RECENZE: Přídavek pro Last of Us je krátký, dražší, přesto ho budete chtít
The Last of Us: Left Behind DLC
Cenega 02.02.2014 PS3
Není to tak dávno, co jsem se v redakční anketě zaříkal, že žádné placené rozšiřující balíčky zásadně nekupuji.
A vida, o pár dní později už s nadšením dojím kreditku při nákupu, u nějž dopředu vím, že poměr cena/délka zábavy bude patřit k těm nejslabším v herní historii.
Nechoďme kolem horké kaše, Left Behind stojí nyní na PSN 405 korun a vydrží sotva tři hodiny. A to ještě na tu nejtěžší obtížnost, což je vskutku bídné.
Není ovšem důležitá délka jako intenzita a síla zážitku a v tomto ohledu bychom mohli přídavek poměřovat spíše s placeným sexem než s konkurenčními hrami. Takže ano, je to opravdu drahé, přesto si tvůrci každou korunu bez debat zaslouží.
Jak vylepšit dokonalost?
Během opravdu dlouhého stahování jsem si uvědomil dvě věci. Jednak fakt, že jsem disk s hrou půjčil kamarádovi a že se večer herní seance odehrávat nebude, ať už se oněch 5 GB stáhne anebo ne.
Zadruhé pak skutečnost, že Last of Us byl takřka dokonale ukončený a navěsit na něj něco navíc může výsledný dojem akorát snížit. Samozřejmě jsem byl vedle jak ta jedle.
Chlapci v Naughty Dog zvolili správný přístup a nový obsah příběh nenásilně doplňuje, nijak ale nemění pohled na předešlé události a rozhodně nepůsobí, jako by jen byl vyrván z původní hry.
Přídavek je rozdělený mezi dvě časová období. V jednom se vracíme ještě před události původní hry, v tom druhém se pak ujmeme Ellen v období přelomu druhé a třetí kapitoly, kdy je Joel dočasně indisponován.
Děj střídavě skáče tak, aby byly vhodně namixovány konverzační a atmosférické části s těmi adrenalinovějšími. Výsledkem je naprosto přesné dávkování obsahu, které nedovolí odejít od obrazovky. Jinak vše zůstává ve stejné podobě, na jakou jsme si zvykli. Proč taky měnit něco, co je takřka dokonalé?
Nákupní centrum hrůzy
Na rozdíl od rozmáchlé výpravy původní hry je tentokrát celý děj nezvykle sevřený mezi zdmi.
Obě dějové roviny se odehrávají v prostředí obchodního domu, což na papíře může působit poněkud klaustrofobně, ale věřte mi, že jakékoli obavy jsou zcela zbytečné.
V tomhle supermarketu připravili autoři tak velkolepou akci, že Paulus s Ihnačákem můžou akorát blednout závistí. Dojde na setkání se zmutovanými monstry, lidskými vojáky a párkrát i na kombinaci obojího. Je jen na vás, zda zvolíte opatrný plíživý přístup, nebo si cestu dál prostřílíte.
Trvalo mi chvíli, než jsem pochopil trochu zvláštní mechaniku hry, která určuje, že čím více nábojů spotřebujete, tím více jich ve hře budete nalézat. A naopak. Neznamená to, že by se Last of Us změnilo v obyčejnou střílečku. Někdy je ale přímočařejší přístup mnohem méně frustrující.
Nápor na city
Akční složka hry je fajn, ale to, co z titulu dělá bezkonkurenční zážitek, je příběh. Ne proto, že by byl bůhví jak originální, ale proto, jak silné dokáže v hráčích probudit emoce. Zdůrazňuji v hráčích, protože tohle z let's play videí poházených na internetu prostě plně pocítit nelze.
Ellie je naprosto dokonale napsaná postava, kterou prostě nelze nemilovat. Ať už bojuje o život nebo jen blbne s kamarádkou na kolotoči, je (i díky perfektnímu dabingu) zcela uvěřitelná a přirozená.
Pokud nejste nenapravitelný cynik, propadnete jejímu kouzlu a každý úder a zranění, jaké Ellie při svém putování utrží (a že jich bude!), pocítíte až téměř fyzicky. Jestliže jste zkusili Walking Dead, máte hrubou představu, ale díky mnohem svobodnějšímu ovládání je celý zážitek ještě více intenzivní.
Berte všemi deseti
Left Behind je dokonalý přídavek k dokonalé hře. Pokud se vám líbilo původní dobrodružství, není co řešit. Přes vysokou cenu nabízí zážitek, jaký nikde jinde v takové kvalitě nenaleznete.
Dalších pár hodin ve společnosti Ellie za to rozhodně stojí, navíc se dozvíte pár střípků z její minulosti. Ten, komu se Last of Us nelíbilo, zde samozřejmě nenajde nic, co by jeho názor změnilo. Ale existuje vůbec někdo takový?
Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban
Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...
Mobilní Simpsonovi po 12 letech skončí. A co naše peníze, zuří fanoušci
Dvanáct let stará mobilní hra The Simpsons: Tapped Out se loučí. Tvůrci ji na konci října stáhnou z aplikačních obchodů a v lednu vypnou servery.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod
Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...
Vývojáři největšího loňského průšvihu prosí hráče, aby jim dali další šanci
Jednu dobu byla zombie onlinovka The Day Before nejočekávanější hrou na Steamu, nakonec ovšem skončila absolutním fiaskem a po pouhých 46 dnech provozu byla ukončena. Místo aby vývojáři „chodili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář
Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...
Zablokovali i platící zákazníky. Co to správce herního enginu popadlo?
Sociální sítě poslední zhruba týden řeší chování správce profilu herního enginu Godot, který začal ve velkém blokovat uživatele i vývojáře her. Ti se ohradili proti tomu, když správce označil engine...
Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod
Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...