RECENZE: Loňský DOOM je brutální a stejně zábavný i v kapesní verzi

aktualizováno 
Loňský DOOM perfektně vyvážil klasickou hratelnost s moderními inovacemi a zazářil. Nyní si ho mohou vychutnat i majitelé konzole Switch. Hra šlape skvěle, byť s několika kompromisy.

DOOM (2016) - alternativní obal B | foto: iD Software

80

DOOM

Platforma: Switch
Výrobce: id Software

  • Skvělý dojem z přestřelek
  • Switchová verze zachovává tempo i atmosféru
  • Plnohodnotná verze se všemi DLC
  • DOOM na Switchi!
  • Žádné poklesy snímkování
  • Občas více rozmazané
  • Titěrné písmo a prvky UI

Herní karta

To, co zprvu působilo jako vtip, se nakonec podařilo. Bethesda (respektive id Software ) zvládla naportovat loňského DOOMa na hybridní konzoli Switch. Jak se hraje? Základní info o hře naleznete v původní recenzi, v této mini-recenzi se budu soustředit pouze na switchovou verzi.

DOOM (Switch)

DOOM (Switch)

Hned zkraje mám dvě důležité zprávy: jednu dobrou a jednu... jak se to vezme. Ta dobrá je, že hra šlape skvěle a nezadýchá se ani při výbuších a v prostorách s velkým počtem nepřátel. DOOM je velmi rychlá akce a handheldová verze její výbušnost, brutalitu i atmosféru zachovává. Zprostředkovává stejný zážitek jako na PC, jen v mobilní podobě.

Ta druhá se týká grafiky, respektive toho, jak je hra někdy rozmazaná. Jasně, je to daň za to, že si hru můžeme zahrát i na Swicthi, ale prvních řekněme patnáct minut je to zkrátka nezvyk. Ale pak se do hry ponoříte a nevnímáte to. DOOM ostatně není ten typ hry, kdy se chcete zastavit a kochat okolím.

DOOM (Switch)

DOOM (Switch)

DOOM oficiálně běží v 720p při 30 fps, a to jak v doku, tak handheldovém režimu, přesto jsem si celkem jistý, že využívá dynamické rozlišení. Na některých místech mi přišla dost rozmazaná, jindy jsem si říkal, že vypadá na možnosti Switche impozantně. Zblízka je vše ok, vše se krásně vykreslí, problém bývá v těch středových vzdálenostech. V nastavení jsem také hned vypnul motion blur a efekt chromatic aberration.

DOOM (Switch)

DOOM (Switch)

Tady ovšem nemá cenu spekulovat. Switchová verze je určená pro hraní na cestách, právě v tom je její síla. Nahrávací časy jsou dobré, takže není problém Switch vytáhnout třeba i jen na pár minut někde na cestě. Pokud ovšem plánujete hrát spíše v doku, potom namísto toho jednoznačně doporučím PC verzi.

U takto rychlé akce jsem se trochu bál ovládání přes analogy, ale zbytečně, sedlo mi. Samozřejmě využívám Aim Assits (lze vypnout), v nastavení pak jsou citlivosti pro obě osy. Doporučuji zkusit si s tím trochu pohrát, bude se vám lépe mířit. V menu je i položka pro zapnutí a vypnutí pohybového ovládání, ale neradujte se, netýká se míření přes gyroskop. Jde o to, že s odepnutými Joy-Cony můžete švihnutím (pravým) provést útok na blízko. Zkoušel jsem tak chvilku hrát a dá se to.

DOOM (Switch)

DOOM (Switch)

Moje druhá výtka se týká velikosti písma a některých prvků uživatelského rozhraní. Nadpisy jsou v pohodě, rozepsaný drobný text se však i na 6,2palcovém displeji špatně čte. Hraní v doku to také neřeší, protože v tomto režimu hra neběží v 1080p.

Celkově jsem si však z hraní odnesl velmi dobrý dojem. Mít možnost vzít si Switch a trhat démony rukama, případně je porcovat motorovou pilou i na cestách, má něco do sebe. Grafika logicky není tak detailní, místy je pohled více rozmazaný, ale v tom nejdůležitějším, tedy v rychlé akci a schopnosti pohltit, funguje kapesní verze na jedničku. 

Switchová verze je kompletní, obsahuje příběhovou kampaň, všechny obtížnosti, režim Arcade, všechny mapy v multiplayeru (hráče jsem našel okamžitě) i veškerá DLC. Pohled do menu odhalil, že DOOM v digitální verzi i se staženým multiplayerem zabere 21,3 GB, což je vzhledem k původní velikosti paráda. Uvidíme, jaký bude příští rok Wolfesntein II na Switchi, ale po zkušenostech s DOOMem mu celkem věřím.

Autor:
 

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

77 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 38 čtenářů

Nejčtenější

KVÍZ: Největší herní zklamání z devadesátých let. Vzpomenete si na ně?

Kvíz

Historie si pamatuje jen vítěze, a tak to dnes může vypadat, že devadesátá léta byla pro počítačové hry zlatým obdobím....

Youtuber prochází velké open world hry. Který svět je nejhezčí?

The Witcher

Podívejte se na zrychlené průchody některými z nejoblíbenějších open world her dneška. Možná vás překvapí, jak malou...

Megalomanský Star Citizen pod palbou kritiky. Množí se obavy, že nevyjde

Squadron 42

Ani vybraných 5 miliard korun nakonec nemusí autorům ambiciózního Star Citizena stačit. Podle magazínu Forbes už jen...

Vznik jednoho z nejzásadnějších rockových alb ohrožovala chytlavá videohra

The Cure (O2 arena, Praha, 22. října 2016)

Členové kapely The Cure museli při natáčení svého legendárního alba Disintegration zakázat ve studiu hraní vesmírného...

RECENZE: A Plague Tale ukazuje drsný středověk: inkvizici, mor a krysy

A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale: Innocence vás nevezme do minulosti jen svým zasazením, ale i svojí přísně koridorovou hratelností. Ale...

Další z rubriky

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Warcraft - hra vs. film

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Dex

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na iDNES.cz