ARMA 2: Operation Arrowhead, aneb z Čech do pouště

Samostatně spustitelné rozšíření k českému válečnému simulátoru má své kouzlo. Ale není bez chyb.

Upozornění

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tom243

Čo je to realita

Zaujíma ma, na základe akých skúseností hodnotí autor recenzie realitu v tomto vojnovom simulátore. Realita vojenského života: únava a bolesť nôh z dlhých pochodov, strach z neznámeho prostredia, neochota zomrieť, alebo túžba vidieť svojich blízkych. To, že po zásahu sniperom niektorí jedinci ostanú stáť je priridzená reakcia málo vycvičeného vojaka. Realita vojenského života je v tvrdej fyzickej a psychologickej príprave. Hlavne možnosť save/load neguje akýkoľvek pokus o simuláciu vojaka.:-)

0/0
3.7.2010 22:26

vanhouten

AI je snad horší než v tolik opěvovaném COD? :-D

hloupe AI je snad ve vsech hrach ne? osobne teda neznam hru s takovym plosnym rozsahem kde by se AI chovalo lepe. nepratele vas obchazi obloukem a utoci na vas zezadu. Jestli treba srovname s jakoukoliv akcni hrou (BF: bad company, COD) tak tam vam nepratele lezou primo na musku. Ano obcas se zaseknou, obcas se chovaji divne, ale treba jsou nervozni ;) nicmene mozna pro ty netrpelive hrace je to dobre ze tam je, jak pise autor clanku, spatne AI. Kdyby totiz bylo tak jak si predstavuje tak by si ti netrpelivi hraci, zvykli na COD a BF, nezahrali vubec.

co k tomu clanku rict, snad jen Rv

0/0
30.6.2010 14:08

Ghost47

Re: AI je snad horší než v tolik opěvovaném COD? :-D

Ona se ta AI v Battlefieldu/COD vážně třeba líp kryje (vzhledem k tomu, že hráč může jít +/- jen jedním směrem, tak jí stačí logika typu "zalez za tenhle sloup, čum tamhle do chodby a co se pohne, to sejmi"). Totéž platí o vozidlech (předpočítaná trasa, žádné "vy tři vlezte tamhle do tanku a mazejte bránit přístav"). Na druhou stranu je pak sranda, když v BF/COD hráč vleze někam, kde ho level designér nečekal :-)

0/0
30.6.2010 15:23

roman00

Re: Re: AI je snad horší než v tolik opěvovaném COD? :-D

Tak takové místo tam snad ani neexistuje je to přímočarý jako prase. A ono když si v Armě lehnou do trávy tak je pěknej problém je někdy najít a pokud máš všechny patche tak se kryjou už hodně dobře

0/0
30.6.2010 23:01

kebab

V COD prakticky není AI, je tam hromada moc skriptů. Ale třeba v BF2 to AI je o něco lepší, hlavně responzivnější a umí využívat vehykly kolem. Nicméně se nesmí zapomenout na to, že ty mapy jsou předem dané včetně waypointů pro ně. V Armě je to úplně dynamické aby to fungovalo všude, nebo nefungovalo :) podle toho na co narazí. Ale osobně mám pocit, že v BIS na AI prostě pracuje málo lidí, není to hlavní priorita, asi taky proto, že těžké předem odhadnout kolik práce to zabere a pak by nezbyl čas na zbytek hry :/ Každopádně mě neustále ničí jejich řidičské schopnosti.

0/0
1.7.2010 19:22

jafidel

super video

0/0
28.6.2010 21:39

mounty

...

Mohu se zeptat, proc je mezi minusy ze hra neni pro netrpelive hrace? Neni tohle snad jeji nejvetsi plus? Ktera hra za posledni dobu vyzadovala trpelivy pristup, hlavne mezi akcnimi hrami? Moc jich neni. I vsemi vychvalovany Crysis, o kterem jsem dokonce zaslechl povery ze se jedna o taktickou strilecku (to uz bychom tam mohli rovnou strcit serious sam) se hral nejsnaze pristupem tam nepritel tady ja praskprask a jedinym takticky rozhodnutim bylo jestli si dat strileni na leve nebo prave mysitko. Priznavam ze recenzi sem necetl jelikoz bonusweb a recenze je jako De Gaulle a Petain, ale mozna udelam vyjimku a prectu si co tim autor myslel. Jestli je ale moda posledni doby delat hry opravdu jen pro netrpelive, nedej boze pro prilezitostne hrace tak to teda potes koste. Da se take spekulovat - je netrpelivy hrac opravdu hrac? Za hrace jsem vzdycky povazoval lidi, kteri byli ochotni pro dohrani hry podstoupit urcite potize, klidne napopadesate zabijeli obtizneho bosse, ctvrt hodiny preskakovali z jedne plosinky na druhou, 2 dny hledali magicky mec kvuli dokonceni questu. Clovek, ktery kvuli plosince hru odinstaluje, kvuli bossovi pouzije cheaty a kvuli magickemu meci navod neni hrac, je to proste jen... spotrebitel. Jestli se teda dneska budou delat hry jen pro spotrebitele tak budu radci penize strkat do sbirky hajzldeklu z cele moravy. Diky bohu za tu 386-tku co mam pod stolem.

0/0
24.6.2010 18:31

Arenoth

Re: ...

Souhlasím, v poslední době jsou hry 90% mainstream. Dodnes vzpomínám na perly jako byl Baldurs gate II kde jsem u některých souboju vymýšlel taktiku i 2 hodiny než jsem přišel nato jak zníčit toho zatraceného kouzelníka co mě vždy vyvraždí půl party. Dnes jsou hry dělané tak, aby je zvládla i babička a dědeček (viz kam se ubírá WOW). Prostě Hardcore hry kde člověk musel něco umět vymírají.

0/0
24.6.2010 23:09

Arenoth

Re: ...

0/0
24.6.2010 23:10

Arenoth

Re: ...

Pradón jestli je to tady 2x ale nějak se mě pokazil net. Souhlasím s tebou, marně vzpomínám na hardcore hry. Kam se podělo například Baldurs Gate II kde člověk hodiny vymýšlel taktiku na jeden souboj. Dnes je 90% her mainstream na takové urovni, aby to zvládl i dědeček s Babičkou ( viz kam se ubírá WOW). Vývojáři se bijí do hrudníku, když hra nemá quest najdi přines ale má najdi zabij přines. Kam se poděla atmosféra starých her..

0/0
24.6.2010 23:13

Milda1984

Re: ...

A nebo by se mohli prestat hry delat uplne a mohli by ste jit misto pareni od rana do noci delat konecne neco poradnyho !!!!

0/0
25.6.2010 8:40

mounty

Re: Re: ...

To je taky hodno zamysleni, ale jestli nema den 1-2 hodiny tak mam do pareni od rana do vecera hodne daleko;)

0/0
25.6.2010 9:59

Petr Z.

Re: ...

To co zminujete vy neni rozdil hrac / spotrebitel, ale rozdil teenager / dospely clovek :)

Kdyz jsem byl mlady, tak jsem u battlenetu ci baldurs gate stravil vzdy cele odpoledne a nevadilo mi to. Dnes mam ve 30ti precijen trosku jine priority a ac me bavi hrani, tak nechci 4 hodiny stravit hledanim mece a radsi se podivam do navodu.

0/0
29.6.2010 13:31

A.A.

Koukám, že si vzala AI zase dovolenou

:-/

0/0
24.6.2010 18:27

kebab

Re: Koukám, že si vzala AI zase dovolenou

Nj bude to potřeba spravit skriptama, pokud to jde.

0/0
1.7.2010 19:27

ego2

.

pôjde to aj na normálnom kompe alebo si mám vziať hypotéku?

0/0
24.6.2010 11:07

Ghost47

Re: .

Podle recenzí zpomalení ve srovnání s ARMA2 po posledním patchi nehrozí, "afghánská" krajina bude dokonce o dost rychlejší.

0/0
24.6.2010 12:26

celoush

Re: Re: .

Nicméně na komplu z Lídlu to fakt nerozjede. BI raději dokonce zvedli doporučené a minimální požadavky oproti ArmA 2. Takže chce to průměrné až nadprůměrné železo. Holt to není jen koridorovka, ale rozsáhlý simulátor, který počítá věci, které ostatní hry ignorují či předskriptují a tady se dělají "za letu."

0/0
24.6.2010 12:46

smejki

Re: .

jít do práce

0/0
24.6.2010 13:25

celoush

MP

Myslím, že se hodí upozornit, že kampaň se dá hrát v MP ve čtyřech lidech, přičemž každý je součástí jiného týmu a plní různé úkoly než ostatní. Tudíž pokud budete hrát jen v samotném SP, tak si užijete přibližně čtvrtinu obsahu kampaně.

S AI to je a bylo v BI hrách těžké. Často dost záleží na nastavení obtížnosti, na nastavení chování skupiny a dříve i na samotném stroji. Pokud nebyl dostatek výkonu, tak engine nestihl vypočítat chování AI a ta se chovala "jak se neočekává." Pokud jde o to nastupování, tak vhodné si vyhrát právě s tím nastavením chování ve skupině, třeba jim zrušit stav "nebezpečí" apod. ale chyby tam prostě v tomto jsou, protože AI mají "svou hlavu" ;-)

0/0
24.6.2010 8:41

Blackened Halo

recenzia

oprava*

recenzia sa mi pacila:))...a suhlasim s nou

a ano Tatry (ako vozidla) by som chcel aj ja :D:D :))))))))

0/0
24.6.2010 8:22

Blackened Halo

recenzia

0/0
24.6.2010 8:22

jambajaa

ehm

Tohle je jistě dobrá hra,kupuji..Arma2 mě bavila a chyby se dají omluvit rozsáhlostí,nikde jinde není nic podobného...

Jinak,společnosti BI přeji jen úspěchy,je to moje oblébená společnost,jen mě napadá že by možná bylo lepší kdyby dělali ještě nějaké jiné hry (podobného stylu, více přístupné hráčů) Pomohlo by jim to,úspěch by jistě byl a měli by z toho finance..Arma je přeci jen trochu moc Hardcore hra a tak mylsím že její prodeje nebudou nikdy nijak extrémní..Spousta lidí totiž sice chce zkoušet a pracovat se spoustou moderní válečné techniky ale zase nechtějí umírat po jednom zásahu..Tak bych udělal ještě odnož co by byla tak na půli cesty Army2..Menší mapa (třeba poloviční),bojová technika,více filmové ale ne tak moc arkádové jako je třeba Cod Modern warfare2 nebo podobné akční hry..Prostě pořád by to mělo něco ze simulace..

Jo a jinak ,uvítal bych kdyby BIS zakomponovala více Tater (jako vozidel) jsou to skvělé stroje a opravdu by se tam hodily..:-)

0/0
24.6.2010 0:18

smejki

Re: ehm

víš, co se stane s tím, kdo začne být průměrnou součástí hlavního proudu?

0/0
24.6.2010 13:24

Ghost47

Re: ehm

Něco podobného (hra někde na půl cesty mezi ARMA a COD) by určitě šlo udělat pomocí modu, něco jako ACE naruby :-) Skriptovat v téhle hře jde taky celkem dobře, viz přídavek Eagle Wing u posledního patche.

Tatrovky jsou v ČSLA modu, snad chodí i v ARMA2 (večer asi vyzkouším, zajezdit si po Černarusi v T813 by stálo za to)

0/0
24.6.2010 15:15

jambajaa

Re: Re: ehm

Jo,ale tady nejde o mod ale o další možnou cestu jak by BIs mohli vydělávat,popravdě myslím že je více lidí co radši hrají hry co jsou právě více jednoduché,někdo na to holt nemá nervy aby půl hodiny hrál mapu a pak dostal kulku od vojáka co není málem vidět..Takže z toho by měla BI slušné peníze,a peníze jsou dost potřeba..Třeba na betatesting nebo na najmutí více členů do týmu,to vše by pak pomohlo při vývoji dalších pokračování jak Arma her (za předpokladu že se tak budou jmenovat i další) a i jiných projektů,třeba do vylepšení enginu (nebo zcela nového) co já vím

Jinak ČSLA mod je sice fajn ale těch Tater tam moc není,ta T813 to moc nevytrhne,Tatra má více vozidel která by se tam hodila.Například ty nové Tatry pro armádu..Nehledě a to že myslím že BI by ty stroje převedli věrněji.

BTW tím jsem se dostal k simulaci strojů..Tak něco napíšu k rychlosti vozidel,já vím že vojenské stroje nejsou nijak rychlé,ale myslím že v Armě je to dost přehnaný..Jako aby Hummer jel v nejslabším terénu jen 40kou to je podle mě blbost,nebo třeba ta Praga.

Někdy mě to vážně štvalo když jsem se plazil po poli rychlostí chodce..:)

0/0
24.6.2010 16:05

jambajaa

Re: Re: ehm

Jo ale o tom to není,mody jsou fajn ale BI z toho nic nepůjde..Já to napsal proto že by jim z toho šly peníze (a myslím že hráčů co radši takové "snažší" (pořád by to nebyla vyloženě arkáda ale právě na půli cesty) hry je více takže bych čekal lepší prodeje než u Army).No a ty peníze by mohli využít na další projekty..Nové díly Army (pokud se tak bude jmenovat),vývoj nových enginů,prostě čehokoliv..Nebo najmutí více betatesterů nebo členů týmu kteří by zas pomohli ve vývoji budoucích her..Takže proto myslím že by to docela dobré,je to přeci jen velký trh tak nevidím důvod proč by BI nemohli ještě více utrhnout z prodejů..Proč by měli nechávat tak velký trh ostatním firmám?No ale to je jedno..Já prostě myslím že úspěch by byl vyšší než u hardcore simulací a byl by zaručen..:)

0/0
24.6.2010 16:14

jambajaa

Re: Re: ehm

Pardon za ty dva podobné příspěvky..Vypadalo to že ten první se neodeslal tak jsem to psal znova.:D

0/0
24.6.2010 16:15

Copa-k

Re: Re: Re: ehm

Po pravde ty tady porad mluvis o prodejich ARMY,ale uvedom si,ze tahle hra neaspiruje na porazeni v zebrickach CoD a podobne hry.Nikde jsem nevidel napsano nebo,ze by si tvurci ARMY stezovali na prodeje.Ba naopak kdyz vysla dvojka tak na steamu byla hodne dlouho jednickou v prodeji.Ostatni digitalni distributori nedali udaje o prodeji.Ale o vylozenem propadaku jiste nemuze bejt rec.Pokud sledujes co ted vyvojari delaj tak ti jiste neuniklo,ze maj rozpracovanej projekt,kterej neni ze sveta ARMA-Operace Falshpoint.

0/0
24.6.2010 17:12

jambajaa

Re: Re: Re: Re: ehm

Ano,mluvím o prodejích Army protože té se to přece také týká.A abys pochopil o čem mluvím,tak mluvím o tom že jistě nepůjde o žádné zázraky..O porážení Cod jsem nemluvil,CoD má snad jen u MW2 nějakých 15 milionů kopií,to Arma nebude mít nikdy..Ale psal jsem o tom že by mohli utvořit hru která by byla bližší lidem kteří hrají právě třeba CoD.Prostě,ano Arma nemá špatné prodeje,přesto by mohli získávat více..Prostě je to tak,a neříkám že by měli změnit Armu,jen jsem napsal že by mohli udělat další hru (serii) která by nebyla tak moc Hardcore a tedy by byla více přístupná lidem a mohla by pomoci více financovat další vývoj her BI..A to je prostě fakt

Jinak tohle studio sleduju hodně ale o žádným projektu nevím,vím jen že (snad) pomáhají s

Carrier Command :Gaea Mission...Víc ne

0/0