Když jsem v recenzi minulé expanze The Boomsday Project psal, že se rychleji omrzí, netušil jsem jednu věc. A to, že mě přestane bavit až tak, že jsem s Hearthstone nakonec sekl, vykašlal se na plnění úkolů a čekal na další expanzi. Ta se jmenuje Rastakhan’s Rumble, vyšla 4. prosince, přidává 135 nových karet a jejím tématem je boj trollů v aréně Gurubashi.
Staré pocity rozhodně nezahnala. Je to další, řekněme udržovací expanze, která vylepšuje již známé archetypy balíků. Pokud vás současná podoba hry baví, Rastakhan’s Rumble si zřejmě užijete, vyzobete si pár karet a vylepšíte si to, co jste hráli před jejím vydáním.
Úspěšné jsou přitom i balíčky, které obsahují minimum, případně dokonce žádnou novou kartu. Pokud ovšem čekáte výraznější zásah do toho, jaké balíčky se hrají, Rastakhan’s Rumble vaše představy nenaplní. Budete si muset počkat na první expanzi příštího roku.
Ze standardu totiž odrotují expanze Journey to UnGoro, Knights of the Frozen Throne a Kobolds and Catacombs, které byly z hlediska power levelu velmi silné (a Frozen Throne mě opravdu hodně bavil). Zmiňme Death Knighty, Lich Kinga, Lyru, Prince Kelesetha, Kingsbane a spoustu dalších. Zmizí tak řada karet, které dodnes definují metu. Až v tomto momentě mohou vyniknout jiné zajímavé karty, které už třeba známe, ale jejichž potenciál nemůže být ve stávajícím rozložení využit, protože zkrátka nejsou tak silné.
Co se Rastakhan’s Rumble týče, tentokrát jsem neměl našetřeny žádné zlaťáky. Rozbalil jsem pouze 50 balíčků a dalších 6 zdarma pro všechny, z čehož jsem získal tři legendární karty plus jednu zdarma. S tím se experimentovat nedá. Byť bych některé karty rád vyzkoušel, stejně jako naprostá většina hráčů nemám zájem zbrkle craftit karty, které se výhledově nemusí ukázat jako použitelné.
Výsledek? Kromě těch, které Hearthstone živí, ať už jsou to profi hráči, nebo streameři, experimentuje jen málokdo. Možná by stálo za úvahu, zda přece jen nezlevnit craft karet, nabídnout výhodnější pre-order, případně garantovat legendární kartu po méně otevřených balíčcích. Peníze jsou sice vždy až na prvním místě, přesto si říkám, že prostor pro zlepšení tu je a více experimentujících hráčů by byla fajn vzpruha, která by se mohla ve výsledku vyplatit i Blizzardu.
Neodolal jsem vlastně jen u karty Zul’jin, což je tzv. Hero card, která po zahrání provede efekt a nahradí startovního hrdinu. Tím efektem je v tomto případě zahrání všech vlastních kouzel, které hráč během duelu použil. Tomu, aby výsledek až tak náhodný nebyl, lze jít při stavbě balíčku naproti. Ostatně byl to právě Hunter, který slavil v několika podobách návrat. Skutečným vítězem je podle Hsreplay ovšem Odd Paladin, který se úplně obejde bez nových karet.
Novinkou je klíčové slovo Overkill, což je dodatečný efekt, jenž se aktivuje, pokud udělené zranění minimálně o jeden bod přesáhne počet životů u cíle. Tedy celkem nuda.
Za pozornost stojí režim pro jednoho hráče nazvaný Rumble Run, který mě baví více než minulý Puzzle Lab, ale celkově je to spíš slabší variace na dungeon run. Na začátku si vybereme jeden ze tří oltářů, a tím tedy i povolání. Oltář je velmi silná karta s různými efekty okamžitě vyložená na hrací desce. Postupně získáváme více životů, rozšiřujeme si balíček a samozřejmě potkáváme i silnější soupeře. Někdy je to lehké, jindy celkem frustrující, záleží na náhodě.