Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Conflict: Desert Storm II

  12:00
Pokračování komerčně úspěšné taktické akce v těchto dnech zavítalo i na PS2 a dlužno říci, že si opět vede velice dobře a je hráči ve Starém světě přijato veskrze kladně. Ale není všechno zlato, co se třpytí…
Conflict: Desert Storm II

Conflict: Desert Storm 2 nás opětovně zavede do konfliktu ze začátku devadesátých let minulého století, v němž Irák napadl sousední Kuvajt. Připomenutí první válečné kapitoly přetavené do herní podoby je v této dřívější

Zkraje máte tradiční výběr obtížnosti a pak doporučuji trénink pro osvěžení si ovládání, kterým vás provází pravděpodobně stejný týpek, co minule, jenž má podle hlasového nasazení a nadšení pro věc zelenou barvu i na toaletním papíru. Instruktáž máme tedy za sebou a nic nám tak nebrání rovnýma nohama skočit do první mise, jež nabídne v podstatě jediný dopravní prostředek, který zde budete průběžně využívat (navzdory proklamacím tvůrců, takže jsem patrně musel - vyjma obrněného APCčka na samotném konci hry - něco přehlédnout), a to jeep vybavený dvěma kulomety, u něhož se můžete konečně posadit kam chcete. Nicméně v akci jej zase tak často nevyužijete, anžto je asi poslední na skladě a díky malému rozpočtu je na váš malý oddíl veden nátlak shora, že o něj nesmíte přijít. Ano, známá čtyřka elitních vojáků z prvního dílu je Conflict: Desert Storm II znovu zpátky a je na vás, jak si v součinnosti vašeho týmu Alpha-Two poradíte s nelehkými požadavky na vás kladenými, potažmo velkou přesilou nepřátel.

Ovládání zůstalo zachováno, očekávaný taktický prvek nabízí sic možnost aktivního ovládání jenom jednoho vybraného vojáka (mezi ostatními v akci lze v libovolný moment volně přepínat), ale pak tu máme kooperaci skrze jednoduché povely vyvolatelné příslušným tlačítkovým kombem. Nechybí alternativa vyslání vojáka na příslušné místo či k tomu, aby vás následoval a kryl. Všechno výše uvedené se stejně jako práce s inventářem - v němž najdete protitankové a nášlapné miny, životně důležité medipacky, několik typů granátů či nějakou tu unikátní věc v závislosti na specializaci vojáka - samozřejmě děje v real-time, takže se nezřídka dostavuje nepříjemně autentický pocit, že máte namále. Výbuchy, rachot automatů a k tomu ještě hlasová kulisa ze strany vašeho týmu, jehož jednotlivci poslušně zahlásí, když se jim podaří někoho zlikvidovat, či jsou pod těžkou palbou. Kterou mohou ustát také v závislosti na prvotním výběru obtížnosti. Potěší alternativa hrát to ve third person jakož i first person perspektivě, Conflict: Desert Storm II v prvním případě si můžete pomoci funkcí auto-lock, již tak opravdu vřele doporučuji, ve druhém se o usnadnění zacílení stará skokový zoom, který zejména u odstřelovačky mnohokrát pomůže nejsnáze vyčistit obraz od dotěrných nepřátel.

Pominu-li podivné animační ztvárnění pohybových kreací vašich vojáků, schopnost takového plazení přijde určitě vhod, stejně jako vyklánění zpoza rohu pro odhalení, jaké překvapení tu na vás vlastně číhá. Tahle překvapení mívají však pravidelně nabitou zbraň a pohříchu dosti často i příliš zřejmé povědomí o vaší přítomnosti, takže bohatě využijete dostupného zbrojního arzenálu, který lze doplnit nikoliv o propriety po padlých, ale až o materiál nějakým dobrodincem pravidelně ponechaným porůznu v lokaci, kde asi nejvíce potěší protitankové střely, anžto uvedený bitevní stroj se na některých místech stává tak trochu vaší noční můrou. Jinak interakce je docela chudá v tom smyslu, že vyjma výbušných objektů (sudy, auta apod.) se nadějete jen občasných přepínačů pro otevření prvotně uzamčených dveří, přičemž v tomto kontextu bych ještě rád zmínil, že linearitě herních úrovní ta kvanta nepřístupných prostor Conflict: Desert Storm II příliš nepomohou a obvyklé vybíhání předtím patrně tvrdě spících posil ze všech koutů dané úrovně v momentě, kdy někam dorazíte či něco splníte je už docela laciné schéma. Namísto toho bychom se mohli dočkat nutnosti likvidace kupř. vysílačky, jejíž činnost by mohla přivolávat vrtulníky s dalšími nepřátelskými jednotkami apod. Zase na druhou stranu je dobré říci, že takhle vás to nutí být neustále ve střehu, protože skutečně nikdy nevíte, odkud přijde další úder a je potřeba si pořád krýt záda.

Každá mise je jakýmsi světem sám pro sebe a získané vybavení se vám nepřenáší do další herní části, v níž tak začínáte s defaultním inventářem, což dosti často zamrzí, tedy až na moment asi v půlce hry, kdy se musíte dostat ze zajetí a ve finále vám munice opravdu mnoho nezbude. Je škoda, že tvůrci opět přehlédli stealth aspekt a takový nůž (v mém případě až na jednu výjimku) pro boj na blízko vůbec nevyužijete - jo, to kdyby byl házecí, to by bylo jiné kafe;o)

Conflict: Desert Storm 2 těží z několika nepopiratelných momentů. Předně je tento žánr obecně docela oblíbený a díky malému obsazení na poli Conflict: Desert Storm II taktických akcí je každá podobně koncipovaná hra přijata s velkým zájmem. Tím spíše, že stejně jako v minulosti se i tady nadějete kooperativního multiplayeru skrze rozdělenou obrazovku, což vašemu snažení dodává neskutečný náboj, neboť chcete-li něco udělat pořádně, je samolitr lepší, když si to uděláte sami a nenecháte to na AI počítače, která má své mouchy. Nicméně i zde je prostor pro pochvalu, tedy zejména vaší squadry, jež se opravdu snaží nenechat se až tak snadno zabít. Pakliže jim teče do bot, použijí uzdravovačky, občas překvapí i hozením granátu do dálky (mimochodem, všichni zúčastnění patrně chodili na branné kurzy, protože vzdálenost a přesnost, se kterou dokáží odhodit ruční granát je skutečně nevídaná) a v případě, že protivník odpoví stejnou mincí, snaží se rychle se dostat z akčního rádia výbuchu.

Ale jestliže mluvím o nesporných pozitivech, závěrem je třeba zmínit i ošklivé hrubice, které tuhle hru zbytečně hyzdí. Předně si znovu nepochopitelně přepisujete pozici na kartě s nemožností navštívení již dokončeného levelu, což je jednoznačně šlendrián. AI nepřátel má jednu výraznou slabinu, díky níž se mnohokrát stačí zapikolovat někde za dveřmi Conflict: Desert Storm II a odstřelovat nabíhající vojáky jako na běžícím pásu. I když s pokročilejším časem už je vyšší obezřetnost na místě, jelikož vyjma těžké bojové techniky proti vám stojí snipeři, potažmo chasníci s granáty a granátomety. A nakonec musím zkritizovat i malou herní variabilitu misí, kde vás v kontextu jedničky už pranic nepřekvapí a je nabíledni, že autoři sázeli na jistotu. Na jistotu, která je délkou svého dohrání kratší a lehčí než předchozí herní kapitola.

Ještě mne napadá jedna noticka. Příjemně zpracovaná mapa s jasně vytyčenými úkoly a stylovým briefinkem předcházející akci je určitě prima, o to víc zarazí zdlouhavé nahrávání uložené pozice a to i při restartu mise v případě, že je celé komando zlikvidováno (přičemž abyste nemuseli opakovat celou misi máte v jejím průběhu k dispozici dvě uložení, se kterými si můžete naložit dle libovůle).

Jsme ve finále. Conflict: Desert Storm 2 nabízí oproti jedničce toliko kosmetické změny k lepšímu a mám takové podezření, že tohle bude asi mottem celé série, jejíž další díly na sebe nenechají dlouho čekat. Proč to nějak výrazně opravovat, když se to tak dobře prodává, že? Pakliže chcete za své peníze něco jinačího, zkuste možná Freedom Fighters. Ale pokud jste skutečně zanícenými fanoušky žánru, přese všechno uvedené se vám Conflict ve svém druhém vystoupení bude stále líbit.

Conflict: Desert Storm II
Výrobce/Vydavatel Pivotal Games/SCI
Platforma PlayStation 2, Xbox, GameCube
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 280kB
Verdikt: V podstatě stále to samé, co jednička. Neuvěřitelně chytlavý multiplayer nemůže vyžehlit skutečnost, že na pokračování se mohlo zapracovat mnohem více - tady také ve smyslu vychytání dřívějších bugů!
Hodnocení: 65% (info)

Autor:

Nejčtenější

Sběratelskou edici za miliony korun si nikdo nekoupil

Troufalé nabídky polského studia Techland na jednu z nejdražších sběratelských edicí videohry nakonec nikdo nevyužil. Zástupci studia se po letech přiznali a zároveň dodali, že se jim ulevilo.

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

Chystá se velká aktualizace Kingdom Come 2. Seznam změn bude ohromný

Příští velká aktualizace hry Kingdom Come: Deliverance 2 bude zřejmě pořádně objemná. Autoři se přiznali, že výčet všech oprav a novinek ve hře vyšel na 34 stránek.

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

Diváci nejsou připraveni na to, co je čeká v druhé řadě The Last of Us

Druhá řada úspěšného postapokalyptického seriálu The Last of Us klepe na dveře. K vidění bude v dubnu na platformě Max, nový trailer ukazuje některé důležité momenty ze hry. Ten nejdůležitější ovšem...

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

16. března 2025 26

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

15. března 2025 8

Potvrzeno, očekávané sci-fi Death Stranding 2 vyjde s českými titulky

Death Stranding 2: On the Beach je jednou z nejočekávanějších letošních her na PlayStation 5. Našince tak určitě potěší, že české zastoupení chystá volitelné české titulky.

14. března 2025  12:38 2

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

14. března 2025  9:48 40

Ztratíte nervy u přistání Muskovy rakety? Těžká hra baví internet, je zdarma

Je to pořádná fuška, která však baví internet. Minihra ve webovém prohlížeči se inspirovala známým zachycením přistávacího stupně rakety Starship. Zvládnete to také?

14. března 2025 8

Došly nám peníze, končíme. Střílečka Spectre Divide se loučí už po půl roce

V žánru free 2 play stříleček je místo pouze pro ty nejlepší, mezi něž stylizovaná akce Spectre Divide nepatří. Tvůrci oznámili, že hru během následujícího měsíce vypnou, končí také celé studio...

13. března 2025  9:55 10

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

KVÍZ: Není to jen Kingdom Come. Znáte i jiné české hry, které dobyly svět?

Díky fenomenálnímu úspěchu Kingdom Come: Deliverance 2 se o českých videohrách začalo zase mluvit i v mainstreamových médiích. Máme z toho samozřejmě obrovskou radost, ale také pocit zadostiučinění....

vydáno 13. března 2025

Terminátor T-1000 masakruje v Mortal Kombatu nepřátele přesně jako ve filmu

Povedená bojovka Mortal Kombat 1 se brzy dočká nové postavy. Tentokrát tvůrci lákají na ikonického zabijáka T-1000, kterého ve filmu Terminátor 2: Den zúčtování skvěle ztvárnil Robert Patrick.

12. března 2025 5

Blizzcon vstává z mrtvých, ale letos to nestihne

Blizzcon, svátek všech fanoušků her od studia Blizzard, je zpět. Pokud ovšem očekáváte tradiční show už letos v listopadu, musíme vás zklamat. Akce proběhne až příští rok.

12. března 2025  11:16 1

Vzpomínáte s láskou na Wolfensteina 3D či Dooma? Pak tuto knihu musíte mít

Nemá cenu zastírat, že knižní novinka I’m Too Young To Die – Ultimátní průvodce střílečkami 1992–2002 je určena zejména pro dnešní čtyřicátníky a padesátníky, zkrátka pro ty, kteří tuto krásnou éru...

12. března 2025 12

Nový set Lega je výstavní kousek pro dospělé fanoušky Mario Kart

Lego na oslavu dne Maria představilo nový set s maskotem Nintenda, ikonickou závodní motokáru s Mariem. Určena je tentokrát spíš na vystavení někde na poličce než na hraní na koberci v pokoji. Podle...

11. března 2025  13:53 2

Sběratelskou edici za miliony korun si nikdo nekoupil

Troufalé nabídky polského studia Techland na jednu z nejdražších sběratelských edicí videohry nakonec nikdo nevyužil. Zástupci studia se po letech přiznali a zároveň dodali, že se jim ulevilo.

11. března 2025 4