Drakengard - dračí srdce?

  12:00aktualizováno  29. září 1:44
V nejnovějším počinu od společnosti Square Enix musíte jako sám voják v poli čelit invazi nepřátelského císařství, ale protože dokážete obstojně zacházet s mečem a magií, nemluvě o drakovi, jsou vaše šance na přežití dosti vysoké.

Drakengard

Drakengard je dalším projektem z dílen nedávno sloučené společnosti Square Enix, která navzdory všem předpokladům prozatím ani zdaleka nenaplnila očekávání hráčů, tady ponejvíce RPG komunity. V této souvislosti je dobré zmínit, že Drakengard by se mohl svým způsobem zařadit do škatulky akčních RPG a jelikož je v uvedeném žánru dobrých her jako šafránu, pojďme společně nahlédnout na to, co pro nás v dalekém Japonsku ukuchtili dobrého.

Stran audiovizuálního zpracování však přichází obrovské zklamání. Orchestrální hudební doprovod už po chvíli začne docela iritovat a grafická stránka je hodně, ale opravdu hodně odbytá. Sice se dostanete do poměrně rozlehlých exteriérových a občas i interiérových lokací, nicméně zcela mrtvé a nehorázně prázdné obrazy, nulová interakce a v neposlední řadě opakující se kulisy vykreslené v neskutečně chudokrevných barevných odstínech vzbuzují otázku, jestli se hra nepřipravovala spíše na 32-bitovou PSX. O mizerném technickém zpracování svědčí i skutečnost, že nepřátelé se vždy vyloupnou jakoby z mlhy, na větší dálku je uvidíte pouze jako značky na mapě, a to, že v případě, že překonáváte dveře či schody, se hra musí zastavit, loadnout, a poté vás přemístit do další lokace.

Drakengard

Drakengard je pořádná rubačka. Počet padlých na straně nepřítele se nepočítá na desítky či stovky, ale tisíce, potažmo desetitisíce. A přese všechno vyřčené tady ponejvíce využijete jedno tlačítko pro atak a analog pro změnu směru vašeho seku...

Hlavní a jedinou zdejší náplní je sólové bojování proti vojenským složkám nepřátelského Empire, kvůli čemuž uzavřete spojenectví s prastarým červeným drakem, který v akci bude mít své nezpochybnitelné využití. Akce se dělí na dvě základní linky, na boj na zemi a ve vzduchu. Na zemi je v hlavní roli ústřední hrdina zdejšího příběhu jménem Caim, na jehož aktivity nahlížíte dvěma různými způsoby. Buďto v klasické third person s možností manuálního otáčení pohledu vůkol, anebo v poměrně sympatické izometrické perspektivě, v níž jsou představeny i pravidelné dějové sekvence. Caim vedle ohánění se vybranou zbraní (k čemuž slouží celé JEDNO tlačítko) zvládá i magický atak, dále kryt, skok (první alternativa jak trochu oživit útok), běh přecházející ve sprint (druhá alternativa pro oživení útočné fáze, byť VELICE sporadicky využitelná) a rychlé kotouly do stran. Sympatické je, že během hraní získáváte rozličné zbraně, jež dávají vašemu snažení jistý strategický podtext. Každá zbraň má určitou specifikaci jako je síla, magický atak či váha, poslední údaj př. determinuje rychlost, s jakou dáte do kupy příslušné kombo. Vedle vaší zkušenosti, projevující se na zvyšování hodnoty HP a magie, získává zkušenost i momentálně držená zbraň, čímžto roste mj. její útočná síla. V boji pak můžete při zapauzovaném dění vždy navštívit inventář a vybrat vámi preferovaný nástroj hromadného ničení. Bohužel uzdravovačky se do inventáře nevejdou, jde toliko o jednorázové bonusy nalezené na bojišti.

Drakengard

Druhé místo vašeho snažení je ve vzduchu vysoko nad zemí, kde se do hry výrazně zapojuje výše uvedený drak, který vedle dvou alternativních útoků, úhybných manévrů do stran a možnosti zaútočit na vícero cílů najednou, umí ještě efektní otočku o 180º. Jeho aktivity nabízejí vzdušné souboje ve velkých výškách anebo nalétávání na pozemní jednotky, přičemž v tento moment se lze s nepřítelem vypořádat i pěšmo coby Caim, s příjemnou variantou na vhodném místě povolat vašeho okřídleného kamaráda, s nímž to bývá pro vojáky dole hotové inferno.

Jistě, čert vezmi grafiku, důležitější je hratelnost. Jenomže uvedený koncept - vyjma skutečně neskutečné monotónnosti - má ještě několik dalších nepřehlédnutelných pochybení, o nichž se vám právě chystám něco říci. V případě bojování na zemi vás čeká takové množství nepřátel, že budete moci konečně využít služeb kuchyňského robota - aby za vás neustále mačkal akční tlačítko pro fyzický atak. Kamera je pomalá a přes manuální korekci se dosti často nadějete situací, kdy nemáte přesné povědomí, jak si stojíte vůči protivníkovi. Chybí tu auto-lock a s tím spojený neprostupný kryt. Spousta výpadů tak jde do prázdna a třebaže je pravdou, že se s pozdějším časem naučíte útočit mnohem efektivněji, i tak je ve zdejším návalu škoda každé rány, co padne vedle. Byla řeč o krytí. Blok tu sice je, ale pakliže je na vás veden útok zezadu, je na nic. Což je v souvislosti s obrovskou převahou nepřátel na place poněkud zvláštní schéma.

Drakengard

Dosti legrační je doslova robotický postup nepřátelských oddílů, majících zpravidla nějakých pět až deset lidí. Odhlédneme-li od jejich nulové inteligence, jejich přesouvání se vaším směrem připomíná ze všeho nevíce hračky natažené na klíček. Rozpohybování hlavní postavy rozhodně není špatné, zato tihleti panáci v brnění kandidují na Zlatou malinu za absolutně nejhorší výkon ve vedlejší roli. Nicméně zatímco vaši protivníci na zemi jsou ještě docela styloví, ve vzduchu se často dočkáte neskutečně bizarních jednotek, vzniknuvších patrně v nějakém psydechelickém oblouznění. A vzato kolem a dokola ani bojování ve vysoké nadmořské výšce není dokonalé a začne brzy docela nudit.

Drakengard je únavná rubačka. Neustále se prodíráte vpřed skrze zástupy stále stejných nepřátel, aplikujících stále stejnou strategii, což se dá říci i o vás. Vyberete-li si namátkou nějakou již prošlou úroveň, zjistíte, že se v ničem neliší od té, kterou se momentálně snažíte pokořit...

Drakengard má něco chvályhodných momentů, mezi něž lze započítat příběh s pěknými FMV vstupy, RPG prvky, možnost na krátkou dobu vyměnit unaveného hlavního hrdinu v boji za jinou postavu a v poslední řadě nápad s využitím draka, byť se vždy jedná o předem dané úrovně či lokace. Sic to není nějak extra dlouhé, i když se tvůrci snaží, abyste to zkusili opakovaně pro stoprocentní dokončení, ale únavná a jednotvárná koncepce prošpikovaná chybami a navrch s mizerným zpracováním od tohoto jednoznačně odrazuje. Pokud chcete nějakou pořádnou sekanou, na trhu se nabízí celá řada mnohem kvalitnějších her, nota bene za příjemnější cenu, než tenhle budget tvářící se jako plnohodnotný titul. A pakliže vás z nějakého důvodu zaujal zde přítomný drak, myslím, že bude lepší si raději zahrát Drakana. Ostatně viděl bych tady jistou paralelu i na filmovém plátně - oproti relativně nové zbytečnosti jménem Reign of Fire raději zhlédněte postarší pohádkové Dračí srdce s D. Quaidem…

Square Enix

Reputace obou sloučených subjektů jde v poslední době docela dolů, na vině jsou překvapivě dosti nekvalitní díla uvedená touto společností na trh. Nicméně nesmíme zapomínat, že hlavní trumfy stále čekají na své vynesení. Posvítíme-li si toliko na platformu PS2 čeká nás ještě letos zajímavé robotické SRPG Front Mission 4, v roce 2005 pak Kingdom Hearts II, Star Ocean: Till the End of Time, Musashi Legends (Brave Fencer Musashiden bylo dětské akční RPG na PSX), Full Metal Alchemist a pochopitelně dvojice velikánů v podobě Final Fantasy XII a stylově kresleného Dragon Quest VIII (tento asi až v roce 2006), což je další nástavba v proslulé RPG sérii, kterážto ještě nezklamala!

Drakengard
Výrobce/Vydavatel Square Enix/Take 2
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: 41 kB
Verdikt: Škoda slov, o penězích nemluvě!
Hodnocení: 25% (info)

Autor:
  • Nejčtenější

Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban

Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...

2. října 2024 276

Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod

Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...

3. října 2024 37

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojáři největšího loňského průšvihu prosí hráče, aby jim dali další šanci

Jednu dobu byla zombie onlinovka The Day Before nejočekávanější hrou na Steamu, nakonec ovšem skončila absolutním fiaskem a po pouhých 46 dnech provozu byla ukončena. Místo aby vývojáři „chodili...

30. září 2024  10:51 4

Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář

Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...

1. října 2024  12:07 9

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v říjnu

V říjnu nás čeká boj s přisluhovači pekla, cestování v čase, pokusíme se přežít na odlehlé chatce u lesa, postavíme si opevnění před nájezdy a zažijeme válečnou operaci CIA. Vyberete si?

1. října 2024 16

Češi chtějí přinést AI revoluci do her. Občas jsme se nestačili divit

Ve vývoji her jsme došli do bodu, kdy máme strhující grafiku i pohlcující zvuk. Dokonce už díky haptické odezvě můžeme hry i cítit a s virtuální realitou se do nich doslova ponořit.

6. října 2024 7

Kdo si na to stěžuje? Japonští vývojáři jsou frustrováni západní cenzurou

Japonští vývojáři spjatí s populární herní sérií Dragon Quest jsou frustrováni změnami, které museli provést v připravovaném remaku Dragon Quest III HD-2D.

6. října 2024 10

Bonusweb slaví 26 let

V pondělí 5. října 1998 se na českém internetu objevil nový projekt jménem Bonusweb. Psal nejen o hrách, ale i hudbě, filmech a komiksech. Zhruba po čtvrt roce se vyprofiloval na portál zabývající se...

5. října 2024 8

Nový představitel Geralta si chce naklonit fanoušky, prý miluje Zaklínače 3

Miláček nerdů Henry Cavill svým nečekaným odchodem ze seriálové adaptace Zaklínače způsobil producentům v Netflixu vrásky, jeho pokračovatel Liam Hemsworth však dělá vše proto, aby si náročné...

5. října 2024 10

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...

V dubnu zrušil asistovanou sebevraždu, nyní se Jan Kavalír dočkal dcery

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpící neurosvalovým onemocněním ALS zrušil letos v dubnu asistovanou sebevraždu...

V ledovém sevření. Wim Hof podle reportáže týral svou ženu a děti

Má kolem sebe aureolu lásky, dokonalosti, je ikonou vnitřního rozvoje. Nyní vyvstává docela jiný obraz. Portrét muže...