RECENZE: Ve střílečce Hong Kong Massacre se krví rozhodně nešetří

aktualizováno 
Přímočará střílečka inspirovaná klasickými akčními filmy sice spolehlivě pobaví, ale pouze pokud je podávána v menších dávkách.
65

The Hong Kong Massacre

Platforma: PC, PlayStation 4
Výrobce: VRESKI

  • Efektní přímočará střílečka
  • Možnost zpomalovat čas
  • Jednoduché ovládání
  • Příběh je spíše na škodu
  • Chybí něco, co by vás u hry udrželo delší dobu

Herní karta

Občas mám pocit, že vymýšlení co nejlépe znějících názvů je často to jediné, kde autoři her mohou popustit svoji kreativitu.Třeba takové Destiny, Anthem nebo Devil May Cry jsou sice v jádru jen přímočaré akční hry, ale jejich honosný titul se tváří, jako by snad měly odhalit tajemství smyslu života.

The Hong Kong Massacre

The Hong Kong Massacre si na nic nehraje.

To tvůrci z malého švédského týmu Vreski si na nic nehrají a název jejich prvotiny odráží její samotnou podstatu. Ano, hra se odehrává v Hongkongu a budeme v ní masakrovat nekonečné zástupy nepřátel.

Jde v podstatě o dokonalou kombinaci dvou kultovních her – Hotline Miami a Maxe Payna. 

Z Hotline Miami si bere přímočarou hratelnost. Jde vlastně jen o sérii maličkých levelů, z nichž každý zabere jen přibližně jednu minutu intenzivní akce. Jenže té jedné minutě předchází dlouhé pilování toho správného průchodu, protože je hra zběsile rychlá, a už jeden zásah znamená pro hlavní postavu smrt. Maxe Payna pak připomíná svoji noirově temnou atmosférou a efektně vypadajícími přestřelkami založenými na zpomalování času.

The Hong Kong Massacre

Přestřelky jsou sice krátké, ale také intenzivní a hodně krvavé.

Autoři se inspirovali v klasických asijských akčních filmech a na hře je to znát. Jakmile vám přejde ovládání do krve, můžete se kochat stylovou akční jízdou. Hlavní hrdina doslova tančí před krupobitím střel a z otočky přesnými zásahy likviduje zástupy po zuby ozbrojených gangsterů. Zasažení nepřátelé efektivně odletují a rozstřikují gejzíry krve do všech stan, díky efektu zpomalení času si vše navíc lze pěkně vychutnat.

Právě tzv. bullet time je asi tím nejzásadnějším rozdílem oproti Hotline Miami a je do značné míry kontroverzním prvkem. Na jednu stranu je díky němu hra opravdu efektní na pohled, na stranu druhou však už nepředstavuje  výzvu.  

Nepřátelé nejsou jen hloupí, ale i slepí a hluší a z letargie je nevytrhne ani hlasitá střelba z vedlejší místnosti. To však není vyloženě výtka, v tomto žánru rozhodně žádné taktické manévry a opatrné krytí nechceme.

The Hong Kong Massacre

Hra je sice mnohem jednodušší než Hotline Miami, ale i tady budete umírat.

Vzhledem ke zběsilému tempu si grafiky příliš neužijete a je to tak jedině dobře. Když totiž občas kamera zazoomuje do centra dění, poznáte, že je poměrně ošklivá. Z nadhledu to naštěstí nevadí a vynahrazují to povedené animace v čele s hodně přepáleným odletováním mrtvol a cákanců krve.

Největší problém hry je v tom, že všechny své trumfy vynese hned na začátku a pak už nemá co nabídnout. Dokolečka střílet a uskakovat před kulkami se rychle omrzí a nic, co by vás u hry udrželo dlouhodobě, tu není. Příběh o pomstě je tak šablonovitý, až by snad bylo lépe bez něj, RPG prvky vylepšování zbraní nemají smysl, protože si lze celou hru vystačit jen s automatickou puškou, a těch pár soubojů s bossy snad ani nestojí za řeč.

Na chvilkové odreagování je Hong Kong Massacre vynikající záležitost, ale určitě u ní nevydržíte víc jak hodinu v kuse. Za cenu 400 Kč ji lze proto doporučit jen těm nejskalnějším fanouškům žánru.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

45 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 13 čtenářů

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

RECENZE: Třetí přídavek pro český Kingdom Come je zatím ten nejlepší

Kingdom Come: Deliverance - Band of Bastards DLC

Přídavek Band of Bastards pro Kingdom Come: Deliverance láká na těžké souboje a lineární hratelnost. Sice nám v něm...

Hráči to často mají těžší než klasičtí sportovci, říká majitel týmu eSuba

Majitel eSuby Ladislav Dyntar

V rozhodujících momentech je nutné spolehnout se na sto procent na své tělo, jakékoliv zaváhání vás může stát hru, říká...

Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

Najdete na iDNES.cz