Smrt s kosou vyráží na sklizeň. Recenze Darksiders 2
Darksiders 2
THQ 13.8.2012 PC
Úvod v zasněžené citadele prozrazuje, že změny oproti prvnímu dílu nejsou velké. Stejné je ovládání i frenetické souboje, přičemž kulisy tvoří velkolepé scenerie, stísněné kobky či zříceniny chrámů a hradů.
Kouká mu to z očí
Hlavní hrdina hry není takový drsňák jako jeho bratr Válka. Nic mu není platná ani maska přes obličej a povedený "metalový" vzhled, jako kdyby si měl zahrát na koncertu Slipknot. Jeho nástrojem však nejsou kytary, nýbrž univerzální kosa. Součástí výbavy je i hromada různých schopností.
Mezi ty základní patří schopnost vyvolání koně pro rychlejší přesuny, havran zase slouží jako nápověda k nalezení správné cesty, pokud se příliš motáte. Do vínku pak Smrt dostává postupně další a další užitečné nástroje.
Třeba pistole se hodí nejen na zneškodňování létajících nepřátel, ale také k řešení velké spousty "logických" hádanek. Astrální prodloužená ruka zase umožní předvádět i ty nejdivočejší skoky. Každopádně např. přeměna v "reapera", jakési vnitřní já hlavního hrdiny, nemá jiný než likvidační účel.
Smrt není ten týpek, kterého si zamilujete kvůli jeho hláškám či chování. V paměti nijak neutkví, což je škoda.
Mezi zábavou a nudou
Podobný pocit vyvolává i hra, kdy se střídají frenetické pasáže s těmi, kde se nic neděje. A to až v nepříjemném poměru. Souboje utečou jako voda a běhání z místa na místo, valení kamenů a hledání všemožných klíčů zabere času více, než by bylo zdrávo. Hra zbytečně ztrácí tempo v momentech, kdy by se do vás měla zakousnout.
Hra se začne rychle utápět v designových nelogičnostech, kdy tou hlavní je neschopnost Smrťáka skákat po čemkoliv jiném, než jsou dřevěná prkýnka. Působí to nepatřičně v momentech, kdy nepřeskočí skoro ani zídku, která mu je po kolena, ale jakmile je pět metrů nad ním dřevěné prkno, vyšplhá se k němu hravě.
Tohle je v době Assassin’s Creedu více než směšné a ukazuje to další nedostatek hry. Ačkoliv se tváří spíše pompézně, ve skutečnosti je to nefalšovaná koridorová záležitost, kdy vás autoři vodí za ručičku, protože na výběr je vždy pouze jedna cesta.
Logické hádanky a úkoly nejsou příliš zábavné. V podstatě pouze zbytečně natahují délku jednotlivých pasáží.
Lámání chleba
Přitom souboje, vývoj postavy, hromada zbraní a kouzel stačí k tomu, abyste předchozí negativa částečně hodili za hlavu. Milujeme ten pocit, když desetkrát dostanete výprask od ohromného kamenného obra a po desetiminutové pauze, způsobené lehkým srdečním selháním, projdete bez ztráty kytičky.
Tady prostě hra exceluje, a ačkoliv nedosahuje epických rozměrů typu God of War, nesnaží se to zbytečně předstírat. Jednoduše si jde svou jednoduchou cestou. Nečekejte proto nějaké sofistikované systémy, přestože tu má každá zbraň svůj sekundární mód.
Také druhů zbraní je dost. Hlavní je samozřejmě kosa, ovšem tolik typů s různými vlastnostmi by možná závidělo i Diablo. Druhou zbraní pak mohou být kladiva, meče, bojové rukavice nebo pařáty a další libůstky, kdy si každý musí vybrat, zda preferuje rychlost či hrubou sílu. Pointou však je, že v jednoduchosti je síla a ovládání se vám rychle dostane do krve.
Ruku v ruce s hrubou fyzickou silou jdou kouzla, popř. speciální útoky, které získáváte za body při dosažení vyšší úrovně. Vyplatí se proto absolvovat i náhodné souboje, případně plnění postranních úkolů. Hra nabízí dvě větve dovedností: jedna se fixuje ke kose a nabízí různé speciální útoky, druhá ke kouzlům.
Převlékání kabátů
Podstatnou složkou Darksiders 2 a také jednou z hlavních (a mála) novinek je sbírání výbavy pro Smrťáka. Kromě pokrývky hlavy je k dispozici všechno. Předměty dodávají hlavnímu hrdinovi všemožné schopnosti podle toho, jaký atribut u nich zrovna převládá. Díky jedněm rychleji získáváte zkušenosti, díky druhým zase lépe snášíte oheň. Získanou výbavu lze dále prodávat.
Zpestřujícími momenty překvapuje i grafika, která není zrovna dech beroucí. Nečekejte, že si z něčeho sednete na zadek. Komiksově laděný styl netíhne k detailům a vše ošklivé maskuje typickou rozpitostí. Přesto i těm nejzarytějším rýpalům učarují některé parádní scenerie obohacené především o lávové efekty, které v té "šedavé" pouti působí skoro až nepatřičně dobře.
Naopak zvyknout se nám nepovedlo na zvuky. Nevíme čím to, jestli PS3 verzí nebo reproduktory, ovšem ani na jedné ze dvou televizí nebylo herní ozvučení kvalitní.
Všechny zvuky i hudba se především při velkých bitkách prolínají do jakési chaotické změti, kde nelze pořádně rozeznat žádný konkrétní úkon. Herní nastavení nepomůže a při jakékoliv kombinaci se dostavuje stejný výsledek.
Odsuzují ji i obdivují. Amouranth si z kontroverze udělala značku
Jednatřicetiletá Amouranth patří mezi nejpopulárnější a zároveň nejkontroverznější streamerky na světě. Její působení na platformě Twitch ukazuje, jak se z nenápadné herní tvůrkyně může stát...
Skoro čtvrt milionu měsíčně je málo, stěžuje si streamerka na svoji výplatu
Streamerka Snowwcone rozdráždila internetové publikum, když si postěžovala, že jí měsíční „výplata“ od platformy Twitch v hodnotě přesahující deset tisíc dolarů přijde nedostatečná. Prý má tak velké...
Pokimane se stala ikonou digitální generace. Všechno si vybudovala sama
Jméno Pokimane dnes rezonuje napříč celým světem digitální zábavy. Miliony sledujících a obrovský vliv na mladou generaci ji vynesly neoficiální titul „královny herního streamu“ – a to nejen díky...
{NADPIS}

{POPISEK}
Klasické strategie, kterým jsme obětovali neuvěřitelné množství času
Strategie jsou stále mezi určitou částí hráčů populární, ale asi není příliš krutým tvrzením, že zlatá éra těchto her už zřejmě skončila. Ovšem byly doby, kdy nejeden z nás trávil extrémní množství...
Za herní propadák roku může sabotáž, tvrdí autoři a ve velkém propouští
Hra MindsEye působí jako horký kandidát na herní propadák roku. Autoři se ovšem vymlouvají na to, že vývoj někdo sabotoval a slibují, že hru dostanou do mnohem lepšího stavu. Zároveň však studio ve...
Posunete součástku a pro druhou už není místo. Návrh Lego Technic trvá i léta
Konstruktér Milan Reindl vymýšlí auta, sportovní vozy, technická vozidla, letadla a vrtulníky z kostiček Lego. Modely Lego Technic jsou spíše interpretací skutečných vozidel než jejich stoprocentně...
Slavný filmový zabiják John Wick brzy zmizí ve své herní podobě z obchodů
Necelých šest let po vydání zmizí slušná taktická strategie John Wick Hex ze všech digitálních obchodů nezávisle na platformě.
Pokimane se stala ikonou digitální generace. Všechno si vybudovala sama
Jméno Pokimane dnes rezonuje napříč celým světem digitální zábavy. Miliony sledujících a obrovský vliv na mladou generaci ji vynesly neoficiální titul „královny herního streamu“ – a to nejen díky...
Tři kvalitní tahové strategie jsou na Steamu zdarma, ale pospěšte si
Vydavatelství Slitherine oslavilo 25 let od svého založená a kromě zajímavých slev na Steamu láká hned na tři kvalitní tahové strategie zdarma.
{NADPIS}

{POPISEK}
Bývalý zaměstnanec propálil skvělé prodeje Forzy Horizon 5 na PlayStationu 5
Že se festivalovým závodům Forza Horizon 5 na PlayStationu 5 daří, jsme věděli. Nyní díky bývalému zaměstnanci studia Turn 10 známe i konkrétní číslo.
Ninja proslavil Fortnite. Fortnite proslavil Ninju. A oba píšou historii
Mnozí ho znají jako legendu streamování, jiným jeho přezdívka Ninja dosud nic neříkala. Přesto jde o jednoho z nejvlivnějších lidí v historii videoher. Příběh Richarda Tylera Blevinse ukazuje, jak se...
Navštívili jsme domov Super Maria v New Yorku. Bydlí ve čtvrti boháčů
New York (od zpravodaje Bonusweb.cz) V srdci New Yorku mohou fanoušci Nintenda najít dvě patra plná všeho, po čem jen touží. Navštívili jsme ikonický Nintendo obchod na Manhattanu, abychom vám mohli zprostředkovat vše, co v něm lze...
Zemřel streamer PatmanQC. Přišel o ruce a nohy, ale ne o lásku k retro hrám
Po dlouhých zdravotních útrapách zemřel streamer Patrick Davis, známý hráčům pod přezdívkou PatmanQC. Přestože se v posledních letech života musel obejít bez všech čtyř končetin, neztrácel smysl pro...
Skoro čtvrt milionu měsíčně je málo, stěžuje si streamerka na svoji výplatu
Streamerka Snowwcone rozdráždila internetové publikum, když si postěžovala, že jí měsíční „výplata“ od platformy Twitch v hodnotě přesahující deset tisíc dolarů přijde nedostatečná. Prý má tak velké...
Čeští vývojáři milují vlaky. Další železniční hra bude karetní horor
V chystané nezávislé hře Dreadline Express se staneme jedním z pasažérů posledního lidského vlaku, řítícího se bezútěšnou krajinou. Kromě Lovecraftem inspirovaného světa tato adventura zaujme i...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
Odsuzují ji i obdivují. Amouranth si z kontroverze udělala značku
Jednatřicetiletá Amouranth patří mezi nejpopulárnější a zároveň nejkontroverznější streamerky na světě. Její působení na platformě Twitch ukazuje, jak se z nenápadné herní tvůrkyně může stát...