Možná, že jednoho dne vstanete od počítače / televize, podíváte se do zrcadla a zjistíte, že ten chlapík, co na vás zírá, má daleko k atletické postavě antických, herních či dalších hrdinů. Možná, že se hryznete do spodního rtu a řeknete si, že s tím musíte něco udělat. Pravděpodobně upravíte svůj jídelníček, začnete sportovat a během pár týdnů se dostaví první výsledky. Procvičování čehokoli udržuje setrvalý, pozvolna slábnoucí stav, který naopak bez procvičování s ubíhajícím časem tíhne k zakrnění. Člověk pouhým pohledem pozná, že je na tom špatně po tělesné stránce, nicméně západní kultura zapomíná na to, že stejnou péči je třeba věnovat i vlastnímu mozku, aby nezakrněl. Proto asi nikoho nepřekvapuje, že v Japonsku vznikají hry, které se tváří, že jsou něco víc než jen hříčky, že pomáhají udržet váš mozek bystrý a mladý. První hru na toto téma jsme recenzovali poměrně nedávno, jmenovala se Brain Training a zjišťovala stáří vašeho mozku.
Úkolem hráče je co nejrychleji (ale správně) vybrat ten nejtěžší předmět.
Big Brain Academy na toto téma navazuje, ale v zásadě tu jeden rozdíl je. Zatímco Brain Training obsahoval úkoly jako rychlé čtení textu, Big Brain Academy se tváří více jako hra. Zkoumá váš mozek v pěti oblastech, konkrétně rozpoznávání, počítání, uvažování, analyzování a pamatování. Na každou oblast připadá jedna ze tří hříček, po jejichž dokončení vám profesor oznámí hmotnost vašeho mozku (nezapomene dodat, že on je na tom o mnoho lépe), oznámkuje vás, přiřadí váš mozek k určité profesi a nakonec vykreslí pavouka mezi jednotlivé kategorie. Podle ní si snadno můžete udělat obrázek, kde by to chtělo v trénování pokračovat a naopak, kde si vedete dobře. Na druhou stranu musíme dodat, že pořád jde pouze o hru a výsledky je nutné brát s rezervou. Absolvoval jsem mnoho testů a po jejich zprůměrování mohu říci, že jednou se zadaří v téhle kategorii, jindy v jiné.
Záleží i na tom, kterou z hříček vám hra náhodně pro danou oblast vybere. Je totiž pravděpodobné, že i v rámci jedné kategorie vám jedna hříčka půjde lépe než ta druhá nebo třetí.
V kategorii počítaní hra otestuje, jak rychle a dobře dovedeme počítat s malými čísly.
V kategorii uvažování například máme několik vah na nichž jsou různé předměty, zvěř či postavičky. Úkolem hráče je co
nejrychleji (ale správně) vybrat ten nejtěžší předmět. Pokud je hráč úspěšný, přibývají jak závaží, tak váhy. Ve druhé z hříček padají po linkách zvířata dolů, fígl je ovšem v tom, že na křižovatce vždycky zatočí. Hráč musí správným dokreslením křižovatky navést horní zvíře ke spodnímu zvířeti. V poslední hře navádíme psa ke kosti a to pomocí několika směrových karet. Pamatování
žádná velká překvapení nepřináší. Na displeji se nám zobrazí několik objektů, posléze hra některé ukryje a cílem je právě ty
označit. Druhý typ je podobný, akorát nám ukazuje čísla, a teprve třetí lze označit za zajímavější. Objekty na displeji vydávají
různé zvuky a teď je na hráči, aby melodii dokázal zopakovat. V kategorii analyzování počítáme například, z kolika kostek je složen obrazec, propojujeme vybrané obrázky, ale nejzábavnější je asi hříčka nazvaná chybějící čára. Pomocí bodů a čar hra ukáže obrazec. Na spodní části je obrazec neúplný a hráč má hrou vybranou čáru doplnit. Zpočátku na tom nic není, ale čar postupně ubývá, což v kombinaci s natočením třeba o 90° zvyšuje obtížnost.
V kategorii počítaní hra otestuje, jak rychle a dobře dovedeme počítat s malými čísly. Další zase zobrazí na horním displeji několik předmětů, zatímco hráč má na spodním displeji vybrat dva panely s objekty tak, aby jejich součet odpovídal. Poslední hříčkou je
porovnávání hodnot mincí. Hra zobrazí mince na dvou stranách a hráč rychle počítá, na které je více. Pouze dodáme, že se jedná o americké dolary, kde neplatí, že čím menší mince, tím menší hodnota. Američané jsou na to určitě zvyklí a mají výhodu - pokud
|
Nenáročné
Zábavné
Jen 15 hříček
|
| |
jste někdy navštívili USA a platili drobnými, pravděpodobně jste v prvních okamžicích byly zaskočeni, že v průměru menší mince má větší hodnotu. Poslední kategorie prověří vaši schopnost identifikovat. Hráč určuje objekt podle obrysu, skládá z jednotlivých částí větší objekt či hledá dvojice v mnoha symbolech.
Hříčky jsou v podstatě velmi primitivní, ostatně stejně jako provedení hry, nicméně zde platí přísloví, že v jednoduchosti je síla. Doplňme pouze, že hra komunikuje v anglickém jazyce, čili pokud vám hra píše "ten plus eighteen" a vy přemýšlíte na tím, kolik
těch "eighteen" vlastně je, ztrácíte body. Pokud Big Brain Academy porovnáme s nedávno recenzovaným Brain Trainingem, tváří se právě recenzovaný titul méně vědecky, ale ve výsledku baví víc.
Big Brain Academy |
|
Ukládání pozic: |
ano |
Multiplayer: |
ano |
|
Verdikt: |
15 jednoduchých hříček, které udrží váš mozek v kondici. Mohlo jich být sice více, ale i tak se jedná a zábavnou kolekci. |
|
|