Legendary – vskutku legendární propadák
Legendary
CD Projekt 18.11.2008 PC
Legendary (PC) | foto: Bonusweb.cz
Vývojáři ze Spark Unlimited to mají těžké. Bez pochyby mají originální náměty, ale ve finálním zpracování ještě pokulhávají. Jejich předešlý projekt, FPS akce Fall of Liberty, měl sice zajímavý námět alternativní historie, nicméně špatná hratelnost, mizená umělá inteligence a grafické bugy hru posunuly do šedi průměru až podprůměru a za nedlouho už po ní ani pes neštěkne.
To se teď snaží napravit a vydávají další FPS akci s prostým názvem Legendary (dříve s přídomkem The Box). Nebudu tu rozepisovat celý příběh, takže jen ve zkratce.
Ten tajemný Box je ve skutečnosti legendární Pandořina skříňka, kterou se do muzea vydává šlohnout hlavní hrdina Charles Deckard. Samozřejmě se něco zvrtne, Charles skříňku otevře a vypustí do světa spoustu legendárních potvor od grifinů až po vlkodlaky a další podobnou havěť. Úkol je tedy jasný – uklidit po sobě ten bordel a vyřídit si to s padouchem LeFeyem, který do muzea Charlese vyslal.
Hned první minuty samotné hry vás překvapí svým megalomanským pojetím. Muzeum se začne hroutit, všude začnou umírat lidé a kolem vás bude zkáza největšího kalibru. Ještě než se stačíte pořádně rozkoukat, vás hra bude hnát ven z muzea a v zápalu destrukce okolí si ani nevšimnete té přehnané naskriptovanosti a toho, že stále běžíte po jediné možné cestě.
Po úniku z muzea se vám naskytne pohled na město likvidované obřím golemem složeným převážně z aut, který si dává okolní mrakodrapy k snídani. Jeho eliminace pomocí elektromagnetického pole je tedy novou prioritou.
Další děj prozrazovat nebudu, ono upřímně není moc o co stát. Každopádně vězte, že otevření Pandořiny skříňky Charlese poznamená zvláštní schopností vysávat životní energii z bytostí, které ze skříňky vzešly. S její pomocí se může léčit, či ji použít na jakýsi Force-Push, který je však v praxi využitelný jen minimálně. Díky tomu se budete u většiny právě eliminovaných potvor zastavovat a vysávat život, což je zbytečně zdlouhavé a hlavně po chvíli docela nudné.
Potvory z magické bedničky jsou jedna z těch zajímavějších věcí. Na většinu z nich platí rozdílné taktiky, např. vlkodlakovi musíte ustřelit hlavu, jinak se po chvíli znovu zvedne a boj začne nanovo.
Malí lávoví golemové se zase neustále objevují z jejich žhavého hnízda v zemi, které je nutné uhasit (jako na potvoru tam vždy je nějaké potrubí, které je jakoby úplnou náhodičkou prasklé právě nad tímto hnízdem, stačí otočit kohoutem) atp. Nepřátelé se ale bohužel respawnují, jak chtějí a dokud nespustíte skript, můžete bojovat do alelujá.
Předchozí projekt autorů - Turning Point: Fall of Liberty |
Winston Churchill se v roce 1931 ještě coby diplomat vydal do New Yorku, kde se mu ale stala nezáviděníhodná příhoda. Srazil ho taxík a budoucí úspěšný válečný premiér musel do konce života chodit o berli. Ovšem v alternativní historii do něj taxikář vrazil zřejmě trochu více a Churchill zemřel ještě než se stihl proslavit. Má to ale i sekundární dopady: nacistické Německo ovládlo postupně celou Evropu, pak Asii a samozřejmě si pořádně nabrousilo zoubky na baštu svobody – Ameriku. Turning Point: Fall of Liberty není špatným titulem, a máte-li rádi lineární válečné střílečky, klidně ho zkuste. Jen od něj neočekávejte žádné zázraky, jak nám mediální masáž slibovala. Pokud se navíc těšíte jen na alternativně zpracovanou historii, asi budete zklamáni – zajímavá myšlenka zůstala zoufale nevyužita. Hodnocení: 69%, - číst celou recenzi |
Po krku vám ale půjdou i lidští protivníci, konkrétně pohůnci samotného LeFeye, která vás chce mrtvého. Souboje s nimi jsou však jednou velkou nudou. Za prvé se z nich nelze léčit a za druhou jejich umělá inteligence je zcela katastrofální. Nemá cenu to rozvádět nějak více, zkrátka nedělají nic, na co jsme ze současných stříleček zvyklí.
Občas si zabojujete i s několika spolubojovníky, ale těch si většinou nemusíte moc všímat.
Zbraňový arzenál také neskýtá nic výjimečného, takže zde najdete klasiku jako pistole, samopaly, brokovnici atd. Výtku bych měl jen k optice, která je třeba k samopalu přidělaná. Pokud budete chtít zoomnout, neuvěřitelně se zvedne senzitivita myši a něco zaměřit je téměř nemožné.
Protože hru pohání nejnovější verze Unreal enginu, čekal jsem přinejmenším lehký grafický nadprůměr. Toho jsem se bohužel nedočkal, protože hra vypadá jako průměrné střílečky tak před pěti lety. Textury jsou nevýrazné, efekty přeplácané a kromě několika světlých výjimek nenabízí vizuální stránka nic hodného chvály.
Nejvíce ale dostává na frak design úrovní. Hlavně je hra neskutečně lineární a omezenost úzkými koridory je horší, než v posledním dílu Call of Duty. Téměř nikde kolem sebe nebudete mít více, než jen pár metrů místa a možnost rozhodnout se, kudy dál, zde rozhodně nenajdete.
V exteriérech je vaše cesta lemována nejrůznějšími překážkami, od vraků aut až po pohozené odpadky, což je naprosto směšné vzhledem k faktu, že nikdy nejsou vyšší, než pár desítek centimetrů.
Bohužel Charles je odmala asi postižený, protože nevyskočí výše, než pár centimetrů a musí obejít sebemenší překážku. V interiérech to není lepší, spíše naopak. Jejich design je suchý a nudný a nic vás v něm nepřekvapí.
Přestože jsem až do teď hru jen pomlouval, nemůžu jí upřít jistou porci zábavy. Jistě, není to kdovíjaká perla a oproti některým podzimním klenotům vypadá jako chudý příbuzný, ale některé části hry byly skutečně zábavné. Stačí vypnout mozek a prostě si zastřílet. Pokud v tom nebudete hledat kdoví jakou vědu, budete se chvíli možná bavit taky.
KVÍZ: Vyrůstali jste na těchto ulicích? Poznejte nejslavnější města z videoher
Není to tak dávno, co se sociálními sítěmi šířil mem „I grew up on these streets“, ve kterém hráči vzpomínali, ve kterých videoherních městech trávili své mládí. Zkuste si, jestli dokážete také...
Loňský hit vyšel na PC, vývojář se bojí, že hráči hned přidají nahotinky
Jedna z nejlepších her loňského roku Final Fantasy XVI konečně vyšla i na PC. První reakce jsou pozitivní, ovšem vývojář Yoshi-P vyjádřil obavy, že více než o její příběh se lidé zajímají, jak si ji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Další hra vyrobená pro nikoho, valí se kritika na novinku ze světa Pána Prstenů
Tales of the Shire má být pohodový simulátor hobití vesnice. Aspoň to tak doteď vypadalo, než se na hru zaměřila pozornost davu, který odmítá diverzitu a inkluzi. Některým hráčům se nelíbí především...
Pět let fanoušci restaurují pozapomenutou hru. A stále je čeká spousta práce
Partička nadšenců se nezištně snaží přepracovat legendární božskou simulaci Black & White vizionáře Petera Molneauxa pro moderní počítače. Po pěti letech ji konečně uvedli do spustitelné podoby, bude...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
To se nepovedlo. Z oznámení nejvýkonnější konzole si lidé dělají legraci
Dlouho očekávané představení vylepšené verze konzole PlayStation 5 nedopadlo tak, jak si asi v Sony představovali. Kvůli její vysoké ceně, nedostatečně prezentovanému rozdílu oproti původní verzi a...
Netflix se zaměřuje na hráče, chystá Splinter Cell, Laru i další Cyberpunk
Společnost Netflix odhalila plány na nadcházející sezonu a fanoušci videoher mají hodně důvodů k radosti. Chystá se na ně totiž několik anime seriálových adaptací jejich oblíbených hitů, jako je Tomb...
Z výroční edice PlayStationů 5 jsou hráči nadšení, bude ovšem extrémně vzácná
Sony se s blížícím se 30. výročím konzole PlayStation chystá uvést současnou řadu konzolí PlayStationů 5 a doplňků v barvách první konzole. Ačkoliv jsou hráči podle prvních reakcí nadšení, sběratelé...
Prodej stavebního pozemku v lokalitě Příbor
Ostravská, Příbor, okres Nový Jičín
2 536 440 Kč