Můžete si o akčních filmech z asijské produkce myslet cokoliv, ale nemůžete popřít obrovský talent dnes již kultovního filmaře Johna Woo. Tento vzrůstem malý, ale nápady veliký muž, stvořil desítky akčních filmů s osobitým smyslem pro detail, neuvěřitelnou choreografií, výraznými postavami a haldou bílých holubic. Jeho dvorním hercem je přitom dlouhá léta populární Chow-Yun Fat, s nímž natočil nejeden film, který se dodnes honosí přízviskem kultovní. Pokud bychom si však měli vybrat z dlouhé plejády kvalitních akčních snímků této populární dvojice náš nejoblíbenější snímek, tak by to bez debaty vyhrála patnáct let stará klasika jménem Hard Boiled. A vzhledem k tomu, že je zde recenzovaný Stranglehold herním pokračováním výše zmiňovaného filmu, tak i my jsme byli zvědaví, jak celý projekt dopadne. O stylu hry snad nikdo od začátku nepochyboval. Hned po ohlášení tohoto titulu bylo jasné, že hra bude akcí s velkým A.
Hlavním hrdinou je opět Tequila Yuen alias Chow-Yun Fat z Hard Boiled. Chová se jako on, vypadá jako on a je to prostě on. Virtuální Chow-Yun Fat je až na pár polygonů k nerozeznání od originálu. Dokonce si dává svůj obvyklý šumivý drink ve své oblíbené hospůdce u svého oblíbeného barmana, kterým je stejně jako v Hard Boiled sám John Woo. Samozřejmě by to nebyl on, aby si dobrovolně nenechal rozstřílet svůj lokál do mrtě. Tequila prostě nevynechá žádnou ze svých oblíbených zálib, včetně modlení ve svém buddhistickém koutku na policejní stanici. Dobře, takže zde máme Tequilu se svými oblíbenými aktivitami, ale co příběh, o co vlastně jde? Nalijme si čistého vína, žádná sláva to není. Konflikt mezi hongkongskou a ruskou mafií však jako příběhové pozadí stačí. Citlivé duše pak zaujme možná záchrana Tequilovy dcery, která je zároveň vnučkou hongkongského mafiánského bosse.
Konflikt mezi hongkongskou a ruskou mafií však jako příběhové pozadí stačí.
Hlavní náplní celé hry je akce, akce a pro změnu akce. Tequila je naštěstí zkušený ostrostřelec a likvidace mafiánů je jeho denním chlebem. Jeho pracovním náčiním jsou pistole, kulomety, brokovnice a granáty. Do akce se vrhá po hlavě a teď to rozhodně nemyslíme obrazně. Ovládání je naprosto přesné a pohodlné a díky tomu budou za chvíli vypadat přestřelky na obrazovce jako bizarní variace na balet mezi kulkami. Váš hlavní hrdina bude ladně samovolně přeskakovat překážky, stačí jen k nim zamířit. Pokud je budete chtít využít jako kryt, stačí použít tlačítko. Díky automatizovanému přeskakování překážek nic nepřerušuje akci a můžete se neustále vydávat vpřed a bez přestání likvidovat nepřátele. Hra jde ale ještě dál a pokud naskočíte na pojízdný vozík, tak se můžete těšit na parádní jízdu, při které kolem sebe budete rozsévat kulky jako netykavka rozsévá semena při kontaktu s rodinkou ježků. Ale tím to nekončí. Máte před sebou zábradlí a virtuálního Chow-Yun Fata, co asi může následovat? Po jednoduchém zmáčknutí akčního tlačítka na zábradlí naskočíte a s ladností Tonyho Hawka ho sjedete za doprovodu nekončící střelby.Video
Samozřejmě se můžete i z libovolného místa vrhat střemhlav do libovolných směrů. Jestliže tohle zvládal Max Payne již ve prvním díle svých dobrodružství a v druhém mohl po dopadu na zem ještě dále střílet, tak inspektor Tequila je ještě šikovnější. Po dopadu se klidně odkulí pryč a samozřejmě nepřestane střílet. Tohle všechno jsou neuvěřitelné akrobatické kousky, které by však šly ještě něčím okořenit. Něčím, co jsme již mnohokrát viděli ve filmech i hrách. Ano, i bullet time, zde nazývaný jako Tequilla Time je ve Strangleholdu přítomen. Na rozdíl od desítek ostatních akčních titulů, z nichž se většina nikdy nevyhrabala z kvalitativního průměru, však nepůsobí zpomalení času v tomto titulu jako klišé. Ostatně filmy Johna Woo obsahovaly zpomalené záběry letících kulek mnohem dříve, než bratři Wachowští natočili Matrix nebo než Rockstar vydal Maxe Payna. Tequilla Time se spouští automaticky, jakmile jste ve skoku nebo na zábradlí a míříte na nepřítele. Spustit ho můžete manuálně i zmáčknutím příslušného tlačítka. Ukazatel pro funkci zpomalení času vám pak bude dorůstat při úspěšném likvidování gangsterů nebo po sebrání power-upu v podobě papírového jeřába (moudří vědí své).
Tequilla time se spouští automaticky, jakmile jste ve skoku nebo na zábradlí a míříte na nepřítele. Spustit ho můžete manuálně i zmáčknutím příslušného tlačítka.
Paradoxně tak pomáhá zpomalení času k nepřetržité rychlosti akce. Tady se pomalu dostáváme k designu levelů, který vám sám o sobě také nedá moc příležitostí k pobíhání kolem. Ano je lineární, ale je to na škodu? Možná ani ne, protože hře typu Stranglehold by puzzle s kombinováním ostnů dikobraze s toaletním papírem a ibiškem k získání klíče od dveří opravdu neslušely.Místo těchto nesmyslů vás zde čeká tak maximálně pokládání rozbušek a vězte, že to zběsilost akce opravdu nezpomaluje ani v nejmenším. Ve hře se podíváme na tržiště, do restaurace, muzea, mrakodrapů i přístavu plného nákladních lodí. Veškerá prostředí jsou neuvěřitelně detailní a zároveň interaktivní. Zničit jde skoro vše a to hned několika rozličnými způsoby. Díky velké interaktivitě prostředí můžete tento fakt využít ve svůj prospěch.
|
|
John Woo Presents Stranglehold | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|