Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

House of the Dead 3 - další oživlá mrtvola?

  12:00
Na Xbox vyšla tato arkádová střílečka v listopadu 2002 - majitelé PC na ní tedy museli čekat přes dva roky. Měli jsme těchto 27 měsíců konzolovým kolegům závidět, nebo je House of the Dead 3 pouze další zbraň pro vyprázdnění našich peněženek?

House of the Dead 3

IDDK Group 11.2.2005 PC

iDNES.cz

40%
Herní karta

Arkádové a maximálně lineární střílečky byly a jsou doménou hlavně hracích automatů, se kterými se můžeme setkat téměř na každém kroku - v obchodních střediscích, House of the Dead 3 multiplexech a na dalších veřejných místech. Na dovolené v zahraničí jsem jeden dokonce zahlédl na pláži. V takovémto automatu máte obvykle k dispozici pistoli, nebo několik tlačítek a joystick, a tak můžete pozabíjet pár zombíků, nebo si zahrát s kamarádem, třeba při čekání na začátek filmu, bojovku s namachrovanými svalovci. Ale co se stane, když hru, která má hodně blízko do prvního příkladu, ne-li je to ten příklad samotný, vydá Sega na naše křemíkové miláčky, zvlášť když jsme si jí už před hodně dlouhou dobou mohli zahrát na Microsoftí konzoli Xbox? Když to zdůrazňuji, tak to asi nebude nic moc, že? Ale proveďme před vyřknutím ortelu detailní pitvu. Skalpel prosím!

Zmínku o herních automatech v předchozím odstavci jsem si nemohl odpustit - při hraní House of the Dead 3 si aspoň já připadám skutečně jako před barevně křiklavou mašinou s tunou žetonů v kapse. Videa před začátkem každé nové mise totiž vývojáři vyrobili za účelem připoutání hráče k automatu a vhození onoho žetonu. Vypadají akčně, hráči naservírují pomocí blýskajícího se nápisu číslo a podtitul následující kapitoly. Mně osobně to tedy nepřišlo nijak účelné, tento tzv. MTV styl (rychle, efektivně, přitažlivě) mě nezaujal.
Pominu-li serepetičky okolo a vyprávění trapně ujetého příběhu, House of the Dead 3 který je v tomto typu her snad úplně zbytečný, stejným způsobem, mám před sebou počin, který mi všehovšudy zabere půl hodiny. Ano, přibližně po půl hodině hraní (záleží na individuálních schopnostech :-) vám hra oznámí, že jste ji úspěšně dokončili. Chcete se zeptat kamaráda "kolik je hodin, za jak dlouho nám začíná ten film?" Omyl, jste ve svém bytě, u svého PC - v žádném případě ne u veřejného požírače žetonů. Ale na druhou stranu, těch 16 liber, za které jde v zahraničí sehnat, také není málo. Co si v té půlhodince za nekřesťanský peníz užijeme?

Hratelnost
Tak za prvé: Brokovnici. Hlavní inovaci této herní série si opravdu užijete do sytosti - je to totiž jediná zbraň, se kterou se ve hře setkáme. Ale jediné, nad čím si opravdu budete muset "namáhat" mozek, je klikání na levé tlačítko vašeho myšítka - přebíjení brokárny je automatizováno a o nic jiného se starat nemusíte. Arkádová střílečka by přeci nebyla sebe samou, kdybyste se museli starat o chůzi vaší postavy. Kamera, jak jsme zvyklí z předchozích dílů, jezdí samostatně a na vás pouze je, abyste kurzorem zamířili zombíka na obrazovce a vystříleli do něj zásobník.
Ale abych se vrátil ještě k té brokovnici: Tato hračička je House of the Dead 3 obecně známá svým velkým rozptylem, ale v HotD 3 na nějaké, rádoby fyzikální záležitosti můžete rovnou zapomenout. Při náletech krvelačných supů z výšky jsem po nich nejdříve na dálku střílet nechtěl, protože jsem si myslel, že moje stříkačka na ně nebude mít žádný efekt. Ale ouha - tři výstřely a sup padal někam na horizont. Stačil na něj stejný počet střel, jako při bližším kontaktu. Arkáda je holt arkáda.

Samozřejmě se v HotD 3 vyskytují nějaké zpestřovací prvky. Tak především - občas narazíte na civilistu, který se zrovna ocitá ve šlamastyce - "řítí" se na něj svou hlemýždí rychlostí skupinka zombíků a on není schopný vystřelit ze své soukromé brokovnice. Proto mu přispěcháte (tedy spíš kamera) na pomoc a zbavíte ho potvor, co ho bezprostředně ohrožují (hra vám je předem označí). Obdobně probíhá i boj s každým ze čtyř bossů, které během hry potkáte. Hra vám označí jejich slabé místo (např. hlavu) a vy tohoto bosse, logicky střílením do oné pověstné Achillovy paty, musíte samozřejmě zneškodnit, jak to tak obvykle bývá. Tím ale výčet odbočení od tupého a bezhlavého střílení do oživlých mrtvol a dalších monster bohužel končí.

Hru můžete hrát a dohrát ve dvou módech - klasickém, Survival módu a tzv. Time Attacku. První jmenovaný vás v ničem neomezuje, můžete se nechat zombíky požírat, jak dlouho chcete. Ale v Time Attacku se vám odečítají sekundy, a vaším úkolem je zabránit tomu, aby časomíra nedosáhla hodnoty 0. Časové jednotky se vám přidávají hlavně za vraždění zombíků, dále za sbírání jakýchsi mincí a rozstřelování barelů, co se vyskytují především v externích lokacích.

Grafika & ozvučení
A jak House of the Dead 3 to vypadá? Snaha o co nejrealičtější grafiku se nezapře - HotD 3 vypadá docela "cool", obsahuje nadprůměrné textury, i když, některé animace a pohyby vypadají opravdu směšně. Za všechny zmiňme břišní tanec obtloustlé rozpohybované zdechliny. Hra běží naprosto svižně i na podprůměrnějším PC.
Další kámen úrazu vidím, tedy spíše slyším, ve zvukové stránce hry. Na zvuku střílení a nabíjení brokovnice snad ani nic zkazit nejde, což o to, ale hudbě a nadabování nevěnoval nikdo žádnou pozornost. Hlášky vyřknuté hlavními hrdiny působí neskutečně a uměle, bez jakýchkoli intonací, nebo změn tónu hlasu. Hudba je taky docela síla, žánrově zařadit nejde. Nejblíže má snad k defaultnímu zvonění na low-endových Nokiích.

Verdikt:
Zkráceně řečeno - smysluplná výplň volného času to není, k dispozici jsou rozhodně kvalitnější tituly za daleko nižší cenu. Co s tím tedy? Na půl hodiny spustit, praštit hlavou párkrát o zeď a jít po desáté dohrát Half-Life 2.

Další názor - Ondřej Zach
Předpokládám, že budu spíše v menšině, ale musím připustit, že House of The Dead 3 má něco do sebe. Když celý den vyřizujete maily, telefonáty, kontrolujete články a podobně, jedná se o přesně ten typ hry, která vám přijde vhod. Prostě vypnout a relaxačně si zastřílet do kymácejících se zombies. Na celé hře zamrzí akorát cena v poměru ku délce hry, ale pokud by ji nějaký časopis zařadil časem na svoje CD, případně se prodávala za levný peníz, což se může dost dobře stát, dovedl bych si koupi téhle hry představit.
Hodnocení: 60%

Autor:

iDNES.cz

40%

Čtenáři

70% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%
Témata: Half-life, Xbox

Nejčtenější

Nadšenec vytvořil dřevěné PC, které se nemusí stydět dát ani do obýváku

Herní počítače už jsou dnes běžnou součástí domácího vybavení, jejich většinou futuristický design a mohutné LED podsvícení je však diskvalifikují od toho, aby si je esteticky uvažující jedinci...

Vývojáři Baldur’s Gate 3 slaví úspěch modifikací. Doporučují zvětšení prsou

Studio Larian se na sociálních sítích pochlubilo, že si fanoušci jejich hitu Baldur’s Gate 3 stáhli již sto miliónů modifikací. Z tisíců všemožných neoficiálních vylepšení ovšem sami nečekaně...

Vyzkoušeli jsme unikátní zábavní centrum v srdci Prahy

Loni zrekonstruovaný objekt obchodního domu Máj přinesl pohled na zcela jiný koncept, než byli zákazníci předtím navyklí. Výraznou novinkou je zábavní projekt Levels, optimisticky rozmáchlý přes celá...

Nic není nemožné. Legendární střílečku rozjedete jako elektronický dokument

Pomalu se krátí seznam způsobů, jakými ještě není možné spustit legendární střílečku Doom z roku 1993. Nyní nově totiž také tuto hru spustíte i v rámci formátu dokumentů PDF.

Go woke, go broke? Queerosexuální gendermancerka opouští EA bez potlesku

Režisérka třetího pokračování kultovní série Dragin Age Corinne Buscheová opustila po 18 letech vydavatelství Electronic Arts. Ostře sledovaná hra sice uspěla u kritiků, neprodávala se ovšem příliš...

Vše, co víme o chystané konzoli Nintendo Switch 2

Společnost Nintendo uvede během roku 2025 novou konzoli Switch 2, nástupce populárního Switche. Pojďme si rozebrat vše, co o konzoli prozatím víme a co očekávat.

25. ledna 2025 0

Go woke, go broke? Queerosexuální gendermancerka opouští EA bez potlesku

Režisérka třetího pokračování kultovní série Dragin Age Corinne Buscheová opustila po 18 letech vydavatelství Electronic Arts. Ostře sledovaná hra sice uspěla u kritiků, neprodávala se ovšem příliš...

25. ledna 2025 61

Nintendo Switch 2

vydáno 24. ledna 2025  14:14,  aktualizováno  14:15

Civilizace VII: datum vydání, cena, hardwarové nároky a hlavní změny

Datum vydání snad nejočekávanější strategie letošního roku se blíží. Sid Meier’s Civilization VII přichází po více jak osmi letech od vydání předchozího dílu. Přinášíme přehled základních informací a...

24. ledna 2025 3

Antibiotika nemusejí jen pomáhat, příliš časté užívání škodí.
Antibiotika nemusejí jen pomáhat, příliš časté užívání škodí.

Antibiotika lze považovat za velký zázrak medicíny. Dokážou rychle a účinně pomoci. Na druhou stranu, pokud se s nimi zachází nevhodně a užívají se...

Babišová s Bartošem čekají dítě. Nebylo to plánované, ale těšíme se, říkají

A je to venku! Herec Kryštof Bartoš (32) bude otcem. Maminkou očekávaného dítěte je jeho partnerka, herečka Martina...

Po otcově smrti přišlo peklo. Prohrál jsem vše, říká syn Josefa Vinkláře

Herečka a spisovatelka Ivanka Devátá (89) vydala loni knihu s názvem Můj příšerný syn a její hlavní hrdina Adam Vinklář...

V Česku otevírá pobočku nový řetězec. Slibuje velké porce zdravého jídla

Po několika odložených startech vstupuje na český trh řetězec se zdravým jídlem. V přízemí pražského centra Máj Národní...

Soaking: sexuální praktika, která je příliš bizarní, aby byla reálná

Virální, bizarně kreativní, legrační. Sexuální praktika soaking uhranula internet, fascinuje. Slouží jako nástroj...

Šedesátník Dominik Hašek bude počtvrté táta. Jsem opatrnější, říká hokejista

Hokejista Dominik Hašek, který 29. ledna oslaví šedesátiny, se pochlubil šťastnou novinkou. Bude z něj opět tatínek. S...