RECENZE: Herní Rychle a Zběsile je jako dostat pravý hák od Vina Diesela
Fast & Furious: Showdown
Platforma: Xbox360
Výrobce:
Firebrand Games
- Slušný soundtrack
- Zastaralá grafika
- Přihlouplé chování počítačem ovládaných postav kazí hru
- Frustrující náplň misí
Fast & Furious: Showdown jsou dynamické závody, okořeněné o výraznou akční složku. Jenže ani jedno nefunguje.
Děj rozvíjí události z šestého filmového dílu, ale některé úrovně se odehrávají mezi pětkou a šestkou a jiné se vracejí ještě do hlubší minulosti. Pokud si tedy dobře nevybavujete, co se odehrávalo v průběhu celé filmové série, může vás příběh docela slušně zmást. Kromě toho se neobjevují ani některé známé postavy, což je škoda.
Hra je rozdělena do několika sekcí, kdy se každá odehrává na jiném místě, od Ruska až po Jižní Ameriku. V každé z lokací na vás čeká několik misí. Některé v podobě klasických závodů ve stylu "dojeď první", jindy unikáte před protivníky, kteří po vás pálí hlava nehlava, strháváte vysílací věže nebo kradete kamion.
Projektu nemůžeme upřít variabilitu. Jenže málokterý úkol je zábavný. Popravdě řečeno, většina z nich je v lepším případě nezáživná, v tom horším až frustrující.
Nic pro nervózní typy
Například standardní závodní mise jsou o nervy. Nehraje se tu na žádnou druhou či třetí pozici, musíte být prostě první a hotovo. A ono to není vůbec jednoduché. Budete soupeřit se sedmi rivaly. Někteří z nich vás neohrozí, není totiž výjimečné, že neustále bourají a to klidně i na rovince.
Budoucnost filmové sérieV současné chvíli v kinech řádí šestý díl, který se mimochodem chlubí nejvýdělečnějším premiérovým víkendem z celé série. Současně je to poslední díl, který režíroval Justin Lin. Ten se rozhodl, že sedmičku už natočit nechce (hlavně z důvodu krátkého časového rozestupu mezi šestkou a sedmičkou), a tak si filmové studio Universal našlo náhradu v podobě Jamese Wana. Ten se dosud soustředil hlavně na horory, stojí za filmy jako Saw nebo Insidious. Jsme zvědaví, jak se mu povede v akčním žánru. |
Pár závodníků je ovšem extrémně šikovných a předjet je, to je úkol skoro nadlidský. Sebeostřejší zatáčky vybírají bez mrknutí oka, protijedoucím autům se vyhýbají s neuvěřitelnou lehkostí a navíc jsou rychlí jako blesk.
Často je hodně náročné dostat se jim na kobylku a bude to chtít několik opakování. U konkurenčních titulů je v takových případech většinou možné změnit obtížnost nebo zkusit jiný automobil. Ale ve Fast & Furious ne, to byste chtěli moc.
Obtížnost si nelze vybrat, je pevně daná. Zvolit si jiné vozidlo je možné jen u některých misí a u závodních to často nejde. Sice vás hra upozorňuje, že si situaci ulehčíte použitím některého z vylepšení , ale to také platí jen pro nějaké úrovně. A většina vylepšení stejně situaci příliš neovlivní.
Umělá inteligence se zrovna nepřetrhne
Zkažené nejsou jen závodní mise, ale i jiné, většinou založené na kooperaci. Pokud nemáte po ruce živého spoluhráče, druhé postavy se ujme umělá inteligence. Ta například řídí a vy střílíte (role si můžete kdykoliv prohodit použitím jediného tlačítka), ale ať už dělá umělá inteligence cokoliv, tak se jí zrovna nedaří.
Příklad: v jedné úrovni první člen týmu řídí automobil, který za sebou táhne další vozidlo, z něhož druhý člen střílí. Pokud se rozhodnete, že vy budete pálit po dotírajících nepřátelích, tak počítejte s tím, že umělá inteligence bude neustále do něčeho bourat, občas se dokonce zastaví úplně a dříve nebo později vám díky tomu dojde zdraví a vy si to dáte znovu.
Dobře, tak co kdybyste usedli za volant a nechali střílet umělou inteligenci? Zkusit to můžete, ale nepomůžete si. Za moment se objeví upozornění, že váš partner byl zabit a čeká vás opakování mise.
Není to vůbec výjimečné. Mnohokrát jsme museli opakovat úrovně, protože nám umělá inteligence nejen nepomohla, ale dokonce spíš uškodila. Navíc ve spoustě úrovní se hra průběžně neukládá, takže je nutné opakovat je celé.
Vylepšování aut pro nenáročné
Za své počínání získáváte zkušeností body a automaticky se vám zvyšuje úroveň. Taktéž se zpřístupňují různá vylepšení pro vaše vozidla. Některá ovlivňují jejich vlastnosti, jiná vzhled. Ale nečekejte, že si auta pořádně vyšperkujete. Možnosti jsou velmi omezené a vliv na hru minimální.
Mimochodem, technické zpracování je tak nepovedené, že na moment zapomenete na nezáživnou herní stránku.
Ovládání se dá popsat jako tuhé a necitlivé. A u závodních her je to docela problém. Situaci nezachraňuje ani hudba. Připraveno je docela slušné množství kousků, ale nejsou příliš známé a navíc hrají stále dokola. To si uvědomíte, až budete opakovat některé z misí. Na jejich začátku vždy začne hrát stejná skladba.
Obrázek o tom, jaké je grafické zpracování, si uděláte při pohledu na okolní obrázky. Ne, nemáte rozbitý monitor. A ne, není to titull z roku 2002. Takhle Fast & Furious opravdu vypadá. Podobné vizuály bychom u hry z roku 2013, která se prodává za ne zrovna lidovou cenu, rozhodně nečekali.
Třešinkou na dortu pak je, že animace na začátku misí se nedají přeskakovat, což je při nutnosti neustále je opakovat hodně otravné.
Fast & Furious: Showdown je typickou ukázkou toho, jak by hry inspirované filmovou předlohou neměly vypadat. Je to technicky nezvládnutý a herně nepovedený projekt. Tvůrci zřejmě čekali, že je jedno, jaký titul ve skutečnosti je, hlavně, že je na obalu nápis Fast & Furious. Ale jen známé jméno nestačí, to by si tvůrci měli pamatovat.
Hra je dostupná pro Xbox 360, PS3, Wii U i PC.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 337 čtenářů
Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc
Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...
Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno
Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách
Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...
Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?
Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra
V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...
Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu
Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...
Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci
Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...
Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli
Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...
Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců
Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...