopadu nedýchla vánoční atmosféra třeba z prvního poprašku sněhem za okny nebo otravných vánočních reklamám, Miles Morales to zařídí.
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales stojí někde na pomezí velkého DLC a malé plnohodnotné hry. Je to takový Marvel’s Spider-Man 1,5. Můžete si jej zahrát samostatně, bez nutnosti vlastnit základní hru. To ovšem nedoporučuji, ochudili byste se o pár příběhových souvislostí. Miles Morales v podstatě navazuje tam, kde jednička skončila. Na druhou stranu jde však o velice krátkou hru a rozhodně existuje celá řada dodatků na jiné hry, které jsou podstatně delší. A levnější. Ale o tom až na závěr.
Pokud jste hráli jedničku na PlayStationu či PC, budete u Milese Moralese jako doma. Hra se ovládá úplně stejně, herní mechaniky jsou také vesměs stejné, byť něco je trochu zjednodušeno a něco naopak navíc. Pokud vás zajímá náš pohled na hru jako takovou, mrkněte na naší původní recenzi pro PlayStation 5. Herní novinky v PC verzi totiž žádné nejsou, jde opět pouze o port na novou platformu.
Ještě než se posunu přímo k fungování hry na PC, sluší se odpovědět na otázku, zda má Milese smysl vůbec hrát, pokud jste jej už vyzkoušeli na PlayStationu. Pokud si chcete dát druhé kolo v příběhové kampani, směle do toho, je totiž opravdu zábavná. Jestli však toužíte po novém zážitku v lepším rozlišení či vyšších snímcích, záleží hodně na tom, jakou PC sestavu máte doma.
Zde jsou minimální požadavky na hardware:
Na PS5 má hra tři výkonnostní režimy: Performance (1440p/60FPS), Performance s ray-tracingem (cílí na 1440p/60FPS) a Fidelity s ray-tracingem (4K/30FPS). Performance režim s ray-tracingem dorazil na PS5 verzi o něco později a v podstatě výkonnostní režim nahradil. Pokud si chcete užít lepší grafické nastavení, měli byste mít doma poměrně výkonné PC, jelikož s průměrnou sestavou se nejspíše nedostanete ani na hodnoty, které nabízí právě PlayStation 5. Něco jiného je to samozřejmě v případě, že jste Milese zkusili pouze na PS4, tu už zřejmě porazí kdejaké běžnější PC.
Já jsem Milese Moralese zkoušel na sestavě s procesorem Ryzen 5 3600, grafickou kartou RTX 3070 Ti a 16 GB operační paměti. K hraní využívám 1440p monitor, v tomto rozlišení jsem tedy zkoušel i hru samotnou. Vzhledem k tomu, že PC port Spider-Mana v létě měl těsně okolo data vydání pár problémů s grafickými ovladači a tedy i samotným výkonem hry, docela mě překvapil Miles Morales, který hned od prvního dne fungoval znatelně lépe.
Systém mi nejprve sám nastavil veškerá grafická rozlišení na vysoká, ovšem vypnul ray-tracing. Bez dopočítávání přes DLSS 2.0 se snímky držely někde okolo hranice 100 FPS. Zapnutí ray-tracingu (bez DLSS) však nebyl takový mohutný zásah do výkonu, jako jsem zažil právě u předchozího dílu. Snímky se pořád držely někde mezi 60 - 70 FPS a teprve až s nastavením všeho na max, včetně ray-tracingu stínů jsem sem tam zahlédl na počítadle sem tam o trochu méně, než 60.
Porovnání: vlevo hra s ray-tracingem, vpravo bez něj
Samotné DLSS se stejně jako v případě prvního Spider-Mana moc nevyznamenalo. Nárůst výkonu napříč celým spektrem nastavení, od Quality až po Ultra Performance nebyl moc znatelný. Možná je chyba někde v našem testovacím počítači, nicméně pokud bez DLSS hra fungovala na 60 FPS, s jakýmkoliv režimem dopočítávání rozlišení se dostala maximálně na 70 FPS. Jinak řečeno, rozdíl ve výkonu moc patrný nebyl. Dejte nám případně vědět v diskuzi, jak se daří DLSS u Spider-Mana na vašich sestavách.
PC verze opět přináší také podporu širokoúhlých monitorů, Sony uvádí jako příklad poměry stran 21:9, 32:9 a nebo i 48:9 s třemi monitory vedle sebe. Cutscény se však dostanou maximálně na poměr stran 32:9. Dále je zde samozřejmě i podpora hraní na klávesnici a myši, která je uživatelsky přizpůsobitelná tak, aby sedla každému, kdo takto hru chce hrát. Hra zároveň nabízí i podporu ovladače DualSense z PS5, a to i včetně speciální haptické odezvy.
Hra i po dvou letech od uvedení na trh přichází s původní plnou cenou, tedy 50 eury. Za tu už tehdy autoři sklidili kritiku, jelikož se ukázalo, že Milese lze dohrát i klidně za dva (dlouhé) večery. Pokud se zaměříte čistě na kampaň, zabere vám asi 7 hodin, s vedlejšími úkoly už to bude určitě víc, než 10, ovšem i tak se vejdete do 20 hodin. 50 eur se tedy pořád zdá být trochu vyšší částka, byť i tak stojí Miles Morales za vyzkoušení.
Ve výsledku je totiž pro nadšence z prvního dílu Miles Morales v podstatě povinnost. Hra se na počítačích parádně hýbe a v nižším rozlišení si jej užijete i s trochu slabším PC. A i když je hra hodně krátká, nebudete se u ní ani na chvíli nudit, což ve výsledku zní vlastně lépe, než nějaká třicetihodinová hra vycpaná nezáživnou vatou.
Hráč vyzval miliardáře na souboj před Lidlem, ten se skutečně dostavil
Francouzský miliardář Xavier Niel nečekaně osobně zareagoval na nadávky naštvaného hráče Call of Duty a dostavil se na slibovaný souboj jeden proti jednomu na parkovišti před obchodem Lidl. Vyzyvatel...
{NADPIS}
{POPISEK}
Pět nejočekávanějších her, které vycházejí v prosinci
V prosinci se staneme slavným archeologem Indiana Jonesem, členem speciálních jednotek, superhrdinou od Marvelu či samurajem. Vyberete si z prosincové nabídky her? Pro vašeho favorita hlasujte na...
Cheateři jsou jako rakovina. Buď přežijeme my, nebo oni, varují vývojáři
Vývojáři chystané online střílečky Delta Force se nezvykle otevřeně rozpovídali o tom, jak vážný problém pro ně představují podvodníci. I když takových je celkově jen několik málo procent ze všech...
{NADPIS}
{POPISEK}
Hráči jsou ochotní zaplatit, aby mohli vypnout ošklivé kosmetické doplňky
Prodej kosmetických doplňků pro hráče (nejen) série Call of Duty se utrhl ze řetězu a realisticky vymodelovanými mapami běhají postavičky všech barev a tvarů. Některým hráčům se ovšem tento uvolněný...
Youtuber zjistil, na který dílek Lega nejvíce bolí šlápnout
Každý, kdo někdy v životě šlápl na dílek ze stavebnice Lego, jistě ví, že jde o velmi nepříjemnou záležitost. Míra bolesti závisí na konkrétním tvaru a proto se youtuber Nate Scovill s pomocí...
Blizzard stahuje Warcraft 1 a 2 z obchodu GOG
Ačkoli studio Blizzard před měsícem vydalo remastery ikonických strategií Warcraft 1 a 2, pokud toužíte po původních verzích, máte na známé platformě GOG poslední šanci.
Fortnite přilákal rekordní počet hráčů, navštívili tam rapový koncert
Ani po sedmi letech od svého spuštění fenomén Fortnite neupadá. Důkazem budiž rekordní návštěva rapového koncertu, který přilákal přes 14 milionů lidí.
Rozdáváme 40 dárkových kosmetických kazet
Tento týden dostane 40 z vás možnost otestovat dárkové kosmetické kazety od značky Sanctuary Spa. Kosmetika spojuje luxusní ingredience a...