Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

Úkladný vrah řádí v Istanbulu. Recenze Assassin's Creed: Revelations

aktualizováno 
Další díl interaktivní učebnice dějepisu nepřináší žádné revoluční změny, ale důstojně uzavírá příběh známého zabijáka Ezia. Novinky nejsou nijak zásadní a stále nechávají ústřední roli hlavní příběhové linii.
78

Assassin´s Creed: Revelations

Platforma: Xbox360
Výrobce: Ubisoft

  • Překrásné rozsáhlé město Konstantinopol
  • Otevřený svět se spoustou hratelnosti
  • Funguje i jako menší interaktivní encyklopedie
  • Nové pohybové i bojové schopnost
  • Na chvíli se vrátí i Altaïr
  • Absence koní jako dopravních prostředků
  • Multiplayer pořád spíše jen do počtu
  • Některé novinky jsou diskutabilní

Další příběh ze světa Assassin's Creed možná nezaujme novinkami tolik, jak by si tvůrci přáli, ale jeho klasická hratelnost v otevřeném světě, historické reálie a pěkná grafika, hudba i dabing z něj dělají opět velmi slušnou hru.

Herní karta

Assassin's Creed: Revelations

Desmond Miles, asi nejméně oblíbená postava série Assassin's Creed, je v pořádném maléru. Po událostech minulého dílu Assassin's Creed: Brotherhood, které nebudeme nastiňovat (příběh navazuje), upadl do jakéhosi kómatu a je uvězněn v Animu. Přístroj, který mu pomáhá díky jeho DNA odkrývat odkaz jeho historicky aktivních předků, mu však i nadále pomáhá odhalovat minulost italského zabijáka Ezia Auditoreho da Firenze.

Fotogalerie

Zatímco bude Desmond bojovat s děsivými myšlenkami ve virtuálním prostředím Animu, seznámí se s mužem, který si říká Šestnáct. Animus je jeho nuceným domovem, protože se z něj už nemůže dostat ven. Aby jeho osud Desmond nenásledoval, plní jednu Eziovu příhodu za druhou.

Eziův příběh začíná v roce 1511, tedy celých dvanáct let po událostech Assassin's Creed: Brotherhood. Asasín přijíždí do Konstantinopole, dnešního tureckého Istanbulu, aby odkryl odkaz legendárního Altaïra Ibn-La'Ahada, hrdiny prvního dílu Assassin's Creed. Dostáváme se tak k odkrývání vzpomínek ve vzpomínkách, příběh se občas zamotává a my se stále nemůžeme zbavit pocitu, že sérii by prospělo vynechat celého Desmonda i Animus a soustředit se jen na historickou část.

Assassin's Creed: Revelations je poslední hrou z období renesance a poslední hrou s Eziem. Hraní za Desmonda, někdy nově i v první osobě, je přímočaré, a to samé platí o Altaïrovi, za kterého si rozhodně nezahrajete tolik, jak se tváří obal hry. Jde o vedlejší postavu a jeho úrovně jsou značně lineární. Působí tak jenom jako malé rozptýlení. I tak ale jeho přítomnost potěší, zvláště fanoušky.

Assassin's Creed: Revelations

Hlavní hratelnou postavou hry, která odkrývá pravou otevřenou hratelnost Assassin's Creed, je Ezio, nyní mnohem více prošedivělý, zkušenější a sarkastičtější. Konstantinopol je překrásné, rozlehlé a propracované město. Naleznete v něm bezpočet detailů, obyvatel, obchodů k renovaci a doupat asasínů k obsazení.

Nebyla by to ale série Assassin's Creed, aby se na scéně neobjevili zákeřní a manipulující templáři, kteří město chtějí ovládnout. Příběh je dobrý, ale mnohem úchvatnější jsou dobové virtuální kulisy a hodnotné informace, které ze hry můžete vyčíst a dozvědět se.

Kradmá hratelnost spojená s volným pohybem v prostředí je v Assassin's Creed: Revelations dosud nejvybroušenější. Lezení a běhání po věžích a střechách historického Istanbulu je stále velká zábava a pocit možnosti volného pohybu k nezaplacení. Vaše akrobatické a pohybové schopnosti jsou navíc ještě bohatší, než tomu bylo v minulosti.

Assassin's Creed: Revelations

Od místních asasínů totiž dostanete hák, kterým se můžete zachytit za budovy, a při skocích tak získáte několik dalších centimetrů pro zachycení k dobru. To samé platí i při lezení vzhůru po budově. Taktéž se dostanete dál než bez háku. Pomůcka přijde vhod i při sjíždění po lanech zavěšených na střechách budov.

Hák se navíc hodí díky svému tvaru i pro boj. A i když byly vaše pohybové schopnosti rozšířeny, doprava na delší vzdálenosti je komplikovanější. Oproti minulým dílům tu totiž nejsou koně. Jízdu na nich nahradilo pouze několik sekvencí, kdy je Ezio vláčen po zemi koňským spřežením, aby později mohl řídit nějaký ten povoz jím tažený.

Assassin's Creed: Revelations

Rekrutování asasínů, jejich cvičení a posílání na mise je lehce přepracováno a ještě přehlednější. Abyste do svého spolku získali dobrovolníka, nejdříve si budete musíte získat něčí sympatie. Nebožák, dopadený za krádež jídla pro vlastní rodinu, se vám ale vždy rád odvděčí. Spřízněné asasíny je možné si zavolat na pomoc, nebo je vyslat do různých měst na nejrůznější mise. Po tuto dobu je ale jejich pomoc nedostupná.

Jakmile budou asasíni dostatečně zkušení, mohou se starat o některé z vašich doupat. Během jejich obrany dojde i na jednu z dalších novinek, a to variaci na strategii v reálném čase, ne nepodobnou takzvanému "tower defense" žánru.

Musíte ochránit vchod do své budovy, takže po střechách rozmístíte asasíny, střelce, na zemi vybudujete bariéry a čelíte vlnám templářů. Na chvíli legrace, ale hru tato strategická minihra nikam dál neposunuje, a trochu tak její přítomnost působí jako pěst na oko. Jako něco, co vývojáři přidali, jen aby se neřeklo, že má hra málo novinek.

Assassin's Creed: Revelations

Hra se snaží být věrohodná, a tím pádem přináší i nemalou porci násilí. Ezio zabíjí svými vystřelovacími noži, ale občas dojde i na přímý kontakt. Zpracování soubojů zůstalo od minule nezměněné, opět můžete bojovat s více protivníky najednou a měnit cíle útoků. Ezio je ještě zkušenější šermíř a naučil několik nových chvatů. Do rukou dostanete občas i silnější zbraň jako palcát a pro likvidaci templářů ze střech postačí některé ze střelných zbraní jako puška nebo kuše.

Výbušné kuchtění

Jednou z největších novinek hry je tvorba vlastních výbušnin. Buďto na nákupech, nebo prohledáním mrtvých získáte nejrůznější ingredience, ze kterých sestavíte různé druhy výbušnin. Mohou to být klasické výbušniny, které po odpálení kolem sebe rozpoutají peklo plné létajících předmětů, nebo naopak bomby, které slouží jen k odlákání pozornosti.

Výbušniny se skládají vždy ze tří částí: obalu, střelného prachu a samotného obsahu bomby. Obal rozhoduje o tom, zda se bomba vznítí hned po dopadu na zem, nebo budete mít ještě nějaký čas na útěk. Různé typy střelného prachu rozhodují o výbušnosti, obsah pak o nejděsivější části bomby. Mohou jí totiž být šrapnely, ale třeba i krev, která odláká pozornost tím, že po výbuchu si všichni kolem budou myslet, že jsou zraněni.

Tvorba bomb je příjemné rozptýlení, ale nejde o stěžejní prvek hry. Pokud vás nebude bavit, bomby seženete na černém trhu.

Zpět je i paranoidní multiplayer, ve kterém se po většinu času snažíte zabít protivníka, zatímco si sami hlídáte vlastní krk. Přibyly nové režimy, jako je Deathmatch, ve kterém mizí radar odhalující přibližnou polohu nepřítele a odstraňuje i klony, takže přesně víte, po kom máte jít. Je to méně napínavé a více přímočaré.

Artifact Assault je pak variací na klasický multiplayerový režim Capture the Flag. Tento režim vynikne na Xbox Live asi nejvíce. Za úkol máte dostat nepřítelovu vlajku do svého brlohu. Měnit si můžete vzhled své postavy pro on-line klání a je možné, že vás hra více hráčů na chvíli zabaví. Přesto se však domníváme, že Assassin's Creed je hrou v prvé řadě pro jednoho hráče a multiplayer stále působí dojmem "aby se neřeklo". Kvalitativně se totiž s příběhovým režimem nemůže vůbec rovnat.

Assassin's Creed: Revelations

Hra vypadá na první pohled stejně jako minule a nutno říci, že jsme v grafickém enginu Anvil nenalezli žádné změny. Přesto hra vypadá báječně, viditelnost je velká a na obrazovce je tolik pohybujících se postav, že z toho jde občas člověku hlava kolem. Hudební doprovod je bravurní, stejně jako profesionální dabing, kterému nelze nic vytknout.

Assassin's Creed: Revelations tedy přináší hned několik novinek, z nichž některé jsou diskutabilní, jiné fajn. Hru však nikam příliš neposunují, protože tu táhne klasická, několika díly vybroušená asasínská hratelnost plná plížení, skákání, lezení a tichého zabíjení

Hodnocení hry

Redakce

78 %

Čtenáři

79 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 764 čtenářů

  • Nejčtenější

I po více než osmi letech od vydání je Skyrim králem erotických modifikací

Díky podpoře uživatelských modifikací se kolem Skyrimu vytvořila silná komunita, která svoji modlu neustále vylepšuje....

Slavní streameři vydělávají miliony, přesto jim děti posílají své kapesné

Díky donate programu mají lidé možnost posílat oblíbeným hráčům spropitné. Nejčastěji jde o drobné částky v řádu...

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

Temnou českou hru zasazenou do středověkého Slezska kutí jeden člověk

1428: Shadows over Silesia je připravovaná česká hra, která kombinuje několik žánrů. Její příběh se odehrává na pozadí...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANKETA: Vyberte tři hry, zbytek se vymaže z paměti lidstva

Dnešní anketa nebude vůbec, ale vůbec snadná. Vybrali jsme šestnáct ikonických her, ale zachránit můžete jen tři.

Premium

Která auta jsou skutečně bezpečná? Crash testy versus realita

Setkáváme se s názory, že auta jsou navrhována tak, aby dosáhla dobrých výsledků v nárazových testech. Díky Folksamu...

Premium

Trend u rozvodů: čím dál více dětí končí ve střídavé péči

Neustálé pendlování mezi dvěma domácnostmi dětem škodí, varují odborníci. Ve střídavé péči je v Česku stále více dětí....

Premium

Když je střílečka povinná. Hraju hry a platí mě za to, říká člen týmu Brute

Má k dispozici fitness trenéra, mentálního kouče, psychologa a ve škole individuální studijní plán. Tedy servis...

  • Další z rubriky

Filmová adaptace Warcraftu je splněným snem. Recenze očima hráče

Pokud existuje černá magie, snímek Warcraft v boji s ní zvítězil. Podařilo se mu totiž prolomit pomyslné prokletí filmů...

RECENZE: Legenda z roku 1984 nepokračuje. Moderní Karateka je odpad

Původní Karateku naprogramoval v roce 1984 student univerzity Yale Jordan Mechner, který později přivedl na svět herní...

RECENZE: Might and Magic X je úžasný návrat strojem času o 15 let zpět

Málokdo se dnes odváží vyrukovat s tak hardcore retro titulem, jakým je desáté Might and Magic. Vzpomínky ožívají.

RECENZE: War Thunder je snem všech milovníků vzdušných bitev

War Thunder uspokojí více i méně náročné piloty. A nadchne technickým provedením.

7 tipů, jak zatočit se stresem
7 tipů, jak zatočit se stresem

Doba se neustále zrychluje. Často se za celý den nestíháme ani zastavit. Přitom stačí změnit pár návyků a objevit díky nim krásu pomalejšího tempa, relaxaci a prožitek přítomného okamžiku.

Prodáváte rasistické zákusky, tvrdí zákazníci. Tradiční, brání se výrobce

Čokoládová pusinka, zákusek populární hlavně během německých únorových karnevalů, narazila na odpor kvůli svému...

Všichni jste krásní, říká modelka. Předávání cen moderovala zcela nahá

Modelka Ibi Støvingová (45), která moderuje dánskou verzi americké show Naked Attraction, vyvolala pozdvižení...

Vždycky jsem byla obdařenější prsatice, směje se Lucie Benešová

Chtěla domek na Sicílii, ale nakonec si pořídila hezké místo pro stavbu v Jizerských horách. „Mám plno plánů, pořád...

PRVNÍ DOJMY: Co až tvé nahé fotky uvidí mamka? I herečky V síti pláčou

Vít Klusák zažívá věk zralosti. Zatímco v debutu Český sen ubližovala mystifikace neškodným zástupům toužícím po...

Hospody, kolo a památky. Orlando Bloom si v Česku užívá se psem i snoubenkou

Orlando Bloom (43) natáčí v české metropoli seriál Carnival Row. Kromě herectví se tu nejčastěji věnuje svému psovi,...