Diskuse k článku
RECENZE: Remasterovaný Blood je návrat do devadesátek se vším všudy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P59a28v58e42l 95L79a62š18t45o78v27i10č65k49a 6583605276887Blood jsem dohrál před necelým rokem a opravdu mi přišel na výchozí obtížnost výrazně těžší než Doom 1, Duke3D nebo Quake. Nějaký čas mi trvalo se hru naučit a i pak to bylo velmi časté ukládání a reload. |
![]() |
L18u96k71á37š 93N83o21v64á41k 6908889656688Dobrý den, dnes píši svůj první a zároveň poslední komentář pod článek na Bonuswebu. Vlastně je to po mnoha letech poprvé, kdy mě nutkání k vyjádření vlastního názoru donutilo se do nějaké internetové diskuze zaregistrovat.
Pane Srpe, Vaše články sleduji dlouhou dobu a s touto recenzí konečně uzrál čas na to, abych kvůli nim Bonusweb opustil a věnoval svou pozornost pouze kvalitní herní žurnalistice (zdravím nejmenovanou konkurenci se žlutým logem). Fakt, že většinu zdejšího obsahu tvoříte právě Vy, byl pro mé rozhodnutí klíčový.
Jako pamětník původní hry s Vámi v mnoha věcech nesouhlasím a tuto recenzi považuji za diletantskou. Pro informaci: Blood: Fresh Supply jsem si koupil a za 12 hodin kompletně dokončil na obtížnost Well Done.
V první řadě, studio Night Dive postavilo tento remaster na svém vlastním engine od základu znovu. Nejde tedy jen o úpravu, jak píšete. To vysvětluje i porodní bolesti při vydání, kterých jste si během hraní jistě všiml (ale v recenzi nezmínil). Také jste mohl utrousit zmínku o tom, že majitelé původního Blood na Steamu měli (mají, nevím) remaster možnost zakoupit za 50% ceny. Což je minimálně hezké gesto.
Říkáte, že jediné, co lze ve hře dělat, je střílet po nepřátelích? A není to náhodou smysl téměř každé FPS hry? Navíc v kulisách, jakými se může pochlubit málokterá střílečka? S hlavním hrdinou trousícím mnoho trefných hlášek závislých na tom, co se na scéně zrovna děje? S výborným nazvučením? V geniálně navržených úrovních, které jsou komplexní, ale zároveň přehledné? Mimochodem – o úrovních tvrdíte, že jsou maličké. Prošel jste třeba první episodu Cryptic Passage? Nebo jste si pro účely odfláknuté recenze jen proběhl první dvě úrovně úvodní episody a hru kvapně odložil? Pokračování níže... |
![]() |
L47u23k47á85š 73N30o19v57á74k 6168589576278Zajímá mě, jestli jste si třeba všiml těch myriád narážek na hororové filmy a literaturu? Ty totiž s věkem zrají a dnes si je leckdo užije ještě více než kdysi.
Nevím, zda je Fresh Supply určený pouze pro pamětníky a nikoho jiného. Nevím, jestli může oslovit dnešní náročnou mladou generaci. Hru jsem si znovu užil od začátku do konce a nenudil jsem se ani vteřinu. Podotýkám, že jsem se nazasekl v minulém století a hraji skoro každou jen trochu dobře vypadající FPS hru současnosti. A upřímně, většina současné produkce nesahá starému Blood v lecčems ani po kotníky. Z těchto důvodů jsem přesvědčen o tom, že si remaster hodnocení 65% nezaslouží.
Původní hra totiž vůbec nezestárla. Stále jde o čistou esenci toho, proč milujeme akční hry. A víte Vy vůbec, proč byl Doom z roku 2016 tak úspěšný? Protože hráčům znovu nabídl obsah, v němž exceluje právě stařičký Blood!
Tohle všechno plus Vaše neustálá agitace za Epic Store mě tedy postupně dohnala k tomu, abych tento kdysi kvalitní web navždy opustil. A troufám si tvrdit, že nebudu poslední.
Přeji pěkný den a mnoho úspěchů. P. S.: Jestli Vám hra přijde neférově těžká nebo nějak výjimečně rychlá, měl byste zvážit větší příklon k titulům jako např. Yoshi’s Crafted World, které by mohly Vašim nárokům vyhovovat více. |
![]() |
H39o75n17z62a 35S91r37p 9214443372438Víte, ono je spoustu způsobů jak o hrách psát. Blood jsem hrál tehdy, a ještě donedávna bych ho řadil do svého Top 10, díky remasteru jsem si uvědomil, jak moc je nostalgie zrádná. Recenze je aktuální k datu vydání, jelikož jsme ji vydali o něco později, tak jsem technické problémy v době vydání již nezmiňoval. O komplexní stavbě levelů píšu, s geniálním nazvučením nesouhlasím (to si zaslouží možná Hellblade), těch "trefných hlášek" zase tolik není a dobrá polovina jsou jen vykradené věty z Evil Dead. Jste pamětník a na pamětníky hra míří. Dostal jste, co jste očekával, já se snažím psát pro širší publikum. Doom možná nabízí to samé, co Blood, ale v každém ohledu vylepšené. A ano, některé mechaniky považuji za nefér, například když vás nepřátelé přesné zacílí sotva jim stoupnete do zorného pole a nedají vám ani nejmenší prostor na reakci. Čili load a hodit dynamit odrazem... překvapilo mě, kolik podobných pasáží si dodnes pamatuji, přesto ne všechny. Tento web nedělám sám, v redakci máme na různá témata různé názory. Snažím se na některé problém nahlížet i z jiných úhlů a ano, jsem si vědom toho, že se mnou většina lidí nesouhlasí. |
![]() |
L32u33k74á30š 41N47o71v28á79k 6208799856288Děkuji za reakci. Nicméně jsem nenapsal, že je ozvučení geniální. Trefné hlášky jsou asi o vkusu a to "vykradení" je podle mého záměrné. A vlastně když jste to nakousl...já nečekal nic. Jen mi Steam ukázal, že vyšel nějaký nový remaster Blood. Tak jsem ho vyzkoušel. A jsem nadšený. I kdybych ho hrál poprvé, tak jsem nadšený. Ten můj komentář totiž mířil na hru jako takovou jen z poloviny. Druhá polovina se týkala vlastního textu a ten jednoduše považuji za neprofesionální. Netvrdím, že děláte web sám, ale většina článků, které rozklikávám, jsou Vaše práce. Jestli jste si vědom toho, že s Vámi většina lidí nesouhlasí...proč píšete? Rád se stavíte do role jednoho proti zbytku světa? Za každou cenu potřebujete mít vlastní pravdu? Jinak si to neumím vysvětlit. |
![]() |
H62o84n40z18a 41S42r90p 9224793762538Pardon, ale nesouhlasím tedy ani se slovem výborné. :-) Samozřejmě, že "vykradení" je záměrné, ovšem z mého pohledu to není nic, za co by se dnes mělo hře tleskat. Neříkám, že jde o mojí nejlepší recenzi, ale za vším co jsem napsal si stojím. Nejde o rubriku retro, ale o recenzi v roce 2019. Hra je z mého pohledu rychlá, obtížná a repetitivní. Ano, tenkrát se to tak dělalo, ale já už od her dnes čekám víc. Ad druhá část: myslím si prostě, že si někdo rád přečte i opačný názor. Že se pak do diskusí zapojují především ti, co nesouhlasí, je vcelku logické. |
![]() |
O45n57d77ř64e95j 37S56e12k84e13r63a 1497556876259Nechápu, proč nedokážete přiznat, že jste udělal chybu a zvolil špatný formát recenze. Vy to sice na rozdíl od jiných v rámci iDNES neděláte nikdy, ale tady to tak bije do očí, že to prostě nechápu. |
![]() |
F37i44l39i76p 17T59ř88e87b10a 6503610298796Při vší úctě, Blood je výborná hra, ale remaster toho moc nepřinesl. Že je podstatně obtížnější, než většina konkurence, je také snadno doložitelný fakt. "proč byl Doom z roku 2016 tak úspěšný? Protože hráčům znovu nabídl obsah, v němž exceluje právě stařičký Blood!" a kromě toho také skvělou grafiku, nějakou tu novinku, a dokonce i něco jako příběh (ikdyž ten spíš překážel). Možná, že by si Blood (původní) zasloužil trochu více respektu, ale ve světle konkurence ten remaster zase taková pecka není. |
![]() |
F12i46l30i51p 56T30ř83e83b68a 6163320528626*respektu od pana Srpa |
![]() |
J76á10n 24B97o44k84o29r 9250150556824To boli časy. Na Blooda som narazil u bratranca na druhom konci mesta, takže som sa pekne nabehal, kým som ho dostal k sebe. Najprv pre asi dvadsiatku diskiet, zbalenie do jar-u, či čo sa to vtedy používalo, potom som samozrejme nejaké diskety nerozchodil, takže naspäť n-krát skopírovať problematické party... Ale hra to bola parádna. |
![]() |
V12á68c93l56a68v 77Z24e44l17e76n10k48a 5815228913Nepovedená recenze, sorry jako... |
![]() |
P34e13t41r 67K37ř16í34ž 2543814881731Clanky od Srpa se cim dal tim vic podobaji recenzim (nejen) na komixovy veci od Spacilovy. Nelogicky, casto recenzuje neco co predem odsoudi. Takovy sen pro hlavouny z EA a jim podobnych, idealni hra je proste max 5h dlouha a hraje se mackanim jednoho tlacitka na konzoli samozrejme, protoze na PC by clovek musel mit alespon 2 doktoraty, kdyz je tam vic jak jeden herni klient! |
![]() |
H11o15n75z98a 63S96r89p 9464483862358K remasteru těžko přistupovat s čistou hlavou. Ano, mohli jsme to dát někomu, kdo hru tenkrát nehrál, ale přijde mi to jako ta horší varianta. Ta druhá část vašeho příspěvku vlastně nedává příliš smysl a nevím ke kterému bodu textu odkazuje, takže se mi na to těžko reaguje. Blood je těžký. |
![]() |
Z37d24e90n91ě86k 44K84r76a61u41s 9856520592250jen se zeptam hral ste to az po hotfixech nebo hned pri vydani tam se toho dost opravovalo aby to bylo podobny stary verzi jinak strelbe se dalo uniknout skrcenim pak se snizuje sance ze vas trefi |
![]() |
P83e47t27r 75K77ř24í22ž 2663944761181Vzdyt to cely nedava smysl, v minusech jsou ptakoviny. "stovky daleko lepších her", nevim ze by vyslo neco jako Blood, mozna tak postal by se dal dat do podobne svihle kategorie a navic si tu nekdo odporuje ze "budete se občas i muset zamyslet. To už v dnešních střílečkách bohužel neexistuje." "Pořád to samé dokola" WUT? Jak uz jsem psal u jineho clanku, tak CoD apod. kde lze jit pouze jednim smerem, strili se pouze na "jeden" typ nepratel a par zbranemi je snad nejak designovy skvost?! "Nefér obtížnost" Mozna tak vyssi obtiznost, ale nefer? K tomu byla narazka na konzole a problem hernich klientu uz tu byl taky mnohokrat. Takze v minusech nic normalniho neni, v clanku jak byl Blood super a hodnoceni 65 %. (Spacilova by sla jeste niz, to je fakt) |
![]() |
J67a18n 23S13t57e44h72l15í98k 1759269766454Save, load. Clovek uz malem zapomnel jak se driv hralo. Nejlepsi bylo kdyz se jelo na vlne a treba hodinu si clovek nesejvnul. Pak dead a tupe zirani do monitoru, proc ja si to blbec nesejvnul... |
![]() |
P29e89t68r 15S37v41o24b62o26d83a 7783595729707Ratingy se "neřešili" nikdy a ani nebudou, kdo by pak hrál GTA a Skyrim. Jen jsem přemýšlel, kolik stála tehdy herna u nás, v tom roce bylo 40 Kč jako 200 Kč dnes, to vašim rodičům už lezlo celkem do peněz ;) |
![]() |
H70o71n23z69a 29S23r83p 9284363702738zas tak často jsme tam nechodili :-) |
![]() |
A13l95e23š 46V60y49k66y69p81ě56l 2872540162396To nechodili, ale zase jsme dost penez vrazeli do disket :-) |
![]() |
M62i62c54h51a34l 43K52r84e73j11č42í 1846150961623Sorry, ale tuhle recenzi nechápu. Je to, jako kdybyste kritizoval Tetris, že je to primitivní, obtížná a stereotypní hra, která nemá žádný příběh. Pro mě jsou naopak hry typu Blood esencí toho, co od počítačové hry očekávám a jestli se ten remaster technicky povedl (o čemž není v recenzi ani zmínka), tak 250 Kč je naprostý pakatel. |
![]() |
K61a10r63o97l 41S33e44f10c25i64k 2436220885898odpoved je v clanku "Blood si své místo v muzeích digitální zábavy rozhodně zaslouží, ovšem otázkou je, jestli by tam také neměl zůstat. Remaster od studia Night Dive v podstatě jen upravuje engine tak, aby hru šlo jednoduše spustit i na moderních počítačích, jinak vypadá úplně stejně jako tehdy." kdyz se nekomu Tetris nelibi tak se nelibi.. tomu se hovori nazor. Autor prezentuje svuj vlastny nazor na hru, vy nemusite souhlasit |
![]() |
P23e82t26r 16S39v65o60b38o76d11a 7363305289327Je mi přes 40, tehdy jsme hráli vše co na (tehdy nejlepším) Build enginu vyšlo. O rok starší Duke byl ale mnohem lepší. Recenzovat staré hry hry je problém, číselné hodnocení bych tu vůbec nedával. Crackdown 3 dostal 60 a bavit bude jistě mnohem více lidí, než Blood se 65, který dnešní děti po minutě vypnou. A právě proto, že ta hra je zcela stejná jako v roce 1997. Pokud chtěl recenzent zdůraznit, že dnes je taková hra pouze pro pár nadšenců, tak pak to tak je. A ani ten pocit, kdy jsem u promítačky v Dukovi poprvé roztáhl v kině plátno, na tom nic nezmění :) |
![]() |
P22a14v74e43l 69L17a30š55t34o56v74i16č28k61a 6393855896317Já bych rád, aby BonusWeb psal články pro hráče a ne pro "dnešní děti" |
![]() |
R63a93d60e28k 25Č78e74r40n12ý 8328333610704To srovnání s Tetrisem je úplně mimo. Tetris je hotová jednoduchá věc, která desetiletí nestárne, protože jde o jednoduchý princip. KDEŽTO Blood je střílečka (FPS), které se za 20+ let vyvíjeli - ať už graficky, hudební/zvukovou stránkou, craftingem zbraní, prvkami RPG, ale i příběhem, aj. Tedy o Blood recenzent napsal správně, že po několika minutách začne nudit, protože jde o pohled DNEŠNÍ. Chybí té hře ten WOW efekt, který mívali hry - i několik let - na počátku počítačového hraní... Proto je i v článku, že měl zůstat v muzeu, na dnešní dobu je to slabé. |
![]() |
Z21d14e22n87ě20k 88K10r51a81u69s 9666580692400mno co sem koukal na borca co hraje jen tenhle oldschool style her tak rikal ze tam je hromada bugu a spatne fungujicich veci, neco se opravilo v prvnim patchu asi po tydnu nebo 14 dnech ale urcite tam nejaky jeste zustaly mozna bych si pockal jeste par patchu ale verim ze to pak bude v pohode tohle je pri vydani https://www.youtube.com/watch?v=EkG29e-nE-A a tady po prvnim hotfixu https://youtu.be/oFUPNlfWiYg |
![]() |
M33a47r97t98i89n 21V15i65n34t70r 8930887953677Sorry, ale tuhle reakci nechápu. Recenze je srozumitelná, není zbytečně kritická a v podstatě především upozorňuje na to, že od nového Blooda nejde čekat nic víc než od starého. |
![]() |
J39a14k96u32b 72M85a63ň11á16k 3733284958894Jako ročník 86 jsem hrál spoustu těchto her, ve kterých byla "nefér obtížnost". Nevím jak většina, nicméně jsem to nikdy nepovažoval za negativum, jako spíš motivaci. Upřímně hry z tété doby mnohdy nemohly nabídnout dlouhý herní čas bez vyšší obtížnosti (mě osobně to nevadilo a nevadí). Asi si znovu nezahraji, přeci jen na nové stroje se tyto hry nehodí a nechci si kazit vyložení pozitivní vzpomínky, jako u spousty her z devadesátých let. |
![]() |
P79e81t33e92r 69B54i47e51l91y 6145331426Moja srdcovka-I live again, vidle do ruky a hura do akcie. Sem tam si to zahram aj teraz, bavilo ma to vzdy viac nez duke alebo shadow warrior |
![]() |
J49a65k54u79b 50M93a31ň92á41k 3223764728434Za ty vidle jednozančně + |
![]() |
J84o82z76e31f 41D34u80h93a31c35e83k 7101770343430ja som pri hrani tejto hry pocuval album Meredith Brooks s nazvom pesnicky, kvoli ktoremu mi cenzorsky system prispevok neuverejnil. |
![]() |
D58a26v46i10d 73S89z32e30p18e31s64s79y 1956133570675nefér obtížnost - tak přesně tohle je to, co se tu řešilo v diskuzi u sekira, v devadesátých letech by vás za mínusovou položku "Blood je těžký/nefér/whatever" poslal každej někam, samozřejmě že blood má být těžký, o tom taky hry před rokem 2000 byly názor někoho komu záleží na obtížnosti starých her: https://www.youtube.com/watch?v=puYhzJvXz2s má tam i videa na ten remaster |
![]() |
J14a60n 58O83n71d70r29a 6607783519477Ja na tehle hrach vyrustal a Blood ve srovnani s jinymi je misty prehnane tezky. Prefektne to ma Doom. Date vyssi obtiznost je tam vice nepratel. Stejne silnych jako na lehkou. Vetsi jatka vice srandy. |
![]() |
P27e40t70r 78H72o69c86h44m25a74n 2760976535621Ti nepřátelé v Doomu byly na vyšší obtížnost mnohem silnější. |
![]() |
L62i67b10o75r 54P83a90l72i66č79k49a 1286494714863Ale vůbec ne... |
![]() |
D95a85n30i31e51l 14E89r47b52e91n 4190181689426Silnější jsou pouze jejich útoky, ale jejich odolnost je na všech úrovních stejná. |
![]() |
P91e36t61r 15H30o18c12h29m83a34n 2670566545721Zahraj si to, spočítej kolik přežiješ útoků třeba od impa na nejlehčí a nejtěžší obtížnost a pak se sem vrať. |
![]() |
F89i38l53i29p 25T56ř28e87b56a 6763110578726V Doomu je s vyšší obtížností jenom víc potvor, s vyjimkou Nightmare, která jim zvyšuje rychlosti (oproti Bloodu ale pořád na úrovni ČD) a respawn, a s vyjimkou nejnižší obtížnosti, kde je naopak poloviční player dmg. https://doom.fandom.com/wiki/Skill_level |
![]() |
F29i56l83i44p 75T32ř40e73b52a 6873230298636Vždyť i on si tam na tu obtížnost ztěžuje :D |