Diskuze

RECENZE: Armikrog dělá legendární předloze ostudu

Duchovní nástupce kultovního Neverhoodu neměl nikdy vyjít. Nudná, prázdná a zabugovaná záležitost dělá legendární adventuře jen ostudu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Předem bych rád upozornil, že jsem Armikrog hrál až několiktýdnů po vydání. Během hry jsem nezpozoroval žádný bug, hra ani jednounespadla, grafický kurzor fungoval, hudba a zvuky taktéž.

 

Komunitně financovaný Armikrog patří k těm hrám, kterébrnkají na nostalgickou strunu předchozích dílů. I já se počítám mezi fanouškyNeverhoodu a tak jsem se na Armikrog hodně těšil. Po prvotních rozpačitýchrecenzích a reakcích hráčů jsem naopak ke hře přistupoval s tím, že to budepropadák. A výsledek? Podle mě to zase až tak špatná hra není. Po dohrání Armikrogujsem si pro jistotu ještě zahrál celý původní Neverhood, abych si osvěžilpaměť.

 

Ať chceme nebo ne, nemůžeme se vyhnout srovnání obou her. V podstatěmůžeme říct, že Armikrog je takový mladší bratříček Neverhoodu. Opět se použilaplastelínová animace, opět na hře pracovali stejní tvůrci včetně autora nejentehdy hodně ceněného soundtracku. Ve finále tedy můžeme říct, že jak vzákladních principech, tak i v celém zpracování to defacto je Neverhood. Jen jecelkově takový chudší...

0 0
možnosti

V podstatě vše, co je v Armikrogu, je oproti Neverhoodu více či méně horší. Celková délka hry i rozlehlost celého prostředí je určitě menší, celé to umocňují hlavně logické úkoly, které jsou tentokráte hodně jednoduché a prakticky se u nich nedá zaseknout (což je opak některých hodně záludných v Neverhoodu) a bohužel jsou hodně repetitivní. Do hry je navíc implementována nová postavička "psa", kterou je občas potřeba využívat pro řešení puzzlů. Vzájemná kooperace mohla být využita častěji a efektivněji, naopak se mohly úplně vypustit části, kdy je tento "pes" ovládán hráčem ve snovém prostředí, které vůbec nezapadá do "plastelínového" konceptu a hře vyloženě škodí. Co ale považuju za největší chybu, hra ztratila podstatnou dávku humoru. Po efektně vydařeném intru, kde je zpěvem popsán základní příběh a následné humorné animované sekvenci se sranda i různé filmečky vytrácí. Hráč se tak přesunuje mezi mnohdy nudnějšími puzzly a dlouhými přesuny mezi lokacemi (což bývávalo i v Neverhoodu), ale prostě už to není prošpikované humornými scénami, které v Neverhoodu bývaly na každém kroku a byly jedním z hnacích motorů, proč se hráč snažil jít dál. Ani finální vysvětlení celého příběhu (který je v obou dílech defacto nepodstatný) pomocí animace nemá podobný efekt, jako slavné disketové "Me Willie. Me Willie Trombone…"

Celkově vzato, Armikrog je hra určená hlavně pro ty, co si oblíbili původního Neverhooda. Přestože nedosahuje kvalit svého staršího bratra a určitě mohla být v řadě ohledů provedena kvalitněji, věřím tomu, že většinu fanoušků nezklame.

0 0
možnosti

Tohle asi nespraví pár patchů...

0 0
možnosti

J63i18ř73í 11M22ó34r

7. 10. 2015 22:21

Tak zase zkusím rozběhnout Neverhooda ;-)

1 0
možnosti

Škoda, těšil jsem se, ale až to bude v nějaké GOGovské akci, tak to stejně zkusím.

1 0
možnosti