Jak jsme si již řekli v recenzi PS2 verze této hry, byl Fight Night očekáván velmi netrpělivě, jelikož byl před necelým rokem mimo jiné i součástí prezentací konzolí nové generace. Zejména grafika vyrážela dech, a tak jsme na verzi pro Xbox 360 byli skutečně hodně natěšeni. Bohužel se nám dostala do rukou až nedávno, a tak jsme si vše podstatné řekli již u PS2 verze, takže vás výše uvedeným odkazem pro faktické informace pošleme tam. Na druhou stranu tím ale získáváme dostatek prostoru na některé doplňující informace a zejména na popis před vydáním tolik opěvované grafiky.
Rudá směs krve, slin a potu, která se v ten okamžik začne snášet k zemi je na tom obdobně, zhruba půl na půl.
Jak již bylo naznačeno v předchozím odstavci, grafika je víceméně to hlavní, v čem se hra liší od verzí pro konzole současné generace. A to je rozhodně škoda, jelikož nový hardware by jistě umožnil plno zajímavých vychytávek i co se týče hratelnosti. Politika EA je ale již několik let jasně čitelná, a tak i FNR3 se dočkal toho, že jeho základ byl vytvořen víceméně najednou pro všechny platformy a na další dílčí vylepšení si budeme muset počkat do dalších dílů.Jistě, jedná se o jednu z úplně prvních her pro novou platformu a vzhledem k tomu, jak to v takových případech chodívá, je naprosto vynikající, ovšem i tak si neodpustíme poznamenat, že bychom si několik málo věcí dokázali představit zpracovaných jinak či lépe. Na mysli máme kupříkladu lepší provázanost ukazatelů celkového zdraví a síly úderů. Pokud bychom poslali soupeře na zem, bylo by vcelku rozumné, kdyby se mu ať už permanentně, či jen krátkodobě do doby než se z počítání „otřepe“ snížila i síla úderů. Jelikož se tak ale neděje, tak se teoreticky můžete stát svědky situace, kdy váš soupeř už sice dle ukazatele zdraví mele z posledního, ale stále vám dokáže dát petardu, po níž vám kolem hlavy začnou létat ony příslovečné hvězdičky kolem hlavy.
Dokázali bychom si představit i pestřejší možnosti při tréninku a výběru trenérů. Myšlenka, že díky trénování síly ztrácíte kupříkladu rychlost je sice ve své podstatě logická, ovšem je zde dost výkonnostních charakteristik na to, aby se dal vytvořit propracovanější a jemnější systém než je ten zdejší, platný tak jaksi paušálně. Takovýchto věcí by se zde dalo najít samozřejmě ještě více, ovšem upřímně řečeno, jsou to vzhledem k tomu, jak hra vypadá a a hraje se, skutečně pouze velmi drobné vady na kráse.
Hra na první pohled vypadá naprosto skvěle a na druhý úplně stejně.
Dojem ze hry jako celku je totiž naprosto vynikající, k čemuž zásadní měrou přispívá skutečně skvělé grafické zpracování, které zde ovšem nefunguje pouze jako laciné pozlátko, ale má značný dopad i na celkový pocit ze hry. Díky nádherné grafice se na to zkrátka lépe kouká, hra vás k sobě dokáže přikovat již pohledem, a díky vysoké míře detailů se vám tak zdá, že se oproti verzím na současné konzole snad i lépe a příjemněji hraje. Pohled na těžkotonážní boxery přes celou obrazovku je v první chvíli naprosto fascinující, zvláště když hrajete ve vyšším a pokud možno nejvyšším možném rozlišení 1080i.Samozřejmě vám nechceme namluvit, že se jedná o kdovíjaký fotorealismus, ale Fight Night Round 3 je jedna z her, které nám dokazují, že konzole nové generace mají smysl i kvůli grafice. I na grafice můžeme samozřejmě hledat chyby a samozřejmě je najdeme, ale vzhledem k celkové kvalitě je zde vyjmenujme spíše jen tak pro pořádek. Stejně jako v ostatních verzích je kladen důraz zejména na dění v ringu a při pohledu do publika už to zase až tak slavné není, ovšem samozřejmě je to mnohem lepší než cokoliv, co jsme v tomto ohledu mohli dosud vidět. Mnozí by mohli mít výtky k pohybům boxerů, které, a to si přiznejme, jsou opět pouze lehce vylepšenými pohyby z verzí pro stávající systémy, případné vlasy boxerů se rovněž nehýbou úplně živě, při knockoutu občas boxerům zaplují boty do podlahy ringu a tak dále. Opět ale zdůrazňujeme, že se jedná spíše o chyby, které tam najde v prvé řadě ten, kdo je tam bude hledat. Nás tedy nakonec nejvíce mrzí, že autoři do next-gen verze nezakomponovali ringového rozhodčího, který by výsledný dojem ještě o poznání zlepšil.
Zdůraznit je ovšem potřeba vynikající odlesky na zpocených tělech boxerů, na nichž je v přestávkách mezi koly vidět i krůpěje potu, při zápasech pak můžeme vedle tělesného ochlupení pozorovat i kupříkladu mateřská znaménka a vyrýsované svalstvo. Při úderech odlétává od boxerů pot vcelku dost realisticky a při pohybu v ringu jsou na trenýrkách borců vidět i záhyby látky, které se v rámci možností mění podle aktuálního pohybu, švy na prošívaném pase či tejpování rukavic. Při bližších pohledech je patrná i struktura látky, což platí i o oděvech trénérů, kteří do vás hustí rozumy v pauzách mezi koly. Jeden z od začátku přístupných ringů se bojuje v tělocvičně s okny, kde se nasvícení velmi uvěřitelně mění podle toho, zdali stojíte zrovna naproti oknu nebo zdi. Nemluvě o ztvárnění provazů či některých výborně zvládnutých prvků v okolí ringů.
|
|
Fight Night Round 3 | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|