Nebýt spoután pravidly virtuálního světa v online hře, to si podle moderních e-myslitelů představuje většina hráčů MMORPG, a proto se jako draci vrhnou na nebo There. Prodávanost Wrightova díla o minulých Vánocích dokazuje, že na pacifistickém přístupu něco bude a několikaleté úsilí nebylo od věci. Jak The Sims Online dopadnou v toku času, zda budou mít co nabídnout i za rok, to je jiná otázka, před kterou byly již postaveny obdobné hry o kterých se neví z prostého důvodu: neprodukuje je Electronic Arts. Od roku 1995 totiž existuje široké veřejnosti neznámá nekomerční Furcadia, kde zároveň hraje až dva tisíce lidí najednou a během let návrháři dokázali vybrousit filozofii "kreativního" světa k detailní dokonalosti. V kůži polidštěného zvířete pochodují hráči skrz izometrický herní svět, vstupují do jednotlivých lokací a v podstatě se stávají jakýmsi Sindibádem při objevování netušených krás Furcadie, kterou kromě oficiálních hracích ploch tvoří hráčské kreace-moduly.
Přiložený editor Dream je dostatečně jednoduchý a objektově vyčerpávající, aby se v něm dala definovat prakticky jakákoliv herní krajina a když náhodou dochází možnosti, dají se nové předměty uploadovat z vlastních zásob. Vzhledem k tomu, že i s editorem je herní klient pět mega veliký jde při kvalitě produktu o malý zázrak.
Každý hráčský svět je schován za speciálním portálem s popisem a po jeho aktivaci se data ve velikosti několika set kilobajtů stáhnou na místní disk. Pohyb mezi lokacemi není tak vyčerpávající jako v MMORPG a dokonce na něj není kladen důraz, protože tam, kde neexistuje akce, neexistuje ani potřeba pospíchat. Jednoduchými teleportačními tlačítky hráč přeskakuje mezi hlavními rozcestníky, které se nacházejí v zónách Zábavy, Společnosti, Nových hráčů, RPG a tak dále. Hlavní devizou Furcadie je ovšem plkání, chatování a stanování, žvatlání, pokec, řečičky, blábolení a koktání, zkrátka komunikace ve všech řečech a stylech. Díky univerzální angličitně dochází k řadě komických výkřiků, jako při snaze korejských přátel anglicky napsat "Wee Ara the Champeons". Samotné hráčské lokace obvykle bývají natolik tématické, že se v nich
schází pouze jedinci s určitým zaměřením. Šachisti kupříkladu vejdou spíš do Chess board než do Divine Slaves, které je označeno R, tedy "pro dospělé") a RPGčkaři naopak najdou takový svět, kde fungují RPG pravidla (ano, i to editor Dream umožňuje), než aby si sedli na polštáře a povídali si o bombardování Iráku. Každému co jeho jest. R sektor nabízí překvapivě mnoho lechtivých témat a sektor šílenství zase umožňuje v reálném čase stavět cokoliv, takže celá plocha vypadá jako Dalího noční můra.
O spojovacím příběhu samozřejmě nemusíme ani uvažovat, ačkoliv se pokusy mohou objevit v jednotlivých světech, namísto toho, jak je u online her zvykem, tu hlavní roli hraje setting, a ten je vskutku exotický. Orientální ladění se všemi polštáři, zelení a velkými okny představuje relaxující zážitek, dýchánek s odpoledním čajem, navíc dýchánek s roztomilými chlupáči, jaké známe z bajek, Čtyřlístku a Kačeřích příběhů (sorry, to mi prostě nedalo...). Personalizace avatara počítá hlavně s barvami oblečení,
chlupů a vzorování a s osobním životopisem, který je považován za jakési ID provokující kolemjdoucí dát se s vámi do řeči. Nezanedbávejte ho, není jen pro okrasu. Pro zajímavost hráče mluví láska, s jakou dá své postavě vizáž (možnost importovat vlastní fotku existuje) a ne RPG činy. Možnosti tvůrců světů jdou tak daleko, že se po vstupu do jejich výmyslu přetransformujete třeba v kentaura nebo sovu. Graficky hra trpí dvourozměrnou komiksovou grafikou a malým herním oknem. Výhled je proto přehledný, ačkoliv anachronický a umožňuje snadnou komunikaci s ostatními a přesnou navigaci po okolí, což ocení zejména RPGčkaři ve svých modulech. Všude můžete vidět dynamicky přibývající billboardy, nápisy a reklamy, podle množství a aktivnosti jednotlivých světů.
Live team nespoléhá jen na hráčské projekty, jejichž kvalita je diskutabilní, ale připravuje vlastní updaty. Posledním z nich je postava griffina a odladění skriptovacího jazyka DragonSpeak. Furcadia je mezi námi navíc již tak dlouho, že se letos zařadila do finalistů Festivalu nezávislých her a všeobecně se k ní,
vzhledem k rostoucí popularitě socializačních online her, začíná upírat pozornost médií a moralistů. Na jednu stranu můžete argumentovat negativní závislostí na online hrách a zničených životech, ale jsou to také online hry, respektive jejich zjednodušené obdoby, které pomáhají při psychoanalýzách nebo debatních kroužcích řešících určitý problém. Dvojsečnost softwaru zatím podceňujeme, ale stačí se podívat na podobnost vojenských programů na dálkové sledování bitevních polí a na herní válečné simulace. Online hry samozřejmě nabízejí diametrálně odlišné možnosti, které korespondují spíše s depresivní ballardovskou vizí mezilidské komunikace pouze prostřednictvím techniky, přesto jsou směrem, jakým se vývoj her bude ubírat, protože od obecné nutnosti využívat internet k práci a zábavě je to k chatu a kreativnějším způsobům ubíjení času jen kousek.
Furcadia je jedním z těch povedenějších online pískovišť, kde se dá uplácat libovolná bábovička podobně jako v nebo
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|