Diskuse k článku

RECENZE: Life is Strange si nesmíte nechat ujít. Zasáhne vás do srdce

Famózní herní seriál Life is Strange se právě uzavřel posledním dílem a my vám nyní vysvětlíme, proč si ho nesmíte nechat ujít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23r93u55n30g 44D71u51o19n67g 61T74h73a56n28h 5268525334337

Max je sympaťanda :-)

0/0
8.11.2015 13:22

J15o64s49e45f 48J92u27h60á20s66z 1539752108

Hru jsem zahlédl u kamaráda na Xboxu (v té době byly k dispozici ep. 1 a 2), chvíli jsem si jí zahrál a nepřišlo mi to nijak špatný - taková hříčka na odreagování. Ať už je konec jakýkoliv, nevím co je to posl. několik let ve zvyku pořád břečet a stěžovat si na to a ono (viz. diskuze níže ohledně posl. epizody nebo konce ME). Já jsem s Mass Effectem byl spokojen a jestli si někdy zahraju i tohle, tak to bude určitě podobný...

0/0
6.11.2015 13:50

P51a44v40e43l 26J70i24r14á73n70e14k 6755119869946

Hra ze zacatku dobra. Zase neco trochu "jineho". Posledni epizoda ale dost zklamala. Dost zmatena (cestovani v case sem a tam) a v porovnani s podobnymi vytvory od Telltale Games nic moc noveho (navic jen dva mozne konce, bud tak a nebo onak = nic moc variabilita).

0/0
5.11.2015 21:14

M48i72c43h64a55l 91D66v14o30ř73á11k 9385689337140

Tuhle hru bych přirovnal k procházení se galerií, nebo účastí na koncertě. Takový generátor emocí kde herní prvky slouží k jejich umocnění. Není to pro každého, ale těm co to sedne to poskytne zajímavý zážitek.

0/0
5.11.2015 18:13

I55v37a29n 58P43r59o73c44h60á97z77k87a 3751114965825

Filmo-hra bez nutnosti myšlení pro holky na PS4.

0/0
5.11.2015 16:00

E42l47i23š65k42a 87K11l90í98v76a38r46o65v69á 1525811470261

Pro mě hra roku:-)

0/0
5.11.2015 15:56

J16a45k96u58b 17V39a85l23e12š 8590806577133

Lepší než Talletale série Tales from the Borderlands, se kterou primárně soutěžila, Life is Strange není. Příběh, postavy, vše v Borderlands bylo o generaci dál.

Samostatně však Life is Strange je super.

Je to jinak zpracovaný Talletale koncept. Lépe? Hůře? Jinak. Hrátky s časem to velmi ozvláštnili, opravdu hodně, kdo hrál, ví. Jen ten konec kdy se člověk rozhodl jinak než autoři zamýšleli, mohl být...lepší, ne...takový jaký byl.

+1/0
5.11.2015 9:59
Foto

H10o59n34z71a 27S77r78p 9224533462298

Sto lidí, sto chutí, mě přišly ToB vedle LiS nebetyčně banální, chyba byla zřejmě v tom, že jsem poslední epizody hrál chvíli po sobě.

Já si "špatný" konec vybral napoprvé a až na to, že během něj nehraje Spanish Sahara z něj mám lepší pocit :-)

0/0
5.11.2015 11:15

J81a15k23u17b 73V17a25l39e70š 8680656987343

Tak právě když člověk porovná kolik práce si dali s jedním koncem v LiS a kolik s druhým, tak je celkem vidět který byl ten "správný"...

ToB banální? Odhalení zajatce? Vztahovka mezi roboty? Fionou? Oběti srdceberoucích postav? C'mon...byla to jízda jízd, nejlepší Telltale z dosud vydaných :-):-)

+1/0
5.11.2015 12:42

T35r17u37n51g 39D37u30o42n95g 75T77h21a93n52h 5748135354727

SPOILER!

Právě jsem to dohrál,mohu se vás zeptat jestli  jste   zachránil Chloe nebo město? Já Chloe ale i tak jsem se dost cítil provinile:-/. Nečekal jsem, že ve mě hra dokáže vzbudit i pocit viny.

0/0
11.11.2015 10:18
Foto

H69o25n25z52a 92S32r21p 9154863292198

Taky Chloe a po pravdě jsem ani moc dlouho nepřemýšlel. Abych parafrázoval Stalina - smrt jednoho člověka je tragédie, smrt tisíců je statistika. S Chloe to bylo osobní :-)

0/0
11.11.2015 10:27

F87i46l10i34p 98T63ř88e35b48a 6833320138326

Za předchozích dvacet let mě nikdy nenapadlo pořídit si jakoukoliv konzoli. Prostě neumějí nic, co by nezvládlo PC líp. Až na....

Až na exkluzivky pro PS4.

No jo, tak možná jednou, až budu mít děti, "jim" PS4 pořídím :-)

+1/0
5.11.2015 8:16

F15i36l11i22p 31T42ř22e14b97a 6983500838806

Aha, tohle není exkluzivka (oprav si to, Lupo). No tím líp.

Ty ostatní bohužel ano :-(

0/0
5.11.2015 8:18

O41n84d26ř46e52j 17Z21a53c59h 3753530223402

Kde píšeme, že je to PS4 exkluzivita? Pokud myslíte tabulku, tam je platforma, na které jsme hru recenzovali, ne výpis všech platforem, na nichž je hra dostupná.

0/0
5.11.2015 10:04

P62a48v63e50l 49D65r91o20t26á90r 7193884719744

RECENZE má čtenáři umožnit se rozhodnout, zda do produktu investovat nebo ne. Pokud v RECENZI uvádíte "Platforma: PS4", tak jediná smysluplná intepretace pro zákazníka je "Aha, hra je pro PS4," což pro PCčkáře znamená "Takže nic, kde je další článek?"

Prosím, opravte to.

+2/−1
5.11.2015 10:17

O25n20d87ř94e26j 53Z66a78c72h 3873950763212

Recenze řadíme do rubrik jako Pc-Recenze, platformaXYZ-recenze... už nějakých 15 let, to jste si toho všiml až teď? :) Aby tehdy mohl vzniknout systém herních karet, museli jsme udělat několik kompromisů a tohle je jeden z nich: neumíme nijak vytřídit hry podle platforem, jen podle recenzovaných platforem. Napadá mě, že můžeme připisovat na konce článku větu, na jakých platformách je hra dostupná. S tabulkou ovšem nehnu. Nebo máte vy, nebo někdo jiný nějaký lepší nápad? Sem s ním.

+2/0
5.11.2015 10:48

B58a72r38t82o88l81o67m92ě57j 63K58u43s 2575736641493

Připojuji se k názoru, že kolonka "Platforma" ve shrnující tabulce je matoucí. Tabulku totiž vnímám jako shrnující tabulku celé hry, ne konkrétní recenze. Kdybych kolem Life is strange už nějakou dobu nekroužil na Steamu, taky bych se z tabulky domníval, že vychází jen na PS4.

Můj návrh je změnit popisek v tabulce na "Recenzovaná verze". Nebo ideálně tuto novou kolonku přidat, ale kolonku "Platforma" zachovat a v ní by bylo "PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One".

A s lítostí vám musím oznámit, že ač čtu Bonusweb už asi 7 let, rozdělení článků podle platforem prostě nevnímám. Obzvlášťě v novém designu, kde už není nikde patrné. Kliknu na titulní straně idnes.cz na článek a zajímá mě jen text, ne sekce, do které jsem se dostal.

+6/0
5.11.2015 11:08

O74n36d73ř76e91j 11Z64a63c59h 3103540603892

Výpis by byl ideální, ale s tabulkou teď nehnu, všechno se tahá z databáze herních karet a ty na to nejsou připraveny.

0/0
5.11.2015 16:15

B59a66r73t38o16l29o80m43ě12j 36K31u78s 2265606611543

Popisky se taky tahají z databáze? Jenom změňte "Platforma" na "Recenzovaná verze" a máte hotovo. Pro programátora práce do 30 minut podle složitosti systému. :-)

0/0
5.11.2015 16:36

O47n52d87ř27e13j 45Z24a28c83h 3203930183782

Celá tabulka je z databáze. Tak to funguje v malých firmách, ne v korporátu. Tady se musí založit ticket, a zároveň zvážit, na co si chci vyplýtvat přidělené zdroje ;-D Ale tohle snad projde :-P

+3/0
5.11.2015 17:25

M82a44r30t77i42n 90B89e29n37e37š 3912307474489

Naprosto souhlasím. Ano, bonusweb to sice takhle dělá už nějakých 15 let, ale taky to už nějakých 15 let je pořád stejně matoucí :D

0/0
9.11.2015 9:49

H15e94r60b40e48r20t 26V17á21c37l57a53v45s48k88ý 4289225211122

Takhle to dopoadá, když IT oddělení "vrtí psem".

+1/0
5.11.2015 16:28

F60i66l15i52p 45T35ř70e41b27a 6193590668786

Nepíšete, jen ta tabulka mne zmátla. :-)

0/0
5.11.2015 14:24

J64a40n 28D67l52o70u82h90ý 7714709160729

Neni to hra! Tecka!

0/−5
5.11.2015 7:21

P33a96v51e10l 11D24r26o89t69á79r 7423614599344

Je to hra. Vykřičník.

+4/0
5.11.2015 10:18

V68l16a91d16i56m53í57r 91K22r27i79s45t56e38n 7296392885608

Tento typ hry mne trochu minul, ale tekovou otázku jedná se stále o hru, nebo je to už nový druh zábavy - vyprávění, spíše interaktivní film? 

Taky  by už konečně mohli vyvinout to pocitové kino;-) (A. Huxley - Konec civilizace)

+1/0
5.11.2015 7:00

J42i28ř48í 82P70e40l12n92á69ř 6965983326779

Hra to v podstatě není. "Hrát" by to mohla i polointeligentní opice s půlkou mozku. Interaktivní film ovšem není žádný nový druh zábavy. Podobné pokusy už tu byly hodně dávno.

0/0
5.11.2015 7:08

P67a42v83e63l 89D84r24o27t58á79r 7213784719634

To záleží na tom, jak si pojem hra definujete. V nejzákladnější formě musí jít o interaktivní aktivitu, kdy na základě vstupů hráče (hráčů) dochází k přechodu z jednoho herního stavu do dalšího. To je všechno. Jakékoliv další požadavky už jsou individuální, a upřímně, při tunelovitosti dnešních akčních her byste mohl dospět k nepříjemnému zjištění, že Call of Duty apod. mají "co se stane" nalinkované ještě víc, než tento interaktivní film :-)

0/−1
5.11.2015 10:28

T53o85m95á59š 80K29a98p43l21a51n 8973759893233

proč píšete, že je to ps titul, když je pro asi 8 platforem? 

a bude čeština? pořídil bych to dceři

0/0
5.11.2015 4:48

L86u56k58á69š 44V58l46k 2611929474446

Čeština se vytváří neoficiální, takže se dodatečně doinstalovává do hry (má instalaci, takže je to snadné). Zatím je hotova epizoda 1, 2, a 3 je beta. Stačí vyhledat v googlu "life is strange čeština"... ;-)

0/0
5.11.2015 6:22

O68n21d17ř85e26j 95M19a25c78h 1322447560909

Dovolím si jen poznatek - mnoho konceptů použitých v LiS jsem již viděl ve Vizuálních novelách(hybrid knihy a hry, populární v Japonsku), což jako fanoušek oceňuji. Konečně něco takového proráží i v mainstream herní scéně.

0/0
5.11.2015 2:59

M84a87r10e70k 37S70e98l20i75n30g34e11r 8601474613442

Naprosto fenomenalni pocin, kteremu hry od Telltale nesahaji ani po kotniky. Za me horky kandidat na hru roku 2015. A soundtrack je bozi.

0/0
5.11.2015 1:55

J19o27s47e35f 51N39o90v88á72k 8264766402785

Hra mi nejak utekla, tak jsem o ni nevedel az do tohoto clanku.

Hodnoceni ma na Steamu velmi pozitivni ... az na posledni epizodu 5, ktera je d;e spousty lidi nejslabsi, a odbyta. Mnoho narozu rika, hrajde jen epizody 1-4 a 5 ignorujte - jinak si zkazite zazitek.

Dalsi to prirovnavaji k (puvodnimu ne DLC) konci Mass effectu 3 - ten me tedy take hodne zklamal a byl jsem dost nastvany.

Jak prosim hodnotite epizodu 5 a hlavne jeji konec vy, jako autor recenze?

0/0
5.11.2015 0:41
Foto

H47o98n11z54a 75S15r46p 9734863102128

Po pravdě patřím mezi těch pár lidí, který s původním koncem Mass Effectu neměli problém a DLC považují za zbytečné. Nicméně beru připomínku, že z hlediska poslední animace vlastně na předchozích dílčích rozhodnutí nezáleželo a stejně tak je to i v Life is Strange. Ať jste během hry dělali cokoli, zvolit si můžete obě možnosti. Jako vyvrcholení příběhu ale samotný závěr funguje fantasticky, ať si zvolíte kteroukoli možnost rozhodně se endočkáte přeslazeného happy endu.Chápu, že se to nemusí líbit úplně každéu, le mysllím, že je to pouze pár hlasitých křiklounů, kteří jsou nejvíce vidět

0/0
5.11.2015 6:37

P51a40v47e85l 15D35r78o44t73á15r 7613834199144

Moc rád bych si přečetl nějakou vaši úvahu na téma "Konec Mass Effect 3".

Potíž s tím koncem je, že:

1. z hlediska herních mechanismů autoři zjevně považují zelený konec za nejlepší, a přitom z filozofického hlediska je to snad ta nejhorší možná věc (všem formám života přepíšeme DNA a myšlenky tak, aby se z nich stali v podstatě nemyslící tvorové, poslušně žijící v míru).

2. Při nejlepším červeném konci hra končí záběrem na nadechující se hráčovu postavu ležící v ruinách Londýna, což by znamenalo, že má za sebou desítky a možná stovky kilometrů volného pádu zemskou atmosférou - a přežil to.

3. Závěry, ve kterých dochází ke zničení Mass Relays (alespoň do doby, než jsou opraveny, což ale logicky musí trvat dlouho), by ve Sluneční soustavě uvěznily miliony bojovníků jiných ras, pro které na Zemi není vůbec žádné jídlo (Turian, Quarian, Krogan), ale kupodivu to nikomu nevadí.

Takže chce-li hráč, aby mu konec ME3 dával smysl, tak mu nezbývá než se přiklonit k Indoctrination Theory, jenže v tom případě vlastně nevíme, jak hra skončila, protože závěrečná konfrontace se odehrávala v Shepardově mysli v rámci posledního zoufalého reaperovského pokusu o indoktrinaci (pak dává smysl, proč se Shepard ze svého "snu" probouzí s takovým nadechnutím).

0/0
5.11.2015 10:25
Foto

H60o93n97z37a 53S59r39p 9294713762288

Sice to není k Life is Strange, ale jelikož jsem si již pod několika svými články všiml, že Vás konec Mass Effectu opravdu trápí, tak Vám napíšu svůj názor. K Vámi uvedeným bodům ale bohužel nemám co říct, přeci jen to bude nějaký ten pátek, co jsem hru dohrál.

Za mě konec série Mass Effectu nespočívá jen ve finální volbě mezi "barevnými" řešeními. Celý třetí díl je vlastně příprava na finální souboj, závěrečná pasáž v rozbořeném městě pak fantasticky buduje napětí, přátelé umírají, atmosféra zmaru by se dala krájet a moment, kdy se Shepard doplazí k cíli prostě funguje,ať je následně parodován sebelépe. Ona kontroverzní entita sice působí jako deus ex machina, kdyby se ale všichni přeživší poplácali po ramenou a rozdali si metály, působilo by to na mě daleko banálněji. Co se týče předchozích voleb - opravdu jsem se nad nimi zamýšlel a nedělal jsem je, kvůli krátkému záběru v outru (jako je v DLC) ani achievementu, ale prostě proto, že jsem se do dané situace vžil a to je mi odměnou samo o sobě. Samotným koncem jsem nijak nadšený nebyl, ale plně respektuji záměry autorů scénáře (mmch. skvělého). Daleko více než řvoucí nespokojence, kteří nedostali přesně to, co si představovali. To, že se fanoušci šťourají v každém detailu a vymýšlí konspirační teorie je dle mého důkazem toho, jak hra dokázala na všechny zapůsobit, nikoli toho, jak je posledních 5 minut hloupých.

+1/0
5.11.2015 11:10
Foto

M78i35c55h10a86l 57M19e25r95d93a 2140531859632

1.stroje nemají DNA a vymývaní mozků jsem si taky nevšiml...stanou se stejnou formou života, takže si porozumí a tím pádem se nebudou chtít jen tak zabíjet...

2. s tímhle se nedá nesouhlasit...

3.Quariani si sebou určitě vzali nějaké Live Ships, ti by měli být v pohodě, určitě jich dost zařvalo, takže by se mohli rozdělit s Turiany...Krogani by měli být schopni jíst jídlo ze Země, teda za předpokladu že na Zemi něco zbylo...

0/0
5.11.2015 22:01

Najdete na iDNES.cz