To, co zprvu působilo jako vtip, se nakonec podařilo. Bethesda (respektive id Software ) zvládla naportovat loňského DOOMa na hybridní konzoli Switch. Jak se hraje? Základní info o hře naleznete v původní recenzi, v této mini-recenzi se budu soustředit pouze na switchovou verzi.
Hned zkraje mám dvě důležité zprávy: jednu dobrou a jednu... jak se to vezme. Ta dobrá je, že hra šlape skvěle a nezadýchá se ani při výbuších a v prostorách s velkým počtem nepřátel. DOOM je velmi rychlá akce a handheldová verze její výbušnost, brutalitu i atmosféru zachovává. Zprostředkovává stejný zážitek jako na PC, jen v mobilní podobě.
Ta druhá se týká grafiky, respektive toho, jak je hra někdy rozmazaná. Jasně, je to daň za to, že si hru můžeme zahrát i na Swicthi, ale prvních řekněme patnáct minut je to zkrátka nezvyk. Ale pak se do hry ponoříte a nevnímáte to. DOOM ostatně není ten typ hry, kdy se chcete zastavit a kochat okolím.
DOOM oficiálně běží v 720p při 30 fps, a to jak v doku, tak handheldovém režimu, přesto jsem si celkem jistý, že využívá dynamické rozlišení. Na některých místech mi přišla dost rozmazaná, jindy jsem si říkal, že vypadá na možnosti Switche impozantně. Zblízka je vše ok, vše se krásně vykreslí, problém bývá v těch středových vzdálenostech. V nastavení jsem také hned vypnul motion blur a efekt chromatic aberration.
Tady ovšem nemá cenu spekulovat. Switchová verze je určená pro hraní na cestách, právě v tom je její síla. Nahrávací časy jsou dobré, takže není problém Switch vytáhnout třeba i jen na pár minut někde na cestě. Pokud ovšem plánujete hrát spíše v doku, potom namísto toho jednoznačně doporučím PC verzi.
U takto rychlé akce jsem se trochu bál ovládání přes analogy, ale zbytečně, sedlo mi. Samozřejmě využívám Aim Assits (lze vypnout), v nastavení pak jsou citlivosti pro obě osy. Doporučuji zkusit si s tím trochu pohrát, bude se vám lépe mířit. V menu je i položka pro zapnutí a vypnutí pohybového ovládání, ale neradujte se, netýká se míření přes gyroskop. Jde o to, že s odepnutými Joy-Cony můžete švihnutím (pravým) provést útok na blízko. Zkoušel jsem tak chvilku hrát a dá se to.
Moje druhá výtka se týká velikosti písma a některých prvků uživatelského rozhraní. Nadpisy jsou v pohodě, rozepsaný drobný text se však i na 6,2palcovém displeji špatně čte. Hraní v doku to také neřeší, protože v tomto režimu hra neběží v 1080p.
Celkově jsem si však z hraní odnesl velmi dobrý dojem. Mít možnost vzít si Switch a trhat démony rukama, případně je porcovat motorovou pilou i na cestách, má něco do sebe. Grafika logicky není tak detailní, místy je pohled více rozmazaný, ale v tom nejdůležitějším, tedy v rychlé akci a schopnosti pohltit, funguje kapesní verze na jedničku.
Switchová verze je kompletní, obsahuje příběhovou kampaň, všechny obtížnosti, režim Arcade, všechny mapy v multiplayeru (hráče jsem našel okamžitě) i veškerá DLC. Pohled do menu odhalil, že DOOM v digitální verzi i se staženým multiplayerem zabere 21,3 GB, což je vzhledem k původní velikosti paráda. Uvidíme, jaký bude příští rok Wolfesntein II na Switchi, ale po zkušenostech s DOOMem mu celkem věřím.