Čtvrtek 22. října 2020, svátek má Sabina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 22. října 2020 Sabina

Diskuse k článku

RECENZE: Civilization VI boduje novinkami, zážitek kazí staré chyby

Šestá Civilizace slibovala spoustu změn a nových způsobů, jak závod napříč dějinami hrát a vyhrát. A i když autoři opravdu nabízejí spoustu zajímavých novinek, některé věci se bohužel nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K90a47r23e48l 75U10r12b43a49n 2614884901169

Původně jsem se hodně bál, že půjde o paskvil, ale nyní po odehraných cca 20 hodinách musím uznat, že se tento díl hodně povedl. Je to mnohem zajímavější co se týče plánování. Je zapotřebí hodně přemýšlet, co kam umístit a v jakém pořadí provádět výzkum i stavby - ve hře je zaveden velmi povedený systém urychlení výzkumů a politického vývoje závislý na akcích ve hře. Velmi povedená je agresivita barbarů na začátku, takže se musíte hned ohánět i s vojskem - prakticky nelze jet jen mírově, jinak vás převálcují.

Pozor, někteří lidé, stejně jako já, měli problém s částí ovladačů ve win7 (hra se nespustila) - návod, jak to řešit je v diskuzi na steamu.

+1/0
26.10.2016 16:08
Foto

J44a25k18u49b 35K91u90n98č74i89c18k74ý 2379414944700

Existuje vůbec jiná hra, se kterou by se dala série Civilization srovnávat? Každý ji tady srovnává jen s předchozími díly, jako by nic podobného neexistovalo :-) dá mi někdo tip?

0/0
26.10.2016 14:07
Foto

M33i66r54e69k 66S13á34l 1175311978184

deadlock 1 a 2

0/−1
26.10.2016 15:06
Foto

J60a12n 39V51o28j18t71í75š29e26k 6762771895556

Pokud chcete něco trochu složitějšího a komplexnějšího, tak jednoznačně Europa Universalis 4. Ale fakt to není hra pro každýho.

+5/0
27.10.2016 23:45
Foto

J53a10n 39P48r21o43k14o40p 2193816175286

Endless legend

0/−1
28.10.2016 8:33
Foto

J33a13n 19K18o85h51l 4263417871684

Zásadní otázka zní.. je to lepší než jednička?

+1/−2
26.10.2016 10:52
Foto

J33i70ř98í 13J60i22n77d92r54a 6755979256668

6 jsem zatím nehrál, nehjlepší ale přišla IV

0/0
31.10.2016 7:28
Foto

H73y85n94e87k 92Š77l50a29h31ů32n94e15k 4619663426749

Nejvíce mi vadí agresivni AI, její neschopnost vylepšovat zastaralé jednotky a příliš malé mapy, kde není pořadný prostor pro expanzi a hned musíte bojovat s jinými civilizacemi.

0/0
25.10.2016 22:51
Foto

D59a46n11i86e30l 38R39a45f59a30j 3357467642158

Ta grafika je dětinská, nenechává žádný prostor pro fantazii. Pro mně je pořád nejlepší Civ4.

+6/−2
25.10.2016 21:01
Foto

E19r13i66k 38S33v22o97b57o48d89a 1683468114758

Zatím jsem ji jen nainstaloval a zahrál pár tahů, takže co se týká samotné herní stránky nedokážu posoudit. Už teď mám ale několik připomínek. Geafická stránka ja strašná. Je to ajko pohádka a ne startegická hra. Budiž ale, každého vkus. Další grafická ošklivost je ve výčtu jednotek co můžu stavit. Jen nějaké piktogramy. Hnus. Proti 5. hrůza. Další jsou miniaturní čísla u měst, které ukazují počet tahů k rozšíření obyvatel i počet tahů k vybudování jednotky/budovy. Proč jsou tak miniaturní-nejdou skoro přečíst. Ten celkový design je hrůza. Jen doufám, že to nějak skousnu a zvyknu si. Poslední opravdu hezká a troufnu si říct graficky nejhezčí byla Civilizace III. Od té doby to jde z kopce. A psolední věc, která mě pořádně štve (a aktuálně jsem si na ni vzpomněl) je to, že lze nastavit Qucik Move (neanimovaný pohyb) a Quick Combat (neanimované boje) jen celkově, jak pro hráče, tak počítač. To je strašný vopruz. Nešlo to ani v 5. Ale ve starších Civilizacích šlo rozdělit, zda chci Quick Move/Combat pro svoje jednotky a pro soupeřovi. A mělo smysl si svoje vypnout, aby to nezdržovalo, ale u sopupeře nechat aktivní, protože potřebuji vidět kde se hnul, případně zaútočil. Tohle mě strašně štve. Ve větších mapách v pozdějí hře máte třeba 50 jednotek a je vopruz animovat všechny své boje. Takže to vždy na začátku svého tashu v nastavení vypnu a na konci musím zapnout. Vopruzzzzz.

+3/−5
25.10.2016 18:06
Foto

P93e50t93r 78S13o43k17o73l 8212931377441

Diplomacie naostřeného klacku. ;-D

Poprskal jsem si monitor.

+2/0
25.10.2016 16:49
Foto

V50i45t 66O66t40a85h23a22l 5295380759384

Je to výborné proti Civ 5 (965hodin odehráno). V Civ6 mám 50h.

AI je chytřejší než v Civ5

Hra vyžaduje přístup velmi závislý na civilizaci a hlavně terénu. Frank Nole níže popsal velmi dobře část aspektů. Jinak, každý městský stát je zcela unikátní (ač to tak na první pohled nevypadá) - pokud s ním dosáhnete nejvyšší hodnocení, má unikátní "superbonus" - více zde http://civ6.gamepedia.com/City-States

Pro mne největším problémem jsou

1. Velmi omezené možnosti nastavení tvorby nové hry

2. Část důležitých informací není nikde dostupná (nenašel jsem vůbec seznam svých jednotek?)

3. Malé, přehuštěné mapy městskými státy. I huge mapa je prostě malá. Do deseti tahů narazíte na protivníky a na většině Huge map s maximem protivníků máte místo tak na 3 města aby se vzájemně nepřekrývaly. Často ani to ne.

+2/0
25.10.2016 16:08
Foto

N53o44l26e 21F56r42a49n29k 6623442943

Po 60 hodinach a stovkach hodin na Civ 5 se vsemi dodatky.

Hra nepada, jupi :)

Ale od zacatku. Civ 6 prinasi novou stavbu mest a za me musim rict ze je to nejvetsi a rozhodne nejlepsi zmena vubec. Ovsem prinasi sebou jedno negativum a to sice ze pro plne vyuziti vsech vyhod musite znat vsechna pravidla a i moznosti v budoucnu. Prinasi to tedy dalsi level strategie ovsem je malinko nerealne aby clovek vedel co v budoucnu vymysli:)

Samotna stavba mest je tedy o planovani na roky a staleti dopredu ktere je maximalne ovlivnena polohou mesta a druhu policek okolo.

Kazda mestska ctvr ma vlastni specifika, jak uz bylo receno, na priklad vedecka ctvrt dostane +1 za kazdou horu +1 za dve sousedni policka destnym pralesem a +1 za dve sousedni okrsky mestske centrum se take pocita za okrsek. +1 za sousedni okrsky dostavaji skoro vsechny takze se vyplati mit okrsky u sebe. Ovsem treba ono pravidlo o +1 za dva destne pralesy uz prinasi problem do budoucna kdy stejne nebudete moci si je udrzet ciste proto ze uz nezbyva misto na dalsi stavby. Tady prichazis dalsi startegicke rozhodnuti zda rovnou prales nepokacet a nevyuzit zdroje z nej na rychlejsi stavbu okrsku.

To me privadi k dasli zmene oproti starsi civ a to jsou stavitele. Je to zmena podle me naprosto super protoze dnes jiz stavba vylepceni netrva mnoho tahu, ale je okamzita. Ovsem kazdy stavitel ma jen 3 akce pak zmizi. Toto se da zlepsi jak kartami tak treba stavbou pyramid. Za akci se pocita i prave kaceni lesu ovsem zdroje z lesa jsou tak velike a lze I kacet lesy mimo mesto ze v pripade kdyz mate okolo mesta mnoho lesu je vybornou strategii pouzit dve akce na zlepseni a posledni na pokaceni stromu pricemz pouzijete zdroje z kaceni na dalsiho stavitele.

Zmena stavby mesta take prinesla dasli hloubku a vyuziti v pripade sousedicich mest. Vezmeme si mesta ktera postavite do vrchlu trojuhelniku pricemz ve stredu trojuhelniku muzete mit malo pouzitelna policka jako je treba poust bez kopcu. Protoze okrsky dostavaji +1 I za used

+8/0
25.10.2016 11:07
Foto

N65o51l32e 13F56r40a96n18k 6383932823

sousedni okrsky ktere spadaji pod jine mesto muzete si je postavit prave uprostred trojuhelniku a budou se podporovat navzajem. Tak vyuzijete jinak nevhodna policka a maximalizujete okrsky. Toto funguje I na nektere divy sveta. Kdyz treba postavite uprostred trojuhelniku koloseum tak protoze se jeho vliv siri 8 policek vsemi smery razem ovlivnuje tri mesta najednou. A pokud hrajete za Japonsko tak dostane extra +1 za kazdej okrsek coz udela hrozne moc:)

Dalsi zmenou u mest je absence stesti. Stesti je nahrazeno vybavenim kdy kazde mesto vyzaduje podle velikosti urcite mnozstvi. Vybaveni muzete ziskat z karet, okrsku zabavy, znamych lidi, viry, narodnich parky ( kterej zabiraji spoustu mista ovsem daji se postavit na hore) a luxusu. Ztratu vam naopak prinese bankrot a unava valkou. Zda se tedy ze bez stesti uz lze vytvaret neomezene mnozstvi mest coz je oproti civ 5, kde 4 mesta bylo plus minus max, velke plus. Luxusni zdroje maji vsak nove omezeni. Drive stacil jeden zdroj luxusniho zbozi pro celou civilizaci. Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. To znamena ze jiz nelze jen tak obchodovat s luxusem a nechat si jen jeden zdroj jak drive ale musite pocitat zda vam to bude stacit pro vsechny mesta.

Rust mest je take ovlivne ubytovaci kapacitou mest ktera je ovlivne dalsi novinkou a to pristupem k pitne vode. Pristup k vode je jeden z hlavnich ukazatelu pro vyber pozice mesta. Cim vic vody tim vic mista pro lidi a tim lepe mesto poroste. Kdyz je mesto o hory nebo reky dostane maximalni mnozstvi vody. Pokud ho postavite dale od vody da se voda propoji s mestem pres max jedno policko treba aquaduktem ovsem ten zabere take jedno policko. I bez vody lze prezit a prospivat protoze jak farmy tak napriklad i sypka prinasi kapacity. Dalsi moznosti pro rust populace je pouzit specialni ubytovaci okrsek, ale ten je tak hluboko ve vyvoji ze v dobe kdy ho muzete

+4/0
25.10.2016 11:11
Foto

N76o40l90e 17F14r54a33n81k 6473272213

je hra vetsinou jiz vyhrana.

Dalsi zmenou vyvoje mest je stavba cest. Nove cesty nestavi stavitel ale vytvari je obchodnici kdyz propojite mesta. To velmi usnadnuje praci a cestovani po mapach ktere se zdaji mnohem prostornejsi nez drive.

Samotne narody maji kazdy svou specialni jednotku, coz neni nic noveho, ctvrte ktera vetsinou nahrazuje a zlepsuje nejakou standartni a dale specialni schopnost.

Popisu par ktere podle me ukazuji jak hlubsi strategicky civ 6 oproti civ 5 je.

Zminil jsem jiz cesty a Rim ma schopnost s nazvem vsechny cesty vedou do Rima ktera automaticky propoji mesta ktera postavite cestami bez nutnosti pouzit obchodnika. To spolu s tim ze Rim dostane v kazdem meste rovnou pamatnik a tim padem ma kulturni naskok a spolu s legiemi dela z Rima velmi silnou civilizaci v zacatku hry. Cina zase muze pouzit stavitele na urychleni vystavby okrsku a Egypt zase na urychleni stavby divu sveta.

Bohuzel toto zamereni civilizaci prinasi na muj vkus obcas az prilis velky tlak na hrace aby se pokusil o urcity druh vitezstvi.

Mestske staty se nove ovlivnuj mnozstvim vyslancu ktere u nich mate a jsou rozdelene na druhy. Nabozenske, produkcni, vedecke atd.. spolu s tim ze v pripade kdyz se s mestskym statem setkate jako prvni mate automaticky jednoho vyslance a tim padem hned prvni vyhodu. Tato skutecnost a samozrejme vesnice rozesete po mape ktere vam davaji nejake vyhody at uz treba skauta, stavitele, vyzkum nebo penize vas nuti k pruzkumu okoli co nejvice a nejrychleji.

Jeste pojdem k diplomacii. Oproti civ 5 neni svetovy kongres ale to predpokladam ze prijde v dodatku. Samotna diplomacie je mnohem propracovanejsi nez v zakladu civ 5 ale rozhodne to neni ideal. Co me se moc libi jsou moznosti k vyhlaseni valky. Nemusite jen proste vyhlasit valku a byt hned za valecneho stvace, ale muze si vybrat z nekolika druhu kdy kazdy ma jinou hodnotu k tomu aby vas za stvace oznacili. Treba ja nekolikrat pouzil valku na ochranu spojencu kdy civilizace utocila na mestky stat pod

+3/0
25.10.2016 11:12
Foto

N49o43l86e 31F60r41a71n74k 6733982553

pod mou ochranu a penalta byla nula. I dalsi volby jsou sirsi a je tu moznost pozadat aby kuprikladu neseril nekdo svou budu do vasich mest. Vse je samozrejme i opacne. Co je fajn je ze kdyz slibite ze treba vase vojsko kolem jen prochazi tak vas hra upozorni po nekolika kolech ze slib je jiz splnen a tak vam nehrozi penalta kdyz zautocite.

Popsal jsem zde jen par veci ktere Civ 6 prinasi.

Mnohem vic zajiste jeste objevim ale moje shrnuti zni ze ano neni to bezchybne, ale strategie je zde mnohem hlubsi a zajimavejsi nez drive. Diky kartam, vire a okrskum se vsemi bonusy je mozne hrat a vyhrat pri jakemkoli startu. Nezalezi na civilizaci na pozici nebo bonusech. Kdyz vyhodnoti svuj start svou civilizaci a bude podle toho hrat tak vyhrajete. Ne treba valecnou cesto ale treba virou nebo turismem.

Stale je to Civ, ale ted je to Civ ktera vam dava mnohem vetsi moznosti planovani, ale ktera po vas take chce vetsi znalosti.

Sorry za delku formatovani a gramatiku.

Jestli se chcete ne neco zeptat neni problem.

Pokud vim rad odpovim

+4/0
25.10.2016 11:13
Foto

D78a25v44i37d 39D81i25r20g98a 7815551768

Spousta těch věcí je o vkusu. Mě například nesmírně štve, že je spojená stavba cesta a karavany, což jsou dvě zcela nesouvisející věci a obvykle potřebuju každou jinde.

Zmizela spousta dilemat - naprostá většina great persons má už jen jedno využití. Na city states je separátní zdroj, který k ničemu jinému není, takže člověk prostě envoye stálým tempem do těch států cpe, i když je k ničemu nepotřebuje, peníze byly rozhodně zajímavější volba. Turistika sice zůstala, ale pokud nehodlám hrát na kuturní vítězství, není k ničemu (nebo jsem nezjistil k čemu).

Uživatelské rozhraní je dost děsivé - většinu informací, které byly v pětce k dispozici rovnou nebo na klik člověk loví na několik kliků, případně nezjistí vůbec (třeba pressure u víry).

Co doufám v nejbližší době opraví patch je naprostá neschpnost AI, která neumí vylepšovat jednotky a většinou po vyhlášení války ani neútočí, jen se mi kolem města osazeného pěchotou hemží válečné vozy z ancient éry a čekají až je postřílím. Tenhle poslední bod je pro mě mimochodem důvod, proč jsem civ6 zatím odložil na neurčito a vrátil se k pětce.

Oslavované agendy jsou většinou dost praštěné - civilizace vás nemá ráda, když stavíte divy, když bydlíte na kontinentě, kde nemají město... co s tím mám jako dělat? Kromě toho se stejně AI chová naprosto nepředvídatelně. Jako perličku uvedu, že v kole kdy jsem si založil náboženství na mě naklusalo kongo a odsoudilo mě za to, že ji k nim nešířím.

A konečně, 30-60s na jedno kolo v pozdější fázi hry trochu přesahuje dobu, kterou jsem ochoten pasivně koukat na monitor (a to mám quick movement i attack).

Ta hra má potenciál, ale momentálně je to oproti civ5 s rozšířeními krok zpátky a ani pocit novosti nestačí na to, aby mě hra udržela. Je tam celá řada dětských nemocí i podle mě špatných designových rozhodnutí. Doufám, že to spraví dílem patche a dílem expanze, jenže na ty si ještě dost počkáme. Rozšířená civ5 to zatím bohužel jistí.

0/0
25.10.2016 23:24
Foto

K14a35r13e51l 86S25z47á25k27o 5829263179455

Já to mám naštěstí naopak. Po zklamání z civ 5 (BE jsem už ani nekupoval) jsem zatím nadšen novými designovými rozhodnutími. Hlavní výtku mám jen k tomu, že to plná hra bude až po obvyklých dvou datadiscích. Druhý problém je s AI během válčení, ale to bude v systému jedna jednotka na políčku asi pořád..

0/0
26.10.2016 15:14
Foto

R80a94d98e35k 43Z64a94h37r96a24d55n79í74k 1729180709478

"... Nove se jedno luxusni zbozi siri jen na nejblizsi 4 mesta. To znamena ze pokud mate 1 velrybu tak jen 4 nejblizsi mesta si ji zapocitaji. Pokud mate dve tak pak 8 mest atd. ..." máte pro toto tvrzení nějaký pádný důkaz ze hry? Ideálně vlastní? A můžete ho, prosím, nějak popsat? Mně totiž přijde, že toto neplatí?! díky.

0/0
27.10.2016 21:08
Foto

N44o65l71e 39F61r28a19n53k 6553362583

Tak jsem to jeste vice zkoumal. A je to jeste horsi :) Luxusni zdroj je jen pro 4 mesta ktera potrebuji sluzby nejvice. Dalsi zdroj stejneho luxusniho zbozi pro vasi civilizaci nema zadny smysl a muzete ho klidne prodat.

0/0
28.10.2016 11:17
Foto

R80a71d62e18k 98Z55a43h82r89a76d44n86í28k 1789880789328

Ano, díky za potvrzení. To už se shoduje s pozorováním mým :-)

0/0
31.10.2016 9:17
Foto

J76i24ř16í 75S76t81r26m53i76s83k62a 7849552785163

Super hra, ale není pro všechny...

+4/0
25.10.2016 11:01
Foto

G15a23b64r44i16e56l34a 40K89o28b92l13í57ž47k92o49v82á 2941410389484

Ze AI stavi ohromne mnozstvi jednotek (AI ma k tomu bonus) a rado s nima utoci se nezmenilo uz od Civ1 :)

+3/0
25.10.2016 9:39
Foto

P59e80t98r 54K19o40p25l92í57k 7367208709385

"Nově tak v městském centru, které založil váš osadník, postavíte jen pár základních budov, jako jsou sýpka nebo obranné zdi." Může mi někdo říct, k čemu mi bude obranná zeď v centru města? :)

+2/−5
25.10.2016 7:20
Foto

V72i62t 44O82t31a97h45a34l 5875820729344

V Civ6 už samotná města (bez zdí) nestřílí na kolemjdoucí nepřátele. Postavením zdí tak umožníte "domobraně" z hradeb střílet - zpočátku klasicky dostřel 2. Lepšími verzemi zdí vylepšujete útok a obranu centra. vydrancování distriktu pak není zdaleka tak bolestivé, jako ztráta městského centra a všech distriktů kolem něj.

0/0
25.10.2016 15:51
Foto

M78a59r37t10i66n 53M26a39i55k33s24n19a34r 3744413418812

To dulezite je chraneno hradbami, a to mene dulezite je za hradbama, to bylo casto i u mest v realu, chudina, farmy byli vne hradeb, a slechticke sidla, sypky, uvnitr

+1/0
25.10.2016 15:51
Foto

P62e17t32r 74L83e83h57n65e60r96t 2957135608766

Tak já bych si tu hru i zahrál ale já si jí budu muset ukrást. Kupovat jí rozhodně nebudu. To jsem udělal minule a po aktualizaci windows hra nejde z CD spustit. Po ubíjející komunikaci s firmou Firaxis jsem se rozhodl že nebudu podporovat největší diletanty ve videoherním průmyslu. F.ck Firaxis.

+1/−11
25.10.2016 1:40
Foto

J17a73k75u58b 13M24i35k14u20l80a25c14e58k 8537191187884

Vzdyt tu hru musite mit na Steamu ne? Tam funguje bez problemu

+11/0
25.10.2016 8:36
Foto

T66o63n71í79k 59K97u49t94t11m70a49n69n 6563228772

Zahrajte. Počkejte si ale na první DLC nebo alespoň první várku patchů. Jako obvykle, Cívka při releasu je sice hratelná, ale to nejlepší ještě přijde.

+4/0
25.10.2016 10:26
Foto

V77á26c49l43a74v 71M27a15š76a51t 2361173699356

Změny ve stavbě měst a světových divů - Jaké? Divy se pořád staví stejně. Jediné co se změnilo je to že pro svojí stavbu potřebují konktérní budovu, městskou zónu nebo přírodní úkaz (řeku, pohoří, apod)

Větší rozmanitost jednotlivých hratelných národů - Jaká? Unikátní jednotka a 3-5 drobných bonusů? Jestli je to větší rozmanitost tak nevím, s čím je to srovnáváno... předchozí díly si v tomto nepamatuju.

Za největší pozitivum a změnu považuju sytém slavných osobností a s tím spojený systém kulturních děl.

V náboženství si teď můžete vytvořit vlastní církev, což zní sice dobře, ale opět je to jen asi 5 bonusů plus teď budete vést náboženské války s národy, se kterými máte uzavřený mír. V opačném případě vám konvertují obyvatele a vy ztrácíte bonusy za vaší víru. Pokud ale zvolíte teokracii, můžete za generované náboženské bodíky nakupovat armádu, což je fajné, protože NB se generují klidně 10x rychleji než zlato.

Kultura narozdíl od pěkného stromu, který jste postupně odemykali, nabízí přibližně 200 malých bonusů, kterých můžete mít naráz tak 10 (a prý že zmizela dilemata :D ps: pokud vím, kulturní stromy bylo možné mít všechny), což beru za největší krok zpět.

Recenze mi přijde moc mírná a je vidět, že jí nejspíš psal fanoušek série. Osobně bych viděl pozitiva úplně jinde než kde zmiňuje recenze (která úplně opomíjí zmíněný systém náboženství nebo osobností) a u spousty věcí mám pocit, že jsem hrál úplně jinou hru (že nemůžu mít všechny čtvrtě? mně se to povedlo už cca. v 15. století).

Od šestého dílu (Beyond Earth nepočítám) bych očekával něco přelomového, bohužel autoři neumí nebo nechtějí myslet "out of the box". Fajné okno s vůdcem civilizace by sneslo nějaký jeho skilltree, náboženství by sneslo více uprgadů než pět a konec, potenciál kultury nevyužit atd.

+8/−3
25.10.2016 0:23
Foto

T40o48n57í71k 40K41u40t79t27m19a34n80n 6573418732

Souhlasím s vámi ohledně divů, rozmanitosti národů (ve výsledku jsme tam, kde jsme byli u Civ 5), ale opravdu nemůžete mít všechny distrikty. Jsou limitované populací, první můžete otevřít někde na populaci 3, druhý na pětce nebo sedmičce, pak další na desítce, další na třináctce, a pak už ani nevím, protože ve výsledku v hlavním městě podle přírodních podmínek uděláte tři (vědu, víru a pravděpodobně kulturu / divadlo, a jako čtvrtý distrikt nahodíte akvadukt a pak možná vybudujete ještě neighborhood, a víc nepotřebujete. V zásadě ale platí, že co cívka, to 1/3 starého, 1,3 vylepšení z minulého a 1/3 nového a na to nové jim zůstaly jen distrikty. Šestka se mi nehraje špatně, ne že ne, ale souhlasím s vámi, že jsem tak nějak doufal v něco silnějšího a zábavnějšího. Špatná umělá inteligence a absence diplomatického vítězství mě pravděpodobně donutí na hru na chvíli zapomenout a vrátit se k ní až s prvním DLC. Stejně jako u Civ 5, kde vlastně až druhé DLC udělalo ze hry výbornou záležitost.

0/0
25.10.2016 10:34
Foto

V65á56c96l12a47v 87M19a19š44a45t 2711603859296

Tak nevím, v největším městě mam level 13 a tam je mam zatim všechny všechny. Chybí mi ještě dvě čtvrti vyzkoumat, tak to bude možná ono.

0/0
25.10.2016 11:04
Foto

D53a52v38i24d 63D62i22r76g38a 7245801968

Jestli je ta poznámka o dilematech reakcí na mě (a vlastně i pokud není :)), doporučuju si spočítat, kolik z těch 200 malých bonusů aspoň v některé hře využijete.

Teoreticky sice bylo možné mít v civ5 všechny kulturní stromy, ale nedokážu si představit, jak bych na to sehnal kulturu. Do okamžiku příchodu ideologií je člověk odemkne s bídou čtyři a pak už mu postup žerou ty ideologie.

0/0
30.10.2016 0:02
Foto

O60n16d24ř62e27j 39Š52i49n29d54l34e68r 2817268316135

Umělá inteligence a její totálně iracionální chování vždy byla jednou z achillových pat civilizace. Jinak VI vypadá zajímavě ale PROČ, proboha PROČ to hnusné gui?!

+5/−1
25.10.2016 0:21
Foto

T21o10n78í55k 21K36u73t79t20m26a93n28n 6953368422

GUI je fajn, jenom máte mapu vlevo a informace o jednotkách apod. vpravo. Co se vám na GUI nelíbí? Je to v zásadě totéž co v minulých dílech. Nebo že byste si pletl pojmy?

+1/0
25.10.2016 10:36
Foto

J25a14k86u80b 93Ř55í26h16a 4285219652741

To je jako u trojky. Pokud se nepeltu, ta také měla mapu vlevo dole a jednotky vedle.

0/0
25.10.2016 14:56
Foto

O29n82d56ř96e42j 58Š11i76n58d68l69e70r 2857368146465

Gui - graphic user interface. Je to na pohled strašlivě hnusné, informační hustota je ve strovnání třeba se čtyřkou nižší a celkově to působí dojmem upatlané hry na tablet pro předškolní děti...

0/0
25.10.2016 18:25
Foto

D33a20v55i22d 86D39i29r81g10a 7325741868

Mě se na gui nelíbí, že nejde rozkliknout detail amenities, že abych vůbec viděl, co se mi ve městě děje, musím otevřít další dvě okna, že je nesmírně obtížné hledat nějaké souhrnné informace, že jednotky nejsou vidět a je těžké pohnat která se pohnula a která ne...

GUI je oproti minulému dílu velmi špatné.

0/0
30.10.2016 0:04

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...