John Woo presents Stranglehold
Před více jak patnácti lety natočil jistý John Woo snímek jménem Hard Boiled. V něm se hongkongský policista hraný Chow Yun-Fatem snažil ukázat čínské mafii, kolik jejích příslušníků dokáže zlikvidovat za 107 minut. Tento rok „propracovaný“ příběh kolem inspektora Tequily pokračuje. Policista se vynasnaží čínské mafii ukázat, kolik jejích příslušníků zlikviduje za sedm misí. Bude to více? O tom nepochybujte!
Tequillův šéf pochopitelně chce podřízeného ze spárů gangsterů vytrhnout. Náš super polda má ale hned několik důvodů, proč se mu do uvedení plánu v praxi příliš nechce.
Stranglehold je přinejmenším v jednom ohledu nestandardní. Producentem hry je sám John Woo, který se od chvíle
Vše začíná únosem jednoho z inspektorových kolegů. Tequillův šéf pochopitelně chce podřízeného ze spárů gangsterů vytrhnout. Náš super polda má ale hned několik důvody, proč se mu do uvedení plánu v praxi příliš nechce. Třeba ten, že vůdce únosců je zjevně jeho ex-tchán a úhlavní nepřítel zároveň. Tequila se tak rozhodne postavit proti rozkazu a vydá se věc vyřídit na vlastní pěst. Rozhodně ale není sám – k ruce má své věrné beretty. Hrdina se ale brzy dozví, že nic není tak, jak to původně vypadalo, dočká se několika klišovitých zvratů a pochopitelně se nevyhne ani závěrečné konfrontaci s příbuzným.
VIDEO
Stranglehold se hraje podobně jako May Payne. Nejsilnější zbraní, kterou Tequila proti nesčetným nepřátelům může nasadit, je zpomalení času. Ta vyvolá loudavost scény, míření se stane hračkou, mafiáni padají jako hrušky atd. Energie nutná pro použití slow-motion se pomalu dobíjí sama. Lze jí přiřadit i automatizační funkci. Ta se pak spustí tehdy, když se Tequila svým typickým přískokem řítí třeba do klubka nepřátel, případně využívá okolního prostředí k různým akrobatickým kouskům. Je-li automatika vypnutá, musí se zpomalení vždy spustit stiskem patřičné klávesy.
Ve Strangleholdu ale získáváte i bonusovou energii, a to prostřednictvím drcení protivníků. Tato energie pak zaplňuje kruh v levém dolním kraji obrazovky. Hra si nevede agendu pouze o množství odpravených zloduchů, ale i o tom, jak skončili. Čím spektakulárněji vypadají vaše akce, tím rychleji se zásobárna energie naplní. Hodně rychle to jde například ve chvíli, kdy sjíždíte zábradlí a neuvěřitelně přesně přitom pálíte na gangstery. Nebo když ležíte na rozjetém servisním vozíku a kosíte kolkolem. Uplatní se i nabíhání na zdi a spousta dalších vychytávek, na nichž hra do značné míry stojí. Tequila je totiž anatomickým zázrakem, který toho zvládne více než celý cirkus dohromady. Umí se odrazit od zdí, a tak skočit několik metrů nazpátek, jako by nic se dokáže přenést přes překážky jako jsou stoly – tam i zpět, vyběhne na dinosauří kostru, zdolá jakkoliv prudký sešup a ještě ho zakončí letmým skokem do klubka mafiánů. Prostě a jednoduše se tu vyřádíte.
Precizní výstřel obyčejné posluhovače zlikviduje okamžitě, bossům potom ubere výraznou část jejich životů.

Úrovně ve Strangleholdu jsou sice designovány výhradně jako koridory, ale je nutné dodat, že jde o zatraceně pěkné koridory. V první misi jste v kůži Tequily na cestách v jedné z hongkongských čtvrtí. Všude visí různé reklamní štíty a klimatizace. Proč jich nevyužít jako prostředku k likvidaci nepřátel? Vždyť je stačí pouze sestřelit! Malé a větší úkoly dělají z levelů napínavou jízdu. V Thajsku je zapotřebí nejprve zničit drogové laboratoře, potom vyhodit do vzduchu lodě a následně i celý přístav. Mezitím si střihnete úlohu za kulometem na palubě vrtulníku, který vás přenese přes známé Andamanské jezero. Hodně se nám líbila i mise v kasinu. Zde inspektor musí ochraňovat členky hudební skupiny. V případě smrti jednoho z muzikantů, přestane hrát jeho instrument. Věru působivé.
Graficky se Stranglehold pohybuje ve výrazném nadprůměru. Pravda, textury by mohly být celkově o něco ostřejší, zato se ale prakticky všechny objekty nechají zničit. Sloupy je možné opižlat až na jádro, herní automaty se po několika výstřelech sesypou.
|
V Thajsku je zapotřebí nejprve zničit drogové laboratoře, potom vyhodit do vzduchu lodě a následně i celý přístav.
Na Stranglehold jsem se po celou dobu jeho vývoje velmi těšil. Dá se říci, že co slíbil, to také dodal, ale prakticky nic navíc. Není to tak adept na akční hru roku, na to je příliš přízemní. Přestřelky se zapojením okolního prostředí jsou nesmírně efektní, ale stále to jsou jenom přestřelky, bez větší přidané hodnoty. Příběh mohl být přeci jen o poznání citelnější. Takhle má Stranglehold v porovnání s Maxem Paynem 2 sice velkolepější výpravu, ale v celkovém vyznění a atmosféře s ním o fous prohrává. I tak jde ale o skvělou a na první pohled nákladnou oddychovku, která renomé Johna Woo nezůstává nic dlužna.Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 138 čtenářů
Youtuberka zjistila, kolik brambor umí Starfield zobrazit, než hra spadne
Počítačová hra Starfield nepřestává hráče fascinovat svojí propracovanou simulací fyziky, když v obrovském otevřeném...
Vývojářský svět v šoku, změna poplatků enginu Unity mění pravidla hry
Nová cenová politika společnosti Unity, která provozuje stejnojmenný engine na výrobu počítačových her, rozladila...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Střílečka s kouzelníky neuspěla, studio propustilo polovinu zaměstnanců
Herní byznys je tvrdý. Přesvědčilo se o tom i nezávislé studio Ascendant, které se svojí fantasy střílečkou Immortals...
Policisté zabavili při razii pušky, munici, kokain a meč z Warcraftu
Při domovní prohlídce u drogových dealerů v kanadské komunitě Norway House objevili policisté 130 gramů kokainu a...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ikonická filmová scéna posloužila jako drsný zakončovák v Mortal Kombatu
Scéna zúčtování z vynikajícího filmu Kill Bill 2 od Quentina Tarantina posloužila jako vzor pro fatalitu, tedy brutální...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...
RECENZE: Nový díl Syberie je překvapivě možná ten nejlepší vůbec
Po průměrném třetím dílu se série Syberia překvapivě vrací v plné síle. Jde o nejlepší poctu životu a dílu...
RECENZE: Call of Duty: Modern Warfare II je epická jízda ve filmovém stylu
Staří známí i nováčci, teroristé nebo drogové kartely, nejen to si užijete v novém přírůstku do dlouholeté série Call...
RECENZE: Virtuální realita potřebuje více her, jako je Hubris
Není to každý den, aby pro virtuální realitu vyšla hra srovnatelná s vysokorozpočtovými mainstreamovými hity. Trh je...

Vyzkoušejte s námi prací kapsle Persil a aviváž Silan zdarma!
Pokud se na vás neusmálo štěstí na jaře, kdy naši testeři vyzkoušeli prací gel Persil, tak pak je takhle testovačka přímo pro vás! Hledáme 40...