Bad Boys 2 - Mizerové na scéně

  12:00aktualizováno  29. března 12:03
Tak tu máme další hru na motivy filmu, která souběžně vychází i na konzole. Má tato akce, ve které se chopíme ovládání ""demoliční dvojice"", šanci na úspěch nebo skončí v propadlišti dějin? Přečtěte si naši recenzi.

Tak se nám tu objevila další hra na motivy filmu. Stojí za to si ji zahrát nebo skončí v propadlišti dějin jako většina jí podobných? Čtěte dále…

Bad Boys II

Konzole vs PC – nikdy nekončící boj
O vztahu konzolí k PC bylo (a ještě bude) napsáno už spoustu řádků. Jedním z hlavních témat na toto téma je bezpochyby výběr kvalitních titulů – každá platforma má své herní pecky, na které může být právem hrdá a aby toho nebylo málo, některé tituly jsou nám naservírovány na obě platformy. Bohužel tyto konverze z jedné platformy na druhou, případně rovnou souběžně vycházející tituly na všechny platformy, jsou většinou velice pochybné kvality (i když výjimka potvrzuje pravidlo – viz RPG pecka „Knights of the Old Republic“ z X-Boxu z minulého roku). Bad Boys 2 právě do takovéto škatulky patří a na rovinu – o žádný zázrak se nejedná (ani na PS2 to také není žádná sláva). Když k tomu připočítáme fakt, že se jedná o hru na motivy filmu, kterých je sice celá řada, ale kvalitních je jak šafránu, máme tu co dělat s opravdovým propadákem. No, ze závěrečného hodnocení je jasné, že tak úplně pravda to není, ale do herní bomby mají Bad Boys 2 opravdu daleko. Teď trochu podrobněji.

Mizerové na filmovém plátně

Jak už bylo řečeno, stejný název nese i akční film s Willem Smithem (Mike) a Martinem Lawrencem (Marcus) v hlavních rolích. Najdeme v něm hlavně spoustu střílení, automobilové honičky, bouračky a hlavně spoustu drsného černého humoru. Názory na film se různí, ale vesměs se nejedná o nic úžasného. Pokud jste film jěště neshlédli, rozhodně jste nepřišli o žádný klenot (přesto se film spoustě diváků líbil, včetně autora této poznámky :) - pozn. Ondra Zach). Hodnocení filmu najdete třeba tady nebo tady.

Bad Boys II Hra na motivy filmu – z toho nevzejde nic dobrého…
Tak daleko od pravdy zase nejsem. Her na motivy filmu už vyšly desítky a nikdy se nejednalo o kdovíjakou pecku. Z těch lepších si vybavuji akorát nedávného Conana, který zas až tak špatný není nebo třeba LOTR: Return of the King, ale dále mě napadají už pouze takové propadáky jako Terminator: War of the Machines nebo kontroverzní LOTR: War of the Ring. Bad Boys 2 bohužel musím bez velkého přemýšlení zařadit do druhé kategorie. Empire Interactive se tak pouze snaží vydělat na stejnojmenném filmu, který ale, přiznejme si to, je stejná blbost jako hra (i když na druhou stranu existují i opačné názory – já film v polovině znechuceně vypnul, ale spolužák ho viděl už asi pětkrát a nemůže se ho nabažit :)). Teď už ale konečně něco k samotné hře.

Je libo pohled první nebo třetí osoby?
Celá hra je pojatá jako mix akce z pohledu první a třetí osoby. Jak to funguje? Pokud procházíte nějakou lokací, vidíte svého hrdinu (Marcuse nebo Mika) z pohledu třetí osoby. Prostě chodíte a střílíte hromady padouchů, které se před vámi rojí. Vzhledem k tomu, že padouchů je proti vám opravdu hodně a v boji tváří v tvář byste proti nim neměli větší šanci, implementovali autoři do hry tak zvané „cover points“, neboli místa, kde se můžete krýt. Ty jsou označeny svítícím kolečkem na zemi a jsou u sloupů, za krabicemi, u dveří, apod. Pokud u nich zmáčknete patřičnou klávesu, hrdina zaklekne a zůstane v úkrytu, prakticky nezranitelný. Pokud v úkrytu stisknete směrovou klávesu, hrdina se vykloní z úkrytu a hra se přepne do pohledu první osoby, aby se vám lépe mířilo. Není to zas tak špatný nápad. Z pohledu první osoby vidíte dokonce zbraň, kterou máte v ruce, ale všechny (pistole, brokovnice, AK-47, UZI, MP5, Steyr Aug, …) jsou tak mizerně vymodelovány, že je to až hanba. Co mě trošku překvapilo je fakt, že se hra nijak nedrží filmové linie (aspoň myslím – filmu jsem přeci jen viděl jen polovinu :)) a nenajdeme v ní žádnou automobilovou honičku nebo něco podobného, co bylo ve filmu. Ve hře není dokonce ani jedna animace z filmu – vše jsou pouze enginové animace a to v dost mizerné kvalitě. Hra má tak s filmem společné pouze hlavní hrdiny a jméno.

popisek

Vizuální stránka
Co se týká grafiky okolního prostředí a celkový design levelů, není vcelku o co stát. Neříkám, že je to kdovíjaký paskvil, ale v dnešní době jsme zvyklí přeci jen na něco lepšího. Dobrým zpestřením je ale zničitelnost téměř všech objektů. Můžete rozstřílet bedny, počítače na stolech, obrazy, okna, atd. Dobrý je i fyzikální model – pokud hodíte granát, budou se nepřátelé kochat leteckým dnem. Kulky navíc dělají ve zdech pěkné díry a pokud zeď úplně prostřelíte, bude dírou pronikat světelný paprsek z vedlejší místnosti. Opravdu pěkné. Pokud zničíte nějakou věc, její hodnota se okamžitě „přičte“ na váš účet. Na konci každého kola se tak dozvíte, za kolik peněz jste zničili majetek. Smysl tohoto prvku jsem ale trochu nepochopil, protože to na hru nemá snad žádný vliv. Totéž je i důkazů, které jsou v každém levelu ukryty čtyři. Pokud je nenajdete, nic se neděje, do další úrovně postupujete tak jako tak. Jediné, čím si můžete pomoci sbíráním důkazů a přesnou střelbou je odemknutí nových možností na střelnici, což je ale děsná blbost nebo využití některého z cheatů. No nic.

Co se týká zvukové stránky hry, ta je překvapivě celkem ucházející. Hudba je ve stylu klasického černošského hip-hopu, ale mohlo by jí být víc a mohla by být trochu výraznější – většinou ji ani nepostřehnete. Celkem dobré je ale namluvení postav a jejich rozhovory přes vysílačku, u kterých se občas celkem pobavíte. Jsou sice trošku drsnějšího kalibru a Marcus s Mikem v nich pro sprosté slovo opravdu nejdou daleko, ale komu by to v dnešní době vadilo. Navíc ve filmu to také nejsou žádní svatouškové.

Jak fungují "Cover Points"?

V recenzi píšu o tzv. "Cover Points". Jak to přesně funguje? Podívejte se na první obrázek - vidíte svého hrdinu z pohledu třetí osoby a před ním kolečko na zemi, zobrazující možný úkryt (všimněte si i jinak zbarveného kolečka opodál - ten by byl využitelný kamarádem při kooperaci, toho se však bohužel nedočkáte). Na druhém obrázku je hrdina v úkrytu a téměř nezranitelný. Na třetím obrázku už vykoukne z úkrytu, hra se přepne do pohledu první osoby a vy můžete v klidu mířit.

Bad Boys II No a to ostatní…
Hra je rozdělena do pěti kapitol, ve kterých se budete muset prostřílet různými vilami, sklady, bary, apod. Podíváte se do přístavu, na střechu luxusního mrakodrapu, budete krýt parťáka odstřelovací puškou, budete hledat plynovou masku než vyprší čas, atd. To vše je sice pěkné, ale podtrhuje to jeden zcela závažný nedostatek. Hra nepodporuje hru dvou hráčů, přestože zrovna tady se multiplayer přímo nabízí! Z nepochopitelných důvodů ho autoři při konverzi úplně vypustili, přestože na PSX 2 přítomen je. V hře je jasně vidět, že hra dvou hráčů by hru pěkně oživila. Až se budete procházet jednotlivými lokacemi, uvidíte „cover point“ označené kolečky modré a oranžové barvy – jeden pro Mika a jeden pro Marcuse. Vzhledem k tomu, že postavu si stejně nemůžete vybrat, je dobrá polovina „cover points“ zcela k ničemu a dala by se využít pouze při kooperaci dvou hráčů.

Animace ve hře Bad Boys 2 - připravte si brýle!

Z naprosto nepochopitelných důvodů do hry autoři implementovali renderované animace ve formátu BINK Video. Ty jsou vysnímány z enginu hry, minimálně upraveny a hlavně hrozně zkomprimovány! Vůbec nechápu jak s něčím takovým mohli autoři vůbec přijít! Když se spustí animace, budete si myslet, že se vám zničil monitor, protože to zrnivé cosi, co se vám na něm rozplizne se ani jinak nazvat nedá. Pro ukázku se podívejte na následující tři obrázky. Varování: Chyba není na vašem přijímači!

Co se týká vašich protivníků, jejich rozmanitost je také minimální, takže až vykopnete dveře a vyběhne na vás pět úplně stejných vojáčků, vězte, že nevidíte špatně a těch včerejších deset piv s tím nemá nic společného. Tady si autoři mohli trochu víc vyhrát. Naštěstí si občas zabojujete proti nějakému tomu bossovi, takže aspoň něco. O umělé inteligenci se také nemá cenu bavit. Nepřátelé sice mají tendence krýt se za překážky, ale většinou to dělají bez ohledu na vás, takže až budete stát přímo vedle nějakého padouch a on si vedle vás klekne do krycí pozice a vás si vůbec nebude všímat, nedivte se.

Bad Boys II

Celková obtížnost a délka hry také moc ku prospěch nehovoří. Hru bez větších problémů dohrajete za dva poklidné večery a to se ještě nebudete moc namáhat. Sice tu existují taková „zpestření“ jako již výše zmíněná střelnice, ale to je taková nuda, že to zkusíte jednou, po maximálně dvou minutách to znechuceně vypnete a už to nikdy nezkusíte.

Tak zase ne…
Bohužel další hra podle filmu nedopadla dobře. Je to škoda, protože nápady autoři měli, ale bohužel je buď zkazily nebo je do hry, patrně z časové tísně, vůbec neimplementovali. Pokud jste zarytí fandové filmu, můžete hru zkusit, ale nic moc si neslibujte. Vy ostatní zkuste něco jiného. Hra Bad Boys 2 totiž není nic jiného, než krátká, nudná a nezajímavá střílečka s několika dobrými vychytávkami; o vyložený propadák se tedy nejedná, jak asi každý očekával. Vše naštěstí kompenzuje i nízká prodejní cena, každopádně škoda absence multiplayeru, hodnocení tak mohlo být vyšší.


Bad Boys 2
Minimum: CPU PIII 600, 64 MB RAM
Optimum: CPU PIII 800, 128 MB RAM
Multiplayer: NE!!!
Další informace: screenshoty / trailer / cheaty / trainer
Výrobce/distributor: Blitz Games / Empire Interactive
Distributor v ČR: US Action
Oficiální stránka: homepage
Verdikt: Další nepovedená hra na motivy filmu.
Hodnocení: (info) 55%
Autor:
Témata: Humor, Mrakodrap, Pivo
  • Nejčtenější

Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban

Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...

2. října 2024 275

Mobilní Simpsonovi po 12 letech skončí. A co naše peníze, zuří fanoušci

Dvanáct let stará mobilní hra The Simpsons: Tapped Out se loučí. Tvůrci ji na konci října stáhnou z aplikačních obchodů a v lednu vypnou servery.

27. září 2024  10:52 18

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod

Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...

3. října 2024 37

Vývojáři největšího loňského průšvihu prosí hráče, aby jim dali další šanci

Jednu dobu byla zombie onlinovka The Day Before nejočekávanější hrou na Steamu, nakonec ovšem skončila absolutním fiaskem a po pouhých 46 dnech provozu byla ukončena. Místo aby vývojáři „chodili...

30. září 2024  10:51 4

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář

Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...

1. října 2024  12:07 9

Bonusweb slaví 26 let

V pondělí 5. října 1998 se na českém internetu objevil nový projekt jménem Bonusweb. Psal nejen o hrách, ale i hudbě, filmech a komiksech. Zhruba po čtvrt roce se vyprofiloval na portál zabývající se...

5. října 2024 1

Nový představitel Geralta si chce naklonit fanoušky, prý miluje Zaklínače 3

Miláček nerdů Henry Cavill svým nečekaným odchodem ze seriálové adaptace Zaklínače způsobil producentům v Netflixu vrásky, jeho pokračovatel Liam Hemsworth však dělá vše proto, aby si náročné...

5. října 2024 0

Retro střílečky Češi umějí, o slovo se teď hlásí postkomunistický Kvark

Po vynikajícím Hrotu nyní čeští vývojáři vydali i střílečku Kvark. Sázejí přitom na stejné trumfy – retro grafiku, zasazení do éry komunismu i přímočarou hratelnost.

4. října 2024  14:15 3

Veterán z Ubisoftu Davide Soliani založil nové studio

Davide Soliani opustil letos v červenci Ubisoft, pro nějž pracoval 25 let. Tvorbě her se ovšem bude věnovat i nadále. Založil totiž nové studio Day 4 Night.

4. října 2024  11:52 2

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...

V dubnu zrušil asistovanou sebevraždu, nyní se Jan Kavalír dočkal dcery

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpící neurosvalovým onemocněním ALS zrušil letos v dubnu asistovanou sebevraždu...