RECENZE: Battle Chasers: Nightwar je vítaný návrat ke kořenům JRPG

aktualizováno 
Tvůrci stylové série Darksiders nabízejí další okouzlující dobrodružství, tentokrát vzdávající hold tradičním JRPG hrám z devadesátých let.
75

Battle Chasers: Nightwar

Platforma: PC, XboxOne, PlayStation 4, macOS, Switch
Výrobce: Airship Syndicate

  • Poctivá JRPG hratelnost
  • Skvělý bojový systém
  • Půvabný výtvarný styl
  • Povedený soundtrack
  • Až příliš tradiční příběh
  • Občasný grind

Herní karta

Battle Chasers: Nightwar | foto: Bonusweb.cz

S podporou financování ze strany fanoušků zažívají v posledních letech návrat na PC tradiční starosvětské CRPG hry. Ale co konzoloví hráči a jejich láska ke konzolovým RPG ze staré školy, většinou pocházejících z Japonska? I ti dostali příležitost podílet se na kickstarterovém projektu pro pamětníky, který proběhl velmi úspěšně a jehož výstupem je příjemná hra vkusně kombinující tradiční šablonu s moderními doplňky. Ačkoliv vám její poněkud legrační název asi nic neřekne, vězte, že je založena na úspěšném komiksu z devadesátých let (jak příhodné!) a stojí za ní klíčoví tvůrci série Darksiders.

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Ačkoliv výtvarný styl v sobě nezapře stejného malíře jako Darksiders, najdete v něm kromě západního vlivu dostatek inspirace mangou, aby vám připomněl hry typu Chrono Trigger nebo Wild Arms. Od těchto klasik si hra vypůjčila i celkový formát, takže budete světem cestovat po opravdu půvabně stylizované mapě s viditelnými soupeři, ze které se budete přepínat do statických arén pro souboje nebo vcházet do generovaných dungeonů. V divočině budete sbírat všemožné suroviny a poklady, ve městech budete doplňovat zásoby i vyrábět nové vybavení. Prostě klasika.

Neméně tradiční je i příběh a jeho protagonisté. Od devítileté holčičky s kouzelnými rukavicemi přes rytíře s traumatem nebo dobráckého válečného golema až po excentrického, 500 let starého čaroděje nebo prostořekou zlodějku. Jejich dobrodružství obsahuje všechny tradiční ingredience od úvodního ztroskotání v tajemné lokaci přes honbu za poklady a záhadami až po boj proti mocnému zloduchovi.

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Bohužel v tomto ohledu moc originality nehledejte a nedočkáte se ani nějakého hlubšího vývoje vztahů mezi postavami. Na druhou stranu jsou ale všechny postavičky sympatické, dialogy zábavné a místy nečekaně vtipné (například pokud zabijete jednoho ze skupinky nepřátel, protivník stojící vedle něj může utrousit: „stejně jsem ho neměl moc rád“).

Mnohem propracovanější je ovšem samotné jádro hratelnosti: soubojový systém. Boje jsou pochopitelně tahové, teleportujete se do statické arény s vaší partou na jedné straně a nepřáteli na straně druhé. Grafické znázornění vám dopředu říká, v jakém pořadí jednotliví bojovníci dostanou příležitost k útoku nebo jiné akci (uzdravování, předměty, útěk). Pochopitelně můžete do boje vstoupit s různými modifikátory souvisejícími s tím, jak jste boj aktivovali nebo jaké máte na sobě vybavení.

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar

Bojový systém, stejně jako výroba vlastního vybavení nebo rozvoj schopností vaší postavy, má mnoho vrstev. Většinu známe z klasických titulů tohoto žánru, ale poměrně inovativní je mechanika „overcharge“, kdy si během boje nabíjíte extra energii k vaší maně, abyste mohli použít silnější útoky nebo kouzla s využítím těchto extra bodů. Všemožných útoků, kouzel, schopností, buffů a debuffů je tolik, že víceméně každá větší bitva působí jako pestré puzzle s mnoha taktickými možnostmi. Navzdory skromnému rozpočtu hry navíc nechybí speciální animované sekvence pro ty nejsilnější útoky a kouzla.

Fotogalerie

Jedním z vkusně zapracovaných moderních prvků ve hře je systém znovuhratelnosti dungeonů, které si můžete pustit po projití znovu na vyšší obtížnost s příslibem vyšší kvality kořisti. Dungeony mají navíc generované mapy, včetně rozmístění nepřátel a předmětů, takže jde o solidní zábavu. 

Bohužel ale tvůrci na tuto funkci poněkud spoléhají a občas vám přesun do nové oblasti ztíží vyšším požadavkem na úroveň vašich postav, takže prostě nemáte jinou možnost, než si zopakovat dungeon v oblasti předchozí. Na druhou stranu, pokud do tohoto procesu investujete čas navíc, můžete do nové oblasti nebo do finále hry přijít jako opravdu silní bijci.

Nightwar na první pohled vypadá jako „nevinná, malá hra“, ale množství a komplexita drobných mechanismů v ní tvoří parádní pavučinu, ve které snadno uvízne každý fanoušek propracovaných RPG her. Milovníci JRPG ze staré školy si přitom užijí příjemné pohlazení nostalgie a přidají pár opravdu vynikajících hudebních skladeb do svých playlistů. Hra se chystá i pro Nintendo Switch, kde bych ji popravdě hrál asi nejraději.

 

Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

74 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 17 čtenářů

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Might and Magic X Legacy

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

Adecco spol. s r.o.
Řidič logistiky, až 27.000 Kč, svoz zdarma

Adecco spol. s r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat: 23 000 - 27 000 Kč

Najdete na iDNES.cz