Malvinas 2032 - návrat v čase

  12:00aktualizováno  10. července 2001 9:47
Jsou celkem tři druhy her. Vynikající, které se zapíší zlatým písmem do elektronických dějin zábavního průmyslu a které jsou považovány za kultovní. Pak takové, které tvoří onen hrdý průměr a nejsou ani dobré ani špatné, ale člověk se u nich docela dobře pobaví. A pak tu jsou ty třetí...

Malvinas 2032TRANSMISSION STARTS

Středa 30.8.2000, další poněkud nudný den v práci. A hele, ICQ zprávička od Vreca.

Vreco: Nazdarek, nemas chut napsat nejakou recenzi? Potreboval bych neco na pristi tyden...
Niki: Hmm... no jasne, treba... Copak tam mas peknyho?
Vreco: Dorazily nejaky adventury, ale na to uz mam autora. Mam tu jedno RTSko...
Niki: Aha? No ja sice RTSka nijak zvlast v lasce nemam, ale zadny dobry uz jsem docela dlouho nehral...
Vreco: Jmenuje se to Malvinas 2032, a je to o osvobozovani nejakyho ostrova v Atlantiku.
Niki: Neco jako treba Jagged Alliance, ale realtime?
Vreco: Spis pry jako Red Alert...
Niki: Tak fajn, posli mi to, o vikendu se na to mrknu...

Sobota 2.9.2000, CDčko s krabicí dorazilo už včera, ale pařba s kamarádama byla důležitější. Vybatolil jsem se v jedenáct z postele a s prvním ranním cigárem zapínám počítač. Tak copak budu dělat... hmm, Deus Ex jsem dohrál, čtyřicítková kouzelnice v Diablu II mě už taky přestává bavit, ze Sydney 2000 mám pekelně omlácený kurzorový klávesnice a křeč v obou předloktích, možná bych se mohl mrknout na ty Malvíny.

Začínám instalovat a prohlížím zběžně krabici. Minimum requirements: 16 MB RAM, IBM PC with 150MHz processor or better, 1MB SVGA video card. Pro jistotu rychle prohlídnu ještě titulní stranu, no fakt jsou to Malvinas 2032, chvíli jsem měl pocit, že si to Vreco spletl a poslal mi nějakou historii. Můj Celeron 600 @ 901 se nejspíš moc nezapotí. Manuál u hry žádný není, to je sympatický, takhle šetřit lesy. V rootu cdčka je čtyřicetikilovej .DOC fajl, zběžně ho prolítávám. "Píše se rok 2032, blablabla, argentinský prezident nařizuje útok na Malvíny, blablabla, futuristická realtimová startegie, blabla, každá mise má svůj unikátní úkol, mapu, obtížnost nebo zdroje surovin..."

Malvinas 2032Instalace končí, hele, ono se mi to pokouší vnutit nějakou prehistorickou verzi DirectX 7ky s tím, že prý nemám žádnou nainstalovanou. A co je sakra beta osmičky, co jsem tam dával včera, he ? Ještě že to jde cancelnout. Shazuju Winamp s berlínským livemixem Paul van Dyka a spouštím hru.

Šmárjá pano, to je ale vošklivý logo. Garage Developers, neznám, nikdy jsem neslyšel. A Sabarasa Entertainment, zase nějakej noname, ale vypadá aspoň o trochu líp. Uvelebuju se v křesle a čekám na intro. Místo něj se ale objevuje nějakej divnej barevnej flek, a pod ním jedou titulky. Rozlišení odhaduju tak na 320 na 200, interlaced. Pomalu mi dochází, že flek budou zřejmě ostrovy Malvíny a ty divný barvy že patří anglický vlajce, která pomalu morfuje do argentinský. Flek mizí, objevuje se nápis Malvinas 2032 a nějaký dementní hlas mi to pro jistotu ještě přečte.

Hop, a jsem v menu, intro se očividně nekoná ... moment, tady je položka Introduction, zkusím na ní opatrně kliknout. NEEEEEE, zase Garage Developers, Sabarasa Entertainment a barevnej flek. No dobře, na tohle mě už znova nenachytáte. Escape, Escape, Escape, Escape... a do prkýnka, asi jsem to přehnal a jsem opět ve Windows. Znechuceně pouštím hru znova, útrpně pozoruju barevnej flek a poznamenávám si:

První dojem: velmi špatný

V menu jsou další čtyři položky - Nová hra, Nahrání hry, Credits a Konec. Myšítko mi samovolně cuká k položce Konec, nicméně slíbíl jsem Vrecovi recenzi... Credits v zájmu vyhnutí se dalšímu barevnýmu fleku vynechávám a spouštím novou hru. Tutorial se očividně nekoná, nejspíš to bude hra pro skalní RTSkaře.

Vybírám obtížnost Easy, nechci si moc pocuchat nervy. Bum, objevuje se hnusná fotka nějakých vojáků, velký titulek 1982, scroluje text o tom, jak Angličani zabírají Malvíny a ten samej dement co předtím ho předčítá nahlas. Tak sakra, kdy se ta hra odehrává ? Bum, 2032, mission briefing. Vyloď se na Malvínách a probij se k městečku. Rozkaz pane.

Malvinas 2032Mise první
Click a jsem ve hře. Levou čtvrtinu obrazovky zabírá pruh s modro-bílo-zeleným flekem, dole poznámky o ztrátách a zbytek je černý. Ne, moment, něco se děje... přijel modrej obdélníček a na zelenohnědým fleku vysadil čtyři modrý čárky. V horní části je jeden pixel růžový a zhruba uprostřed dva pixely černý. Co to? CO TO SAKRA JE? Zkusmo na čárky klikám myšítkem a konečně mi to dochází... to jsou moji vojáci. Čtyři. HMMM. Mezitím druhej modrej obdélníček vysazuje další čtyři čárky. Zkouším je všechny označit, což funguje. Zkusmo někam klikám a čárky se dávají do pohybu. Při kliknutí se ozývají výkřiky, které zřejmě namluvil mladší brácha od dementa. Na okraji černoty se objevuje šedivý ekvivalent mých čárek. Klikám na něj a moji chrabří, ehm, čárkové ho rychle likvidují. Vedle stojí ještě další šedá čarka a střílí na moje modré. Čekám, kdy se do něj konečně pustí, ale nic se neděje. Musím na něj zaútočit sám, to je ale pakárna. Během další minuty mám vyčištěnou celou mapu, včetně jednoho béžovýho čtverečku, což byl zřejmě džíp, a strážní věž, která vypadá hůř než věci, které jsem zamlada skládal ze sirek.

Mission accomplished. Chvíli strnule zírám na monitor, v duchu kleju a přemýšlím, jestli náhodou není prvního dubna, protože to by byl od Vreca skutečně královský kanadský žert. Není, sakra... no nic, zkusím ještě alespoň jednu misi. A zase rok 1982 a dementní vypravěč a nechutná fotka nějakýho páprdy a Margaret Thatcherové. Briefing, click.

Mise druhá
Mám dva modré čtverečky a 8 modrých čárek. Briskně likviduju chabou anglickou obranu a dostávám se do města. Domečky vypadají trochu jako v Paperboyovi na Spektráči. I když... to bych mu křivdil. Tady napočítávám zhruba 10 barev a Spektráč jich měl 16. Pronikám do budovy velvyslanectví, či co to je a... Mission Accomplished, cca 50 vteřin. Hmmm...

Tady něco nehraje, ten Vreco si ze mě opravdu vystřelil. Alt-tabuju se do Windows, připojuju na Internet a koukám na homepage autorů. Proboha, takovýhle stránky jsem udělal v prosinci v třiadevadesátým v rámci jedný seminárky, no to je bída... Malvines 2032, datum vydání srpen 2000. Takže to není ani soukromý Vrecův projekt, který naprogramoval minulý týden, jak jsem si myslel, ale doopravdy komerční hra. Pro jistotu koukám ještě na Amazon, ono se to vážně PRODÁVÁ!!

Mise třetí
Čtyři modré čárky a flek, který je zřejmě základna. Stavím výcvikový tábor. Produkuju další vojáky, naštěstí je jeden hotový během tří vteřin. Došly peníze. Označuju všech dvacet modrých čárek a posílám je dolů (jinam to nejde, tahle mapa je nudle). Tábor angličanů, frag-a-boom, mission accomplished.

Malvinas 2032Mise čtvrtá
Základna, můžu stavět nějakou ropnou věž, čtyři modráci. Posílám je nahoru. Narážím na dvacet šedivých čárek a hrdinně umírám, aniž bych našel ropnou skvrnu. Restart.

Mise čtvrtá (znova, doprkvančic)
Tentokrát posílám čárky doleva a nacházím dva černý fleky. Stavím věže a výcvikový tábor. Za ropu přibývají rovnou peníze. Ve výcvikovém táboře se dá nastavit nepřetržitá výroba vojáků, takže peníze rovnou konvertuju na modrý čárky. A hele, ropa došla. Označím čtyřicet modrých čárek a vydávám se nahoru. Zničím dvacet šedých čárek, zničím tábor, mission accomplished.

Mise pátá
Mise čtvrtá v bleděmodrým, ropa je tentokrát nahoře a dvacet šedivců číhá vpravo. Postavím věže, výcvikový tábor a ničím Angličany.

Mise šestá
Aaaaarrrgggghhhh. Zase to samý, akorát jsem tentokrát dostal navíc džíp, kterej při průzkumu stejně okamžitě zařval. Mission accomplished.

Na tohle opravdu nemám sílu. Koukám do manuálu, jestli jsem náhodou o něco nepřišel, aha, budu moct stavět ještě granátníky, tank a v poslední misi helikoptéry. Lodě a letadla bohužel ne. Z budov údajně půjde postavit radar, solární panely a pár obranných věžiček. Bezva, zaplať pámbů, že to neuvidím.

Vztekle hru odinstalovávám, cédéčko hážu z okna (kde se o něj rvou dva prašiví jezevčíci mojí milý sousedky) a pouštím zpátky Winamp. Mezitím, co dopisuju tuhle recenzi, si balím svoji sadu nářadí na opravu počítačů a připravuju se na cestu do Ostravy. Za tohle mi, Vreco, tvrdě zaplatíš. Nevěřili byste, co se dá provádět s malejma pinzetama nebo křížovým šroubovákem!! Odesílám e-mail a sedám do auta. Jestli tuhle recenzi někdo čte, znamená to, že jsem selhal, Vreco je přece jenom pěkná podšívka.

TRANSMISSION ENDS

Malvinas 2032
Výrobce: Garage Developers
Distributor: Sabarasa Entertainment
Minimální konfigurace: Pentium 150 MHz, 16 MB RAM, 1MB SVGA
Doporučená konfigurace: Pentium 150 MHz, 16 MB RAM, 1MB SVGA
3D karty: ne
Multiplayer: ne
Verdikt: Výchovný software do kurzů asertivity a nezbytná pomůcka každého sebemrskače. Ostatní nechť prosím s touto "hrou" manipulují pouze v ochranných rukavicí, černých brýlích a s maximální opatrností.
Hodnocení: 20%

Autor:
 

Nejčtenější

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Brutálně těžký Sekiro je hit, za deset dnů prodal dva miliony kopií

Sekiro: Shadows Die Twice

Akční RPG Sekiro: Shadows Die Twice je tak obtížné, že na něj spousta lidí nemá. Jde o opravdovou hardcore hru pro...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Další z rubriky

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz