
V Konami Krazy Racers máte před sebou legrační závody autíček, v nichž mnohdy nevyhrává ten nejrychlejší, ale nejzdatnější a nejchytřejší. Na předem definovaných tratích (s příležitostnými zkratkami) figurujete jako jeden z osmi jezdců, snažících se vyhrát na 16 fantaskních oválech. A jenom tak mimochodem, cestou narazíte na spoustu překvapení jako všemožné urychlovače a skokanské můstky - což jsou ty lepší, a také kupu nepříjemných pastí - to už jsou ty horší alternativy, jako velké bedny, malé nášlapné bomby či rafinovaně nastražené kaluže vody zvící hlubiny artézské studny. Navrch pak sbíráte něco power-upů, se kterými vaše snažení dostává náhle zcela nový rozměr. Tahle dimenze se jmenuje akční. Zmiňovanými power-upy (jež získáte projetím specifické ikony na trati) se jednorázově nabijete a dle typu sebraného bonusu pak značně znesnadňujete svým protivníkům život. Máme tu turbo, neviditelnost, časované bomby, rakety (též naváděné) či v neposlední řadě věc, jež promění všechny vaše oponenty na trati na roztomilé čuníky, přičemž je jasné, že na čtyřech kolech vám to pojede lépe než ostatním na čtyřech nohách. Ha!

Power-up - samozřejmě dle jeho typu - se používá zpravidla na vaše soupeře. Vše má však několik malých háčků. Když se řítíte po dráze a směřujete právě k nějakému takovému symbolu pro sebrání, nikdy nevíte, co vlastně získáte. Tedy samozřejmě za předpokladu, že vám tento nějaký pišišvor před či vedle vás nevyfoukne. Pakliže to bude např. raketa, je to fajn. Tu využíváte pro sestřelení závodníků před sebou. Nicméně pokud je to taková časovaná bomba, jíž odhazujete za svá záda, je to tak trochu rána naslepo. Neboť závodník se nedokáže při jízdě ohlédnout přes rameno, takže v tomto případě své pokusy činíte hodně na náhodu. Ideální však při předjíždění, kdy se zpravidla nemůžete minout.
Na prvotní výběr máte z osmi postav, se kterými jsme se mohli setkat v minulých hrách od Konami. Pročež nechybí Dracula (Castlevania), Goemon (Mystical Ninja) či Gray Fox (Metal Gear Solid). Pochopitelně s ohledem na grafickou podobu není spritové ztvárnění těchto postaviček tak úplně stoprocentní, ale kupř. modrovlasý Goemon (za něhož jsem závodil) je více než jasně rozeznatelný. V závislosti na výběru postavy se připravte na lehce se odlišující parametry či různý způsob závodění. Tato odlišnost spočívá v maximální rychlosti, schopnosti lépe projíždět zatáčkami atp., což je pro každého jezdce trochu jinačí.

Při různě strukturovaných tratích se tak určitý závodník hodí na určité okruhy lépe než jiný (je prima, že mezi nimi před vstupem do každé licenční závodní série můžete vybírat). Dále je vaše jízda hodně odvislá od povrchu trati, pročež na ledu vám budou pěkně klouzat botky atd.
Ovládání nabízí tlačítko A pro akcelerci a B na brždění a zpátečku, horní L/ R slouží k vyvolání skákání (či spíše takového skotačivého poskočení vozítka), resp. aktivaci právě sebraného power-upu.
Hlavním módem hry je Krazy GP. Po absolvování jedné série závodů (a to z jedné vody načisto), v níž jste na jejím konci nuceni stanout na bedně šampiónů úplně nejvýše (na základě bodování z jednotlivých závodních klání), můžete posléze vstoupit do dalšího licenčního testu a vybojovat si tak právo účasti na další sérii závodů. Testy jsou pochopitelně čím dál tím náročnější a obnášejí závody vícera lidí naráz, proti jedinému protivníkovi a závod na časový limit.
Vedle GP módu tady máte Mini Battle se dvěma herními režimy. Ten první je zajímavé nahánění se navzájem s hořící bombou na kapotě, jíž se musíte zbavit ještě před její explozí. Čehož dosáhnete dotykem soupeřova vozu. Tím druhým režimem je závod na jakési několikasetmetrové plošině, přičemž vyhrává ten, kdož zastaví nejblíže jejímu konci - vlastně taková "čára" (kdo to neubrzdí, spadne dolů a jeho pokus se nepočítá). Pak je tady Time Attack, v jehož rámci se snažíte o co nejlepší čas na vybraném okruhu. Free Run, jakási analogie Tréninku, v němž lze vyzkoušet nabyté dovednosti na všech tratích. No, a nakonec nezbytný Versus, který celému tomuhle snažení dává úplně jinou dimenzi (byť s výrazným omezením herních módů).

Problémů tady sice mnoho nenajdete, ale jeden dosti závažný tu mám. Navzdory mapě v pravé části obrazovky (jíž bez zapauzování hry nemáte příliš možnost sledovat) ztrácíte na některých tratích přesné povědomí, kudy tato vlastně vede, nebo kde jsou její mantinely. Což může být příležitostně lehce fatální a vyústí to v srdcervoucí (a čas beroucí) pád mimo definovanou trať! Také vás příliš nepotěší, že napoprvé nejsou některé aspekty dráhy příliš čitelné: zatímco na pobřeží můžete leckdy vyjet do vody, na ledových pláních stačí leckdy letmý dotyk okraje zamrzlé plochy - po níž se právě s očima navrch hlavy řítíte - a vodní hladiny a již se koupete. Což je stejně jako pád z trati dosti časově náročné zdržení.
Jinak jsou jednotlivé etapy relativně variabilní, i když jich není právě mnoho. Grafické zpracování je velmi dobré. Naproti tomu hudební část nestojí příliš za pozornost, po zvukové stránce mohu zmínit emoce vaší postavy, dávající vám připomenout, že tenhle pokus nebyl z vaší strany zrovna příkladný. Ale multiplayer je přesně to, co od něj očekáváme. Vedle oficální podpory dvou hráčů se dá hrát i ve čtyřech, ale s jistými hardwarovými problémy.
Co ještě dodat? Určitě potěší možnost sbírání penízků během závodu a poté nakupování v Shopu, což znamená, že po koupi konkrétního bonusu tento po svém sebrání na trati budete moci využívat o trochu déle. Potěší též výběr tří typů obtížnosti, kdy každou lze stanovit před jednotlivým licenčním závodním podnikem. Takže suma sumárum tady máme dobře hratelný titul, který všem fandům tohoto stylu her určitě udělá radost. Byť je na druhou stranu vlastně ničím nepřekvapí a ve frontě na nové nápady stojí hodně vzadu.
Konami Krazy Racers | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|