Středa 8. prosince 2021, svátek má Květoslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 8. prosince 2021 Květoslava

RECENZE: Gears of War: Judgment chce vytřískat co nejvíc z fanoušků

Je to pořád výborná akce, ale je zřejmé, že hlavním cílem tvůrců bylo v prvé řadě stihnout ještě jednu hru v této generaci konzolí. Potěší povedená lokalizace do češtiny.
75

Gears of War: Judgement

Platforma: Xbox360
Výrobce: Epic Games

  • Svižná a chytlavá akce
  • Povedená lokalizace do češtiny
  • Téměř v každém ohledu na předchůdce něco ztrácí

Herní karta

Gears of War: Judgment

Série Gears of War je jednou z vlajkových lodí konzole Xbox 360, a to zcela oprávněně. Zatím jsme dostali tři vynikající akční střílečky s na poměry žánru povedeným příběhem a silnou multiplayerovou složkou. To do značné míry platí i o Judgmentu. Po stránce herního designu má však ke svým třem předchůdcům poměrně daleko.

Rozčarování v úvodu

Jisté rozčarování přichází hned v úvodu, kde se seznamujeme se čtveřicí hrdinů, ale ani jedním z nich není Marcus Fenix, který je hlavní tváří celé série. Naše čtyřka tvoří četu Kilo, která se dostala před improvizovaný vojenský soud. Před ním obhajuje své předchozí činy, a to tím způsobem, že jejich vyprávění přímo hrajeme. Fajn nápad, chtělo by se říci.

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Kroucení hlavou ovšem přichází v okamžiku, kdy se ukáže, že jednotlivé mise nebyly krátké pouze v úvodu, abyste se do hry dobře dostali, ale že jsou dost krátké úplně všechny. Dost často jsou tak kratší než pět minut a nezřídka je jejich náplní vlastně jen jedna jediná přestřelka.

Na jednu stranu je to docela příjemné, protože hra velmi svižně odsýpá, ale na stranu druhou se nelze zbavit dojmu, že se s tím autoři nechtěli zas tak moc párat. Je to zkrátka takové divné.

Na začátku každé mise pak můžete přijmout něco na způsob vedlejšího úkolu, který zároveň funguje jako jakási příběhová alternativa, respektive tvrzení čety Kilo. Ta například tvrdí, že když přišli tam a tam, došlo tam k úniku plynu. To znamená, že je na misi uvalen časový limit, jinak se četa otráví. Nebo hrdinové říkají, že nebylo možno se pořádně vyzbrojit, a tak museli daný úsek projít například pouze s pistolemi. Anebo třeba byla značně snížená viditelnost, takže bylo potřeba bojovat v mlze.

Hře to značně dodává na rozmanitosti, a svým způsobem se tak dá říci, že jen díky tomu nespadne do stereotypu. Protože jinak je to poměrně fádní, přestože vcelku dynamická řezačka.

A to dokonce do takové míry, že často nebudete vědět, co se vlastně děje. Nepřátelé se nezřídka objevují v takových počtech, že najednou skončíte kdesi v koutě, obstavěni v bezprostřední blízkosti protivníky a nemáte šanci se dostat ven. Naštěstí jsou vaši kolegové většinou dostatečně blízko, aby vás zase oživili.

Pokud přijmete vedlejší úkoly, tak vám navíc vždy rychleji roste skóre, za které získáváte hvězdy, za které se zase odemykají další věci. Vedle toho odemykáte různé trofeje, vyznamenání, roste úroveň hráče a odemykají se třeba designy zbraní. Na poměry velmi akční střílečky je to až zbytečně překomplikované, ale není to nic proti ničemu. Ve výsledku chce stejně každý mít odemknuto co nejvíc prvků, takže je to zajímavý motivační prvek.

Podání postav vázne

Ne úplně prvotřídní je i podání postav. Ze známých tu potkáme Bairda a Colea, kteří jsou poplatně době doplnění rádoby drsnou holkou a chlapem, který byl původně nepřítelem, ale proti Locustům nyní bojuje na straně Koalice.

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Gears of War: Judgment

Z toho vyplynula i jedna z mála opravdu vtipných hlášek ve hře: "Až tohle skončí, tak budeme zase bojovat proti sobě a svět bude zase v pořádku." Ale jinak ani v tomto ohledu hra kvalit předchůdců nedosahuje. Dokonce ani tradiční hláškař Cole tu není úplně ve své kůži.

Příjemná je vyváženost zbraní, což vám předvedou právě vedlejší úkoly. Velmi slušně se dá bojovat prakticky s úplně všemi. Tedy ne jen s klasickým Lancerem a těžce devastujícími kanóny, ale i s pistolemi se dá fungovat až překvapivě dobře. Na druhou stranu se to sice dá brát i jako berlička pro méně zkušené hráče, ale my oceňujeme spíše tu pozitivní stránku.

Vcelku dobrý je i design jednotlivých úrovní, ale problém je ten, že ho v hlavní kampani v podstatě nevyužijete. Často totiž projdete z bodu A do bodu B, aniž byste využili často relativně rozlehlé prostory okolo. Spíše je projdete až poté, co splníte daný úkol, abyste se podívali, zda tam někde v koutě neleží munice, psí známky padlých vojáků a podobně.

Záměr je však jasný: prostředí jsou často tvořena s ohledem na hru více hráčů, aby bylo možné různě taktizovat a zaujímat výhodné pozice. Při hře jednoho hráče to ovšem skutečně asi příliš nevyužijete.

Chybí wow efekt

Trochu rozpačité je i grafické zpracování. Hra v zásadě vypadá stejně jako předchozí díly, ale grafice opět kousek chybí. Pohyby postav jsou místy podivně trhané, občas se něco s něčím prolne a prostředí také nejsou něčím, co by vyrazilo dech.

Fotogalerie

To vlastně platí o celé hře. Na rozdíl od předchozích dílů tu chybí nějaké vysloveně epické momenty, nebo pasáže, které by utkvěly v paměti jako například přestřelka na vlaku v prvním dílu nebo souboj s Raamem.

Člověka nijak nezasáhne ani zvuková stránka. Zbraně tu sice rachotí na plný výkon a zní to skvěle, ale dabing není úplně špičkový. Zamrzí to zejména v případě Colea a namluvení kadetky má blízko k etalonu toho, jak má podle obecných představ znít holka drsňačka. To znamená, že hráčům starším 21 let začne poměrně brzy lézt na nervy.

Celkově tak hra působí jako velmi svižná a zábavná akce, které však prakticky v každém ohledu něco chybí. Až příliš je tu znát přístup: "Ale jo, tak jeden díl v téhle generaci konzolí ještě stihneme. Ale teď už děláme něco jiného, tak to dáme udělat nějakým Polákům."

Pokud patříte k fanouškům série, pak už jistě máte Gears of War: Judgment dohraný několikrát. Ale pokud jste zatím žádný díl nehráli a jako první uvidíte právě Judgment, pak asi nebudete úplně chápat, co na těch Gearsech všichni vidí.

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

58 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 79 čtenářů

  • Nejčtenější

Viceprezident PlayStationu uvázl v youtubové obdobě dokumentu V síti

Senior viceprezident online služeb herních konzolí PlayStation George Cacioppo dostal výpověď kvůli kompromitujícímu...

Podívejte, jaké to je ztratit během pár sekund jedenáct let postupu hrou

Streamer vystupující pod přezdívkou btecbill_ přišel kvůli chvilkové nepozornosti o rekordní uloženou pozici ve hře...

Videohra o znásilňování indiánek ukončila éru herní bezstarostnosti

Příští rok to bude čtyřicet let od okamžiku, co spatřila světlo světa jedna z nejkontroverznějších videoher historie. V...

Fanoušek dohrál Skyrim za pouhých 72 minut, klíčem k úspěchu je pití vína

V obrovském světě legendárního RPG The Elder Scrolls: Skyrim se lze ztratit na stovky hodin a přitom ani nedokončit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je miliardář Bobby Kotick a proč ho hráči nemohou vystát?

Pozice generálního ředitele společnosti Activision Blizzard je v ohrožení, sám Bobby Kotick připustil, že by mohl po...

TEST: Hodinky místo mobilu děti pohlídají i zabaví

Premium Co umějí chytré hodinky se SIM kartou pro děti? Nahradí mobil. Dá se na ně dovolat a většinou i sledovat jejich polohu...

Opatření bojkotuje stále více lidí, cítí se podvedeni, říká psycholog

Premium Doba covidová je už dlouhá. Zatímco při první vlně epidemie byli lidé v Česku většinou ukázkově disciplinovaní, nyní je...

Velké dilema třetí dávky: míchat, či nemíchat vakcíny?

Premium Posilující dávka očkování naráží na možnost volby. Řada Čechů řeší, kterou vakcínou si nechat svoji imunitu proti...

  • Další z rubriky

RECENZE: Call of Duty: Black Ops Cold War je nevýrazná sázka na nostalgii

Letošní díl série Call of Duty se vrací do studené války. Krátká kampaň bohužel opakuje řadu chyb, z nichž se značka...

RECENZE: Half-Life: Alyx posouvá žánr akčních her na novou úroveň

Fanoušci herní série Half-Life se po dlouhých letech čekání dočkali dalšího titulu. Stejně jako druhý díl bořil...

RECENZE: Zaklínačský animák působí spíš jako „neznačkové“ fantasy

Nový animovaný film se zaklínačskou tématikou je dalším přírůstkem do kolekce nabídky původní tvorby Netflixu. Ačkoli...

RECENZE: Marvel’s Iron Man VR ukazuje omezení virtuální reality

Tony Stark se vrátil jako Iron Man do herního světa v titulu určeném výhradně pro virtuální realitu. To zní jako skvělý...

Hledání dárku pro dítě nebo maminku: Co takhle jim darovat zábavu ve vaně?
Hledání dárku pro dítě nebo maminku: Co takhle jim darovat zábavu ve vaně?

Na relax ve vaně mnohdy v každodenním shonu zapomínáme. Koupelovými solemi a koncentráty německé značky tetesept darujete svým blízkým odpočinek a...

Žilková: Byla jsem těhotná s Menzelem, potrat byl pro mě rozvodem s Bohem

Veronika Žilková překvapila informací o tom, že kdysi čekala dítě s Jiřím Menzelem. O nevěře manžela, vztahu s...

Moje tetování nad rozkrokem vyznívá vulgárně, stěžovala si paní

Nebylo tak úplně promyšleno, kvůli přemíře alkoholu vlastně nebylo ani zamýšleno. Tetování vyznívá explicitně sexuálně,...

Psychopati za volantem: pozor na dodávky, elektromobily a bouráky dvou značek

Beránci ve škodovkách a predátoři v bavorácích? Výběr auta o vás může prozradit víc, než byste možná chtěli. Ať už se...

Měli jsme zůstat točit v Sydney, říká Chris Hemsworth o práci v Praze

Australský herec Chris Hemsworth (38) v Praze natáčí pokračování akčního filmu Vyproštěn. V české metropoli by měl štáb...

Syna jsem viděl, když mu byly tři. Pak až v jeho padesáti, říká Ladislav Frej

Premium „Po představení neusnu. Je půl třetí ráno, sedím v kuchyni, chroustám piškoty bez lepku, piju mlíko a mudruju, co jsem...