RECENZE: Halo Infinite je testosteronový sci-fi masakr

  9:01
Supervoják. Hrdina. Spartan. Poslední naděje lidstva, ikonický Master Chief, vyráží opět do boje, aby nás všechny zachránil. Tentokrát si zastřílíme i v otevřeném světě.
85

Halo Infinite

Platforma: PC, XboxOne, Xbox Series X/S
Výrobce: 343 Industries

  • Multiplayer se povedl
  • Vynikající přestřelky
  • Příběh je zábavné sledovat
  • Chemie mezi postavami funguje
  • Integrace vystřelovacího háku
  • Možnosti likvidace v otevřeném světě
  • Co-op v kampani až později
  • Kampaň není tak dlouhá, jak se čekalo
  • Otevřený svět není příliš originální

Herní karta

Halo Infinite přímo navazuje na události z šest let starého Halo 5: Guardians. Master Chiefova umělá inteligence Cortana využila prastaré technologie rasy Forerunnerů, aby nastolila mír v celé galaxii, a to za každou cenu. Dopadlo to jinak. V intru sledujeme, jak UNSC (United Nations Space Command) prohrává bitvu o klíčovou zbraň „ringworld“ Halo Zeta. Vlajková loď Infinite je zničena. Dobře to nevypadá ani s Master Chiefem, který dostane pořádně na budku. Ale přežije a rád prozradím, že tentokrát hrajeme od začátku do konce kampaně pouze za něj.

Halo Infinite

Úhlavním nepřítelem je tentokrát rasa Banished, která ovládla Halo Zeta. Skrze hologramy k nám promlouvá válečný náčelník Escharum. Cílem je zastavit Banished a zjistit, co se vlastně stalo s Cortanou a jaké byly její motivy. Pochopení napomáhají echa, fragmenty dat, které do sebe postupně zapadnou.

Kámošem na vysílačce je pilot, jenž Master Chiefa na začátku zachrání, většinu dialogů ovšem obstarává umělá inteligence Weapon, která nahrazuje Cortanu. Dynamika je stejná. Master Chief mluví v jednoduchých větách, zatímco Weapon je ta, která se vykecává a projevuje emoce. Příběh má jeden velmi zajímavý moment, kdy do sebe všechno zapadne. Je poměrně přímočarý, nečekejte nějaké šílené zvraty, nicméně tím, že tvůrci jen naznačují a hrají na mysteriózní strunu, mě bavilo ho sledovat.

Chemie mezi postavami funguje na jedničku a Master Chief je neskutečný borec, jehož strohé hlášky baví. Master Chief si například všimne, že přijíždí výtah a suše oznámí „incoming“. Weapon na to reaguje: „Ale… co když je to přítel?“, na což Master Chief odpoví jen „není“.

Halo Infinite

Halo Infinite

Po herní stránce je Halo Infinite velmi zajímavý mix. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, zmínil bych nového Dooma, Serious Sama a Far Cry. Halo Infinite poprvé láká na otevřený svět, ale není to tak horké. 

Začátek hry, zhruba hodina a půl, je klasické sevřené Halo jak ho známe. Pak se před námi otevře členitý otevřený svět, který budeme postupně čistit od nepřátel. Je možné jít jen po příběhových misích, nicméně se vyplatí plnit i ty ostatní, ať už kvůli zbraním, vozovému parku, rychlému cestovní či vylepšování výbavy. Konec hry je zase sevřený a myslím, že to hratelnosti prospívá. Náplň je samozřejmě pořád stejná: budete vymýšlet, jak si co nejefektivněji poradit s různou skladbou nepřátel.

S klávesnicí a myší na xboxu

Příjemným překvapením je plná podpora klávesnice a myši na konzoli (testováno na Series X). Jednotlivé akce na klávesnici si lze namapovat, hra / systém dokonce rozpoznaly i speciální tlačítka na myši. Samozřejmostí je nastavení citlivosti a dalších parametrů, na něž jsme zvyklí z PC. Důležité je, aby byla myš i klávesnice zapojená do USB před spuštěním hry, jinak se myš nemusí chovat korektně. Také v případě vypojení periferií a návratu do hry přes funkci Quick Resume je třeba hru úplně zavřít a znovu spustit.  

Otevřený svět je na dnešní poměry maximálně průměrný. Zabírání základen pro rychlé cestování, ničení propagandistických vysílačů, zabíjení cílů, aktivace x různých bodů. Zív, zapomněl jsem na něco? Jo, ještě můžete hledat velmi originální audio nahrávky trochu ve stylu „uá, je jich moc“, střelba, šum, konec signálu.

Všechny tyto nedostatky ovšem vynahrazuje vlastní akce, která je, jak už jsem věděl z fantastického multiplayeru, absolutní špička. Máte totiž hromadu možností, jak základny či body zájmu vyčistíte. 

Můžete obhlédnout místo, zjistit, že na kopečku hlídkují snipeři a nejprve se vypravit tam. Seberete odstřelovací pušku a z dálky se zbavíte pár cílů. Později budete daleko brutálnější. V trochu otevřenějších částech jsem například nasedl do Ghosta, což je extrémně rychlé, dobře manévrovatelné vozítko, s nímž jsem si zahrál na Carmageddon a do nepřátel tak nejenom střílel, ale ještě do nich najížděl. Samozřejmě to není možné vždy a na silnější nepřátelé to nefunguje, chci ovšem ilustrovat, že střílení a likvidaci si lze užít hodně způsoby.

Halo Infinite

Halo Infinite

Novinkou je vystřelovací hák, pomocí něhož můžete zdolávat výšky, případně se rychle přitáhnete do krytu, nebo si naopak přitáhnete zbraň. Největší zábavu si s ním ovšem užijete opět v bitvách. Je to ideální pomocník proti nepřátelům s energetickým štítem. S vylepšením posléze na na chvíli nepřátele omráčí. Přitahovat se k nepřátelům a likvidovat je pažbou zbraně, nebo třeba obrovským kladivem, je velmi uspokojivý pocit. Co se střelných zbraní týče, gunplay nemá chybu. Ochutnáte spoustu silných zbraní, ale rychle do nich dojdou náboje, takže nezbude nic jiného, než vzít to, co je zrovna po ruce.

Vozový park je tak akorát. Vzhledem k tomu, že při vydání hry bude chybět kooperace (i režim Forge), která vyjde až příští rok, ovládání takového Warthogu si musíte obstarat sami. Jistě, můžete osvobodit zajatce, kteří vám pomáhají, jejich život ovšem netrvá dlouho. Takže někam přijedete, vysednete a vyskočíte ke kulometu či raketometu. Nešikovné, ale dá se. Usednete i do ničivého tanku Scorpion a hodně zábavné je i létání ve Waspu.

Audio stránka je špičková, od hudby přes dabing po zvuky zbraní. Grafika je pěkná, na některých místech se zastavíte, rozhlédnete a pokocháte, ať už to je mimozemská architektura či nějaké trosky. Ale že by byl onen next-gen, ze kterého se posadím na zadek, to zase ne. Možná až na poměrně časté detailní záběry na Master Chiefovo oprýskané brnění, respektive helmu. 

Naprosto fenomenální je multiplayer, kvůli kterému si ovšem hru kupovat nemusíte. Je totiž free 2 play a už nějakou chvíli běží. Hodně mi připomněl stařičký Unreal Tournament 2003/2004 a popravdě už dlouho jsem se tak dobře nebavil. Naposledy asi u vydání Overwatche. Užijete si jak rychlé bitvy 4 na 4, tak velké s bojovou technikou. Kritiku si zaslouží battle pass, který už naštěstí tvůrci vylepšují. Hra se už také bohužel potýká s cheatery.

Halo Infinite

Halo Infinite

Kampaň jsem dohrál za 13,5 hodiny, což je o pár hodin méně, než jsem čekal. Po titulcích se samozřejmě můžete ještě věnovat zbývajícím aktivitám v otevřeném světě, to ovšem u mě odpadá, protože novinářský review build expiruje, uložené pozice nepůjde přenést a chybí v něm achievementy. No nic. Vzhledem k tomu, že multiplayer je free 2 play, ne každý asi bude chtít dát plnou palbu jen za kampaň. Tipuji, že to je i strategie Microsoftu, nalákat v tomto případě hráče na předplatné Game Pass. Za mě to u Halo Infinite dává smysl.

Závěrem mohu jen zopakovat, že byť má Halo Infinite v dílčích aspektech rezervy, výsledný dojem je parádní. Několikrát jsem se přistihl, jak mě hra úplně pohltila. Dobře dávkuje akci, příběh, zatímco otevřená část rozšiřuje možnosti, aniž by hráče stačila utahat.

Autor:

Hodnocení hry

Redakce

85 %

Čtenáři

82 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 80 čtenářů

  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Snad každý je někdy hrál. Připomeňte si staré legendy mobilních her

Hry jsou s mobily spjaté už od jejich samotných počátků. Pojďme si připomenout největší herní ikony...

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sedm her Fallout se prodává v akci za zhruba 650 korun

Uvedení postapokalyptického televizního seriálu Fallout, který vzniká na motivy stejnojmenné herní...

90 %

RECENZE: Skvělé Balatro je žolík v letošním balíčku indie her

Pokerové Balatro nás překvapilo svou chytlavostí. Relativně nenápadná indie hra vzala základ z...

80 %

RECENZE: Loutkové sci-fi Harold Halibut působí jako balzám na duši

Více než deset let trvala tvorba výroba adventury Harold Halibut, na výsledku je to ovšem vidět....

Někteří hráči strávili s demem na Stellar Blade už přes 50 hodin

Očekávaná playstationová exkluzivita Stellar Blade zaujala hráče natolik, že ji procházejí znovu a...

Po dohrání hry by mělo být možné dát spropitné, navrhuje exšéf Blizzardu

Bývalý šéf slavného studia Blizzard sdílel na sociální síti X myšlenku, že by příběhové hry měly po...

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...