Brány Skeldalu
Brány Skeldalu
JRC 15.11.1998 PC


Všichni tři procházeli lesem. Každou chvilku některý z nich kopl do kamene, který se povaloval na zemi. Postupovali dál a dál. Byli informováni o tom, že v tomto lese není netvora, který by je ohrozil. Byli tedy klidní a šli jistým, odhodlaným krokem. Zatočili doleva a postupovali dál. Byli ostražití, neboť zlo v Rovelandu sílilo. Konečně v dálce spatřili vchod do jeskyně. Několik balvanů porostlých mechem zakrývalo vstup do jeskyně. Rytíř si vše změřil pohledem a rozhodl se, že se nejdříve vyspí. Založili tedy oheň u vstupu do této líhně zla. Ráno se probudili a dali si chleba. Čaroděj vykouzlil láhev vody a všichni se napili. Strach se stupňoval, protože smrt mohla v jeskyni plné skřetů přijít každou chvilku. Mág vytáhl svou hůl z koženého pouzdra a očistil kouli, která zářila modrofialovou barvou. Rytíř zavelel a jeden po druhém vstoupili dovnitř jeskyně.
Tak by se dal charakterizovat začátek hry. Po intru, na českou hru celkem dobrém, kde vás tajemný hlas zasvětí do příběhu, se načte úvodní obrazovka. Ta je vcelku profesionálně provedená. Země Roveland je rozdělena na menší úseky, mezi kterými se budete pohybovat. Je to například Skřetí jeskyně, Pláň, Džungle a podobné místa.
Nesmím opomenout to důležité-města, která již nejsou prázdná, vypleněná, jako například ve Wizardrech 7, ale jsou plná života. Dá se tam nakupovat a dokonce k mé radosti smlouvat cena.
Mě se to tu nějak nezdá, řekl čaroděj a porozhlídl se kolem sebe. Rytíř z obavy před možným nebezpečím tasil zbraň a vyčkával. Čaroděj dal přednost magické holi, protože měl jen dýku a tou by se moc neubránil. Opatrně poodhrnul závěs, ale nikoho neviděl. Opatrně vstoupili. S řevem se na trojici dobrodruhů vrhl skřet se zelenou kůží a jednoruční sekerou. Začal boj. Skřet se rozmáchl a sekl po mágovi. Slušně se trefil a čaroděj začal krvácet. Skřet poodstoupil a na jeho plátech zbroje se leskl odraz loučí. Firebolt zasvištěl vzduchem a trefil skřetí hlavu. Klerik rychle všechny uzdravil magickým amuletem. Skřet se otočil chystaje se zasadit další ránu, ale nestihl to. Rytíř přiskočil a sekl ho mečem do zad. Skřetovo tělo bezvládně spadlo na zem. Velitel družiny pobral věci a rozdělil je. Zlaté dal do měšce. Sekeru si dal sám sobě do ruky a meč uložil do batohu, který nesl na zádech.

Systém boje je v Branách Skeldalu nikoliv realtimeový, ale tahový. Takže si na každé postavě naklikáte, co má dělat a potom spustíte bitku a čekáte, zda zvítězí vaše družina, nebo protivník. Bohužel, dost často trvá souboj dlouhou dobu, a tak se někdy vaše plány zdrží soubojem třeba i o půl hodiny. To je jedna s mála nevýhod tohoto super dungeonu.
Sedli si na zem a odpočívali. Když nabyli ztracenou sílu a energii postavili se vyrazili do temných chodeb skřetích jeskyň. Po chvíli chození nebylo možno dále sledovat směry bludišť a cestu ven. V tom napadla jednoho z nich myšlenka, že si začnou kreslit mapu. Mág vytáhl ze záhybů své kutny svitek a dal se do kreslení.
Mapování v Branách je opravdu hodně dobré. Mapa se vám kreslí samozřejmě automaticky po průchodu lokace. Takže méně výtvarně nadaní nezoufejte a pokud jste spíše na magii můžete později použít kouzlo, které vám umožní mapovat mnohem větší rozsah, než předtím. V Caredbaru si můžete od elfíka mapaře koupit mapu, která vám pomůže v plnění úkolů.
To je nádhera, řekl rytíř a rozhlížel se kolem sebe. Fascinovala ho architektura a nápaditost této hrobky. Ve výklencích po stranách se blištěly zlaté štítky se jménem mrtvého krále. Na konci dlouhé pohřební chodby stála socha. Ve výklenku pod ní ležela kniha. Mág přistoupil a začal působit svým šamanským egem na knihu, hledaje kletbu nebo magickou past. Nic nenašel a tak ji opatrně otevřel. Začal číst, ostatní jedli a nerozuměli mágovu brebentění magických formulí a zákonů starých mistrů řemesla. Vítězoslavně a zároveň v úžasu všem oznámil, že se naučil koncentraci mentální síly do magické střely.
|
Design úrovní je opravdu na vysoké úrovni. Tvůrci si dali záležet jak na zpracování designu, tak na obrázcích i animacích. Když vstoupíte do domu s vývěsním štítem, který oznamuje, kdo tam sídlí, zaujme vás pěkný obrázek mistra. Dalším drobnějším nedostatkem je malý rozsah předmětů. Obtížnost hry je dost vysoká, takže dost pravděpodobně párkrát umřete, než si uvědomíte jak na to.
Tak co mí věrní druhové dáte si po odpočinku k pití vodu, nebo water? Oba dva bez váhání vykřikli: vodu!
Tím chci naznačit, že se v České republice konečně zrodila hra na úrovni. Je to dle mého názoru rozhodně nejlepší hra, která kdy v našem kraji vznikla. A pokud jste nadaní a chcete vyhrát super počítač, můžete se zapojit do soutěže SCORE. Ke hře je přiložen kompletní editor a vaším úkolem je zhotovit co nejlepší dungeon. Vychytat atmosféru a všechno okolo.
Sex of Thrones, Kingdom Cum. Slavné hry mají bizarní porno verze
Možná jste už zaznamenali informaci, že na úspěchu českého středověkého hitu Kingdom Come: Deliverance se snaží podobným názvem přiživit porno verze Kingdom Cum: Deep Entrance. Není to zase tak...
Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky
Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...
O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky
Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.
{NADPIS}

{POPISEK}
Plýtvání časem a nafoukaní tvůrci. Vybíráme propadáky herního svátku
Minulý týden se odehrál významný videoherní svátek se spoustou konferencí herních společností a nášupem novinek. Zdaleka ne vše se ovšem povedlo a my vybíráme pět věcí, které hráče i nás v redakci...
Nabitá show Xboxu vyvrcholila novým Call of Duty
Aktuální videoherní svátek zakončila velká prezentace Xboxu a ten nás přesvědčil, že umí udělat kvalitní show nabitou zajímavými novinkami. Vedle řady čerstvě oznámených titulů jsme se dočkali první...
ANKETA: Jak se vám líbila druhá řada seriálu The Last of Us?
Druhá řada postapokalyptického seriálu The Last of Us je za námi, na třetí, v níž hlavní roli převezme jiná postava, si ještě nějakou chvíli počkáme. Spekuluje se o začátku roku 2027. My se ovšem...
Rande s košem na prádlo. Festival demoverzí ukázal zajímavé i bizarní hry
Festival demoverzí Next Fest na Steamu přinesl ukázky celé řady zajímavých titulů. My jsme hned několik z nich vyzkoušeli a přinášíme tipy na ty, které nás zaujaly: Baby Steps, Date Everything, Ball...
O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky
Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.
Milovali jste Theme Hospital? Stáhněte si nástupce Two Point Hospital zdarma
Digitální obchod Epic tentokrát rozdává špičkovou strategii Two Point Hospital. Pokud jste kdysi milovali Theme Hospital a duchovní nástupce Two Point Hospital vám prozatím unikl, neváhejte....
{NADPIS}

{POPISEK}
Těchto osm her si v červnu zahrají předplatitelé PS Plus Extra
Herní katalog PlayStation Plus Extra se za necelý týden rozroste například o kooperativní střílečku FBC: Firebreak od studia Remedy či zábavný žánrový mix Endless Dungeon.
Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky
Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...
Bend Studio, které stvořilo Days Gone, přišlo o třicet procent zaměstnanců
Bend Studio známe díky povedenému postapokalyptickému dobrodružství Days Gone. Dnes jsme už mohli hrát dvojku, vedení Sony to ovšem vidělo jinak. Kvůli špatným manažerským rozhodnutím se navíc...
RECENZE: Film Predátor: Zabiják zabijáků ukazuje masakry lidí napříč dějinami
Mimozemští lovci zvaní Yautja se vrátili na Zemi, aby se utkali s těmi nejsilnějšími lidskými bojovníky napříč časem. Tentokrát ne v hraném filmu ani ve videohře, ale v antologickém animovaném snímku.

Prodej bytu 2+kk 56 m2
Na hvězdárně, Praha 5 - Velká Chuchle
9 860 000 Kč