RECENZE: Lara se vydala po stopách ježibaby, za dvě stovky berte

aktualizováno 
Rise of the Tomb Raider je pecka ve všech směrech. V příběhovém rozšíření vstupuje archeoložka Lara do vod slovanské mytologie a utká se s ježibabou. Za dvě stovky získáte zhruba dvě až tři hodiny zábavy a po dohrání můžeme jen konstatovat: Chceme víc!
80

Tomb Raider - Baba Yaga: The Temple of the Witch

Platforma: XboxOne
Výrobce: Crystal Dynamics

  • Správné Tomb Raider dobrodružství s akcí, hopsáním i hlavolamy
  • Osobité zpracování ježibaby
  • Další dvě až tři hodiny zábavy
  • Stejně bychom si rádi zahráli déle

Herní karta

Dodatečný stahovatelný obsah s přívlastkem „placený“ je pro mnohé hráče noční můrou. Když je ale původní hra jeden z nejlepších titulů poslední doby, vyplatí se někdy vypláznout nějakou tu další kačku navíc. Co tedy nabízí Baba Yaga: The Temple of the Witch, první příběhový obsah pro Rise of the Tomb Raider?

Dědečka ježibabě nedáme!

Laře z posledního dobrodružství na Sibiři ještě nerozmrzl culík a už se na ni musí vydat zpět. V prostředí bývalé sovětské základny je totiž zatraceně rušno. Vojáci tam pátrají po někom, koho zvídavá archeoložka musí najít jako první.

Záhadnou postavou je mladá dívka Naďa, která se vydala ve stopách pomateného dědy, který chce pomstít smrt své milé. Manželku mu nezabil nikdo jiný než ježibaba, legendární čarodějnice ze slovanské mytologie. A i když Lara báchorkám o babizně žijící v chalupě na obřích muřích nohách nevěří, rozhodne se mladé dívce pomoct s nalezením dědečka.

Baba Yaga: The Temple of the Witch

Baba Yaga: The Temple of the Witch

Baba Yaga: The Temple of the Witch spustí všichni, kteří se dostali v Rise of the Tomb Raider k sovětské základně. Zahrát si ji tak mohou i ti, kteří hru ještě nedokončili a jsou na souboj s ježibabou zvědaví, nebo ti, kteří hru procházejí po dohrání kvůli kompletní kolekci všech předmětů a znalostí.

Z oblasti základny se dostanete do tajuplné jeskyně, která je jedinou novou lokací do hry. A byť je lineární, tak i slušně rozsáhlá a členitá. Tohle je Tomb Raider se vším všudy, takže budete s Larou skákat, prověřovat její horolezecké schopnosti, ale zároveň se budete občas muset zastavit a zamyslet se nad hlavolamem, jak se dostat dál.

Jako kdyby tam ta baba byla odjakživa

Kromě jeskyně, která sahá hlouběji, než by se mohlo na první pohled zdát, se vrátíte i na někdejší sovětskou základnu, kde budete muset získat suroviny, bez nichž se ve sluji neobejdete.

Otrávené šípy

Po dohrání Baba Yaga: The Temple of the Witch se zpřístupní nový typ šípů otrávených halucinogenem. Zasažení se zmítají pobláznění ve vlastních šílených myšlenkách a nejsou schopni ničeho. Navíc dostanete další kostým a nějaké ty maličkosti navíc. Novou výbavu lze použít samozřejmě i v oblastech původní hry.

Tvůrci přídavek s ježibabou umně zakomponovali do původní hry tak, že vypadá, jako by tam byl odjakživa. Žádná nucená nástavba, prostě nově odhalená lokace, která byť byla dříve nedostupná, nyní vypadá jako znovuobjevená záhada čekající na rozluštění. A hlavní hrdince nebude vždy do zpěvu, jelikož se setká i se svým otcem. Zesnulým otcem.

Fotogalerie

Všechny mytologické potvory, na které narazíte, jsou ztvárněny s hororovým nádechem. Nejstrašidelnější je samozřejmě samotná ježibaba, ve své chalupě pochodující na kuřích nohách. Slouží i jako hlavní boss ve velmi vydatném finále. V něm hráč otestuje všechny své i Lařiny schopnosti naplno a zjistí, že se během těch dvou až tří odehraných hodin vůbec nenudil.

Životnost není dlouhá, a pokud se nebudete loudat a hledat všechna ukrytá tajemství, klidně hru zvládnete i pod zmiňovanou dolní hranici. Jenže rozšíření stojí necelé dvě stovky, takže poměr to špatný rozhodně není.

Nádherné krásy a poutavé hrůzy

Vizuálně je hra krásná stejně jako Rise of the Tomb Raider. Jeskyně je plná krás i hrůz. Budete se rozplývat nad starodávnou architekturou sibiřských stavení i na oko třást z ježibaby a jejích démonů. A byť nestojí moc, stejně bychom si souboje s důchodkyní ovládající čáry a pyšnící se hnusnou bradavicí na nose užili déle. Ale rozhodně nepochybujeme, že jsme se s Larou ještě nerozloučili nadobro.

Největší herní veletrh E3 probíhá od 11. do 13. června v Los Angeles. Bethesda předvedla novinky Doom: Eternal a Wolfenstein: Youngblood. Microsoft oznámil první informace o nové konzoli Xbox Scarlett a rozšíření Xbox Game Pass na PC.

EA na své vlastní akci ukázalo gameplay ze Star Wars Jedi: Fallen Order.

Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

86 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 77 čtenářů

Nejčtenější

Hodina s Cyberpunkem 2077: působí výpravněji a propracovaněji než Zaklínač 3

Xbox - E3 2019

Stejně jako loni, také letos CD Projekt Red za přísných bezpečnostních opatření ukazoval za zavřenými dveřmi pro...

Keanu Reeves odhalil start Cyberpunku 2077, nový Xbox vyjde na Vánoce 2020

Xbox - E3 2019

Microsoft oznámil službu Xbox Game Pass Ultimate, která spojuje dohromady trojí předplatné, a potěšil odhalením data...

Naprostá akční extáze, Doom Eternal je ještě dravější. Dojmy z hraní

Doom Eternal

Střílečka Doom Eternal působí jako po všech stránkách lepší a hlubší verze špičkového restartu z roku 2016. Ochutnávka...

RECENZE: Sigil od autora kultovního Dooma je návrat v čase o čtvrt století

Sigil

Legendární John Romero se vrací ve stejném stylu, s jakým před pětadvaceti lety změnil svým Doomem herní průmysl. Více...

Bethesda na E3 předvedla Doom a Wolfenstein. Na mobily míří Commander Keen

Doom: Eternal

Výstava E3 pokračovala konferencí Bethesdy. Doom i Wolfenstein potěšily příznivce stříleček a obě hry dorazí ještě...

Další z rubriky

RECENZE: Dex ukazuje budoucnost, v níž bez implantátů nemá cenu žít

Dex

Česká hra Dex zasazuje tradiční žánr do ne úplně tradičního prostředí. Mladá dívka s modrými vlasy zachraňuje svět před...

RECENZE: Kniha Zaklínač a jeho svět zaujme především fanoušky hry

Zaklínač a jeho svět

Nakladatelství Crew vydává ve spolupráci se společností Fantom Print knihu, která potěší fanoušky herní série o...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Karateka

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

Najdete na iDNES.cz