Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

aktualizováno 
Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky francouzské armády, která byla z původní hry poněkud okatě vynechána. Výsledek mohl být sice lepší, ale věrné fanoušky autoři potěší.
65

Battlefield 1: They Shall Not Pass

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4
Výrobce: EA DICE

  • Povedené mapy Verdun Heights a Fort de Veux
  • Nový mód Frontlines
  • Frontlines zatím pouze pro nové mapy
  • Výzvy pro odemknutí nových zbraní
  • Nových módů mohlo být víc

Herní karta

Battlefield 1 si na rozdíl od jiných her z konce loňského roku rozhodně nemůže stěžovat na nízká prodejní čísla. Tvůrci vyslyšeli prosby fanoušků a návrat do historie jako hlavní tahák hry zafungoval perfektně. Placené rozšíření They Shall not Pass potěší ty, kterým v původní hře chyběla francouzská armáda. Ta se ve hře střetává s Němci na čtyřech nových mapách. Balíček obsahuje také nové zbraně a mód Frontlines.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

S Francouzi do boje

Nejvýraznější a také nejpovedenější je mapa s názvem Verdun Heights. Ta je zasazena do prostředí jedné z největších bitev první světové války. Odehrává se především na svazích, v zákopech, menších bunkrech a v malé vesničce na okraji bojiště. Z jedné části obklopují mapu plameny.

Atmosféra tady funguje na plné obrátky. Prostředí je náležitě zdevastované, požár, bahno a spálené stromy navodí pocit válečného pekla. Celkový dojem trochu připomene úvodní misi z kampaně hry. Hratelností je svažitý Verdun Heights nejblíže asi italské mapě Monte Grappa, kterou znáte z původní hry. Na rozdíl od ní cílí však pouze na boje pěchoty.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Fort de Vaux bude taktéž patrně hodně populární, protože udělá radost všem, kteří milují Operation Locker z předešlého Batlefieldu 4. Taková mapa tu chyběla.

Drtivá většina bojů se odehrává v koridorech masivní francouzské pevnosti, byť na ne úplně čerstvý vzduch se dostanete také. Podobně jako Operation Locker je Fort de Vaux mnohem více frenetická než ostatní mapy hry a není v ní prostor pro jakékoliv dopravní prostředky.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Při hraní mapy Soissons se dostaví pocity déja vu. Prosluněné letní počasí vystřídá mlha a déšť, takže mapa připomene St. Quentin Scar z původní hry. Rozlehlá pole na kopcích lemují vesničku, která dá vyniknout parádní destrukci, kterou je Battlefield proslulý. Tady se autoři nedrželi zkrátka a budovy dostávají v průběhu bojů náležitě zabrat. Na konci bitvy tak nebohou vesničku nepoznáte. Na kopcích jsou rozmístěné zákopy a mapu si dosyta užijí i příznivci tanků a letadel.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Posledním přírůstkem je Rapture. I zde se boje odehrávají za letního, slunného počasí. Je rozdělena řekou s centrálním mostem, na kterém je umístěn strategický bod. O ten se samozřejmě svádějí ty nejlítější boje. Určitě vás potěší, že most můžete i zničit. I zde si užijete letadel i tanků, stejně tak ale i bojů v zákopech.

Čtveřice přídavků pro Battlefield 1

They Shall not Pass je pouze prvním z chystaných čtyř rozšíření do Battlefieldu 1. Každý nabídne nové mapy a další novinky. Druhé rozšíření ponese název In the Name of Tsar a bude se odehrávat ve sněhu na východní frontě. Turning Tides se zaměří na boje na mořích a jako předlohu použije kupříkladu bitvu na Gallipoli nebo nájezd na Zeebrugge. Čtvrtý balíček Apocalypse má nabídnout největší bitvy první světové války. Odhadujeme bitvu na Sommě, která ve stávajícím rozšíření kupodivu chybí.

Mapy mají v záloze i pár vlastních triků. Pokud se vám poštěstí zmocnit se výstroje nového elitního vojáka trench raidera, můžete mezi nepřáteli pobíhat a ozubenou palicí je mlátit hlava nehlava. Tak jako dostal prohrávající tým v původní hře pomoc ve formě například obrněného vlaku nebo vzducholodě, zde vám na mapách Soissons a Rapture přijde vhod elitní tank Char 2C. Do druhého nového tanku St. Chamond je možné vlézt kdykoliv.

Celkově vzato jsou Fort de Vaux i Verdun Heights mapy, za které budou příznivci bojů pěchoty hodně vděční, Soissons a Rapture oproti tomu nic moc nového nepřináší. Každopádně je sympatické, že autoři mapy po dvojicích zapracovali i do skvělého módu Operations, který se díky tomu rozrostl o dva nové přírůstky.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Přetlačovaná ve Frontlines

Nový mód Frontlines je skvělý, byť v podstatě ani tady nečekejte nic revolučního. Spíše naopak. Dva týmy bojují o jeden centrální bod. Pokud se vám jej povede dobýt, bod a s ním i fronta se posune směrem k nepříteli. Když se vám takto zadaří postoupit až směrem k nepřátelské základně, musíte stejně jako v módu Rush zničit dvě telegrafní stanice. V tu chvíli však máte jen omezený počet záloh. Bránící tým vás během této fáze musí odrazit a na spatřené jednotky může pomocí telegrafů zaměřit dělostřeleckou palbu.

Frontlines je v rámci možností perfektním spojením Battlefieldu 1 s jeho historickým zasazením. Bitvy trvaly někdy deset, jindy klidně čtyřicet minut. Z hlediska toho, jak hrajete Battlefield, to není nic převratného, přesto jde o chytlavý mód.

Ocenil bych ale, kdyby autoři do hry zapracovali i něco dalšího. Kupříkladu kavalérie a letadla si říkají o lepší využití v rámci samostatného módu. Už vůbec nejsem schopný pochopit, proč lze Frontlines hrát pouze na nových mapách. Není důvod, proč by jej vývojáři nemohli naroubovat na mapy původní, takto zbytečně riskují, že se Frontlines hráčům brzy omrzí. Snad to ještě napraví.

Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass
Battlefield 1: They Shall not Pass

Battlefield 1: They Shall not Pass

Zklamal mě i systém získávání nových zbraní. K dispozici jsou jak klasické nové kousky, tak zbraně na blízko. Pro jejich odemknutí však musíte nejprve splnit časově poměrně náročné výzvy.

Je po vás kupříkladu vyžadováno, abyste nejprve specifickou zbraní zabili určitý počet nepřátelských vojáků. Nejenže bych čekal, že si nový arzenál koupený v rámci přídavku budu moci hned vyzkoušet. Pranic se mi nezamlouvá to, že mě hra nutí používat specifické zbraně, abych si odemkl něco, co ani nevím, zda mi bude vyhovovat.

They Shall not Pass potěší ty fanoušky, kteří hraní Battlefieldu považují za svoje hobby. Těm co hru už ale odložili, bych ho na druhou stranu spíše nedoporučoval. Brzdí ho zbytečné problémy a drtivou většinu z toho, co balíček nabízí, už velmi dobře znáte. Tvůrci mají každopádně v záloze ještě tři pokusy.

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Hodnocení hry

Redakce

65 %

Čtenáři

62 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 106 čtenářů

Nejčtenější

Co se děje s herním gigantem Electronic Arts? Nemá hry a na E3 pohořel

EA Play 2017

Nepopulární společnost Electronic Arts na letošní E3 úplně propadla. Než takový debakl, to už by udělala lépe, kdyby se...

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století

Sigil

Legendární John Romero se vrací ve stejném stylu, s jakým před pětadvaceti lety změnil svým Doomem herní průmysl. Více...

Další z rubriky

RECENZE: World of Warplanes se snaží navázat na tankový úspěch

World of Warplanes

Podaří se zopakovat zásah do černého i podruhé, kdy tanky z World of Tanks nahrazují letadla? Zatím to není jisté.

RECENZE: F1 2013 jsou parádní formule, ale doplácejí na roční vydávání

F1 2013

Nejenže je to jediná hra s oficiální licenci F1, ale navíc je opravdu dobrá. Jenže když vychází každý rok, je těžké to...

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

Najdete na iDNES.cz