Hra Kane & Lynch 2 ukazuje, že i psychopati mají mezi námi místo
Kane & Lynch 2: Dog Days
Platforma: PC
Výrobce:
IO Interactive
- Sympaticky nesympatické hlavní postavy
- Atmosféra
- Hra více hráčů
- Umělá inteligence parťáka
- Kampaň zabere jen 5 hodin
- Za Kanea si zahrajte jen chvíli
- Chybí originální herní principy
Obyčejná akční řež, kterou zachraňuje unikátní grafické pojetí a hra více hráčů.
Série Kane & Lych se nejspíše dočká hollywoodské adaptace. Hrát v ní mají Vin Diesel a Gerard Butler.
Kane & Lynch 2: Dog Days je pokračováním úspěšné, i když ne dokonalé střílečky Kane & Lynch: Dead Men. Ta v plné parádě předvedla, že do hlavní role není třeba dosadit pohledného kladného, protože Kane ani Lynch totiž nejsou zrovna pohlední a už vůbec ne vzorní hoši.
V prvním dílu jsme se ujali roli Kanea, který je z dua asi ten normálnější. Tentokráte si svých 15 minut slávy užije Lynch, který je prvotřídní psychopat a rozhodně nikdy nemyslí na důsledky svých činů. Nejdříve střílí a pak je mu to jedno.
Přesto se rozhodne žít klidnější život se svou exotickou partnerkou v Šanghaji. Na "návštěvu" se staví jeho starý parťák Kane, ale situace se trošku zvrtne, když pánové vyšlou kulku, která zabije dceru velice vlivného člověka. A když odpravíte potomka někomu, kdo má dost peněz, aby si vybudoval soukromou armádu a ještě podplatil policii, tak je jasné, že vás čekají nemalé problémy.
U příběhu si scénáristé asi mozkové buňky nezavařili, ale nebylo to ani třeba. Jeho síla totiž nespočívá v originalitě, ale v pojetí. Na celou hru nahlížíte z pohledu třetí osoby stylem, jako by vás celou dobu snímal kameraman. Jako by Kane a Lynch byli součástí jakéhosi bizarního dokumentu.
S tím je spojeno několik příjemných i méně příjemných věcí. Začněme s tím horším, což je třeba to, že v některých chvílích kamera prostě zlobí. Je to tak ale zcela záměrně. Například při běhu se obraz výrazně třese a při některých přestřelkách docela trvá, než se kamera zmátoří a zaměří se na nepřátele. Kladná stránka spočívá v tom, že dokumentární pojetí je opravdu netradiční, nabídne vizuální neotřelost a hra je mnohem "syrovější" a svým způsobem realističtější. Objeví se i malé vychytávky jako rozostřená rozstřelená hlava či odhalená intimní místa.
Hra je hodně brutální. A to už máme za sebou spoustu krvavých her. Z některých scén doslova mrazí. Mluvíme například o situaci, kdy jsou obě hlavní postavy mučeny velmi násilným a bolestivým způsobem, což je podáno bez obalu a možná až moc detailně.
Dog Days nabízejí kampaň, mód zvaný Arcade a hru pro více hráčů. Kampaň může být hrána v kooperaci, pokud se do ní pustíte sami, budete ovládat pouze Lynche (až na jednu výjimku). Kane vás bude všude doprovázet, ale mezi postavami není možno přepínat. Dokonce si nemohou ani vyměnit zbraně.
Umělá inteligence vašeho společníka nepatří k úplně těm nejlepším. Je sice docela výkonný a nepřátele likviduje účinně, ale někdy dělá problémy: zasekne se a nenásleduje vás, i když ho potřebujete, jindy vám zabere místo, kde jste se chtěli skrýt před palbou a vy musíte rychle hledat jiné.
Protivníci jsou na tom mnohem lépe. Skrývají se, odtahují raněné do bezpečí a snadno se zabít nenechají. Když slyší střelbu, schovají se. Snaží se co nejméně odkrývat a pokud je jen zraníte, nedají pokoj a buďto znovu vstanou nebo střílejí i ze země. Jistě, dojde i na pár momentů, kdy se chovají, jako by je už život nebavil a ženou se vám přímo do rány, ale většinu času nejsou lehkými cíli.
I hráč se bude muset naučit používat krytí, protože je tu hodně podstatné. Na rozdíl od prvního dílu k němu nedochází automaticky, ale je nutné stisknout tlačítko. A funguje to velmi dobře, dá se schovat skoro všude a přebíhání mezi úkryty je většinou také bezproblémové.
Být v úkrytu ale neznamená, že jste v pohodě. Snad pokaždé se nepřátelům podaří dostat do takové pozice, že vás stejně trefují. Takže vám nezbývá, než je rychle odpravit nebo přebíhat mezi překážkami a snažit se najít nejvhodnější místo.
Tomu se nevyhnete tak jako tak, protože protivníci se obvykle schovají daleko od vás a je docela obtížné je zaměřit, a to i s odstřelovací puškou. Takže se k nim budete muset dostat co nejblíže. Ale ne, že se jen tak rozběhnete. Ve vhodnou chvíli je třeba se přesunout za překážku před vámi a tak pořád dál. Někdy je to ale zdlouhavé.
Bez krytí se ale nikam nedostanete. Lze k němu použít i živý štít, ale málokdy se vám podaří dostat k někomu nepozorovaně (pokud nejde o civilisty), takže toho si moc neužijete. A ani to skoro nestojí za to, protože živý člověk před vámi stejně moc dobře nefunguje.
Když schytáte příliš zásahů, zřítíte se k zemi. Ale ještě to neznamená konec, stačí vstát, utéct do bezpečí a počkat pár vteřin, než se vám vrátí forma. A protože rozložení pozic, kde se hra automaticky uloží, není navrženo úplně nejlépe, je lepší se snažit přežít za každou cenu.
Úrovně jsou v podstatě lineární, ale některé lokace jsou prostorné, a nemáte tak pocit, že jste vysloveně svazování a někam tlačeni. Určitý pocit volnosti funguje. Ovšem, asi se nestane, že byste zabloudili a pokud ano, stačí použít směrový kříž a už je jasné, kam se vydat.
Zbraňový arzenál získáváte jediným způsobem: sbíráte ho z padlých nepřátel. Trošku nešikovné je, že pokud třímáte v ruce určitý typ zbraně a přejdete přes náboje, které do něj pasují, neseberete je automaticky, ale musíte použít tlačítko. Zdá se nám to trošku zbytečné. Hra nabízí možnost zobrazit, jaké typy zbraní v okolí jsou, takže jen málokdy vám dojde střelivo.
Exploze obstarávají hasicí přístroje nebo různé plynové bomby či kanystry. Stačí je hodit na požadované místo a poté rozstřelit. Zaměříte je automaticky, nemusíte zběsile hledat, kam jste je mrštili.
Kampaň má ovšem přichystáno ještě jedno překvapení. A tím je herní doba. Zatraceně krátká herní doba. Při trošce snahy vám bude stačit 5 hodin a jste na konci. Ano, samozřejmě, lepší krátký, ale zábavný titul, než dlouhý, ale nezáživný. Jenže za 5 hodin se někdo nestačí ani pořádně rozkoukat. A kdyby se přidalo pár úrovní a dostali bychom se třeba na dvojnásobnou délku, asi by nikdo nenadával a hře by to na spádu neubralo.
Malou útěchou je mód Arcade, který je hratelný bez připojení k internetu. Vaším úkolem je získat co nejvíce peněz a uniknout se svými společníky do konce časového limitu. Každé kolo je obtížnější a obtížnější a navíc není úplně chytré věřit všem vašim parťákům a je nutné si hlídat záda.
Hra pro více hráčů nabízí tři módy. Fragile Alliance, která byla dostupná už v prvním dílu, plus Cops & Robbers a Undercover Cop. V prvním zmíněném módu musí skupina hráčů získat co nejvíce financí a zdrhnout před policií a klidně si mohou krást peníze navzájem, takže vás bez problémů odpraví váš parťák.
V Cops & Robbers proti sobě jdou dvě skupiny. Zloději mají za úkol dostat do bezpečí velký finanční obnos, zatímco policisté se jim v tom snaží zabránit. Undercover Cop funguje na podobném principu jako Fragile Alliance, ale s tím rozdílem, že je náhodně vybrán hráč, jenž se stává policistou v utajení. Jeho úkolem je, aby zabránil zbytku skupiny v úniku do bezpečí.
Film Kane & Lynch |
Jelikož oba maníci mají vcelku silnou fanouškovskou základnu, rozhodlo se o tom, že si jejich krvavého řádění užijeme i na filmovém plátně. A vypadá to, že někdo tomuto projektu opravdu dost věří. Hlavních rolí se totiž ujmou Bruce Willis a Jamie Foxx, což jsou bezpochyby hodně zvučná jména. Režírovat měl původně Simon Crane, ale nahradil ho F. Gary Gray, jenž natočil hodně stylovou záležitost Ctihodný občan. Vypadá to vcelku nadějně. Uvidíme příští rok, kdy má mít film premiéru. |
Multiplayer pracuje s jednoduchými, ale zábavnými principy. Dobře funguje to, že nikdy netušíte, jestli vás někdo nehodlá podrazit. Nedá se věřit nikomu, takže budete muset dávat pozor nejen na protivníky, ale pozorně sledovat i své spoluhráče, kteří se ve vteřině mohou obrátit proti vám.
Grafika sama o sobě není na vrcholné úrovni, některé textury jsou docela hrubé a protivníci mají často stejné tváře, ale i přes určitou nedetailnost jsme s vizuální stránkou spokojeni. Daří se jí totiž dobře ztvárnit jak nejhorší čtvrti Šanghaje, tak i interiér přepychové budovy či letiště.
Chyby se najdou. Rozhodně nejde o dokonalou hru, ale je svérázně pojatá. Charisma hlavních (anti)hrdinů funguje stále dobře, prostředí je zpracováno zajímavě a bonusem je i atmosféra filmové kriminálky. Nenarazíte tu v podstatě na nic, co by vám vysloveně zkazilo dojem a výrazně ubralo na hratelnosti. Ale ani na nic, co byste už jinde neviděli. Velkým průšvihem je délka, která je kratší než krátká. Alespoň že multiplayer zabaví na dalších pár hodin.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 109 čtenářů
Umyjte se, prosí dabérka slavné herní postavy před setkáním s fanoušky
Populární japonská herečka a zpěvačka Rie Takahašiová, známá hráčům počítačových her díky své roli v populárním Genshin...
ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence
Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky
Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...
Tvůrci The Last of Us si neumí představit pokračování bez Belly Ramseyové
První sezona aktuálního seriálového hitu The Last of Us je za námi a nejen znalci herní předlohy jsou zvědavi, jak...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Už to můžeme napsat: The Last of Us je nejlepší adaptace videohry vůbec
První řada seriálu podle legendární videohry The Last of Us skončila mimořádně krvavým finále. A tak konečně můžeme...
RECENZE: Masakr teenagerů v The Quarry je zábavnější, než si chceme přiznat
Hororový „slasher“ The Quarry sice nedělá nic, co bychom už od studia Supermassive Games neviděli mnohokrát, ale to mu...
RECENZE: The Chant působí jako nedotažená vykrádačka Stranger Things
Prvotina studia Brass Token sice není vyloženě špatná hra, v mimořádně na horory bohatém závěru roku ovšem nemá žádné...
RECENZE: V hororu The Mortuary Assistant balzamujete těla v márnici
Směna v pohřebním ústavu se promění v noční můru v originálním hororu s neotřelým systémem strašení. Kromě balzamování...
RECENZE: Gran Turismo 7 je milostným dopisem všem fanouškům autosportu
Konzole Playstation dlouho trpěly zoufalým nedostatkem pořádných závodních her, tomu je však konec. Gran Turismo 7 je...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!